Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 22:06   #5381
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De uitzichtloosheid van een bestaan veroorzaakt door discriminatie en onderdrukking kunnen doen verlangen naar een ander nieuw bestaan of zelfs naar gewoon geen bestaan, geen zijn meer.
In die zin zijn de uitzichtloosheid en de oorzaken van die uitzichtloosheid de oorzaak en niet de religieuze overtuiging.
Ik zie niet in waarom een gelukkige islamiet het nodig zou vinden vroeger bij Allah te zijn dan bijvoorbeeld een gelukkige christen.
Ik kan er in komen dat onderdrukte mensen depressief worden. Ik kan er zelfs inkomen dat zij zelfmoord plegen. Maar laat ons wel wezen.

Deze mensen worden getraind, ze kunnen met explosieven omgaan, gaan doelbewust plaatsen opzoeken waar veel burgers zijn. Markten, autobussen, dancings, treinen, metro's, flatgebouwen... je kijkt ook naar het Nieuws, dus je weet het wel.

Als je dan zo'n zelfmoordterrorist zien op TV. De koranversen om het hoofd gebonden...en daar vol trots staat te vertellen dat Allah hem of haar heeft geroepen om martelaar te worden... en welke eer ze het vinden...

Komaan zeg.

Trouwens. Waarom worden die aanslagen niet veroordeelt door de islamitische leiders als ze niet islamitisch geïnspireerd zouden zijn? Als enkele christenfundamentalisten een abortuskliniek in brand steken, dan keuren alle mogelijke christelijke strekkingen dat meteen af als zijnde niet-christelijk.

Bij de moslims zie je dat niet. Daar mogen ze op TV komen. Ze zijn allesbehalve depressief. Met trots vertellen ze te mogen sterven als martelaar voor de islam. Bij ons is zoiets onvoorstelbaar. Zowel bij de VRT als bij VTM, ik hoef je hiervan niet te overtuigen. Maar stel je eens voor dat het wel zou gebeuren bij ons. In krant en op TV. En er daar geen kritiek op komt van de Vlaamse bevolking. Snap je nu een beetje welke sfeer daar heerst? Ze worden aangemoedigd zeg ik u.

Bovendien is het weldegelijk de leer van de islam. De jihaad is geen christelijke term. Er gaat geen week voorbij of je hoort het woordje wel ergens. Van waar komt dat denk je? Heilige en ontheiligde grond, komt uit de islam. Dat heilige grond nooit mag prijs gegeven worden, is een islamitische leerstelling.

Alles lijkt erop dat we niet met depressieve mensen te maken hebben, maar met goed gestructureerde en goed georganiseerde groepen. Sommigen volgen nog eerst een pilotenopleiding.

Depresieve mensen die zelfmoord plegen, doen dat altijd in stilte. In extreme gevallen (gezinsdrama's) blijkt telkens weer dat niemand van de omgeving dit kon denken. Maar in het Midden Oosten schreeuwen ze het van de daken. Volgens de islam krijg je een speciale status...Het is de hoogste eer te mogen sterven in de strijd voor Allah...Vind jij Osama Bin Laden een depressief iemand?

Komaan zeg.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:21.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 22:13   #5382
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ik ook niet. Ik schreef dat oorlogszuchtige leiders laaggeschoolden misbruiken om een eigen oorlog te voeren. Ze leiden de laaggeschoolde waar ze hem willen hebben door allerlei discours. God of Allah, een hoger doel alles is goed om mensen te motiveren. En dat lukt vlugger als ze onderdrukt en gediscrimineerd worden.
Een ander voorbeeld : gewoon vertellen dat Iran eventueel een kernwapen zou kunnen maken is al voldoende voor sommigen om een preventieve aanval op Iran te verrechtvaardigen.
Besef je wel dat als je redenering klopt, de islamitische leiders veel oorlogszuchttiger zijn dan de Israëli's?

Als islamitische leiders laaggeschoolden misbruiken om zelfmoordaanslagen te plegen op Israël, waarom worden ze dan niet veroordeelt door de moslimgemeenschap?

Ik weet het antwoord. Benieuwd of jij het ook weet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:17.
Oud 31 augustus 2006, 22:21   #5383
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik kan er in komen dat onderdrukte mensen depressief worden. Ik kan er zelfs inkomen dat zij zelfmoord plegen. Maar laat ons wel wezen.

Deze mensen worden getraind, ze kunnen met explosieven omgaan, gaan doelbewust plaatsen opzoeken waar veel burgers zijn. Markten, autobussen, dancings, treinen, metro's, flatgebouwen... je kijkt ook naar het Nieuws, dus je weet het wel.

Als je dan zo'n zelfmoordterrorist zien op TV. De koranversen om het hoofd gebonden...en daar vol trots staat te vertellen dat Allah hem of haar heeft geroepen om martelaar te worden... en welke eer ze het vinden...

Komaan zeg.
Ze denken waarschijnlijk dat ze hun leven opofferen voor een hoger doel.
Wat doen soldaten als ze strijden voor het vaderland ? Als ze sneuvelen worden ze toch ook als helden gezien door hun volk. Ze voeren een guerilla omdat ze niet de middelen hebben om frontaal in de aanval te gaan.
Hier worden natuurlijk vooral burgers het slachtoffer van en dat is absoluut onaanvaardbaar. Dat geldt echter voor alle partijen.
Ik vind het dus belangrijk hen te wijzen op de onrechtvaardigheid van dergelijke handelswijze.
Hezbollah lijkt dat begrepen te hebben door tijdens de oorlog de wapens te richten op vooral vijandige soldaten.
Israël lijkt dat echter minder begrepen te hebben door volledige wijken te bombarderen waar burgers wonen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 22:33.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 22:30   #5384
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Besef je wel dat als je redenering klopt, de islamitische leiders veel oorlogszuchttiger zijn dan de Israëli's?

Als islamitische leiders laaggeschoolden misbruiken om zelfmoordaanslagen te plegen op Israël, waarom worden ze dan niet veroordeelt door de moslimgemeenschap?

Ik weet het antwoord. Benieuwd of jij het ook weet.

Paulus.
Omdat zij vanuit hun eigen standpunt Israël als de onwettige beul die hun volk onderdrukt en discrimineert ervaren. Daarom is het geweld nog opdrijven totaal zinloos. Israël zal alleen groeien als vernietiger en niet als positieve bouwer.
Oud 31 augustus 2006, 22:33   #5385
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=labyrinth;1940690]
Citaat:

Ze denken waarschijnlijk dat ze hun leven opofferen voor een hoger doel.
Wat doen soldaten als ze strijden voor het vaderland ?
Hier worden natuurlijk vooral burgers het slachtoffer van en dat is absoluut onaanvaardbaar. Dat geldt voor alle partijen.
Ik vind het dus belangrijk hen te wijzen op de onrechtvaardigheid van dergelijke handelswijze.
Hezbollah lijkt dat begrepen te hebben door tijdens de oorlog de wapens te richten op vooral vijandige soldaten.
Israël lijkt dat echter minder begrepen te hebben door volledige wijken te bombarderen waar burgers wonen.
Ik versta je niet.

De Hesbollah begrepen hebben? Zij hebben duizenden raketten afgevuurd op Israëlische burgers. Hoe meer ze er konden raken hoe liever ze het deden.

Israël daarentegen heeft waar ze kon de burgerbevolking met strooibiljetten gewaarschuwd.

De Hesbollah is notabene de uitvinder van het zelfmoordterorisme. Tegen gasten met zulke mentaliteit moet Israël het opnemen. In Wikipedia staat het zo...

De meeste publiciteit in het westen kreeg Hezbollah door als eerste militante groepering te beginnen met terrorisme in de vorm van zelfmoordaanslagen, waarbij veel Israëlische burgers en militairen zijn omgekomen. Andere radicaal-islamitische bewegingen zoals de PalestijnseHamas, de Islamitische Jihad en de Al Qaida-beweging hebben dit soort acties overgenomen. Dergelijke daden worden door deze bewegingen verdedigd als zijnde oorlogsmanoeuvres; volgens Amnesty International echter zijn dit soort aanslagen op de burgerbevolking misdaden tegen de menselijkheid.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 22:38   #5386
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Paulus;1940728]
Citaat:

Ik versta je niet.

De Hesbollah begrepen hebben? Zij hebben duizenden raketten afgevuurd op Israëlische burgers. Hoe meer ze er konden raken hoe liever ze het deden.

Israël daarentegen heeft waar ze kon de burgerbevolking met strooibiljetten gewaarschuwd.

De Hesbollah is notabene de uitvinder van het zelfmoordterorisme. Tegen gasten met zulke mentaliteit moet Israël het opnemen. In Wikipedia staat het zo...

De meeste publiciteit in het westen kreeg Hezbollah door als eerste militante groepering te beginnen met terrorisme in de vorm van zelfmoordaanslagen, waarbij veel Israëlische burgers en militairen zijn omgekomen. Andere radicaal-islamitische bewegingen zoals de PalestijnseHamas, de Islamitische Jihad en de Al Qaida-beweging hebben dit soort acties overgenomen. Dergelijke daden worden door deze bewegingen verdedigd als zijnde oorlogsmanoeuvres; volgens Amnesty International echter zijn dit soort aanslagen op de burgerbevolking misdaden tegen de menselijkheid.

Paulus.
Zelfmoordterrorisme is wel het allerlaatste en het allerlaagste dat je kan doen. Om dat te doen moet je echt ten einde raad zijn, dat doe je niet zomaar om anderen te bekeren, omdat je geloof je dat dicteert, daar zijn andere veel diepere redenen voor.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 22:41.
Oud 31 augustus 2006, 22:42   #5387
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=labyrinth;1940779]
Citaat:

Zelfmoordterrorisme is wel het allerlaatste en het allerlaagste dat je kan doen. Om dat te doen moet je echt ten einde raad zijn, dat doe je niet om anderen te bekeren.
Net zoals de joden, de hindoe's de boeddhisten heeft enkele islamiet bekeringsdrang, daar doen ze het niet voor en dat beweer ik ook niet. Bekeren, zoals jij het bedoeld, is een christelijke (katholieke) term.

Ze doen het omdat de islam hen daarom de hemel in prijst. Letterlijk. Niets gaat dieper dan een fundamentalistisch geloof.

Maar zelfs al zeggen ze het zelf, toch wil je het niet geloven. Is dat eigenlijk nog redelijk? Die mensen sterven dus om hun leugens in stand te houden of wat? Neen. Die mensen geloven werkelijk dat Allah dit van hen vraagt.

Het is net alsof iemand voor de rechter staat zijn moord te bekennen en zijn advocaat blijft zeggen dat hij het niet gedaan heeft. D�*t ben jij aan het doen nu. Ze zeggen het zelf, waarom ze het doen. En ik denk niet dat ze al liegende naar Allah willen gaan hoor. Astemblieft zeg.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:48.
Oud 31 augustus 2006, 22:43   #5388
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1ste strooibiljet: 'We gaan Beiroet platgooien.'
2de strooibiljet: 'Sorry voor de 2000 mensen die we hebben gedood'
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 22:47   #5389
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Paulus;1940790]
Citaat:

Net zoals de joden, de hindoe's de boeddhisten heeft enkele islamiet bekeringsdrang, daar doen ze het niet voor en dat beweer ik ook niet. Bekeren, zoals jij het bedoeld, is een christelijke (katholieke) term.

Ze doen het omdat de islam hen daarom de hemel in prijst. Letterlijk.

Paulus.
Hoe simpel. De Amerikaanse soldaten sneuvelen in Irak omdat ze posthuum een mooie medaille ontvangen van de Amerikaanse regering.
Oud 31 augustus 2006, 22:50   #5390
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=labyrinth;1940815]
Citaat:

Hoe simpel. De Amerikaanse soldaten sneuvelen in Irak omdat ze posthuum een mooie medaille ontvangen van de Amerikaanse regering.
Neen Amerikaanse soldaten proberen de oorlog te overleven en dat weet je best.

inhoudelijk op mijn posting dan....?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2006 om 22:53.
Oud 31 augustus 2006, 22:52   #5391
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
1ste strooibiljet: 'We gaan Beiroet platgooien.'
2de strooibiljet: 'Sorry voor de 2000 mensen die we hebben gedood'
De Hesbollah:

1 Geen strooibiljetten
2 Geen sorry ook.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 23:04   #5392
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

3de strooibiljet: 'Sorry voor de clusterbommen die we nog gauw voor het staakt-het-vuren hebben gedropt waardoor er 100.000 bommetjes werden verspreid.'
Oud 31 augustus 2006, 23:14   #5393
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
3de strooibiljet: 'Sorry voor de clusterbommen die we nog gauw voor het staakt-het-vuren hebben gedropt waardoor er 100.000 bommetjes werden verspreid.'
Dus je neemt die strooibiljetten om de burgerbevolking te waarschuwen kwalijk of zo?

De Hesbollah denkt er niet aan om de burgers te waarschuwen. Laffe zelfmoordterroristen, dat zijn het. Die zich in burgerkledij tussen burgers verschuilen. En dan achteraf moord en brand schreeuwen als er ook burgers worden geraakt als er teruggeschoten wordt. Ge moet maar durven. Menselijke schilden worden alleen door lafaards gebruikt. Dat is mijn gedacht erover.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 23:19   #5394
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dus je neemt die strooibiljetten om de burgerbevolking te waarschuwen kwalijk of zo?

De Hesbollah denkt er niet aan om de burgers te waarschuwen. Laffe zelfmoordterroristen, dat zijn het. Die zich in burgerkledij tussen burgers verschuilen. En dan achteraf moord en brand schreeuwen als er ook burgers worden geraakt als er teruggeschoten wordt. Ge moet maar durven. Menselijke schilden worden alleen door lafaards gebruikt. Dat is mijn gedacht erover.

Paulus.
Als je vijand de burgerbevolking als schield gebruikt, denk je niet dat je dan al serieus kan overwegen om het offensief te stoppen, of het op zijn minst anders aan te pakken?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 23:31   #5395
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Als je vijand de burgerbevolking als schild gebruikt, denk je niet dat je dan al serieus kan overwegen om het offensief te stoppen, of het op zijn minst anders aan te pakken?
Neen.

Als een zelfmoordenaar met bomgordel en baby op de arm naar mijn familie toeloopt, dan zal ik hem neerschieten als ik kan. Sterft die baby daardoor ook dan vind ik dat voor zijn rekening. Hoe zou je zelf zijn?

Als de hesbollah raketten afvuurt op Israël vanuit een schoolgebouw, kan Israël dat niet laten gebeuren. Ze heeft ook verantwoordelijkheden tegenover haar eigen burgerbevolking. Ze kan enkel de burgers waarschuwen door strooipamfletten te gooien waar het mogelijk is. En dat heeft ze ook gedaan.

De Hesbollah niet. Ze schoten op treinstations, flatgebouwen, woonwijken, ver achter de vijandelijke linies om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 23:46   #5396
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=labyrinth;1940815]
Citaat:

Lees dit eens. Als je de moslims niet gelooft en mij ook niet dan misschien de wikipedia?

Citaat:
Waar binnen het christendom de martelaar een persoon is die vanwege het mondeling belijden van Jezus-Christus een gewelddadige dood onderging onder handen van vijanden, is binnen de Islam de martelaar geen louter passief (lijdend) persoon en zeker geen uitsluitend gelovige die vergeestelijkt het geloof praktizeert. De Islamitische martelaar is slechts bij uitzondering een passief slachtoffer en is veel vaker een actieve krijgsheer of strijder voor de staatkundige uitbreiding van de ware Islam in de context van het Dar-al-Islam-streven en de Jihad-situatie.
Binnen de islam hebben martelaars een bijzondere plek, speciaal binnen de sjiitische islam. Elk jaar wordt tijdens het Asjoera-feest herdacht dat Imam Hoessein stierf in een oorlog tegen de soennietische moslims. In sjiitische steden worden dan processies gehouden waarbij mannen zichzelf kastijden, tot bloedens toe.
Islamitische zelfmoordterroristen worden (door sympathisanten) ook wel martelaars genoemd. De terroristen geloven dat zij in het paradijs terechtkomen als gevolg van hun daad, alwaar zij bijgestaan zullen worden door 71 maagden en voldoende zullen eten en drinken.
Geloof je me nu?

Paulus.
Oud 1 september 2006, 00:08   #5397
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Paulus: ... Net zoals de joden, de hindoe's de boeddhisten ... bekeringsdrang ....
Ik denk dat je hier ff precies de verkeerden noemt; minstens de joden doen per se niet aan "werving", geven hooguit op aanvraag info en ze beschouwen hun relatie tot "g'd" als een interne aangelegenheid.

Van vedisten, brahmanen, hindoes en boeddhisten weet ik te weinig maar ik meen mij te herinneren dat ze geen last hebben met andersdenkenden zolang die hen niet aanvallen.

Bekeringsdrang is meer herkenbaar aanwezig bij (moslims), christenen en communisten.

Het blijft mij trouwens een raadsel hoe door de eeuwen heen steeds weer "christenen" gemotiveerd raken tot oorlogsvoering, verovering en kolonisatie; Joshua/Jezus/Isa verkondigde bepaald geen zulke ideeën (en wordt daardoor in moslim-kringen als weliswaar lief, interessant en belangrijk gezien maar een te SOFTE profeet).

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 september 2006 om 00:13. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 00:16   #5398
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Hesbollah:

1 Geen strooibiljetten
2 Geen sorry ook.

Paulus.
waarom vergelijk je toch altijd met de Hezbollah om de daden van Israël te relativeren ?
de Hezbollah dat zijn immers de 'slechten', het krapuul de terroristen die niets of niemand ontzien ... dan kan je die toch moelijk op de balans gooien ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 00:28   #5399
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat je hier ff precies de verkeerden noemt; minstens de joden doen per se niet aan "werving", geven hooguit op aanvraag info en ze beschouwen hun relatie tot "g'd" als een interne aangelegenheid.

Van vedisten, brahmanen, hindoes en boeddhisten weet ik te weinig maar ik meen mij te herinneren dat ze geen last hebben met andersdenkenden zolang die hen niet aanvallen.

Bekeringsdrang is meer herkenbaar aanwezig bij (moslims), christenen en communisten.

Het blijft mij trouwens een raadsel hoe door de eeuwen heen steeds weer "christenen" gemotiveerd raken tot oorlogsvoering, verovering en kolonisatie; Joshua/Jezus/Isa verkondigde bepaald geen zulke ideeën (en wordt daardoor in moslim-kringen als weliswaar lief, interessant en belangrijk gezien maar een te SOFTE profeet).
Je hebt gelijk. Een zetduiveljte is de oorzaak.

De zin had moeten zijn:

Net zoals de joden, de hindoe's de boeddhisten heeft geen enkele islamiet bekeringsdrang, daar doen ze het niet voor en dat beweer ik ook niet. Bekeren, zoals jij het bedoeld, is een christelijke (katholieke) term.

De verspreiding van de islam gebeurd niet door overtuiging, maar door voortplanting, huwelijken en vooral militair geweld.

Bedankt voor de rechtzetting Willem

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2006 om 00:31.
Oud 1 september 2006, 01:00   #5400
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
De verspreiding van de islam gebeurd niet door overtuiging, maar door voortplanting, huwelijken en vooral militair geweld.
Wat is dat nu weer voor een totaal belachelijke uitspraak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be