![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En is iets dat 'eenvoudiger te besturen' is per sé zoveel beter dan iets dat iets meer inspanning vergt? Waarom? 2. Dat klopt wel. Daarom kan er niet genoeg ondernomen worden om dat wat minder zeldzaam te maken. 3. Daar kan ik weinig tegen inbrengen. Maar dat betekent niet dat immigratie moet verboden worden, en dat betekent ook niet dat de 'Leitcultur' niet voor verbetering/verandering vatbaar is/zou mogen zijn. Ghetto's ontstaan m.i. eerder in 'verkrampte' 'monoculturele' samenlevingen dan in 'verligte' 'multiculturele', maar zijn inderdaad meestal geen goed idee. |
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik dacht dat multicultureel inhoudt dat verschillende culturen gelijkwaardig en samen leven. Ik meen dat in de VSA dit niet zo is. Uiteraard reageert men gezamelijk op de grootste terroristische aanslag ooit. Zwitsers hebben een lange historische band. België minder, maar je hebt zeker al gehoord van onze problemen, Turkije omvat 30% koerden waardoor heel wat problemen. van Libië en Mongolië weet ik weinig of niets. Het is al laat, ik ga naar bed; Slaap wel! |
|
|
|
|
|
#263 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
als het op zogenaamd 'progressieve' liberale utopieën komt wel ja.
|
|
|
#264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij de Canadese noorderburen staat men wat dat betreft al véél verder eigenlijk. Wees gerust, ik heb ogen en oren aan m'n kop, dus ik weet ook wel dat België nogal wat problemen heeft, maar onze levensstandaard lijdt daar toch maar weinig onder, dacht ik. Wat Turkije betreft: OK. Ander voorbeeld dan maar : Portugal. Zowat het meest homogene land ter wereld. Nog een tijd na de toetreding tot de EU was het er nauwelijks beter dan in de 'ontwikkelingslanden' (vanwege de lange, niet bepaald 'linkse' Estado Novo, o.a.). Libië heeft veel geluk dat ze olie hebben. Mongolië is ongeveer zo homogeen als Portugal, en straatarm. Homogeniteit/plurigeniteit enerzijds en armoede/rijkdom anderzijds hangen dus al bij al weinig van elkaar af, wilde ik maar proberen aan te tonen. En het is inderdaad al laat, ik ga ook niet lang meer opblijven. Slaap ook wel, en dank u voor deze discussie. |
|
|
|
|
|
#265 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en met een een sleep van migranten die op de OCMW zitten kunnen we nooit echt werken aan een slagvaardig Europa. Raar dat de EU die mensen die niet weten wat werken is, in onze landen blijft pompen.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 augustus 2006 om 01:23. |
||
|
|
|
|
#266 | |
|
|
Citaat:
Ik denk dat voor de meeste stervelingen de eenvoudige weg doorgaans beter is dan de ingewikkelde. Het leven is al voldoende kompliziert! Ik hou wel eens van een inspanning, maar niet altijd! 2) Ik neem aan dat dit als grap bedoeld is. Het feit dat iets niet veel voorkomt is op zich geen reden opdat het meer zou moeten voorkomen. 3) Toch een punt van overeenstemming! Ik meen dat NU bij ons een absolute immigratiestop nodig is, om het mogelijk te maken dat de vele duizenden die hier nu als vreemdelingen, dikwijls werkloos en onopgeleid en 'sprakeloos' in (of juister : buiten) onze maatschappij leven, zouden kunnen opgenomen worden met gelijke rechten en gelijke plichten. En niet zoals het nu is steeds maar moeten beschermd en ondersteund worden met positieve discriminatie, OCMW enz. Dat is eindeloos en veroorzaakt overal veel onvrede. Als de maatschappij normaal functioneert is een gecontroleerde (geen van buiten opgedrongen) immigratie wellicht gewenst. Uiteraard is ook de Leitcultur geen onveranderlijk gegeven en steeds in ontwikkeling. Ik verneem (is dat zo?) dat in Brussel getto's voorkomen van 'betere' Vlamingen, Turken, Marokkanen enz. Dikwijls entiteiten die zelfbedruipend zijn met eigen winkels, kroegen, reisbureaus, advokaten enz Als dat