![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Tussen haakjes 1) Duitsland, Frankrijk, het VK, Nederland, zij bezitten allemaal clusterbommen. En gebruiken die ook, zoals in Servië en nu Afghanistan. Maar dat is natuurlijk minder erg, he. Het wordt pas een probleem als de Amerikanen of Israël clusterbommen gebruiken. 2) België heeft tot in de jaren 90 witte fosfor granaten gehad (en misscihien nu nog alleen volg ik die dingen niet meer op) en ook clustermunitie. Zelf heb ik op de artillerieschool in Braaschaat in 1988 onderricht gekregen in het gebruik van dergelijke munitie. Laatst gewijzigd door Kaal : 28 augustus 2006 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2006 om 17:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U gaat trouwens helemaal niet in op mijn inhoudelijk kritiek op hun stellingname. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
Het beschieten van gebouwen waar zich vijandige strijders ophouden is geen oorlogsmisdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
|
![]() Dus AI en HRW waren ter plekke op het slagveld aanwezig tijdens de gevechten. Doe toch niet onnozel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naah. Er is ook helemaal geen verschil tussen een handgranaat een 155MM.
![]() http://youtube.com/watch?v=7kBEzc7znqU Meer info. http://youtube.com/watch?v=xgj0nVlQb...luster%20bombs |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kent u de organisaties HRW en AI eigenlijk wel, kent u hun werking, weet u waarvoor ze staan? Ik vermoed van niet want anders zou u deze ongenuanceerde uitspraken niet doen. De reden dat ik niet inga op uw kritiek is simpelweg dat het beste argument 'pro' al heel vaak gebruikt is. Voor uw mooie ogen herhaal ik het nog even. Beide organisaties hebben in ELK coflict dat ze onderzocht hebben steeds ALLE partijen die zware fouten hebben begaan met de vinger gewezen. In ex-Joegoslavië kregen zowel de Serviërs als de Kroaten als de Bosnische moslims een veeg uit de pan. Dat ze dit keer ook een partij met de vinger wijzen waar u toevallig sympathie voor voelt is voor u als persoon misschien minder aangenaam maar dat maakt het daarom niet minder waar. Nogmaals, ik heb op geen enkel moment in deze discussies partij getrokken voor Hezbollah noch heb ik anti-joodse uitspraken gedaan. Lees al mijn posts nog eens rustig na en u zult merken dat ik steeds beide partijen met de vinger wijs. Wel duid ik op 2 belangrijke verschillen tussen de twee partijen in het conflict namelijk: *één van de twee is een legitieme staat en van een legitieme staat verwacht ik meer en beter dan van terroristen *de schaal van verwoesting en leed aangebracht door één van de twee is beduidend groter (opmerking: geef de andere partij dezelfde middlen en ze zou even verwoestend tekeer gaan). Tot slot: het verbaast mij dat genuanceerde standpunten hier meteen op één hoop worden geveegd met pro-Hezbollah, de tenen zijn heel lang als het over Israël gaat ...
![]() |
![]() |
#309 |
Parlementslid
|
![]() U ongetwijfeld wel, vandaar uw stevig onderbouwd argumentarium.
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() Sinds de moderne tijden is oorlog altijd totale oorlog geweest dui tegen de totale maatschappij gevoerd wordt.De gevolgen voor burgers van de vijand zijn altijd bijzaak.Clusterwapens moeten zonder beperking gebruikt kunnen worden zeker in gebieden waar de bevolking massaal achter de vijand staat.De vijand is verantwoordelijk voor zijn bevolking.Een oorlogvoerende partij moet alleen aan de overwinning en aan zijn soldaten denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moraalfilosofen zouden aan u een interessant studie-object hebben net zoals psychopathologen trouwens.
![]() |
![]() |
#314 |
Banneling
|
![]() u kent weinig van geschiedenis;Minstens sinds de 19 de eeuw is oorlog totale oorlog geworden en is dat nu nog altijd.Al dat geblijt over clusterbommen en landmijnen is weinig geloofwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() Er zijn er nochtans meer die denken zoals ik al durven ze het niet altijd zeggen.U kunt niet tegen veel en kent weinig van geschiedenis .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Parlementslid
|
![]() Dit zal ondertussen de 4e of 5e keer zijn dat ik u vriendelijk uitnodig om mijn incasseringsvermogen live te komen testen in een moshpit in uw buurt. Toch liever internetwarrior?
Trouwens, het is niet omdat iets historisch is gegroeid (zoals dat met de totale oorlog volgens u het geval is) dat het daardoor goed te praten valt. 'Ach ja, jodenvervolging, dat is al van in de 14e eeuw, ge moet daar niet wakker van liggen'.
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
Voor u volstaat het blijkbaar dat een organisatie alle partijen beschuldigt opdat zij geloofwaardig zou zijn. Dat is bijzonder dom. Geloofwaardigheid wordt bepaald door bewijzen. Er is geen enkel bewijs van Israelische oorlogsmisdaden. Overigens is er ook geen bewijs van echte oorlogsmisdaden door Hizbollah, maar wel van terroristisch geweld (Hizbollah is immers geen legitieme strijdende partij maar een terroristische organisatie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#320 | |