Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 20:31   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Terrorisme? Eerder een 'de facto' burgeroorlog zoals reeds lang voorspeld door zovelen in Europa en het Midden Oosten.

Als de situatie zo voortduurt tot de volgende verkiezingen in de VS in 2008 gaan de republikeinen een pandoering krijgen van jewelste.
Loontje komt om zijn boontje, nietwaar?
Ik kan nu al voorspellen dat hét verkiezings-thema in 2008 "how to exit Iraq ASAP" gaat worden.

Er zal wel wat creativiteit voor nodig zijn om de aftocht uit te leggen als een overwinning natuurlijk.
dubbel

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 30 augustus 2006 om 20:32.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 20:31   #22
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Terrorisme? Eerder een 'de facto' burgeroorlog zoals reeds lang voorspeld door zovelen in Europa en het Midden Oosten.

Als de situatie zo voortduurt tot de volgende verkiezingen in de VS in 2008 gaan de republikeinen een pandoering krijgen van jewelste.
Ik kan nu al voorspellen dat hét verkiezings-thema in 2008 "how to exit Iraq ASAP" gaat worden.

Er zal wel wat creativiteit voor nodig zijn om de aftocht uit te leggen als een overwinning natuurlijk.
Uw voorspellingen worden niet geremd door enige feitenkennis. De volgende verkiezingen in de VS hebben plaats in november van dit jaar.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 30 augustus 2006 om 20:31.
Oud 30 augustus 2006, 20:33   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uw voorspellingen worden niet geremd door enige feitenkennis. De volgende verkiezingen in de VS hebben plaats in november van dit jaar.
Ik bedoelde presidentsverkiezingen.
Dat leek me toch duidelijk?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 20:34   #24
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde presidentsverkiezingen.
Dat leek me toch duidelijk?
Dat is niet wat u schreef. U had het over de volgende verkiezingen.
Oud 30 augustus 2006, 20:34   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
correctie,het zijn de moslimextremisten die er geen reet om geven om hun eigen burgers
Ik heb in alle jaren nergens in de wereld ook maar één enkele moslim zien protesteren, betogen, verontwaardigd op tv komen, een actie organizeren, de Arabische Liga iets verklaren, de VN aanspreken of resoluties voorstellen, of wat dan ook anders tegen de massamoorden in Irak, Algerije, Indonesië, noem maar op.

Maar één gefolterde Irakees door het Amerikaans leger of één dode Hezbollah door de Israëli's is genoeg om de wereld op zijn kop te schreeuwen.
Oud 30 augustus 2006, 20:39   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is niet wat u schreef. U had het over de volgende verkiezingen.
'De volgende verkiezingen in de VS in 2008' schreef ik.
Een bijkomenden vermelding van 'presidenstsverkiezingen' was inderdaad duidelijker geweest.

Enfin.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 augustus 2006 om 20:39.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 20:41   #27
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

en ik heb al jaren reportage gezien met over moslims die tegen het geweld en terreur zijn. de meeste willen het maar niet snappen dat er vredelievende moslims bestaan en daar krijg ik het schijt van!!!!!!!!!!!!!!!altijd diezelfde gezever dat moslims slecht zijn. Ik ben een moslima en ik ken er genoeg die tegen het geweld zijn in het middenoosten en tegen zelfmoordenaars, teneerste is zelfmoord in de islam verboden om welke reden ook punt uit!daar wordt niet over gediscussieerd , pleeg je zelfmoord of een aanslag op een medemens,çava free one way ticket to hell!!!

Laatst gewijzigd door nubian : 30 augustus 2006 om 20:46.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:11   #28
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'De volgende verkiezingen in de VS in 2008' schreef ik.
Een bijkomenden vermelding van 'presidenstsverkiezingen' was inderdaad duidelijker geweest.

Enfin.
Toch zijn de komende verkiezingen in november heel, heel belangrijk. De kans is inderdaad groot dat de republikeinen een pandoering krijgen en Bush een 'lame duck'-president wordt tot 2008. Hopelijk komt er een politieke verschuiving zoals we die hadden in 1994 maar nu in omgekeerde richting. Of er veel zal veranderen, weet ik niet maar niets zal gebeuren zonder een compromis wat nu niet gebeurd.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:11   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
en ik heb al jaren reportage gezien met over moslims die tegen het geweld en terreur zijn. de meeste willen het maar niet snappen dat er vredelievende moslims bestaan en daar krijg ik het schijt van!!!!!!!!!!!!!!!altijd diezelfde gezever dat moslims slecht zijn. Ik ben een moslima en ik ken er genoeg die tegen het geweld zijn in het middenoosten en tegen zelfmoordenaars, teneerste is zelfmoord in de islam verboden om welke reden ook punt uit!daar wordt niet over gediscussieerd , pleeg je zelfmoord of een aanslag op een medemens,çava free one way ticket to hell!!!
Dan moeten ze zich waarschijnlijk veel zichtbaarder en luidruchtiger maken.
Oud 30 augustus 2006, 21:14   #30
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ging ik ook juist zeggen. We zagen ze weer masaal op straat komen tijdens de Israel-Hezbollah oorlog. Dus zichzelf mobiliseren kunnen ze, alleen zijn hun mobilisitaties nogal heeeeel selectief.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:38   #31
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben ik mee eens, in israel is er al een betoging geweest tegen de oorlog, israeliten en arabieren betoogde samen tegen de oorlog.

