Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 17:09   #5241
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De conflicten die je citeert zijn meestal het gevolg van nationalisme en geschonden mensenrechten. Het draait om territorium en zelfbestuur, heel wat minder om geloof.
Waarom WIJ geen terreur kennen vanuit Afrika ? Eenvoudigweg omdat onze belangen nu in het Midden-Oosten liggen en dat we nu meestal als bemiddelaar optreden in Afrika. Onze belangen liggen er anders dan in de vorige eeuw.
Dat slaat nergens op. Afrika wordt veel meer geplunderd door Westerse bedrijven dan het Midden-Oosten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:14   #5242
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ik denk dat de hardliners in Israël zitten te popelen om hun 'werk af te maken'.

De Israëlische regering houdt Libanon niet alleen door middel van een zee- en luchtblokkade in een ijzeren greep maar gaat ook verder met de Palestijnse Gazastrook te bombarderen terwijl er een wapenstilstand is.
Ik vrees dat ze hun woede nu wat gaan koelen in Gaza. Een mens moet zijn geïmporteerde technologische wapens uit de VS toch ergens kunnen gebruiken en testen........
En dan spreken over een wapenembargo op de 'brol-afval' van de Hezbollah in Libanon.
Heel cynisch allemaal !
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:24   #5243
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat slaat nergens op. Afrika wordt veel meer geplunderd door Westerse bedrijven dan het Midden-Oosten.
Misschien wel, maar vele Afrikanen zien de Europeanen nu meestal als bemiddelaars en eventuele hulpverleners terwijl velen in het Midden-Oosten het Westen meestal als een bemoeial en een eventuele agressor ervaart.
Dat verklaart volgens mij waarom men geen terreur kent vanuit Afrika maar des te meer vanuit het Midden-Oosten. Alles draait om imago......
Oud 30 augustus 2006, 17:30   #5244
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Hm, het kan wel zijn dat men in Afrika misschien minder bewust is van hetgeen hen aangedaan is en wordt maar ik denk ook dat men doordat men daar nog minder welvaart kent dan in het M-O meer bezig is met elementaire levensbehoeften als voedsel, dak boven het hoofd, ... En dat men in het M-O dan weer blijkbaar meer naar terrorisme grijpt dan bijv. in L-A, kan misschien te maken hebben met religie of zich niet bewust zijn van het politiek-economische (in L-A denkt men volgens mij veel meer in termen van anti-imperialisme en -kapitalisme terwijl men daar in het M-O minder aan toekomt), denk ik.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:09   #5245
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
@ Groene,
Ik kan uw uitleg volgen en begrijp 'm. Maar ik blijf het op essentiele punten met u oneens.
Dat komt gedeeltelijk omdat we nu eenmaal onze sympathieen op een andere plek hebben liggen. Ik kan sommige keuzes van de israeli's erg goed begrijpen, hoewel ik het er niet mee eens ben. Andersom zal dat ook wel gelden voor u.
Gedeeltelijk komt dat ... In de kern kunt u mij niet overtuigen en ik heb geen enkele illusie dat ik u wel kan overtuigen. Ik blijf wel respect houden voor uw standpunt en uw wijze van redeneren.
Ik kan er niet bij dat je die onzin van dat zogezegd vrijwillig vertrek met die Palestijnse vluchtelingen blijft geloven.
- Welk volk heeft ooit in de geschiedenis zijn land vrijwillig verlaten?
- Hoe verklaar je met die logica van dat vrijwillig vertrek de verwoesting van honderden Palestijnse dorpen (+/- driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen)?
- Hoe verklaar je dat zogenaamd 'vrijwillig vertrek' als zelfs Israëlische historici tegenwoordig spreken van etnische zuivering?
- Hoe kan je blijven vasthouden aan je standpunt van de Arabische agressie in 1967, als zelfs kopstukken uit de Israëlische politiek als Rabin en Sharon exact het tegendeel beweren?

Ik maak me geen illusies dat ik je kan overtuigen maar doe me een plezier en geef me vanuit jouw visie een antwoord op de drie bovenstaande vragen. In mijn ogen wringt jouw theorie langs alle kanten en is het beantwoorden van die vragen, vanuit jouw visie bijna onmogelijk.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 augustus 2006 om 18:11.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:23   #5246
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee bevestigt u dus de permanente aanwezigheid sinds duuizenden jaren van Joden in het Heilig Land.
De meeste Palestijen zijn daar pas veel rrecenter komen wonen.
Beiden vormen echter een autochtone bevolking in elke redelijke definitie van dat woord.
Ik heb zeker niet ontkend dat een gedeelte van de joodse bevolking altijd in het Heilig Land is blijven wonen. Ik heb alleen vermeld dat zij met de tijden een minderheid geworden zijn.

