Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 3 september 2006, 12:28   #81
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Dat is elementaire psychologie Duisteren... . Elk mens met een beetje gevoel in zijn lijf, een dergelijk beangstigende ervaring meemaakt, zal echt niet zitten mijmeren of zijn stemkeuze nu echt de meest correcte is. Nu mag je ook niet uit dit voorbeeld de conclusie trekken dat elke VB'er slechte ervaringen heeft met allochtonen of nog nooit met allochtonen gesproken heeft. Ikzelf ben ook al afgetroefd geworden, maar dan door vijf neo-nazi's. Die keuze om op het Belang te stemmen heeft meer te maken met bewondering voor hun moed en durf, de manier waarop ze belaagd worden in de media, het feit dat niet alles wat ze zeggen direct als onjuist is.

En vooral, omdat ik in de ogen van velen medeverantwoordelijk ben voor een moord. Op die manier stap je niet gauw terug naar de andere kant. Als ik mij niet vergis, vond jij (en nog heel wat anderen) dit correct.

Ik geef het toe: er zijn Belangers die te hard over vreemdelingen nadenken (het VB is trouwens meer dan enkel een anti-vreemdelingenpartij), maar kijk eens hoe hard jullie nadenken over Belangkiezers. Kijk eens naar bulldog Vandeurzen die respect predikt, maar zijn neus ophaalt voor mensen die zich in standpunten van het Belang kunnen terugvinden. Niet het VB zaait haat, maar de politici die het cordon in stand houden. Zij maken Belangkiezers verzuurd.
je doet wat je wil, je mag je keuze om op VB te stemmen of je te identificeren met VB behouden. Je mag alles afschuiven of de anderen die " uw partij " of u als VB stemmer hebben beledigd.
Maar eigenlijk zeg je , dat je voor jezelf te weinig identiteit hebt om zelfstandig na te denken en je eigen weg te gaan en te zeggen dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Je hebt nood aan een bepaalde partij die stoere taal spreekt en met wie je je kan identificeren en die juist deze stoere taal spreken die je als individu mist.

Ik bedoel het niet beledigend maar ik denk dat spreken met een psycholoog over jezelf , je een betere toekomst zal geven dan stemmen op VB en geloven dat zij je leven zullen verbeteren.
Je zal je lot toch iets meer zelf in handen moeten nemen
Nicolas is offline  
Oud 3 september 2006, 12:33   #82
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

“Den Duisteren Duikboot” schreef:
“”Mja, dat is weer zo'n kip-of-het-ei-discussie. Als het VB de haatpropaganda wegneemt, is er van een cordon geen sprake meer. Neem het cordon weg, dan verdwijnt de haatpropaganda niet, hé? Dus wat is dan logisch gezien oorzaak en gevolg?””

Die logica die ge hier brengt is niet waar en is duidelijk gelogen. Waar brengt Het Vlaams Belang propaganda die haat zou veroorzaken volgens u, geef me voorbeelden, ….

Het Vlaams Belang durft de dingen met naam te noemen, die de progressieven (rooien en groenen e.a.) niet méér durven zeggen wegens dit door hen zelve ingericht Cordon Sanitaire, m.a.w. ze hebben zichzelf de mond gesnoerd en moeten bijgevolg zeggen dat rechts racistisch bezig is. Dat is de realiteit en niet hetgeen u leugenachtig komt te verkopen op dit forum.

Als de linksen wat méér zouden luisteren maar de bevolking en eens volmondig willen toegeven dat hun ideologie veroudert en fout is in verband met immigratie bv, en van nog andere opvattingen, dan zouden we al een heel stuk opgeschoven zijn naar een méér verdraagzame maatschappij en naar een maatschappij waarin ook vreemdelingen kunnen samenleven, als… als ze zich echt willen integreren met de autochtonen en niet zoals het nu gebeurd dat de vreemdelingen hier in grote getalen binnenkomen en ons en u land verloederen tot een maatschappij waarin samenleven met vreemdelingen praktisch onmogelijk wordt en aanleiding zal geven tot meer geweld en haatacties tegen mensen die daardoor niet welkom zijn in dit land. Als de politiek met oogkleppen aan zal blijven rondlopen en als ze denken dat het Vlaams Belang schuld is van alles en hun ook in die zin met de schuld opzadelen er zich zo goedkoop vanaf makende, dan hebben ze het totaal verkeerd voor.

