Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2006, 15:31   #101
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Deze foto is vooral jouw grote leider in vol ornaat.
Kunt ge er een naam opplakken achter dat masker is hij niet zo goed herkenbaar. Moest hij niet voor u herkenbaar zijn, kunt er altijd wel een naam bij fantaseren ik heb de indruk dat ge daar vrij goed in bent. En niet vergeten, ik zit nog altijd te wachten op die foto's. Of bent ge mischien te verlegen om uw praktijken op foto vast te leggen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 15:40   #102
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
0. Des te beter voor u, of niet, ik zou het ook niet weten.

1. Ik heb daar zelf ook niet om gevraagd hoor, maar er zijn zo van die IQ-testen, en die zeggen misschien niet veel, maar ze geven toch een aanwijzing, niet?

2. Niet noodzakelijk. Niet iedereen heeft daar zo'n behoefte aan. Ikzelf bijvoorbeeld hou noch van fotograferen, noch van plakboeken aanleggen.

Met een kartonnen gitaarke van 0,60 € daarentegen kan ik mij uuuuuuuren aan een stuk amuseren. 't Mag ook een blikken trommelke zijn.
Allee vooruit, het is maar dat ge uzelf goed kent en met uzelf goed staat, meer moet dat niet zijn.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 19:29   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

De zaak is heel simpel.
Laat het ons eens louter principieel bekijken, onafgezien of het inde realiteit zo is.

Gunnen we iedereen dezelfde vrijheden en rechten?
Iedereen, dus politici, en muzikanten?
Ja?
Ok.

We gunnen dus iedereen het recht om zijn politieke overtuiging te uiten of te zwijgen.
VB'ers en N-Va'ers mogen hun gore ideetjes dus (verbaal) promoten
Dan zullen ze er mee moeten leven dat anderen (muzikanten) datzelfde recht, en diezelfde vrijheid gebruiken om iets frissere ideologie of zelfs radicaal tegengesteld gedachtengoed óók te uiten.
Iedereen gelukkig?

Goed.
Tweede recht: gunnen we iedereen het recht op vrije overeenkomst?
Ja?
Dan moet het Wetterse VB+N-Vamalgaam verdragen dat sommigen met hen geen overeenkomst wil sluiten om liedjes te zingen. Dan moet datzelfde clubje verdragen dat sommigen liever voor anderen zingen, ongeacht de gage.

Vrijheid, blijheid.
Oud 1 september 2006, 20:35   #104
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De zaak is heel simpel.
Laat het ons eens louter principieel bekijken, onafgezien of het inde realiteit zo is.
Allé vooruit, omdat jij het bent.
Citaat:
Gunnen we iedereen dezelfde vrijheden en rechten?
Iedereen, dus politici, en muzikanten?
Ja?
Ok.
Ja, de logica zelve.
Citaat:
We gunnen dus iedereen het recht om zijn politieke overtuiging te uiten of te zwijgen.
Zeker.
Citaat:
VB'ers en N-Va'ers mogen hun gore ideetjes dus (verbaal) promoten
Niet alleen verbaal. Ze mogen ze zelfs gedrukt verspreiden, onder de vorm van een partij-programma, zodat de bevolking geïnformeerd geraakt omtrent hun ideeën. Niet iedereen heeft jouw helderziendheid een partij-programma, typisch lokaal getint, als "goor" te bestempelen vooraleer hij er een letter van gezien heeft. Maar deze attitude zijn we gewoon van jou. Hoe een perfect rationeel denkend mens alle zin voor proportie verliest wanneer hij Vlaams-nationale standpunten onder ogen krijgt, ik heb het nooit begrepen.
Citaat:
Dan zullen ze er mee moeten leven dat anderen (muzikanten) datzelfde recht, en diezelfde vrijheid gebruiken om iets frissere ideologie of zelfs radicaal tegengesteld gedachtengoed óók te uiten.
Wat is een "iets frissere ideologie". Voor sommigen is bv. het liberalisme een frisse ideologie. Voor mij is er een reukje aan.
Citaat:
Iedereen gelukkig?
Min of meer.
Citaat:
Tweede recht: gunnen we iedereen het recht op vrije overeenkomst?
Ja?
Dan moet het Wetterse VB+N-Vamalgaam verdragen dat sommigen met hen geen overeenkomst wil sluiten om liedjes te zingen. Dan moet datzelfde clubje verdragen dat sommigen liever voor anderen zingen, ongeacht de gage.

