![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
de 17 jarigen van dit jaar stemmen volgend jaar immers mee voor de federale verkiezingen. Begrepen of nog niet? |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fernand : 29 augustus 2006 om 12:47. |
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dat had ik idd al meteen begrepen ... |
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie bang is, ziet overal gevaar. en heb nooit geschreven dat er geen problemen zijn, maar dat ze worden overroepen en zelfs uitgelokt hierdoor, door bealde personen. En dit zonder een behoorlijk en werkend alternatief te bieden. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
ALs ik je postings volg zijn dat echte pechvogels! Ik moet zeggen dat dit een inschrijving in het Guinness boek meer dan waard is? Of wordt je betaald om dit soort nonsens telkens weer te herhalen? |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus net de groep die door het VB word aangevallen. Oeps! Niet aan gedacht zeker. |
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
na een 10 tal post van u gelezen te hebben zijn er weer enkel over de streep getrokken om Vlaams Belang te stemmen. doe zo verder en zie niet om. |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wie hoog klimt kan laag vallen. Geboortecijfer van 17 jaar geleden eens gaan opzoeken en zoek dan in één keer ook op wanneer de wet op de geboortenationaliteit in voegen is gegaan. Het is deze wet die het VB zuur zal opbreken. Want de eerste baby's die door die wet Belg zijn geworden beginnen nu stemrecht te krijgen. Je kan het toekomstige verlies van het VB dus gaan aflezen aan de geboortecijfers en de herkomst van deze kinderen. Oeps, zover nog niet nagedacht zeker. |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
voor de kiezing durf jij hier wel een grote muil opzetten he Jantje, zo gaat het hier al 20 jaar ... na de kiezing hoor je die linkie winkies weer niet meer ... of t moest zijn om éénstemmig weer van een zwarte zondag te komen blèren ... |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet alleen het VB wordt er immers uiteindelijk door overvleugeld, maar eveneens alle andere partijen. Gelukkig is Abu Jahjah het land uit en komt hij hopelijk nooit terug. Dat wordt dus reikhalzend uitkijken naar een 'geschikte' plaatsvervanger 'to keep up the good work'. Oeps, zover nog niet nagedacht, zeker?
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dit zijn nog mensen die hun stemrecht hebben verkregen omdat zij Belg wilden worden en zich dus volledig aan onze leefgewoontes hebben aangepast(op straat dan toch) De kiezers die er nu gaan bij komen hebben dat stemrecht gekregen omdat ze hier geboren zijn en niet omdat ze zelf Belg wilden worden. Velen van hen vinden deze wet zelfs een verloochening van hun herkomst. Het zijn dus kiezers mat een totaal andere instelling die er nu gaan beginnen bij komen. Zij willen de rechten waar ze recht op hebben als Belg, maar willen te gelijk ook het recht om hun ouders hun nationaliteit en gewoontes te mogen behouden. En ja ik weet dat dit niet kan en dat zij een keuze zouden moeten maken, maar de wet is nu eenmaal zo. En dat zijn dus de kiezers die er bij komen en die de doorslag zullen gaan geven in de toekomst. En ik durf altijd een grote muil opzetten, zowel tegen rechts al tegen links. Ik ben echt niet bang om mijn mening te zeggen. En als je de moeite had genomen om al mijn postings op politiek vlak te lezen had je geweten dat ik niet links ben. Maar ja, dat lezen van iemands postings is te veel werk zeker, ze enkel overlopen en alles wat tegen mij is zal ik eens goed en brutaal beantwoorden is gemakkelijker zeker. Hij zal dan wel zijn mond houden zeker, wel ik niet. Maar je zet je eigen wel goed vast op die manier. De regel wie niet voor mij is, is tegen mij gaat hier echt niet op. Ik kijk niet zwart/wit of links/rechts. Ik kijk van op de zijlijn en stel dan vast wie wat doet en wie met wat rekening houd. |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jongen toch, als je zo blijft verder doen ga je nergens komen. Ik wist reeds jaren geleden waarom men die wet door onze strot heeft gejaagd. Maar er zijn nu nog mensen die het niet zien en snappen. Ik geeft het VB enkel de raad om met deze wet te gaan rekening houden en dus niet meer te vroeg te gaan glorie kraaien. En wees er maar gerust van deze wet zal zich ook keren tegen hen die ze hebben gemaakt. Dus in plaats van negatief te reageren zou je beter naar de een oplossing voor het nieuwe probleem bedenken. En wel iets anders dan, we sturen ze terug, dan zijn we er vanaf. Want dan zitten binnenkort alle Belgen in een vliegtuig op weg naar of op terug weg van een land van herkomst terwijl zij hier dan echt de dienst gaan uitmaken. |
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je moet je laten horen in de mêlée hé... Is jantje echt een linkie winkie? Laatst gewijzigd door eno2 : 29 augustus 2006 om 16:16. |
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van geen enkel partij, maar alle. Een blanco stem of een stem op een te kleine lijst is toch een verloren stem. Dus ik stem op een persoon en niet op een lijst. En de persoon waar ik op stem staat niet op de VBlijst. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
|
Citaat:
Die 1.000.000 stemmers was 25 % van het totaal of 'slechts' 1 op 4. Zuigelingen en een beetje ouder stemmen niet. Dat weet je toch? |
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
|
Citaat:
Zij die samen met ons de maatschappij willen opbouwen zijn welkom. Zij die dat niet wensen kunnen we beter helpen vetrekken . Aldus Verhofstadt in zijn kiescampagne. En hij had nog gelijk ook. Dat is niet negatief reageren maar wel een oplossing bedenken. Maar ja, holle slogans om het VB te demoniseren hebben soms meer sukses |
|
|
|
|