Het zijn mensen die op het Vlaams Belang stemmen en niet het Vlaams Belang die op mensen stemt, als dat al zou kunnen maar de algemene verrechtsing van onze samenleving die aan de gang is door het verkeerde signaal dat de politiekers aan de huidige macht geven, waardoor de verrechtsing zich nog méér zal manifesteren. Het Vlaams Belang is in deze maar het symthoom van en niet de aanleiding zoals hier op dit forum maar al te dikswijls onterecht wordt gesugereerd. Er is dus helemaal géén sprake van de “kip of het ei discussie”!! Logisch gezien bent u en soortgenoten de oorzaak van het groeiend “racisme” door al de verkeerde en achtergehouden informatie in de huidige linkse media, die mensen zoals u op het verkeerde been zet!! door uw goedgelovigheid!!
MisterXYZ is offline  
Oud 3 september 2006, 12:33   #83
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ja, wat is er mee?
Oud 3 september 2006, 12:40   #84
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ze zijn dus stoer en hypocriet erbij, want de meesten die op die leeftijd op het VB stemmen, slikken en smoren er ook op los.
Zou best kunnen, door de progressieve aangerijkt, hoe kan men anders een samenleving van zombies kweken die gedwee de rode miskleun volgen gij een idee?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 3 september 2006 om 12:40.
ERLICH is offline  
Oud 3 september 2006, 12:42   #85
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zou best kunnen, door de progressieve aangerijkt, hoe kan men anders een samenleving van zombies kweken die gedwee de rode miskleun volgen gij een idee?
Leuk om te weten dat politici drugs aanreiken. Kan ik ergens zo een coffeeshop in het parlement vinden, om moet ik eerst in jouw hersenkronkels kruipen om te snappen wat je nu precies wil bedoelen?
Oud 3 september 2006, 12:56   #86
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

je bent er weer met een opsplitsing
in Parijs/ Frankrijk waren het bange franse jongeren die het beu zijn in het belabberde situatie te blijven.
Door het discriminerend gedrag, waar je zelf aan meedoet, hebben ze exteren schuldigen gevonden en verbleekte hun eigen verantwoordelijkheid.
Indien je hen niet als anders zou behandelen dan zou je terecht de vraag aan deze jongeren kunnen stellen wat ze zelf aktief hebben gedaan om uit hun situatie te komen.
Indien ze belemmerd worden door discriminatie dan moeten we deze discriminatie weghalen en dan kan je pas tegen deze mensen zeggen : je had de kans en je moet er zelf iets van maken. Maar deze mensen zijn echt niet heel anders ( behalve misschien huidskleur) dan de gemiddelde VB stemmer. Beiden hebben de neiging om schuld op ander te steken en beiden zijn gefrustreerd omdat ze niet bereiken wat ze wilden bereiken, beiden kijken niet naar hun eigen prestaties en mogelijkheden.

Wat betreft Franse jongeren, niet beginnen te zeveren waren allochtonen jongeren of u dit niet graag hoort of niet. Ik weet het het progressief klikske denkt alles en nog wat te kunnen uitspelen in hun voordeel. Dat u erop zinspeelt dat die daden volgens u het gevolg waren van discriminatie bewijst des te meer hoe u denkt de waarheid te kunnen brengen op het niveau van een vuile leugen. Heel die affaire is daar begonnen door drie allochtonen die op de loop waren voor de politie en zal zeker weer onterecht zijn geweest, werden achterna gezeten door racistiche agenten. Niet vergeten dat één van die drie een paar maanden later terug is opgepak bij de volgende straatterreur, was zeker ook weer onterecht. Zou zeggen droom zoet progressief verder. Nu dewael toch wetten gaat bijmaken, zou er dan geen kunnen bijkomen om de progressieve leugens een halt toe te roepen en het verdraaien van feiten, of zou dit één wet te ver zijn.
ERLICH is offline  
Oud 3 september 2006, 13:04   #87
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leuk om te weten dat politici drugs aanreiken. Kan ik ergens zo een coffeeshop in het parlement vinden, om moet ik eerst in jouw hersenkronkels kruipen om te snappen wat je nu precies wil bedoelen?
Wat dat eerste betreft, was er wel eentje in het parlement die zijn jointje daar wilde nuttige was toen een rakker van spirit is er nu eentje van de vld. Wie maken de wetten om te legaliseren volgens u, die jongeren? Wat betreft hersenkronkels kruipen zou ik u aanraden dat eerst eens bij uzelf te doen, gaat daar volgens mij een progressieve mestboel tegen komen waar ge werk gaat aan hebben of bent u zich daar nog altijd niet van bewust?
ERLICH is offline  
Oud 3 september 2006, 13:09   #88
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wat dat eerste betreft, was er wel eentje in het parlement die zijn jointje daar wilde nuttige was toen een rakker van spirit is er nu eentje van de vld. Wie maken de wetten om te legaliseren volgens u, die jongeren? Wat betreft hersenkronkels kruipen zou ik u aanraden dat eerst eens bij uzelf te doen, gaat daar volgens mij een progressieve mestboel tegen komen waar ge werk gaat aan hebben of bent u zich daar nog altijd niet van bewust?
De legalisering zou gewoon een aanpassing van de realiteit zijn, of ga je de helft van de jongeren achter de tralies zetten?
Bwa, ik voel me wel gelukkig dat ik geen levende propagandamolen ben.
Oud 3 september 2006, 13:48   #89
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

maar wat zeg je eigenlijk
ik ben een heel egoistisch persoon geworden die enkel nog enig engagement aan de dag legt, als het mij persoonlijk raakt maar zolang dat het een ver van mijn bed verhaal is, trek ik mij er niets van aan

u bent een goed voorbeeld voor onze verziekte maatschappij.
probleem alleen is dat u, in plaats van naar uzelf te kijken en conclusies te trekken over uw onverschilligheid en de onverschilligheid van de maatschappij, antwoord u gewoon : naar de volgende VB overwinning, u beperkt uw inzet voor de maatschappij door gewoon in handen te geven aan een partij of idee-goed die simplistisch is en de illussie geeft problemen te kunnen oplossen.