Vrijheid, blijheid.
Ze doen wat ze willen. Engageer ze eens. Ze zullen content zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 21:12   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het wel gezond dat de realiteit moet wijken voor principes?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 21:22   #106
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt ge er een naam opplakken achter dat masker is hij niet zo goed herkenbaar.
Nice try
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 23:25   #107
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Niet iedereen heeft jouw helderziendheid een partij-programma, typisch lokaal getint, als "goor" te bestempelen vooraleer hij er een letter van gezien heeft.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een VB-afdeling, Wetters of Gents of Aalsters plots op gemeentelijk vlak tegengestelde standpunten gaat innemen inzake vreemdelingenbeleid, bevoegdheidsverdeling, bestuursopties etc.
Tot nader order vind ik de VB + N-Va ideologie stuitend, wat mijn goede recht is, ook om dat hier te verkondigen.

Citaat:
Maar deze attitude zijn we gewoon van jou. Hoe een perfect rationeel denkend mens alle zin voor proportie verliest wanneer hij Vlaams-nationale standpunten onder ogen krijgt, ik heb het nooit begrepen.
Ik zie echt weinig of geen paralellen of analogieën tussen Vlaamsnationalisme en rationeel denken:
-Religieuze troep zoals (IJzer)bedevaarten en wakes staan daar al haaks op.
-Communautaire onzin zoals verschillende geluidsnormen voor twee landsgedeelten en een stadsstaatje kan je ook al niet rationeel heten.
-Ons een Vlaamse republiek voorspiegelen met de identieke democratische manco's als de Belgische staat, dat slikt geen enkel redelijk denkend mens.
Oud 2 september 2006, 12:00   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Extreem links heeft altijd gelijk.Ge zoudt ze zien springen moest een V B gezind groepje weiegeren om te spelen voor een nest "rode broeders".Het zou wat zijn over onverdraagzaam, en gevaar voor de toekomst enz....
die stelling is nogal moeilijk falsificieerbaar daar bij mijn weten die gelegenheid zich nog niet voorgedaan heeft en niet meteen zal voordoen
of ken jij zo'n voorbeeld ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:04   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Wanneer ge dan toch zo een demokraat zijt, waarom laat ge de belgen dan daarover een stem uitbrengen?Waarom niet eens een referendum?Dat zou pas demokratisch zijn.Maar ja wij kennen de"rode demokraten wel".
mij goed hoor...
btw over wat precies wil je een referendum houden ?

Laatst gewijzigd door praha : 2 september 2006 om 12:04.
Oud 2 september 2006, 12:09   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is het wel gezond dat de realiteit moet wijken voor principes?
die bedenking op zich impliceert al dat dat mes snijdt langs beiden kanten, nietwaar ?
Oud 2 september 2006, 16:29   #111
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons een Vlaamse republiek voorspiegelen met de identieke democratische manco's als de Belgische staat, dat slikt geen enkel redelijk denkend mens.
Ik dacht dat Belgique voor jou het perfecte Walhalla was?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 16:34   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik dacht dat Belgique voor jou het perfecte Walhalla was?
Perfectie is niet van dees wereld.
Ik verkies aan het huidige België te remediëren, daar waar nodig.
Dat lijkt mij meer opportuun dan het weggooien mét de voordelen die het biedt, en een Vlaamse staat oprichten met identiek dezelfde manco's, doch zonder garantie op de voordelen.
Oud 2 september 2006, 18:11   #113
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tot nader order vind ik de VB + N-Va ideologie stuitend, wat mijn goede recht is, ook om dat hier te verkondigen.
Akkoord, en het is mijn goed recht erop te reageren.
Citaat:
Ik zie echt weinig of geen paralellen of analogieën tussen Vlaamsnationalisme en rationeel denken:
-Religieuze troep zoals (IJzer)bedevaarten en wakes staan daar al haaks op.
-Communautaire onzin zoals verschillende geluidsnormen voor twee landsgedeelten en een stadsstaatje kan je ook al niet rationeel heten.
-Ons een Vlaamse republiek voorspiegelen met de identieke democratische manco's als de Belgische staat, dat slikt geen enkel redelijk denkend mens.
- Religieuze troep : de mis die de bedevaarten voorafgaat is een traditie die bestaat van bij het ontstaan van de IJzerbedevaart en die overgenomen werd door de Wake, en trouwens maar een klein onderdeel vormt van beide plechtigheden. Noem je het traditionele Belgisch Te Deum ook "religieuze troep"?

