![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze mensen worden getraind, ze kunnen met explosieven omgaan, gaan doelbewust plaatsen opzoeken waar veel burgers zijn. Markten, autobussen, dancings, treinen, metro's, flatgebouwen... je kijkt ook naar het Nieuws, dus je weet het wel. Als je dan zo'n zelfmoordterrorist zien op TV. De koranversen om het hoofd gebonden...en daar vol trots staat te vertellen dat Allah hem of haar heeft geroepen om martelaar te worden... en welke eer ze het vinden... Komaan zeg. Trouwens. Waarom worden die aanslagen niet veroordeelt door de islamitische leiders als ze niet islamitisch geïnspireerd zouden zijn? Als enkele christenfundamentalisten een abortuskliniek in brand steken, dan keuren alle mogelijke christelijke strekkingen dat meteen af als zijnde niet-christelijk. Bij de moslims zie je dat niet. Daar mogen ze op TV komen. Ze zijn allesbehalve depressief. Met trots vertellen ze te mogen sterven als martelaar voor de islam. Bij ons is zoiets onvoorstelbaar. Zowel bij de VRT als bij VTM, ik hoef je hiervan niet te overtuigen. Maar stel je eens voor dat het wel zou gebeuren bij ons. In krant en op TV. En er daar geen kritiek op komt van de Vlaamse bevolking. Snap je nu een beetje welke sfeer daar heerst? Ze worden aangemoedigd zeg ik u. Bovendien is het weldegelijk de leer van de islam. De jihaad is geen christelijke term. Er gaat geen week voorbij of je hoort het woordje wel ergens. Van waar komt dat denk je? Heilige en ontheiligde grond, komt uit de islam. Dat heilige grond nooit mag prijs gegeven worden, is een islamitische leerstelling. Alles lijkt erop dat we niet met depressieve mensen te maken hebben, maar met goed gestructureerde en goed georganiseerde groepen. Sommigen volgen nog eerst een pilotenopleiding. Depresieve mensen die zelfmoord plegen, doen dat altijd in stilte. In extreme gevallen (gezinsdrama's) blijkt telkens weer dat niemand van de omgeving dit kon denken. Maar in het Midden Oosten schreeuwen ze het van de daken. Volgens de islam krijg je een speciale status...Het is de hoogste eer te mogen sterven in de strijd voor Allah...Vind jij Osama Bin Laden een depressief iemand? Komaan zeg. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als islamitische leiders laaggeschoolden misbruiken om zelfmoordaanslagen te plegen op Israël, waarom worden ze dan niet veroordeelt door de moslimgemeenschap? Ik weet het antwoord. Benieuwd of jij het ook weet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5383 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Wat doen soldaten als ze strijden voor het vaderland ? Als ze sneuvelen worden ze toch ook als helden gezien door hun volk. Ze voeren een guerilla omdat ze niet de middelen hebben om frontaal in de aanval te gaan. Hier worden natuurlijk vooral burgers het slachtoffer van en dat is absoluut onaanvaardbaar. Dat geldt echter voor alle partijen. Ik vind het dus belangrijk hen te wijzen op de onrechtvaardigheid van dergelijke handelswijze. Hezbollah lijkt dat begrepen te hebben door tijdens de oorlog de wapens te richten op vooral vijandige soldaten. Israël lijkt dat echter minder begrepen te hebben door volledige wijken te bombarderen waar burgers wonen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5384 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=labyrinth;1940690]
Citaat:
De Hesbollah begrepen hebben? Zij hebben duizenden raketten afgevuurd op Israëlische burgers. Hoe meer ze er konden raken hoe liever ze het deden. Israël daarentegen heeft waar ze kon de burgerbevolking met strooibiljetten gewaarschuwd. De Hesbollah is notabene de uitvinder van het zelfmoordterorisme. Tegen gasten met zulke mentaliteit moet Israël het opnemen. In Wikipedia staat het zo... De meeste publiciteit in het westen kreeg Hezbollah door als eerste militante groepering te beginnen met terrorisme in de vorm van zelfmoordaanslagen, waarbij veel Israëlische burgers en militairen zijn omgekomen. Andere radicaal-islamitische bewegingen zoals de PalestijnseHamas, de Islamitische Jihad en de Al Qaida-beweging hebben dit soort acties overgenomen. Dergelijke daden worden door deze bewegingen verdedigd als zijnde oorlogsmanoeuvres; volgens Amnesty International echter zijn dit soort aanslagen op de burgerbevolking misdaden tegen de menselijkheid. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5386 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Paulus;1940728]
