Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 20:39   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wordt eens wakker...

Brussel 22 % werklozen op +/- 1.000.000 inwoners !!

WallonIê 21 % werklozen op +/- 3.300.000 inwoners !!

Vlaanderen 8 % werklozen op +/- 5.700.000 inwoners !!

hoe kan dat goed functioneren ????????????????????
Lees mijn post nog eens opnieuw, ge zult zien da'k net zei dat het hier compleet scheef draait omwille van't slecht bestuur in België.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 22:03   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
De Spanjaarden is niet zo moeilijk. Zeker Basken en Catalanen niet.
De Britten...bho Noord-Ierland wil de Britten liever weg, Schotland en Wales willen ook liever op eigen benen, maar worden door het politiek systeem gefnuikt.
En Frankrijk is zo'n land dat kijkt naar de rest. Daar zullen ook de regio's wakker schieten als blijkt dat plots in de landen rondom hen ook het één en ander zich losrukt.
Ja kijk, als ik jou met dergelijk kluitje in het riet mag sturen, zal ik het niet nalaten.

De EU der volkeren is een prima idee. Ik raad aan om alle energie hierin te stoppen.
Oud 31 augustus 2006, 22:06   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En waarom zou Vlaanderen geen verbindingskantoor mogen hebben? Brussel heeft er ook al eentje. http://www.blbe.irisnet.be/index_nl.htm

Bovendien is het geen slecht idee om Vlaanderen in de wereld kenbaar te maken en te promoten.
België heeft al zo'n slecht imago. De wereld kent België van Dutroux, Fourniret, Ait Oud, triestige, grijze beelden van het verpauperde Waalse steden (ook al dankzij de films van de Waalse broers Dardenne), corruptie.
Hoog tijd om zich daarvan te distantiëren.
BWa, het geweld in A'pen/Tienen/Brussel. Extreem rechts als 2de partij. Lelijkste streek van Europa. Is dit het VL dat ze gaan promoten? Dag jan.
Oud 31 augustus 2006, 22:07   #44
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Super ! Na het paars-groene Vlaamse débâcle met een Dewael die kroop voor de compagnons in de federale regering, hebben we (althans op sommige punten) tenminste terug een paar Vlaamse ministers die op een aantal vlakken Vlaanderen willen profileren. En zo hoort het ook. België leeft nog dankzij Vlaanderen, en dat mag dik geweten zijn.

PS: ik begrijp dat sommige belgicisten het niet zo tof vinden dat die brave Vlaminkjes hun kop uit de klei durven trekken. Reacties in dien trand zijn dan ook overbodig
Integendeel, ik wens niet liever dan dat VL zich niet langer wentelt in de keutelboerkes-mentaliteit.
Oud 31 augustus 2006, 22:46   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
BWa, het geweld in A'pen/Tienen/Brussel. Extreem rechts als 2de partij. Lelijkste streek van Europa. Is dit het VL dat ze gaan promoten? Dag jan.
Als dat een probleem voor je is, en je Vlaanderen daarom niet wil laten bekent maken. Haal dan zo snel mogelijk de Belgisch promoties overal weg.

Want België met zij Dutroux en zijn openstaande gevangenissen en zijn vuile steden in het zuiden en zijn moorden enz...

Het is gemakkelijk om steeds alles wat Vlaanderen doet af te keuren, maar die bal komt steeds terug hoor.

En verder, we zijn weldegelijk op weg naar een Europa der volkeren en niemand zal dat kunnen tegenhouden. Er zijn immers te veel onderdrukte volkeren binnen de EU.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 23:15   #46
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Wel denk ik dat een goed functionerend België sterker kan staan dan een goed functionerend Vlaanderen.
Een goed functionerend Belgie kan niet bestaan. Belgie zal ALTIJD tweeledig zijn, altijd. De Nederlandstalige Vlamingen aan de ene kant en de Franstalige Walen en Brusselaars aan de andere kant. (Dan vergeten we voor de gemakkelijkheid nog de Duitstaligen!)

Er zullen dus ALTIJD verschillen en tegenstellingen zijn die een degelijk bestuur onmogelijk maken. Ik zei het al: we proberen het al 176 jaar!!!

Wie nu nog in een "goed functionerend Belgie" gelooft is naïef, om niet te moeten zeggen dom.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 31 augustus 2006 om 23:16.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 23:27   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Een goed functionerend Belgie kan niet bestaan. Belgie zal ALTIJD tweeledig zijn, altijd. De Nederlandstalige Vlamingen aan de ene kant en de Franstalige Walen en Brusselaars aan de andere kant. (Dan vergeten we voor de gemakkelijkheid nog de Duitstaligen!)

Er zullen dus ALTIJD verschillen en tegenstellingen zijn die een degelijk bestuur onmogelijk maken. Ik zei het al: we proberen het al 176 jaar!!!

Wie nu nog in een "goed functionerend Belgie" gelooft is naïef, om niet te moeten zeggen dom.
Waarvan akte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 03:18   #48
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom Bourgeois zowel buitenlands beleid als toerisme in zijn portefeuille zit? Meer $$ zekers?

Zulke posten mogen ze van mij part opdoeken, der zijn belangrijkere zaken te fixen.
Sorry dat ik het zo onbeschoft moet vragen, maar ben jij idioot of ziendeblind?
Oud 1 september 2006, 03:20   #49
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Merkwaardig dat belgicisten nu plots bezorgd zijn om het verspillen van geld.... terwijl anderen die de (niet-transparante) monstertransfers tussen Vlaanderen en Wallonie/Brussel aanklagen door hen afgedaan worden als egoïstische geldwolven.
In de roos!
Oud 1 september 2006, 03:23   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ach ja, dat zegt men al 176 jaar. Men is al 176 jaar aan het sleutelen aan Belgie om het naar behoren te laten werken, maar het lukt niet.

Wat zegt u dat? "Laten we er nog 100 jaar bijdoen"? Ook zand in uw ogen?

De énige oplossing is de opsplitsing van de Belgische staatsstructuur in eenvoudige, transparante, logische entiteiten. Vlaanderen is daar één van.

Laten we nu eens de MOED hebben om dit te erkennen gvd!
Er zijn altijd nog enkelingen die zich vastklampen aan nostalgie... zo van die wereldvreemden die nog maar pas erachter gekomen zijn dat het communisme in België en dus in Vlaanderen dood is. En plots roepen ze:
Leve België! Alleen van die ene onlineliner van twee woorden krijg ik het al makkelijk op mijn lachspieren!
Oud 1 september 2006, 03:25   #51
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen een splitsing, maar ik zie het niet gebeuren omwille van dezelfde reden dat het bestuur in België al jaren op niets trekt, onkunde of onwil van de politici.

Mij gaat het vooral om het verbeteren van het bestuur, of dat nu enkel kan met een onafhankelijk Vlaanderen of niet intresseert me geen bal, als't er maar eindelijk eens op verbeterd.

Wel denk ik dat een goed functionerend België sterker kan staan dan een goed functionerend Vlaanderen.
Heel leuk, maar hoe laat je die Vlamingen en Walen goed samen functioneren? Dat is net de kern van het probleem.
Oud 1 september 2006, 03:28   #52
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw eigen Londen nog niet gezien? Als ik er niet moet zijn, zal ik daar nooit nog passeren. Eén schooluitstapje vond ik 7 jaar geleden wel genoeg zo zelfs Parijs is zoveel mooier!
Oud 1 september 2006, 03:29   #53
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja kijk, als ik jou met dergelijk kluitje in het riet mag sturen, zal ik het niet nalaten.

De EU der volkeren is een prima idee. Ik raad aan om alle energie hierin te stoppen.
Beter dan een land waar die volkeren kunstmatig met elkaar samenleven en daardoor de messen gaan trekken!
Oud 1 september 2006, 03:33   #54
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als dat een probleem voor je is, en je Vlaanderen daarom niet wil laten bekent maken. Haal dan zo snel mogelijk de Belgisch promoties overal weg.

Want België met zij Dutroux en zijn openstaande gevangenissen en zijn vuile steden in het zuiden en zijn moorden enz...

Het is gemakkelijk om steeds alles wat Vlaanderen doet af te keuren, maar die bal komt steeds terug hoor.

En verder, we zijn weldegelijk op weg naar een Europa der volkeren en niemand zal dat kunnen tegenhouden. Er zijn immers te veel onderdrukte volkeren binnen de EU.
Velen zeggen dat dat niet meer leeft in Noord-Ierland. Toen nochtans Engeland 1-0 verloor in Belfast, was het kot te klein. Die Noord-Ieren hadden eindelijk eens die Engelsen op hun donder gegeven!

In Spanje hoor je ook wel eens over de Catalaanse selectie tegen een Baskische ed. Trouwens die blauwe vlaggetjes met geel kruis kennen de Alonso-fans ook al beter
Oud 1 september 2006, 07:12   #55
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw eigen Londen nog niet gezien? Als ik er niet moet zijn, zal ik daar nooit nog passeren. Eén schooluitstapje vond ik 7 jaar geleden wel genoeg zo zelfs Parijs is zoveel mooier!
IS GM dan de gruwelijke Waalse bidonvilles ontvlucht ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 10:24   #56
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
BWa, het geweld in A'pen/Tienen/Brussel.
Hoezo "geweld"? Je bedoelt 'incidenten' zeker! Je klinkt bijna als een VB'er!
ps: hoort Brussel nu plots wèl tot Vlaanderen?

Citaat:
Extreem rechts als 2de partij.
Geen wonder, je helpt ze zelfs :"geweld in de steden!"

Citaat:
Lelijkste streek van Europa.
Je weet niet waarover je praat. Ga eens kijken in Charleroi, La Louvière, Seraing,... en kom dan eens terug, ok?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 10:37   #57
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel, ik wens niet liever dan dat VL zich niet langer wentelt in de keutelboerkes-mentaliteit.
U zou die wens beter op uzelf toepassen: "lelijkste streek in Europa" is nu eens zo'n typische uitspraak van een zichzelf door een denigrerende bril bekijkende Vlaamse keuterboer.

Ik heb onlangs nog een ballonvlucht gemaakt boven de Noorderkempen, en ik kan u met fierheid zeggen dat Vlaanderen verdomd schoon en groen is.
Oud 1 september 2006, 10:38   #58
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik het zo onbeschoft moet vragen, maar ben jij idioot of ziendeblind?
Verklaar u nader
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 1 september 2006, 10:42   #59
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Heel leuk, maar hoe laat je die Vlamingen en Walen goed samen functioneren? Dat is net de kern van het probleem.
*zucht*

De kern van het probleem is politiek gemotiveerd, denkt ge dat der zoveel verschil zit tussen ne waal & nen vlaming?

Zolang de politiek niet veranderd zal't probleem ook niet opgelost geraken, en eerlijk gezegd, of iemand nu frans, duits engels of nederlands spreekt, i don't f*cking care, it's a f*cking language.
Oud 1 september 2006, 10:43   #60
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hmm.. ik heb eigenlijk liever Londen dan Parijs (of zelfs Brussel), de sfeer is me der plezanter
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be