- geluidsnormen : wat de nationalisten daarmee te maken hebben is mij een compleet raadsel.

- of een autonome Vlaamse staat dezelfde mankementen zou vertonen als de Belgische is een open vraag. Hetgeen ik wel weet is het feit dat het aantal "onredelijk denkende mensen" met de dag toeneemt.
Oud 2 september 2006, 20:13   #114
Stefanie
Minister-President

Standaard

[quote=Online;1939918]
Citaat:

Wat een leugen. Niemand mag daarvoor kiezen, en nog minder hoort men ervoor op te krassen.
Men mag het zelf niet vragen/in vraag stellen : daar zorgen de 'verdraagzame' progressieven wel voor met hun gedachtepolitie, muilkorfwetten, kliklijnen, cgkr-inquisitie, ...

En waarom zouden de multikullers niet opkrassen? Toch maar logisch dat zij hun koffers pakken.
Zeer goed geantwoord. Ik vind het heel erg dat vreemdelingen ons hier zomaar zouden kunnen wegpesten. Waarom zouden Vlaamsgezinden en conservatieven niet het recht hebben om hier te wonen?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 20:31   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Akkoord, en het is mijn goed recht erop te reageren.
Insinueer je dat ik dat wou beletten?

Citaat:
- Religieuze troep : de mis die de bedevaarten voorafgaat is een traditie ................
Prima.
Je snapt perfect waar ik het over heb.

Citaat:
Noem je het traditionele Belgisch Te Deum ook "religieuze troep"?
Meer nog: baarlijke bullshit.
Zelfs de koning wil er niet naartoe komen, hoewel het ter zijner ere gezongen wordt.

Citaat:
- geluidsnormen : wat de nationalisten daarmee te maken hebben is mij een compleet raadsel.
De nationalisten hebben ervoor gezorgd dat België opgedeeld werd in drie verschillende regio's en een hoofdstedelijk gewest er middenin, waar verschillende geluidsnormen gelden. Dat bleek 'heel praktisch' wat betreft de 'uitbouw' van onze luchthaven. BEnieuwd hoeveel boetes daarvoor intussen van gewest naar gewest getransfereerd worden: transfers veroorzaakt door separatistische kwieten.

Citaat:
- of een autonome Vlaamse staat dezelfde mankementen zou vertonen als de Belgische is een open vraag.
Integendeel.
De grootste partij CD&V + N-Va huldigt een autoritair-elitair particratisch bestuursysteem waar de burger geen zak in te zeggen heeft. Da's nog tyrannieker dan een koninkrijk met een quasi protocollaire monarch die bestuurlijk nauwelijks beslissingsmacht voorhanden heeft.