Dat de meeste Palestijnen daar veel recenter komen wonen, kun je volgens mij slechts gedeeltelijk hard maken. De Palestijnen zijn, zoals de meeste volkeren, een mengvolk.

Een gedeelte van de Israëlische joden kun je zeker ook als autochtoon beschouwen. Een ander gedeelte is in mijn ogen eerder immigrant (met verre wortels in het Heilig Land) maar ik wil die discussie niet op de spits drijven. Zowel joden als Palestijnen bewonen samen het land en mits een oplossing moet dat zeker geen probleem zijn.
Oud 30 augustus 2006, 18:23   #5247
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit ook niet te wachten tot de huidige president Bush, naar eigen zeggen rechtstreeks verbonden met God, voor omvangrijker puin gaat zorgen in het Midden-Oosten.
Is er werkelijk geen betere oplossing dan oorlog ? We gaan toch niet met 6 miljard op elkaar beginnen kloppen
Idd, dat heeft geen zin... Het Westen gaat toch de strijd tegen Iran (en de fundamentalische Islam) verliezen...

Het is daarom mss beter dat we met Iran (mss via Hezbollah) afspreken binnen welke termijn we onze kerken tot moskeeën kunnen omvormen en we voldoende hoofddoeken en burka's geproduceerd hebben...
Wellicht zullen ze toch begrijpen dat men dit niet op één, twee, drie kan verwezenlijken... zelfs al doen de linksen nog zo hun best...

Godzijdank krijgen de linksen hier nog hulp van Jean-Marie Dedecker en Vincent Van Quickenborne, zodat alles rapper achter de rug zal zijn en we dus minder moeten vrezen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 augustus 2006 om 18:26.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:25   #5248
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom verzet u zich dan zo tegen het wapenembargo tegen Hizbollah?
Ik heb mij helemaal niet uitgesproken tegen een wapenembargo. Ik heb alleen gezegd dat je het voor beide strijdende partijen moet toepassen. Zoniet zal de tweede partij opnieuw in de verleiding komen het geweld te hervatten.
Oud 30 augustus 2006, 18:26   #5249
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Israël blokkeert niet alleen de Libanese havens vanuit de zee en de lucht, wat de heropbouw van Libanon en de hulpverlening aan de tal van Libanese burgers bijna onmogelijk maakt maar blijft ook de Palestijnse Gazastrook beschieten.

Vandaag werden er door het Israëlische leger in de bezette Gazastrook weer acht Palestijnen gedood, vooral burgers. Onder hen waren er een 14-jarige jongen en twee mannen die hulp kwamen bieden aan eerder neergeschoten mannen.

Sinds het Israëlische leger eind juni opnieuw de Gazastrook is binnengevallen, heeft het al meer dan 200 Palestijnen gedood. In totaal zijn sinds het uitbreken van de tweede Palestijnse opstand tegen de bezetting in september 2000, 5.370 mensen omgekomen in het geweld, van wie vier vijfden Palestijnen.

werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:27   #5250
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Israël blokkeert niet alleen de Libanese havens vanuit de zee en de lucht, wat de heropbouw van Libanon en de hulpverlening aan de tal van Libanese burgers bijna onmogelijk maakt maar blijft ook de Palestijnse Gazastrook beschieten.

Vandaag werden er door het Israëlische leger in de bezette Gazastrook weer acht Palestijnen gedood, vooral burgers. Onder hen waren er een 14-jarige jongen en twee mannen die hulp kwamen bieden aan eerder neergeschoten mannen.

Sinds het Israëlische leger eind juni opnieuw de Gazastrook is binnengevallen, heeft het al meer dan 200 Palestijnen gedood. In totaal zijn sinds het uitbreken van de tweede Palestijnse opstand tegen de bezetting in september 2000, 5.370 mensen omgekomen in het geweld, van wie vier vijfden Palestijnen.

Wat komt die foto hier doen?
Oud 30 augustus 2006, 18:28   #5251
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
U wringt zich hier echt wel in heel kromme bochten om niet te moeten erkennen dat wat u schreef niet strookt met de informatie waarnaar u zelf verwees. U verwart informatie met propaganda.
Dat is zeker niet tegenstrijdig met mijn vorige bericht. Mijn tweede bericht was gewoon iets meer concreet en genuanceerd.
Oud 30 augustus 2006, 18:30   #5252
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Als vanuit die schoolgebouwen terroristen actief zijn, zeer zeker.