zo is, dan is Brussel een verkrampte (geen verlichte) multiculturele samenleving. En dus zoals je zegt: meestal geen goed idee. Ik wil er nog aan toevoegen. In verhitte discussies (waar jij en ik ons uiteraard niet aan bezondigen) wordt aan de 'rechtse' boosdoeners verweten: schrik van het onbekende, vreemdelingenhaat, mentaliteit van eilandbewoners enz. Ik heb een positieve belangstelling tov van vreemdelingen, ik heb de wereld rondgereisd en er erg veel van genoten. En we kunnen ook nog van alles leren. Maar zoals de meeste levende wezens heb ik behoefte aan geborgenheid in vertrouwde omgeving. Ik heb dat in mijn heerlijk Brugge en wil dat graag zo houden. Ik heb geen behoefte aan een multicultureel Brugge, en de miljoenen toeristen die we verwelkomen ook niet. |
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet verdomd goed waar ik m'n leven zou willen slijten als ik voor de keuze stond, en als mijn leven daar iets (of zelfs véél) ingewikkelder door zou worden, dan nog zou ik niet lang aarzelen, hoor. En inspanning houdt me fit !! 2. Iets dat zeldzaam is, èn bovendien ook kostbaar, mooi, ... : dat kan niet genoeg beschermd worden. En (voor alle zekerheid) liefst ook vermeerderd! 3. Hoe lang zou u die immigratiestop dan wel willen zien duren ? Geldt die immigratiestop dan voor iederéén, of zijn er toch nog uitzonderingen mogelijk? Zo ja, welke, en waarom? Zo niet, waarom niet? En op basis van welke criteria maakt u er dan een eind aan (aan die immigratiestop, hé !!!)? 4. In Brussel zijn er inderdaad nogal wat 'verkramptes'. Bij alle gemeenschappen, helaas, helaas, driewerf helaas !!! Gelukkig zijn er ook nogal wat 'verligtes' (dit is Afrikaans, uit het Apartheidstijdperk). Van die laatste groep kunnen er nooit genoeg zijn. Ik vind ghetto's (ook mentale) eigenlijk NOOIT een goed idee, maar het is anderzijds ook moeilijk mensen te verplichten ergens te gaan wonen, niet? Er is nog veel werk aan de winkel, maar erg is dat eigenlijk niet. Meer nog: er is, althans wat Brussel betreft, eigenlijk geen alternatief. 5. Ik durf me toch wel eens bezondigen aan verhitte discussie's, hoor. Ik word, net als iedereen wellicht, niet graag op een oneerlijke manier behandeld of met de rug tegen de muur gezet/in een hoekje geduwd. Ik kan behoorlijk hard terugslaan als het nodig is. 'Rechts' is volgens mij alleszins niet noodzakelijk synoniem met 'xenofoob'. 'Xenofoben' neigen doorgaans echter wèl eerder naar 'rechts', maar ook dat is niet altijd en zeker ook niet 'noodzakelijkerwijze' zo. 6. Ik groeide op in een eerder klein dorp in West-Vlaanderen. Later verhuisden mijn ouders naar Brugge. Ikzelf trok vervolgens eerst naar Gent, later naar Brussel, daarna voor een tijdje naar Frankfurt a/Main en nu maak ik opnieuw Brussel onveilig (hé, hé). Ik voelde me overal vrij snel 'in een vertrouwde omgeving' (omdat ik altijd graag mijn omgeving heel grondig exploreer), en tegenwoordig is Brussel voor mij 'thuis'. In Brugge hou ik het ongeveer een week uit, daarna krijg ik het gevoel te zullen stikken. Al die nauwe straatjes, �*l die voorzieningen voor �*l die hordes toeristen, beangstigend !! Mijn moeder woont er erg graag, mijn vader zou zich het liefste op het platteland terugtrekken, ver van de drukte van de beschaving. Spijtig voor hem : bij ons is ma de baas, ha ha ! Waar ikzelf mijn oude dag zal doorbrengen weet ik nog niet, maar er is bitter weinig kans dat ik terugkeer naar 'het dorp van mijn jeugd', hoewel ik het ook niet uitsluit. 'Geborgenheid' zoek ik sowieso toch eerder in mijn eigen hoofd, door heel even de ogen te sluiten en diep adem te halen. Laatst gewijzigd door djimi : 31 augustus 2006 om 14:09. |
|
|
|
|
|
#268 | |
|
|
Citaat:
2) ..indien het kostbaar en mooi is. 3) immigratiestop tot de werkloosheid onder allochtonen vergelijkbaar is met die van autochtonen. Ik denk dat dit een goede barometer is. 4) Verkramptes en verligtes ken ik, was 9 jaar in Zuid-Afrika. 'Mensen verplichten dat is natuurlijk onaanvaardbaar en zeker als het vreemdelingen zijn'. Dat beweren de politiek correcten, en daarmee ga ik uiteraard niet akkoord. Als België zo vriendelijk is honderdduizenden vreemdelingen op te nemen en toegang verschaffen tot scholen, hospitalen, behuizing, ocmw enz, waarom zou daar niets mogen tegenover staan? De verplichting moet natuurlijk redelijk blijven. Maar verplichte verblijfplaats opleggen om te voorkomen dat nieuwkomers meestal naar Antwerpen of Brussel gaan (met zeer hoge werkloosheid enz...), verplichting om opleiding te volgen en werk te zoeken, dat alles lijkt mij de redelijkheid zelf. 5) Tot hiertoe is het tussen ons erg beschaafd gebleven, laat ons dat zo houden. 6) Ik groeide op in Brugge, studeerde in Gent, werkte 11 jaar in Brugge, dan 30 jaar de wereld rond en nu reeds 11 jaar met pensioen en weer tevreden thuis met zeer veel goede herinneringen. Brugge is voor jou beangstigend! Toch geen onveiligheidsgevoel je aangepraat door extreem-rechts? (haha!) Laatst gewijzigd door luc broes : 31 augustus 2006 om 14:54. |
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Uiteraard. Maar we hadden het hier toch over 'gelijkwaardig' en 'samen leven' ?? Als dat niet mooi is, dan weet ik het ook niet meer, hoor. 3. OK, goede barometer. Op voorwaarde dat er echt iets gedaan wordt aan de werkloosheid. 4. Ik had het eerder over de 'autochtonen' die massaal wegtrekken als er 'allochtonen' in hun wijk komen wonen, maar ik begrijp waar u heen wilt. Er mogen aan mensen die 'alles' op een dienblaadje voorgeschoteld krijgen inderdaad wel (redelijke) eisen gesteld worden. Laten we beginnen bij ons koningshuis. Als eerste burgers van het land moeten zij eigenlijk het goede voorbeeld geven. 5. Ik hou het met heel veel plezier beschaafd, wees daar maar zeker van. Ik heb het niet zo op 'barbarij' begrepen, en zolang u mij niet oneerlijk behandelt, of in een hoekje probeert te duwen en zo, heeft u niets te vrezen, beste luc. 6. Wel, moge u nog lang van uw ongetwijfeld welverdiende pensioen genieten. Van harte. (En dat meen ik, echt). Brugge is voor mij een beetje beangstigend omdat ik aanleg heb voor claustrofobie : ik haat te nauwe straatjes, ik zit niet graag in een auto of een lift of een te kleine kamer, ik wordt ongemakkelijk van enge geesten, ... En extreem-rechts zal verschrikkelijk hard zijn best mogen doen om mij wat dan ook aan te praten. Tot nog eens. |
|
|
|
|
|
#270 | |
|
|
Citaat:
2) Gelijkwaardig samen leven is natuurlijk prachtig. Maar vermits men er zo goed als nergens in slaagt (wel integendeel!) is het meer dan roekeloos dit op korte tijd te trachten te verwezelijken. Het communisme was ook mooi in theorie, en grote delen van de wereld werden erin gestort. Het heeft afschuwelijk veel bloed en tranen gekost om zich daaraan weer te onttrekken. Dus toch maar voorzichtig zijn met experimenten. 3) Werkloosheid moet opgelost worden door inspanning van betrokkenen en overheid 4) Goed, eerst het vorstendom en dan de rest. 5) Intussen weet ik dat ik niets hoef te vrezen, en jij ook niet 6) Bedankt voor de wensen, en genieten doe ik. Nog 50 dagen en ik ga weer de wijde wereld in voor 6 weken. |
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Toen ik wat jonger was, zou ik gezegd hebben : voorzichtig ?? waarom ?? Nu ik al een (heel klein) beetje wijzer ben (hoop ik toch) zou ik zeggen : ja, voorzichtig, dat wel, maar toch ook : EXPERIMENTEREN !!! Zonder experimenten (duizenden en duizenden) zou de mensheid nooit bereikt hebben wat ze nu al bereikt heeft (de Maan, bijvoorbeeld). Ik denk dat de exploratie en uiteindelijk de kolonisatie van de ruimte (om te beginnen ons zonnestelsel) vroeg of laat onvermijdelijk wordt, en dan zou het toch ècht idioot zijn dat te doen als een kibbelende en onderling rivaliserende bende idioten, niet? 3. Yep, en 'het bedrijfsleven' moet meewerken (anders vliegen ZIJ buiten 4. Akkoord. Maar dan wel iederéén !! 5. Dat is dan 'een deal'. 6. W�*t ???? Een beetje zes weken aan een stuk homogene landen minder homogeen gaan maken ??? Ik ben wel nieuwsgierig naar uw reisdoel, maar als u daar liever niets over meedeelt : geen enkel probleem, hoor. Profiteert er maar goed van, zou ik zo zeggen, het zal hier alvast 'gene vetten' meer worden. De herfst is verdorie al bijna een maand bezig. Laatst gewijzigd door djimi : 31 augustus 2006 om 17:49. |
|
|
|
|
|
#272 | |
|
|
Citaat:
2) Marx en Engels, toen hun verschrikkelijk experiment met honderden miljoenen mensen in alle landen als een puinhoop in mekaar gestort was stuurden uit het hiernamaals een bericht: Sorry chaps, we made a mistake! |
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch ook dit : het experiment was hoogstens geïnspireerd door Marx en Engels, ze hebben er zèlf geen vinger naar uitgestoken. De redenen van de puinhoop zijn talrijk, onmogelijk te herleiden tot twee personen. Op dezelfde manier zou u van Jezus Christus kunnen vragen zich te verantwoorden voor de vele honderden slachtpartijen die anderen in zijn naam hebben aangericht. luc, laat het in ieder geval uw avond niet verknoeien. Tot in den draoi. Laatst gewijzigd door djimi : 31 augustus 2006 om 19:21. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
groene multikul niet vergeten...
arme Joe...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
#275 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
allez, het was bijna een witte merel tussen de raven... de uitzonderingen bevestigen de regels.
|
|
|
|
|
#278 |
|
Europees Commissaris
|
De ijzerbedevaart is totaal in handen van anti-Vlaams gezinden. Het zijn letterlijk en figuurlijk wolven in schaapspels die de Vlaamse zaak verraden. De Vlaamse politici die zich daar laten zien zijn van het type dat maar praat over meer bevoegdheden en onafhankelijkheid voor Vlaanderen maar als het er op aankomt zijn het steeds loze woorden gebleken en kruipen ze in de kont van Di Rupo.
Dit soort politici dat daar opdaagt geeft enkel om het behoud van hun eigen postje en heeft geen enkel respect voor de kiezer en voor Vlaanderen in het algemeen. Dat zich daar verraders van het kaliber van Bert Anciaux laten zien die overduidelijk op de loonlijst van Di rupo blijken te staan is niet verwonderlijk. Dat echter ook de NV-A leden de Vlaamse zaak verraden door hieraan mee te werken is toch een zeer bedenkelijke zaak en degradeert de NV-A eveneens tot een partij die er mee verantwoordelijk voor is dat een Vlaamse onafhankelijkheid steeds maar verhinderd wordt. De NV-A moet maar eens een duidelijk standpunt gaan innemen. Ofwel zijn ze vóór Vlaanderen of ertegen. Voor Vlaanderen zijn betekend dat ze niet meer meewerken aan het Vlaams verraad dat de ijzerbedevaart inhoud, maar zonder verdere compromissen de vlaamse onafhankelijkheid gaan voorbereiden en samen met het Vlaams belang doorvoeren. |
|
|
|
|
#279 | |
|
Minister
|
Citaat:
Zoals ge zelf aangeeft is zo'n bende gewoon ballast en zwiert ge dat overboord maar nee hier in belgie mag dat gewoon zijn ding doen. We laten die bende doemdenkers ons maar afremmen met hun gezeik over iets uit de middeleeuwen Wat nog het grappigst is is dat dat stuk ballast zich ook nog eens afsplitst in twee stukken. Het één al rotter dan het andere. Eigen volk eerst roept het rotste stuk. Maar voeg die twee stukken ballast bij elkaar en ze zetten het het eigen volk op tegen elkaar. Met minderwaardig volk als vlamingen kunnen we inderdaad niets aanvangen. Een grote kwek maar ze bijten steeds in het zand. |
|
|
|
|
|
#280 | |
|
|
Citaat:
Niet iedereen is even radikaal als wij, maar de (zeer) gematigden stappen toch mee in dezelfde richting, en we moeten ze zeker niet afstoten. |
|
|
|