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=labyrinth;1940779]
Citaat:
Ze doen het omdat de islam hen daarom de hemel in prijst. Letterlijk. Niets gaat dieper dan een fundamentalistisch geloof. Maar zelfs al zeggen ze het zelf, toch wil je het niet geloven. Is dat eigenlijk nog redelijk? Die mensen sterven dus om hun leugens in stand te houden of wat? Neen. Die mensen geloven werkelijk dat Allah dit van hen vraagt. Het is net alsof iemand voor de rechter staat zijn moord te bekennen en zijn advocaat blijft zeggen dat hij het niet gedaan heeft. D�*t ben jij aan het doen nu. Ze zeggen het zelf, waarom ze het doen. En ik denk niet dat ze al liegende naar Allah willen gaan hoor. Astemblieft zeg. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5388 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5389 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Paulus;1940790]
Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=labyrinth;1940815]
Citaat:
inhoudelijk op mijn posting dan....? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5392 |
Banneling
|
![]() 3de strooibiljet: 'Sorry voor de clusterbommen die we nog gauw voor het staakt-het-vuren hebben gedropt waardoor er 100.000 bommetjes werden verspreid.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Hesbollah denkt er niet aan om de burgers te waarschuwen. Laffe zelfmoordterroristen, dat zijn het. Die zich in burgerkledij tussen burgers verschuilen. En dan achteraf moord en brand schreeuwen als er ook burgers worden geraakt als er teruggeschoten wordt. Ge moet maar durven. Menselijke schilden worden alleen door lafaards gebruikt. Dat is mijn gedacht erover. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5394 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een zelfmoordenaar met bomgordel en baby op de arm naar mijn familie toeloopt, dan zal ik hem neerschieten als ik kan. Sterft die baby daardoor ook dan vind ik dat voor zijn rekening. Hoe zou je zelf zijn? Als de hesbollah raketten afvuurt op Israël vanuit een schoolgebouw, kan Israël dat niet laten gebeuren. Ze heeft ook verantwoordelijkheden tegenover haar eigen burgerbevolking. Ze kan enkel de burgers waarschuwen door strooipamfletten te gooien waar het mogelijk is. En dat heeft ze ook gedaan. De Hesbollah niet. Ze schoten op treinstations, flatgebouwen, woonwijken, ver achter de vijandelijke linies om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5396 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=labyrinth;1940815]
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5397 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van vedisten, brahmanen, hindoes en boeddhisten weet ik te weinig maar ik meen mij te herinneren dat ze geen last hebben met andersdenkenden zolang die hen niet aanvallen. Bekeringsdrang is meer herkenbaar aanwezig bij (moslims), christenen en communisten. Het blijft mij trouwens een raadsel hoe door de eeuwen heen steeds weer "christenen" gemotiveerd raken tot oorlogsvoering, verovering en kolonisatie; Joshua/Jezus/Isa verkondigde bepaald geen zulke ideeën (en wordt daardoor in moslim-kringen als weliswaar lief, interessant en belangrijk gezien maar een te SOFTE profeet). Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 september 2006 om 00:13. Reden: typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de Hezbollah dat zijn immers de 'slechten', het krapuul de terroristen die niets of niemand ontzien ... dan kan je die toch moelijk op de balans gooien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zin had moeten zijn: Net zoals de joden, de hindoe's de boeddhisten heeft geen enkele islamiet bekeringsdrang, daar doen ze het niet voor en dat beweer ik ook niet. Bekeren, zoals jij het bedoeld, is een christelijke (katholieke) term. De verspreiding van de islam gebeurd niet door overtuiging, maar door voortplanting, huwelijken en vooral militair geweld. Bedankt voor de rechtzetting Willem Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2006 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5400 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |