Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2006, 09:46   #5421
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En uw tegenargument is?

De opmerkelijke snelheid van de religieuze expansie van de islam kan worden toegeschreven aan het feit dat die voornamelijk werd bereikt met militaire middelen. Mohammed dreef de Arabieren van het Arabische Schiereiland naar de islam, mogelijk mede vanwege zijn krachtige persoonlijkheid, de belofte van redding voor hen die sterven voor de islam en het lokaas van fortuin voor hen die overwinnen in de strijd.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verspreiding_islam

En nu gij weer...

Paulus
Dat zegt niets over de islam. Dat is ook eigen aan Caesar, Alexander de Grote, Napoleon........ de oude en nieuwe kruistochten. Dat is eigen aan alle grote veroveraars.
En voor het ogenblik is preventieve oorlogsvoerder VS een grote veroveraar in het Midden-Oosten. Komt dat door de oude Bijbel ?
Ik zeg altijd dat we een nieuwere versie nodig hebben, een die vreedzaam is.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 09:51.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 09:52   #5422
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Neen, dat kan ik niet want dat geloof ik niet. In onze eeuw is moslimfundamentalisme een gevolg van een steeds grotere schending van mensenrechten in deze regio en elders.
Dan geloof je dat verkeerd. Laat je informeren over de islam.

Kijk. Het is er mij niet om te doen om gelijk te halen hoor. Ik weet ook wel dat armoede en analfabetisme echte voedingsbodems zijn voor moslimfundamentalisme. Onderdrukking en discriminatie zijn dat ook.

Maar dit zijn slechts voedingsbodems voor de eigenlijke plant, waarover ik het heb. De islam!

Citaat:
En omdat zelfmoordterrorisme bestaat moeten we dus heel de Islam uitroeien ?
De islam moet theologisch weerlegd worden. Men moet die mensen kunnen wijsmaken dat als er al een God zou bestaan, Hij nooit zou vragen om medemensen te doden. Anders hebben mensen gegronde redens om Hem niet te willen eren.

Citaat:
Hoe verspreiden wij nu democratie ?
Ik wil het met woorden doen, u met wapens. Verwijt een ander niet wat u zelf doet.
Met wat nu in Congo gebeurd, weet je zelf ook wel dat dit argument nergens op slaat.

Of bedoel je soms 'wij doen dat ook'?

Wat 'ook'?

Paulus?
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 09:57   #5423
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt niets over de islam....
Dat zegt hoe de islam zich verspreidt.

Citaat:
Dat is ook eigen aan Caesar, Alexander de Grote, Napoleon........ de oude en nieuwe kruistochten. Dat is eigen aan alle grote veroveraars.
En voor het ogenblik is preventieve oorlogsvoerder VS een grote veroveraar in het Midden-Oosten. Komt dat door de oude Bijbel ?
Veroveren is eigen aan de oudheid, de middeleeuwen en de nieuwe tijd, maar ook aan de islam.

Citaat:
Dat zeg ik ook.

Paulus.
Oud 1 september 2006, 10:10   #5424
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt niets over de islam. Dat is ook eigen aan Caesar, Alexander de Grote, Napoleon........ de oude en nieuwe kruistochten. Dat is eigen aan alle grote veroveraars.
De Verenigde Staten zijn de plunderende en moordende kruisvaarders van vandaag.

Voor wie eens wilt lachen met de 'Nieuwe Wereldorde' van Bush en consoorten: Videoclip over de 'New World Order' op muziek van Depeche Mode http://www.youtube.com/watch?v=VaB1psXTjS4
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 10:24   #5425
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

Voor wie eens wilt lachen met de 'Nieuwe Wereldorde' van Bush en consoorten: Videoclip over de 'New World Order' op muziek van Depeche Mode http://www.youtube.com/watch?v=VaB1psXTjS4
Neen dank u. Ik kom hier om te discuteren.

Paulus.
Oud 1 september 2006, 10:42   #5426
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dank u. Ik kom hier om te discuteren.
Ha, je noemt dat 'discuteren'. Je hebt meer iets van het orakel van Delphi tot in het oneindige herhaald.
Oud 1 september 2006, 10:46   #5427
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha, je noemt dat 'discuteren'. Je hebt meer iets van het orakel van Delphi tot in het oneindige herhaald.
Volgens mij doe je het niet opzettelijk. Zoveel onwil is niet meer normaal. Misschien heb je wel een klein hersenletsel of zo. Als dat zo is, weet dan, dat mensen het merken. Ook dan kun je beter zwijgen; kwestie van niet voor 'zot' versleten te worden.

Veel succes nog. Je vliegt op mijn negeerlijstje. Nooit gedacht dit ooit te moeten gebruiken.

Zoals ik zei. Ik kom hier om te discuteren.

Paulus.
Oud 1 september 2006, 10:55   #5428
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

'Soms is het niet slecht om je in de situatie van iemand te plaatsen om die iemand beter te kunnen begrijpen'. Paulus
Oud 1 september 2006, 11:00   #5429
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij doe je het niet opzettelijk. Zoveel onwil is niet meer normaal. Misschien heb je wel een klein hersenletsel of zo. Als dat zo is, weet dan, dat mensen het merken. Ook dan kun je beter zwijgen; kwestie van niet voor 'zot' versleten te worden.

Veel succes nog. Je vliegt op mijn negeerlijstje. Nooit gedacht dit ooit te moeten gebruiken.

Zoals ik zei. Ik kom hier om te discuteren.

Paulus.
hehe nu nog maar?
Die ligt er al een week op bij mij
discussies voeren met de werkgroep is onmogelijk dat je dat nog niet vroeger inzag...

tsjah...
Wat dat voor 'zot'versleten wordt betreft...hehe been there done that
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 11:03   #5430
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
hehe nu nog maar?
Die ligt er al een week op bij mij
Volgens mij zit jij al een week lang in stilte te genieten.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 1 september 2006 om 11:04.
Oud 1 september 2006, 11:10   #5431
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

weer zon typische ongeloofwaardige overdrijving.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 11:18   #5432
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Dan geloof je dat verkeerd. Laat je informeren over de islam.

Kijk. Het is er mij niet om te doen om gelijk te halen hoor. Ik weet ook wel dat armoede en analfabetisme echte voedingsbodems zijn voor moslimfundamentalisme. Onderdrukking en discriminatie zijn dat ook.

Maar dit zijn slechts voedingsbodems voor de eigenlijke plant, waarover ik het heb. De islam!
Ik geloof dat elke godsdienst kan evolueren in positieve of negatieve zin.
Onderdrukking, discriminatie en armoede doen hem zeker evolueren in negatieve zin en niet in positieve. Dit moeten we dus vermijden. Men doet niet iets evolueren door het te verbieden of uit te schakelen, dat lokt alleen verzet uit.

Citaat:
De islam moet theologisch weerlegd worden. Men moet die mensen kunnen wijsmaken dat als er al een God zou bestaan, Hij nooit zou vragen om medemensen te doden. Anders hebben mensen gegronde redens om Hem niet te willen eren.
Natuurlijk niet, natuurlijk vraagt God niet dat we elkaar uitmoorden .... maar ook Bush vraagt telkens de zegen van God als hij ten strijde trekt. En ten strijde trekken is bereid zijn mensen te doden.

Citaat:
Of bedoel je soms 'wij doen dat ook'?

Wat 'ook'?
Wij dragen ook onze normen en waarden uit met wapens. Helaas !
Time for a change .........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 11:20.
Oud 1 september 2006, 11:21   #5433
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Dacht ge nu werkelijk dat die kruisvaarders alleen maar naar ginder trokken om een vrouw te kunnen versieren, Kingtiger ?

G. Bush staat wel bekend als een vrouwenversierder maar moeten we daaruit besluiten dat alle Amerikanen in Irak vrouwenversierders zijn ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 1 september 2006 om 11:24.
Oud 1 september 2006, 11:24   #5434
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Weer zo'n typisch goed onderbouwde en weldoordachte argumentatie
Oud 1 september 2006, 11:25   #5435
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zegt hoe de islam zich verspreidt.

Veroveren is eigen aan de oudheid, de middeleeuwen en de nieuwe tijd, maar ook aan de islam.

Dat zeg ik ook.

Paulus.
Ja, dat zeg je tijd voor een betere versie..... maar het moet wel jouw versie zijn en je bent wel bereid deze versie te verdedigen met wapens. Wat is dan het verschil tussen jou en dezen die je zo hardnekkig wilt bestrijden ?
Oud 1 september 2006, 11:30   #5436
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat zeg je tijd voor een betere versie..... maar het moet wel jouw versie zijn en je bent wel bereid deze versie te verdedigen met wapens. Wat is dan het verschil tussen jou en dezen die je zo hardnekkig wilt bestrijden ?
Kruisvaarders moet je niet trachten te begrijpen of te overtuigen. Die hakken er gewoon op los.
Oud 1 september 2006, 11:42   #5437
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dacht ge nu werkelijk dat die kruisvaarders alleen maar naar ginder trokken om een vrouw te kunnen versieren, Kingtiger ?

G. Bush staat wel bekend als een vrouwenversierder maar moeten we daaruit besluiten dat alle Amerikanen in Irak vrouwenversierders zijn ?

Volgens mij vindt Madame Rice dat hij toch wat veel naar computer games van terminator kijkt en te weinig naar blote tieten........ maar ja, ze toont ook zelf haar tieten niet.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 11:50.
Oud 1 september 2006, 11:47   #5438
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kruisvaarders moet je niet trachten te begrijpen of te overtuigen. Die hakken er gewoon op los.
Ook zij kunnen gedwongen door het volk en de kiezers evolueren....... Ik geloof dat internet hen op termijn zal doen evolueren naar iets beschaafder. Een mens moet toch in iets geloven.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 11:49.
Oud 1 september 2006, 11:51   #5439
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat elke godsdienst kan evolueren in positieve of negatieve zin.
Onderdrukking, discriminatie en armoede doen hem zeker evolueren in negatieve zin en niet in positieve. Dit moeten we dus vermijden. Men doet niet iets evolueren door het te verbieden of uit te schakelen, dat lokt alleen verzet uit.
Ik geloof dat niet. Oosterse filosofiën zoals het Tao en Boeddhisme, die al veel langer bestaan dan de monotheïstische godsdiensten, kennen geen geweld in hun geschiedenis. Nochthans is armoede en honger hen niet onbekend.

Citaat:
Natuurlijk niet, natuurlijk vraagt God niet dat we elkaar uitmoorden .... maar ook Bush vraagt telkens de zegen van God als hij ten strijde trekt. En ten strijde trekken is bereid zijn mensen te doden.
De christenen staan niet masaal achter Buch. Geen enkele christen beweert dat wat Buch doet, Gods wil zou zijn. Bij de islam ligt dat wel enigsinds anders. Bij de Hesbollah zekerlijk.

Trouwens. Er is nog nooit een christelijke zelfmoordterorrist gesignaliseerd en mocht er misschien wél één zijn, dan wordt hij veroordeelt door alle christelijke strekkingen. Dat verschil moet je toch onder ogen durven zien?

Citaat:
Wij dragen ook onze normen en waarden uit met wapens. Helaas !
Time for a change .........
Alleen als we bedreigd worden. Ook dat is een verschil. Daarbij zijn onze normen en waarden onder de noemer 'democratie' onmogelijk onder dwang uit te voeren. De bevolking moet het zelf willen of het werkt niet.

De maatschappijleer van de islam is enigsinds anders. Vrouwen worden onderdrukt, verplichte indoctrinatie, vechten voor Gods enz... Gevolg? Fatalisme!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2006 om 11:52.
Oud 1 september 2006, 13:18   #5440
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik geloof dat niet. Oosterse filosofiën zoals het Tao en Boeddhisme, die al veel langer bestaan dan de monotheïstische godsdiensten, kennen geen geweld in hun geschiedenis. Nochthans is armoede en honger hen niet onbekend.
Ze kennen geen geweld omdat ze juist niet monotheïstisch zijn..... hun waarheid staat open voor vele waarheden.
En hier spraken we niet alleen over armoede, maar armoede gekoppeld aan onderdrukking en discriminatie. Een gevaarlijke combinatie voor toch wat terecht opstandige zielen. Maar niets verrechtvaardigd zelfmoordterrorisme.

Citaat:
De christenen staan niet masaal achter Buch. Geen enkele christen beweert dat wat Buch doet, Gods wil zou zijn. Bij de islam ligt dat wel enigsinds anders. Bij de Hesbollah zekerlijk.
Daar ben ik nog niet van overtuigd. In elk geval doet Bush goed zijn best om de Creationisten en andere fundamentalistische gelovigen voor zijn politiek te winnen.
Citaat:
Er is nog nooit een christelijke zelfmoordterorrist gesignaliseerd en mocht er misschien wél één zijn, dan wordt hij veroordeelt door alle christelijke strekkingen. Dat verschil moet je toch onder ogen durven zien?
Als ze anderen als eens terroriseren doen ze dat zonder zelfmoord te plegen, dat is waar. Eigen leven eerst.
Voor de rest, zijn er echt wel Islamieten die die zelfmoordaanslagen veroordelen. Niet alle islamieten zijn terroristen Paulus of gaan akkoord met de handelswijze van terroristen. Zij beseffen ook dat dat hun zaak niet dient.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 13:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be