Citaat:
Hetgeen ik wel weet is het feit dat het aantal "onredelijk denkende mensen" met de dag toeneemt.
De onredelijkheid van een ideeëngoed neemt niet af naarmate er meer misleiden die ideologie aanhangen.
Ik mag nog moederziel alleen vallen met de ideeën waar ik voor sta: ze blijven een toonbeeld van logica, een schoolvoorbeeld van rationaliteit, een baken van licht in deze donkere tijden.
Voor je me pretentie verwijt: ik heb ze zelf niet uitgevonden, andere verlichte geesten waren me voor, ik moest ze maar assimileren en reproduceren.
Oud 2 september 2006, 20:32   #116
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik vind het heel erg dat vreemdelingen ons hier zomaar zouden kunnen wegpesten.
Is dat zo?
Hoe komt het dat je hier dan nog bent?
Citaat:
Waarom zouden Vlaamsgezinden en conservatieven niet het recht hebben om hier te wonen?
Ik wil u dat recht gunnen, maar aub niet in mijn huis.
Oud 2 september 2006, 21:19   #117
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Hoe komt het dat je hier dan nog bent?

Ik wil u dat recht gunnen, maar aub niet in mijn huis.
Uiteraard. Lijkt mij logisch.

Ik zei dus "zouden". Wat ik bedoel is dat het onaanvaardbaar is wanneer autochtonen moeten wegvluchten uit hun eigen land.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 2 september 2006 om 21:20.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 06:42   #118
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Uiteraard. Lijkt mij logisch.
Wat had je anders van mij verwacht?

Citaat:

Ik zei dus "zouden". Wat ik bedoel is dat het onaanvaardbaar is wanneer autochtonen moeten wegvluchten uit hun eigen land.
Ik zou het erg vinden als de zon zou uitdoven.
Dn kunnen we zelfs de maan niet meer zien!
Oud 3 september 2006, 06:44   #119
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat had je anders van mij verwacht?

Ik zou het erg vinden als de zon zou uitdoven.
Dn kunnen we zelfs de maan niet meer zien!
Oud 3 september 2006, 11:21   #120
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Insinueer je dat ik dat wou beletten?
Sorry, ik insinueer niets. Dat is mijn stijl niet. Kijk, je bent één van de vurigste verdedigers van de vrije meningsuiting op dit forum. Recht voor de raap, met een zeer cassante stijl. Dat waardeer ik. Laten we het zo houden.

Citaat:
De nationalisten hebben ervoor gezorgd dat België opgedeeld werd in drie verschillende regio's en een hoofdstedelijk gewest er middenin, waar verschillende geluidsnormen gelden. Dat bleek 'heel praktisch' wat betreft de 'uitbouw' van onze luchthaven. BEnieuwd hoeveel boetes daarvoor intussen van gewest naar gewest getransfereerd worden: transfers veroorzaakt door separatistische kwieten.
De nationalisten hebben in die opdeling geen determinerende rol gespeeld. De regionalisering is verwezenlijkt door de toenmalige CVP, SP en PVV met hun Franstalige tegenhangers. Weliswaar met de hete adem van de toenmalige nogal invloedrijke VU in de nek, dat zal ik niet ontkennen.

Citaat:
Integendeel.
De grootste partij CD&V + N-Va huldigt een autoritair-elitair particratisch bestuursysteem waar de burger geen zak in te zeggen heeft. Da's nog tyrannieker dan een koninkrijk met een quasi protocollaire monarch die bestuurlijk nauwelijks beslissingsmacht voorhanden heeft.
Jaja, dat kennen we. En de SPA, VLD, PS, MR en tutti quanti zijn allemaal voorbeelden van directe democratie en inspraak van de burger.
Citaat:
De onredelijkheid van een ideeëngoed neemt niet af naarmate er meer misleiden die ideologie aanhangen.
Ik mag nog moederziel alleen vallen met de ideeën waar ik voor sta: ze blijven een toonbeeld van logica, een schoolvoorbeeld van rationaliteit, een baken van licht in deze donkere tijden.
Goed geformuleerd, maar wat jij "misleiden" noemt, zijn voor anderen mensen die het bij het rechte eind hebben. Persoonlijk behoor ik tot diegenen die voor de rest van hun dagen "misleid" zijn. Een hopeloos geval voor jou.
Citaat:
Voor je me pretentie verwijt:
Ik zou er nog niet durven aan denken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be