Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 21:12   #101
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Werk ook veel weekends, 's nachts, dubbele shiften, dagelijks overuren........nochtans spreekt mijn contract ook voor slechts 40uur en van maandag tot vrijdag van 07.00u tot 15.45u. Maak er geen probleem van want als ik me eens een paar dagen of een week onvoorzien verlof vraag krijg ik ze ook. Voor wat hoort wat.
en omdat dat voor jou gaat, gaat dat overal of zo?

het is tof dat het voor jou zo werkt. in de distributie is dat echter niet zo. ik kan geen onvoorzien verlof vragen. als ik een vrije dag wil, of een vroege shift, dan moet ik dat een maand op voorhand aanvragen. en dan nog hangt het af van de goodwill van mijn chef. indien ik trouwens weiger te werken op zondag, wat ik met een oud contract kan, zal ik op geen goodwill meer moeten rekenen, de flexibiliteit zal nog opgedreven worden en ik zal geen overuren meer krijgen.
Citaat:
Met zagen en memmen, steeds te zwaar, te lang, te kort, te koud, te warm......... kom je er niet. De jonge mensen die een bouwgrond, woning, wagen od. moeten afbetalen hoor je daarover niet klagen. Die zijn kontent dat ze iets kunnen bijverdienen of met zondagwerk een extra dag verlof krijgen.
De werkende mens inbinden is volop aan de gang. Maar wie gaat het systeem onderhouden als zij ook de regelneverij beu worden.
de jonge mensen in de distributie houden van hun vrije zondag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:12   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Sorry, even over het hoofd gezien.

Het gaat hier ook zo'n vaart, hé ! (zelfs al is het te voet of per ezelskarretje)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:14   #103
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Dat zij mensen die dit wisten VOOR ze zich engageerden. De mensen die vandaag in de distributiesectoren werken hebben ook ooit gekozen. Meestal is dit met een vrije zondag om bij het gezin te kunnen zijn. Wanneer ze mogelijk als vrijwilliger aangeduid worden om de zondag te werken heeft dit automatisch een invloed op hun sociaal leven. Of moet de partner maar ander werk zoeken zodat ze toch minstens één dag samen vrij zijn?
Als men verkiest om 7/7 open te blijven, dan moet er vanzelfsprekend bijkomend personeel gevonden worden... dat dan weet waarvoor het zich engageert...

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2006 om 21:16.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:15   #104
ingenious

Standaard

Citaat:
Bent U 100% zeker van wat U allemaal durft te scrhijven?
ja. tis natuurlijk allemaal wel mooi om hier wat te pleiten voor vrijheid, als je de realiteit van de arbeidsomstandigheden in de distributie niet kent hé.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 21:15   #105
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je hoeft jouw gezinssituatie niet op iedereen te projecteren als voorbeeld.
Als ik mijn gezinssituatie niet op iedereen hoef te projecteren, hoef ik ook geen sprookjesverhalen van winkeliergezinnen te aanhoren. Het zal je verrassen, maar er zijn vele gezinnen met zondagwerkers. Geen haan die ernaar kraait. Waarom zou hij ook?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:16   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Het feit dat u achter een computer zit helpt u zelf méé de islamo-fascistoïde petroleum-dictaturen in het Midden-Oosten te overleven
U eigent zich het recht toe mijn vrijheid te beperken terwijl ik wéét meer belastingen te betalen dan u. Als u er al betaalt natuurlijk. Want het merendeel van autohaters staan dan ook louter toevallig aan den dop.
Sta niet aan den dop en werk niet verbruik geen aardolie, maar ben wel tegen nodeloos en overdreven gebruik van auto's en betaal ook veel te veel belastingen naar mijn zin.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:17   #107
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even van de topik af:
kan iemand mij eens uitleggen wat voor zinnige redenen er zijn om een winkel die 's nachts open is (een nachtwinkel dus) volgens wet moet dicht zijn overdag?

Waarom mag ik geen 24/24 winkel openen, zolang ik mijn personeel slechts 38 u per week laat werken en hen extra betaal voor nacht-, zaterdag- en zondagwerk?
voor kleine zelfstandigen dit dus:
stel: er zijn 2 winkels in 1 straat, winkel A en B. winkel A doet dankzij de nieuwe wet op zondag open, en is daarmee 7/7 open. winkel B zou liever zijn zondag vrij houden om met zijn zoon naar de voetbal te gaan. de klanten van winkel B, die tot nu perfect hun boodschappen konden doen op die 6 andere dagen, kiezen nu voor de gemakzucht en luxe en gaan op zondag naar winkel A. winkel B verliest dus klanten omdat hij 1 dag per week congé durft nemen. hij is dus verplicht om winkel A te volgen en ook 7/7 open te doen, wil hij geen verlies maken. de voetbal met de zoon kan hij dus vergeten, en dit om de luxe en vrijheid van de klant. fijn voor de winkelier, en vooral fijn voor zijn zoontje hé.

of waarom unizo dus tegen zondagopening is.

voor grotere bedrijven, die met personeel werken, is het een bescherming van de werknemer. de felxibiliteit is nu al erg groot, de wet stelt er gelukkig nog grenzen aan.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 21:17   #108
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is bijlange nog niet voor "morgen" . Als zelfs UNIZO er tegen is.
We'll see....

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 31 augustus 2006, 21:18   #109
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ja. tis natuurlijk allemaal wel mooi om hier wat te pleiten voor vrijheid, als je de realiteit van de arbeidsomstandigheden in de distributie niet kent hé.
Dus U durft dat met 100% zekerheid zelfs bevestigen..;

En waarom zou ik de arbeidsomstandigheden in de distributie niet kennen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:19   #110
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
EN WAAROM IS HET IN GODSNAAM VERBODEN OM TE PAARD OF MET EEN EZELSKARRETJE DOOR 'T STAD TE REIZEN ???

Wat hebben die arme beestjes misdaan dat ze op zo'n brutale wijze door 'Koning Auto' verdrongen mogen worden ??
Een auto laat geen stront of urine achter op de baan
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:20   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. ...

3. OPENBAAR VERVOER : trein, tram, bus !!!
Dan kan uw eenzame grootvader ook al eens ergens naartoe, of jullie kunnen samen.
...?
't Is duidelijk dat gij in een stad woont.
En een beetje tunnelvisie hebt van de maatschappelijke problemen.

Alhoewel, ge brengt me terug in topik op een goed gedacht: een punt voor de voorstanders van zondagwinkelen:
als de verkoopster op zondag gewerkt heeft, dan kan ze op een weekdag veel gemakkelijker iemand gaan bezoeken met het openbaar vervoer, want dan is er meer openbaar vervoer.
Bedankt voor de tip.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:21   #112
ingenious

Standaard

Citaat:
Is bijlange nog niet voor "morgen" . Als zelfs UNIZO er tegen is.
zowel testaankoop, de vakbonden en unizo is tegen. en fedis, de werkgeversorganisatie heeft een akkoord gesloten met de vakbonden om geen uitbreiding van de openingstijden te vragen. iedereen is dus tegen, maar toch heeft de regering extra koopzondagen ingevoerd en de wetgeving voor toeristische centra die op zondag open kunnen versoepeld.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 21:22   #113
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sta niet aan den dop en werk niet verbruik geen aardolie, maar ben wel tegen nodeloos en overdreven gebruik van auto's en betaal ook veel te veel belastingen naar mijn zin.
U verbruikt geen aardolie???
U heeft geen enkel plastic voorwerp in huis, Uw openbaar vervoer rijdt op water, enz.... Ik ken zo nog volk, die geen aardolie verbruikt hoor.

Oud 31 augustus 2006, 21:22   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Een auto laat geen stront of urine achter op de baan
Wat is er in godsnaam verkeerd aan stront of urine ?

Dat maakt geen lawaai,

rijdt niemand omver,

produceert geen CO en andere schadelijke gassen,

verbruikt geen benzine,

...
Oud 31 augustus 2006, 21:23   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En een beetje tunnelvisie hebt van de maatschappelijke problemen.
Spreek voor uzelf.
Oud 31 augustus 2006, 21:26   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stel: er zijn 2 winkels in 1 straat, winkel A en B. winkel A doet dankzij de nieuwe wet op zondag open, en is daarmee 7/7 open. winkel B zou liever zijn zondag vrij houden om met zijn zoon naar de voetbal te gaan. de klanten van winkel B, die tot nu perfect hun boodschappen konden doen op die 6 andere dagen, kiezen nu voor de gemakzucht en luxe en gaan op zondag naar winkel A. winkel B verliest dus klanten omdat hij 1 dag per week congé durft nemen. hij is dus verplicht om winkel A te volgen en ook 7/7 open te doen, wil hij geen verlies maken. de voetbal met de zoon kan hij dus vergeten, en dit om de luxe en vrijheid van de klant. fijn voor de winkelier, en vooral fijn voor zijn zoontje hé.

of waarom unizo dus tegen zondagopening is.
Denkt gij nu echt dat de zoontjes van veeartsen, boeren, piloten, verpleegsters, dokters, politiemensen, brandweermannen, treinbestuurders, meubelverkopers, sasmeesters, kaffeeuitbaters en obers in restaurants ...enzovoorts enzovoorts enzovoorts ... allemaal niet kunnen voetballen ????

Al bij stilgestaan dat die ene winkel iemand meer voor personeel zal moeten aannemen om al die zondagen rond te krijgen, zodanig dat de extra winst daarin opgaat.
Hij zal dus evenveel of evenweinig verdienen als die andere winkel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:27   #117
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zowel testaankoop, de vakbonden en unizo is tegen. en fedis, de werkgeversorganisatie heeft een akkoord gesloten met de vakbonden om geen uitbreiding van de openingstijden te vragen. iedereen is dus tegen, maar toch heeft de regering extra koopzondagen ingevoerd en de wetgeving voor toeristische centra die op zondag open kunnen versoepeld.
Zijn die koopzondagen ook van toepassing op de warenhuisketens (Carrefour e.d.) ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:27   #118
ingenious

Standaard

Citaat:
Dus U durft dat met 100% zekerheid zelfs bevestigen..;

En waarom zou ik de arbeidsomstandigheden in de distributie niet kennen?
omdat u aangeeft er geen jota van te begrijpen tiens.

en waarom zou ik dat niet met zekerheid durven bevestigen? ik werk al jaren in de distributie, mijn familie ook.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 21:28   #119
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht

Als u er al betaalt natuurlijk.
Wees gerust, ik betaal belastingen, ongetwijfeld niet zo veel als u, maar ik heb dan ook een eerder bescheiden inkomen.

En mijn petroleumverbruik komt Venezuela en Noorwegen ten goede, niet de Wahabieten.
Oud 31 augustus 2006, 21:28   #120
ingenious

Standaard

Citaat:
Zijn die koopzondagen ook van toepassing op de warenhuisketens (Carrefour e.d.) ?
jep, op zowat alle winkels.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be