Vindt u dat terroristen vrij en ongestoord moeten kunnen opereren vanuit schoolgebouwen?
Er zijn in Libanon honderden schoolgebouwen vernield of zwaar beschadigd. Dat kun je niet louter verklaren enkel door de aanwezigheid van Hezbollahmilitanten.

Ik vind niet dat Hezbollah moet vechten vanuit schoolgebouwen maar ik vind ook niet dat Israël het recht had om op zulke gewelddadige wijze een buurland binnen te vallen.
Oud 30 augustus 2006, 18:30   #5253
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wat komt die foto hier doen?
De Verenigde Staten en Engeland steunen Israël onvoorwaardelijk en beslissen over oorlog en vrede in het Midden-Oosten.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 30 augustus 2006 om 18:32.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:33   #5254
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Als libanon hezbollah ontwapent ,heeft israel geen reden tot agressie.De fout ligt bij libanon
De voortdurende Israëlische bezettingspolitiek is een voortdurende provocatie voor groepen als Hezbollah. Zolang Israël zijn politiek niet bijstuurt en de door haar bezette gebieden ontruimt, zullen radicale groepen als Hezbollah blijven opstaan.
Oud 30 augustus 2006, 18:42   #5255
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Hadden de arabieren in 1947 het feit israel aanvaard waren er niet alleen geen bezette gebieden geweest maar was het eigenlijke israel zelfs kleiner als nu.De arabieren zijn volledig schuld aan alles.Israel mag alles houden wat mij betreft..
Dat is flauwekul. Om te beginnen was er geen enkele garantie dat de zionisten later niet zouden proberen hun gebied uit te breiden. Ten tweede hadden de Palestijnen goede redenen én het recht om het plan af te wijzen. De verdeling was onrechtvaardig voor de Palestijnen, zowel qua oppervlakte als qua kwaliteit van het toegewezen gebied. Ten derde nemen jouw argumenten niet weg dat Israël het resterende gebied met geweld veroverd heeft en een groot deel van de Palestijnse bevolking met geweld verdreven heeft.

De linkse kaart hieronder was het verdeelplan van 1947. Zelfs wie alleen de grenslijnen volgt tussen het Palestijnse en het joodse deel, kan zien dat dit een onlogisch en onwerkbaar plan was.

Oud 30 augustus 2006, 18:43   #5256
Chipie
Banneling

Standaard

De Hezbollah is volgens velen het speeltje van Iran (en van het moslimfundamentalisme) geworden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 augustus 2006 om 18:43.
Oud 30 augustus 2006, 18:44   #5257
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de godsvruchtige uitverkoren Paulus is het puin nu dus niet omvangrijk genoeg. Fijn om te weten.
Blijkbaar vindt Paulus de ondergang van de Libanese medemens heel wat minder erg.
Oud 30 augustus 2006, 20:07   #5258
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik heb mij helemaal niet uitgesproken tegen een wapenembargo. Ik heb alleen gezegd dat je het voor beide strijdende partijen moet toepassen. Zoniet zal de tweede partij opnieuw in de verleiding komen het geweld te hervatten.
Opnieuw stelt u een terroristische organisatie gelijk met een legitieme staat.
Oud 30 augustus 2006, 20:08   #5259
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
De voortdurende Israëlische bezettingspolitiek is een voortdurende provocatie voor groepen als Hezbollah. Zolang Israël zijn politiek niet bijstuurt en de door haar bezette gebieden ontruimt, zullen radicale groepen als Hezbollah blijven opstaan.
Zolang terroristische organisaties als Hizbollah in Libanon kunnen opereren zal dat land geen vrede kennen.
Oud 30 augustus 2006, 20:53   #5260
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Idd, dat heeft geen zin... Het Westen gaat toch de strijd tegen Iran (en de fundamentalische Islam) verliezen...

Het is daarom mss beter dat we met Iran (mss via Hezbollah) afspreken binnen welke termijn we onze kerken tot moskeeën kunnen omvormen en we voldoende hoofddoeken en burka's geproduceerd hebben...
Wellicht zullen ze toch begrijpen dat men dit niet op één, twee, drie kan verwezenlijken... zelfs al doen de linksen nog zo hun best...

Godzijdank krijgen de linksen hier nog hulp van Jean-Marie Dedecker en Vincent Van Quickenborne, zodat alles rapper achter de rug zal zijn en we dus minder moeten vrezen...
Wat kan het jou schelen Chipie dat je in een burka zult rondlopen, je huist nu toch al in een holletje........ in je eigen holletje weliswaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be