Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2006, 20:03   #21
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wel verborgen steken dat ze het niet zien, en wat diesel in de gewone tank steken als het controle is.

En altijd vriendelijk blijven tegenover de agenten.
Juist. Toch zullen ze u pakken als er controle is. Ze tappen diesel/mazout af juist voor de dieselpomp om te controleren. Lees trouwens onderstaand maar eens.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g2ssvh6n

Laatst gewijzigd door Den Bal : 2 september 2006 om 20:08.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 22:57   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Compressieverhoudingen in een diesel motor liggen veel hoger dan in een benzinemotor. Als ik me niet vergiste heeft diesel dat nodig om correct te verbranden. Daarom werkt diesel niet in een benzinemotor en vice versa
Is dat ook de reden dat je een dieselmotor niet leeg mag rijden?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 23:56   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Is dat ook de reden dat je een dieselmotor niet leeg mag rijden?
Nee, dat mag je niet doen omdat een diesel pomp de lucht die er inkomt niet weg krijgt uit de filters en dus geen diesel meer door kan pompen naar je motor.

Citaat:
Tja, ik tank altijd reglementair. Pakkans is heel klein denk ik, ben nog nooit gecontroleerd

Hier aan de grens staan ze bijna alle dagen mensen hun diesel te pikken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 00:03   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wel verborgen steken dat ze het niet zien, en wat diesel in de gewone tank steken als het controle is.

En altijd vriendelijk blijven tegenover de agenten.
Helpt niet echt.
Zo dom zijn ze nu ook weer niet en nemen het staal bij de filter.
Uit welke tank je ook neemt, daar passeert al dat goedje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 00:09   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Is dat ook de reden dat je een dieselmotor niet leeg mag rijden?
Nee dat heeft er niets mee te maken.
Dat kost u alleen wat moeite om het zaakje te ontluchten.
Diesel ontbrandt immers door de compressie en niet met behulp van een vonk die het ontsteekmoment regelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 11:26   #26
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Boete is 8000 euro. Niet te weinig me dunkt, je moet al heel wat kilometers hebben gedaan om het eruit te halen.
jah, in dat geval...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 11:35   #27
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Juist. Toch zullen ze u pakken als er controle is. Ze tappen diesel/mazout af juist voor de dieselpomp om te controleren. Lees trouwens onderstaand maar eens.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g2ssvh6n
Je artikel zegt :"500 tot 5000€"
hmmm...interessant

Die mensen hebben wel een pak geld verdient als ze 24000€ per dag verdienden aan hun fraude .

Nu is de vraag wel hoeveel is de kans dat ze u pakken...?

Puur hypothetisch want ik rijd met benzine dus zo een dingen zijn toch uitgesloten voor mij...

ps: uit je artikel:
" Terwijl hij in beroep nog werd vrijgesproken door een rechter die vond dat het hier ging om een geval van overmacht, dan besliste het Hof van Cassatie uiteindelijk dat de man niet vrijuit kon gaan. Wie zich op de openbare weg begeeft, moet zelf maar de voorzorg nemen niet zonder brandstof te vallen."
Toch logisch dat cassatie dit afvoert het is in strijd met de wet... Maar is dit rechtvaardig?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 17:43   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht



Ik lach ermee, alhoewel ik zelf eens in een verstrooid moment benzine in m'n diesel getankt had. Ik ben inderdaad niet ver gereden, als je het al rijden kan noemen. Schokrijden eerder.
De garagist waar ik m'n wagen heen liet slepen joeg me dan nog eens de stuipen op het lijf door te zeggen dat ik mijn auto direct mocht weg smijten. Dat was maar een grapje, waar ik toen niet echt mee kon lachen.
Het omgekeerde zou kostelijker zijn geweest...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 september 2006 om 17:44.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:02   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, dat mag je niet doen omdat een diesel pomp de lucht die er inkomt niet weg krijgt uit de filters en dus geen diesel meer door kan pompen naar je motor.
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar vorige vakantie viel ik in Frankrijk zonder diesel met een mobilhome en na terug vullen en 15 seconden de startmotor laten draaien startte dat ding gewoon terug. Niks ontluchten.