Laatst gewijzigd door nubian : 30 augustus 2006 om 21:39.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 22:22   #32
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

als het zo voortgaat tot in 2008 is Irak totaal ontvolkt mischien...allemaal dood.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 01:52   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als het zo voortgaat tot in 2008 is Irak totaal ontvolkt mischien...allemaal dood.
je overdrijft schromelijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 09:14   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Er komen gemiddeld 25 mensen per dag om in Irak. Bijna allen vermoord door mede-moslims, maar dit even terzijde.

Irak telt 26 miljoen inwoners, er zijn dus meer dan 1 miljoen dagen nodig om alle Irakezen te vermoorden.

En dan zijn de nieuw geboren Irakezen niet eens meegeteld.

Ik zou zeggen : Praha heeft gelijk, je overdrijft.
Oud 31 augustus 2006, 09:50   #35
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Toch zijn de komende verkiezingen in november heel, heel belangrijk. De kans is inderdaad groot dat de republikeinen een pandoering krijgen en Bush een 'lame duck'-president wordt tot 2008. Hopelijk komt er een politieke verschuiving zoals we die hadden in 1994 maar nu in omgekeerde richting. Of er veel zal veranderen, weet ik niet maar niets zal gebeuren zonder een compromis wat nu niet gebeurd.
Het zou normaal zijn dat de partij van de zittende president verliest, maar ik betwijfel of de Republikeinen echt de meerderheid zullen verliezen. Alles is mogelijk natuurlijk, kijk maar naar Connecticut waar de Democratische Senator Liebermann door de eigen partij gewipt werd maar nu volgens de peilingen een goede kans maakt om de Democratische kandidaat te verslaan.
Oud 31 augustus 2006, 18:26   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net het grootste probleem. De Moslims geven geen reet om hun eigen burgers. Mannen, vrouwen, kinderen, ... ze moorden ze zelf met bakken uit.

Behalve als er eens een jihadstrijder gedood wordt door Amerikanen, Israëli's of enig ander Westers leger. Dan is ineens het kot te klein.
Zo is het ja. Of wanneer een koran door de plee word gespoelt, dan mag moorden ook, of allah op een tijdschrift.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:30   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pipeline blast kills at least 27
POSTED: 1150 GMT (1950 HKT), August 29, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (AP) -- A pipeline carrying oil byproducts exploded in a southern Iraqi city Tuesday, sparking a massive fire and killing at least 27 people, officials said.

Several people had been siphoning fuel from the pipeline when the explosion occurred in an industrial zone south of Diwaniyah, 130 kilometers (80 miles) south of Baghdad, police Lt. Raid Jabir said.

He said at least 34 people had been killed and another 45 injured.

But Khalil Jalil Hamza, the governor of Qadisiyah province, of which Diwaniyah is the capital, said the death toll was inflated. Speaking on Iraqi television, he said 27 people had been killed and 15 other injured. It was not immediately possible to reconcile the two accounts.

The reason for the explosion was not immediately clear, and a huge fire in the area was hampering rescue efforts, Jabir said.

Jabir said Iraqi and coalition forces had cordoned off the area.

The pipeline is 10 kilometers (six miles) south of Diwaniyah.

It was originally used to transport gas from the Shuaiba oil field in Basra to the Musayyib power station, but former Iraqi leader Saddam Hussein converted it in 2003 to hold gasoline reserves for the army, Jabir said.

Je moet niet ver zoeken wie of wat erachter zit...
Oud 1 september 2006, 10:54   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo zie je maar hoe hypocriet sommigen zijn op dit forum. Hoe diep hun anti-amerikanisme is. Mijn eerdere beschuldigingen aan hun adres worden nogmaals bevestigt. De feiten doen er niet meer toe, enkel als het woord amerikanen erin voorkomt is het voldoende om met de vinger te wijzen. Constant worden er mensen vermoord door terroristen...sssss...zwijgen...maar oowee als er een gerucht gaat dat er misschien amerikanen schuldig zijn....MOOORD!!!! BRAND!!!!!!!!
Oud 2 september 2006, 11:32   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jullie zijn zelfs te hypocriet om 1 woord vuil te maken aan hopen onschuldige irakies die dagdagelijks vermoord worden.
Oud 2 september 2006, 11:35   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gunmen kill 14 Pakistani, Indian pilgrims in Iraq
POSTED: 0940 GMT (1740 HKT), September 2, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Bombings and shootings were reported Saturday across Iraq, a day after a Pentagon report warned that an increase in sectarian violence had dealt a setback to the country's stability.

At least 14 pilgrims were killed when gunmen halted a bus headed to the holy Shiite city of Karbala, forced them to leave the bus and then shot them, an Iraqi Interior Ministry official said Saturday.

The pilgrims killed -- 11 Pakistanis and three Indians -- were traveling on a highway west of Ramadi on Friday, the official said.

In northeastern Baghdad on Saturday, two nearly simultaneous explosions killed two people and wounded 19, an emergency police official said.

After the first bomb exploded in the residential neighborhood of Waziriyah, Iraqi police officers and pedestrians rushed to the scene to help the wounded.

Minutes later, a second bomb detonated in the same area, wounding a number of people -- including two police officers, the official said.

In Baquba, gunmen killed three traffic police officers near a bus station Saturday.

Also in Baquba, about 37 miles (60 km) north of Baghdad, two people were wounded when gunmen opened fire on their car in a drive-by shooting, police said.

North of Baquba in Muqdadiya, gunmen shot and killed two men in center of the city.

Saturday's bloodshed capped a violent week that saw numerous Iraqis killed, including 62 in a wave of Baghdad bombings on Thursday.

mmmm, strange, opnieuw geen amerikanen bij betrokken. Vandaar dat het geen aandacht krijgt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be