![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan spreken over een wapenembargo op de 'brol-afval' van de Hezbollah in Libanon. Heel cynisch allemaal !
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5243 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat verklaart volgens mij waarom men geen terreur kent vanuit Afrika maar des te meer vanuit het Midden-Oosten. Alles draait om imago......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5244 |
|
![]() Hm, het kan wel zijn dat men in Afrika misschien minder bewust is van hetgeen hen aangedaan is en wordt maar ik denk ook dat men doordat men daar nog minder welvaart kent dan in het M-O meer bezig is met elementaire levensbehoeften als voedsel, dak boven het hoofd, ... En dat men in het M-O dan weer blijkbaar meer naar terrorisme grijpt dan bijv. in L-A, kan misschien te maken hebben met religie of zich niet bewust zijn van het politiek-economische (in L-A denkt men volgens mij veel meer in termen van anti-imperialisme en -kapitalisme terwijl men daar in het M-O minder aan toekomt), denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Welk volk heeft ooit in de geschiedenis zijn land vrijwillig verlaten? - Hoe verklaar je met die logica van dat vrijwillig vertrek de verwoesting van honderden Palestijnse dorpen (+/- driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen)? - Hoe verklaar je dat zogenaamd 'vrijwillig vertrek' als zelfs Israëlische historici tegenwoordig spreken van etnische zuivering? - Hoe kan je blijven vasthouden aan je standpunt van de Arabische agressie in 1967, als zelfs kopstukken uit de Israëlische politiek als Rabin en Sharon exact het tegendeel beweren? Ik maak me geen illusies dat ik je kan overtuigen maar doe me een plezier en geef me vanuit jouw visie een antwoord op de drie bovenstaande vragen. In mijn ogen wringt jouw theorie langs alle kanten en is het beantwoorden van die vragen, vanuit jouw visie bijna onmogelijk. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 augustus 2006 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de meeste Palestijnen daar veel recenter komen wonen, kun je volgens mij slechts gedeeltelijk hard maken. De Palestijnen zijn, zoals de meeste volkeren, een mengvolk. Een gedeelte van de Israëlische joden kun je zeker ook als autochtoon beschouwen. Een ander gedeelte is in mijn ogen eerder immigrant (met verre wortels in het Heilig Land) maar ik wil die discussie niet op de spits drijven. Zowel joden als Palestijnen bewonen samen het land en mits een oplossing moet dat zeker geen probleem zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is daarom mss beter dat we met Iran (mss via Hezbollah) afspreken binnen welke termijn we onze kerken tot moskeeën kunnen omvormen en we voldoende hoofddoeken en burka's geproduceerd hebben... Wellicht zullen ze toch begrijpen dat men dit niet op één, twee, drie kan verwezenlijken... zelfs al doen de linksen nog zo hun best... Godzijdank krijgen de linksen hier nog hulp van Jean-Marie Dedecker en Vincent Van Quickenborne, zodat alles rapper achter de rug zal zijn en we dus minder moeten vrezen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 30 augustus 2006 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5248 |
Banneling
|
![]() Ik heb mij helemaal niet uitgesproken tegen een wapenembargo. Ik heb alleen gezegd dat je het voor beide strijdende partijen moet toepassen. Zoniet zal de tweede partij opnieuw in de verleiding komen het geweld te hervatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5249 |
Banneling
|
![]() Israël blokkeert niet alleen de Libanese havens vanuit de zee en de lucht, wat de heropbouw van Libanon en de hulpverlening aan de tal van Libanese burgers bijna onmogelijk maakt maar blijft ook de Palestijnse Gazastrook beschieten.
Vandaag werden er door het Israëlische leger in de bezette Gazastrook weer acht Palestijnen gedood, vooral burgers. Onder hen waren er een 14-jarige jongen en twee mannen die hulp kwamen bieden aan eerder neergeschoten mannen. Sinds het Israëlische leger eind juni opnieuw de Gazastrook is binnengevallen, heeft het al meer dan 200 Palestijnen gedood. In totaal zijn sinds het uitbreken van de tweede Palestijnse opstand tegen de bezetting in september 2000, 5.370 mensen omgekomen in het geweld, van wie vier vijfden Palestijnen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5251 |
Banneling
|
![]() Dat is zeker niet tegenstrijdig met mijn vorige bericht. Mijn tweede bericht was gewoon iets meer concreet en genuanceerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat Hezbollah moet vechten vanuit schoolgebouwen maar ik vind ook niet dat Israël het recht had om op zulke gewelddadige wijze een buurland binnen te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5253 |
Banneling
|
![]() De Verenigde Staten en Engeland steunen Israël onvoorwaardelijk en beslissen over oorlog en vrede in het Midden-Oosten.
Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 30 augustus 2006 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5254 |
Banneling
|
![]() De voortdurende Israëlische bezettingspolitiek is een voortdurende provocatie voor groepen als Hezbollah. Zolang Israël zijn politiek niet bijstuurt en de door haar bezette gebieden ontruimt, zullen radicale groepen als Hezbollah blijven opstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De linkse kaart hieronder was het verdeelplan van 1947. Zelfs wie alleen de grenslijnen volgt tussen het Palestijnse en het joodse deel, kan zien dat dit een onlogisch en onwerkbaar plan was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5256 |
Banneling
|
![]() De Hezbollah is volgens velen het speeltje van Iran (en van het moslimfundamentalisme) geworden...
Laatst gewijzigd door Chipie : 30 augustus 2006 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5258 |
|
![]() Opnieuw stelt u een terroristische organisatie gelijk met een legitieme staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5259 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5260 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |