![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() het is tof dat het voor jou zo werkt. in de distributie is dat echter niet zo. ik kan geen onvoorzien verlof vragen. als ik een vrije dag wil, of een vroege shift, dan moet ik dat een maand op voorhand aanvragen. en dan nog hangt het af van de goodwill van mijn chef. indien ik trouwens weiger te werken op zondag, wat ik met een oud contract kan, zal ik op geen goodwill meer moeten rekenen, de flexibiliteit zal nog opgedreven worden en ik zal geen overuren meer krijgen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier ook zo'n vaart, hé ! (zelfs al is het te voet of per ezelskarretje) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2006 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik mijn gezinssituatie niet op iedereen hoef te projecteren, hoef ik ook geen sprookjesverhalen van winkeliergezinnen te aanhoren. Het zal je verrassen, maar er zijn vele gezinnen met zondagwerkers. Geen haan die ernaar kraait. Waarom zou hij ook?
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
stel: er zijn 2 winkels in 1 straat, winkel A en B. winkel A doet dankzij de nieuwe wet op zondag open, en is daarmee 7/7 open. winkel B zou liever zijn zondag vrij houden om met zijn zoon naar de voetbal te gaan. de klanten van winkel B, die tot nu perfect hun boodschappen konden doen op die 6 andere dagen, kiezen nu voor de gemakzucht en luxe en gaan op zondag naar winkel A. winkel B verliest dus klanten omdat hij 1 dag per week congé durft nemen. hij is dus verplicht om winkel A te volgen en ook 7/7 open te doen, wil hij geen verlies maken. de voetbal met de zoon kan hij dus vergeten, en dit om de luxe en vrijheid van de klant. fijn voor de winkelier, en vooral fijn voor zijn zoontje hé. ![]() of waarom unizo dus tegen zondagopening is. voor grotere bedrijven, die met personeel werken, is het een bescherming van de werknemer. de felxibiliteit is nu al erg groot, de wet stelt er gelukkig nog grenzen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() We'll see....
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom zou ik de arbeidsomstandigheden in de distributie niet kennen? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een beetje tunnelvisie hebt van de maatschappelijke problemen. Alhoewel, ge brengt me terug in topik op een goed gedacht: een punt voor de voorstanders van zondagwinkelen: als de verkoopster op zondag gewerkt heeft, dan kan ze op een weekdag veel gemakkelijker iemand gaan bezoeken met het openbaar vervoer, want dan is er meer openbaar vervoer. Bedankt voor de tip.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() zowel testaankoop, de vakbonden en unizo is tegen. en fedis, de werkgeversorganisatie heeft een akkoord gesloten met de vakbonden om geen uitbreiding van de openingstijden te vragen. iedereen is dus tegen, maar toch heeft de regering extra koopzondagen ingevoerd en de wetgeving voor toeristische centra die op zondag open kunnen versoepeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() U heeft geen enkel plastic voorwerp in huis, Uw openbaar vervoer rijdt op water, enz.... Ik ken zo nog volk, die geen aardolie verbruikt hoor.
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al bij stilgestaan dat die ene winkel iemand meer voor personeel zal moeten aannemen om al die zondagen rond te krijgen, zodanig dat de extra winst daarin opgaat. Hij zal dus evenveel of evenweinig verdienen als die andere winkel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
en waarom zou ik dat niet met zekerheid durven bevestigen? ik werk al jaren in de distributie, mijn familie ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |