![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is het verschil tussen mazout en benzine?
Waarom rijden we niet allemaal op mazout? Is er een boete op het rijden op mazout? Dewelke? En hoe kan je dat in godsnaam controleren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
![]() Afgezien daarvan is mazout en benzine niet hetzelfde... Diesel en mazout wel, die hebben hetzelfde aantal koolstofatomen (sla me nu niet dood, maar ik dacht tussen 11 en 16). Benzine is vluchtiger en heeft een formule voornamelijk bestaande uit 8 koolstofatomen. Omdat er voor gebruik op de weg nogal hoge accijnzen dienen betaald te worden en voor het huis te verwarmen niet, heeft men daar een rode kleurstof tussen gefoefeld en daar controleert de douane af en toe op...
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() (is trouwens leerstof uit het middelbaar)
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen ze in godsnaam controleren of je mazout in je motor hebt zitten? En dan nog wat hoeveel is de kans dat je gepakt wordt en hoeveel is de boete? Laatst gewijzigd door largo_w : 2 september 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nuja... We blijven reglementair zeker... ![]() Toch interessant om weten dat alleen de kleur verschilt (bij diezel)...(niet dat ik ooit...euhm) Laatst gewijzigd door largo_w : 2 september 2006 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Tja... Ik herinner mij ooit een zwendel in het nieuws waarbij de kleurstof geneutraliseerd werd door chemisch gefoefel met o.a. zwavelzuur...
![]() |
#8 |
|
![]() ik heb al geweten dat ze er op contoleerde ze. Twee keer op een korte periode zelfs...
Hoe groot de boete is weet ik niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Boete is 8000 euro. Niet te weinig me dunkt, je moet al heel wat kilometers hebben gedaan om het eruit te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() das veel idd.
vind ik het risico niet waard |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Simpel op te lossen, aparte tank is steken voor mazout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Wordt ook gepakt, geloof me. Heb er gisteren nog een zien staan die gepakt was. (Ik werk in een garage als vakantiewerk.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Mazout is gewoon diesel met een andere kleurstof. Enkel de taxatie verschilt.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En altijd vriendelijk blijven tegenover de agenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Die van een paar dagen geleden had zelfs een verborgen compartiment met echte diesel, en alsnog tegen de lamp gelopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Als er ook maar enige twijfel is, dan kijken ze even naar de filters en ge hebt gegarandeerd prijs; die rooie kleurstof is héél hardnekkig.
Heb ooit een cliënt moeten verdedigen die door z'n brandstofleverancier was opgelicht; die reed dus al maanden met rooie diesel, maar niet ten tijde van de controle. De dienstdoende douanier zag echter een héél lichtrose zweem in het staal en besloot toen de filter eens te controleren. Met héél veel geluk hebben we het bewuste tankstation kunnen opsporen (zo'n witte pomp vlak bij de nl/be grens) en bleek dat die gast al veroordeeld was voor fraude. Gelukkig had mijn cliënt nog ergens een reçuutje liggen van het bewuste tankstation. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik lach ermee, alhoewel ik zelf eens in een verstrooid moment benzine in m'n diesel getankt had. Ik ben inderdaad niet ver gereden, als je het al rijden kan noemen. Schokrijden eerder. De garagist waar ik m'n wagen heen liet slepen joeg me dan nog eens de stuipen op het lijf door te zeggen dat ik mijn auto direct mocht weg smijten. Dat was maar een grapje, waar ik toen niet echt mee kon lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() overigens pakkans klein... ge moet maar een accident hebben... als er dan wat mazout weglekt hangde ook wel
![]() |
![]() |
![]() |