Zit er op moderne motoren tegenwoordig een automatische ontluchter ofzo?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:19   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar vorige vakantie viel ik in Frankrijk zonder diesel met een mobilhome en na terug vullen en 15 seconden de startmotor laten draaien startte dat ding gewoon terug. Niks ontluchten.
Dat gaat inderdaad wel. Je cylinders zorgen voor een onderdruk en kunnen die diesel wel aantrekken alsook de dieselpomp. Maar dan moet je batterij stevig genoeg zijn om die startmotor lang genoeg te laten draaien zodat ze die lucht kunnen wegzuigen. En bij veel auto's is de batterij end-of-life of nooit van goede kwaliteit geweest. Enfin, het zou u niet gelukt zijn in het noorden van Noorwegen
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:42   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.296
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De controle gebeurd op 2 plekken. Of met een slangetje in de tank- ze gaan al gauw lopen met een halve liter. Of bij het minste twijfel gaan ze aan de slag aan de brandstoffilter.

Een vorige werkgever heeft zo eens een veel grotere boete gekregen. Dat was met een rupskraan. En de werf was aan de 2 kanten van de niet afgesloten openbare weg.

Op de werf aan kant 1 rijd een nieuwe werknemer zijn bobcat vast in een greppel. Tja, aan de andere kant is een grote kraan bezig, dus we roepen de kraanman erbij.
Dat was dus een machine met stalen rupsbanden, die niet over de openbare weg mag rijden, en dus ook geen nummerbord heeft. Maar die mag wel met rode mazout rijden.
De grote kraan rijd over de weg, tild de bobcat uit de greppel en sjokt terug de weg over. 3 minuten later staat de politie en de douane er. Werf stil, iedereen ondervraagt etc. Mazoutstalen van alle machines.

Die aannemer heeft een gepeperde rekening gekregen. Met een niet ingeschreven, niet verzekerd voertuig met illegale brandstof op de openbare weg. Vernielen van de openbare weg en nog wat andere pietluttigheden.
De boete voor de brandstof werd bekenen aan de hand van de urenteller en het maximale verbruik van dat soort machine per uur.... De ontdoken taxen+ de €5000 boete....

Laatst gewijzigd door maddox : 3 september 2006 om 18:43.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:51   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

De filters zijn makkelijk te openen. Als die rood zien dan hang je. De straf is niet mals. La Belgique is streng waar het haar inkomsten betreft (helaas totaal onverschillig waar het haar uitgaven betreft).
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:49   #33
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Je artikel zegt :"500 tot 5000€"
hmmm...interessant

Die mensen hebben wel een pak geld verdient als ze 24000€ per dag verdienden aan hun fraude .

Nu is de vraag wel hoeveel is de kans dat ze u pakken...?

Puur hypothetisch want ik rijd met benzine dus zo een dingen zijn toch uitgesloten voor mij...

ps: uit je artikel:
" Terwijl hij in beroep nog werd vrijgesproken door een rechter die vond dat het hier ging om een geval van overmacht, dan besliste het Hof van Cassatie uiteindelijk dat de man niet vrijuit kon gaan. Wie zich op de openbare weg begeeft, moet zelf maar de voorzorg nemen niet zonder brandstof te vallen."
Toch logisch dat cassatie dit afvoert het is in strijd met de wet... Maar is dit rechtvaardig?
Er is sprake van 500€ tot 5000€ boete (X 2 als het de tweede keer is). Ik vrees dat je daarboven toch nog een deel van de gedorven taxen zal moeten betalen. Die wordt bepaald op basis van het aantal km op de teller. Nu wordt dit ook op de keuringspapieren vermeld dus een andere teller of terugdraaien zal niet helpen.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 3 september 2006 om 19:50.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 20:06   #34
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De filters zijn makkelijk te openen. Als die rood zien dan hang je. De straf is niet mals. La Belgique is streng waar het haar inkomsten betreft (helaas totaal onverschillig waar het haar uitgaven betreft).
Bij de meeste filters is een kraantje (met een handpompje) om te ontluchten. Via dat kraantje kan men perfect diesel aftappen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:57   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen mazout en benzine?

Waarom rijden we niet allemaal op mazout?

Is er een boete op het rijden op mazout? Dewelke? En hoe kan je dat in godsnaam controleren?
Deze draad was destijds revolutionair.
Terug actueel dus.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 14:09   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik rijd op benzine; Maar toch...Als ik zie wat ik betaal verdomme

Nuja... We blijven reglementair zeker...

Toch interessant om weten dat alleen de kleur verschilt (bij diezel)...(niet dat ik ooit...euhm)
Ook interessant: mazout is "vuil" en Diesel is netjes, vooral NU.
Moderne, dure dieselmotoren zijn +/- even clean als benzinemotoren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be