![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan me moeilijk voorstellen dat ge cannabis bij den apotheker zou gaan halen met voorschrift als ge het om de hoek bij de koffieshop kunt kopen zonder dat ge voor een verpakking moet betalen.
Misschien is dat een eerste stap naar het afschaffen van het rampscenario dat gecreeerd werd door de legalizatie in Nederland en doen binnenkort de koffieshops de deuren toe. In dat geval juich ik dit initiatief alvast toe.
![]() |
#42 | |||
|
![]() Citaat:
Ik lees trouwens vandaag in de krant dat Omega Pharma beweerd dat Belgen massaal om cannabis van de apotheek vragen! Wedden dat er binnenkort een "wetenschappelijke" studie vanuit de pharmaceutische industire zal komen om te bewijzen dat cannabis nog voor vele andere kwalen goed is! Zeg niet dat ik het niet gezegd heb! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Begrijp je het nu wel?
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. hij heeft een minder sterke kracht ivm pijnstilling. 2. hij heeft een sterkere kracht ipv THC, hetgeen voor de medicinale gebruiker een negatieve bijwerking is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het mooiste zou zijn als softdrugs in speciale winkels te koop zou zijn, net als tabak. Daar gelden nu ook strengere regels voor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Elke idioot kan nu een koffieshop beginnen, daar is niets bijzonders aan en er gelden al helemaal geen regels voor. Althans, er gelden wel regels, maar die worden met het huidige gedoogbeleid niet toegepast. Tegelijkertijd gelden er wel heel strenge regels voor de verkoop van tabaksproducten. Dat beleid kan dus beter uitgebreid worden naar alle verdovende en verslavende middelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het over het niet misbruiken van medicinale cannabis, jij "da's maar beter", gekoppeld aan een link die over gevaren van cannabis in het algemeen spreekt. Of ben ik nu te cryptisch? ![]() Overigens, mocht het u interesseren, met mijn geestelijke gezondheid gaat het, ook na 15 jaar cannabisgebruik, uitstekend. Maar je gaat mij niet horen zeggen dat het allemaal geen kwaad kan. Of ben ik nu te genuanceerd? ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blij dat te lezen, het ga je goed... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zo'n artikel is natuurlijk weinig zeggend, ik ga niet zeggen dat cannabis geen invloed heeft op slaap, geheugen & zelfs tot depressie zal leiden maar dan hebben we het wel over mensen die opstaan & gaan slapen met een joint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() "recreatieve gebruiker, is d�*t de juiste term voor "pothead"??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Recreatieve gebruiker...val ik onder de noemer recreatieve gebruiker wannneer ik dagelijks een jointje degusteer? En den eersten dokter die zegt dat dat schadelijk is moet ik nog tegenkomen ( k heb het al aan zo'n slordige 20 artsen gevraagd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan die 20 slordige artsen misschien een kopie geven van dat artiket uit het bmj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burger
|
![]() Ik vind 't bijna schandalig, mediwiet die in eigenlijk niet veel opzichten verschilt van doodgewone wiet, alleen kost ie bijna 10€ per gram
ipv 5€, dit ruikt mij naar 'n nieuwe scam van de pharmaceutische industrie, ik zat 'n tijdje geleden te praten met iemand die meewerkte als 'n soort adviseur op 'n mediwiet plantage, hij zei dat ze tov de buitenwereld de schijn ophouden dat 't zwakkere aangepaste wiet is om in business te blijven, maar dat deze wiet eigenlijk in bijna niets verschilt van de shopwiet. nou kan verdeling via apotheken hier helpen de mensen aan 't idee te wennen van cannabis in onze samenleving, dus als men zegt wel of niet zal ik ook zeggen ja, maar gewoon als promotie, want 't is je reinnste uitzuigerij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het vooral belangrijk dat het gebruik van cannabis als medicament wordt gelegaliseerd, want het kan niet dat mensen die een bepaalde stof nodig hebben om te functioneren, hier geen toegang toe hebben, tenzij ze dan maar de criminaliteit in moeten. Waar die wiet vandaan komt, kan me dan eigenlijk niet echt schelen. |
|
![]() |
![]() |