u zal niet blij zij met mijn reactie en velen op deze site, maar besef dat " de waarheid kwetst"

dus VB aanhangers stop met te zeggen : wat doet de maatschappij voor mij maar stel de vraag : wat heb ik aan de maatschappij bijgebracht

Voor zover ik weet heb ik nog geen ene Vlaams Belang stemmer (ik ken er heel wat) horen zeggen, wat de maatschappij zou moeten doen voor hen. Wel hoor ik dagelijks dat de maatschappelijke samenleving een groot probleem aan het worden is en dat er dringend iets zou moeten gebeuren om de situatie draaglijker te maken, ten voordele van de ganse samenleving en dus niet alleen voor de “Vlaams Belanger Stemmer”. Politiek is een gemeenschappelijke zaak en géén egoïstische zoals u hier tracht te verkopen. Iedereen van welke kleur of opvatting hij ook is en soms uitdraagt werkt en zet zich als dusdanig in voor de samenleving. Er is helemaal geen sprake van onverschilligheid van wie dan ook en zeker is er geen sprake van een simplistisch ideeën goed van het Vlaams Belang (raadpleeg hun website eens) die inderdaad opvattingen wereldkundig maken, die velen en ook u kwetsen, want zoals u zelf gezegd hebt en dus wel weet: DE WAARHEID KWETST!!Het Vlaams Belang kan en zal dringende problemen oplossen (die nu onder tafel worden geschoven) eens ze mogen deelnemen aan de macht, wat niet evident is gezien het instand houden van het ondemocratische Cordon Sanitaire. De huidige partijen aan de macht zullen niet gauw afstappen van dit Cordon Sanitaire, alleen al om de macht en centjes niet hoeven af te staan aan de Vlaams Belang functionarissen en dat heeft weinig met politiek te maken maar is wel de trieste realiteit in Vlaanderenland waar de grootste partij van Vlaanderen systematisch wordt geweerd in het deelnemen aan die macht, wat zich alleen hier in Belgenland voordoet.De vraag is NIET wat ik heb bijgebracht aan de maatschappij?, maar wel: wanneer gaat men eens de intellectuele eerlijkheid opbrengen om vaarwel te zeggen aan het Cordon Sanitaire? Zodat we eerlijker en opener verkiezingen kunnen houden dan wat nu het geval is (coalities op voorhand maken om het Vlaams Belang buiten de macht te kunnen houden is zéér ondemocratisch en verwerpelijk).
MisterXYZ is offline  
Oud 3 september 2006, 13:53   #90
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat nog eens mooi aantoont dat het stemgedrag van de gemiddelde VB'er eerder wortelt in ressentimenten en ordinaire wraakzucht dan in een doordacht antwoord op maatschappelijke problemen.
Als de PC partijen de tweedracht in onze maatschappij niet zouden teweeg brengen en de blanke Belgen niet vogelvrij voor de importcriminelen zouden maken, zou er een goede gerechtigheid zijn in dit land.
Dan zou er geen wraakzucht onder de autochtone bevolking heersen en dan zou dit land ook minder aantrekkelijk zijn voor het importrucht en zouden we onze eigen bevolking beter in goed banen kunnen leiden.
Oud 3 september 2006, 14:00   #91
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
De legalisering zou gewoon een aanpassing van de realiteit zijn, of ga je de helft van de jongeren achter de tralies zetten?
Bwa, ik voel me wel gelukkig dat ik geen levende propagandamolen ben.
Als ik zeg aangerijkt door de progressieve bent u precies verontwaardigd, als ik zeg dat ze legaliseren is het volgens u realiteit, ge zijt er precies zelf nog niet goed uit hé en als volgens u een maatschappij van zombies de realitiet is of wordt, dag maatschappij. En de kwestie levende propagandamolen, moet uw teksten en bijhorende sikkel en hamer eens bekijken zou bijna zeggen te groot voor een molen.
ERLICH is offline  
Oud 3 september 2006, 14:01   #92
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
realiteit
Daar zijn we weer met die realiteit...

iedereen rijdt wel eens te snel; is ook realiteit.
ilfalco is offline  
Oud 3 september 2006, 14:16   #93
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Deze uitspraak zou wel eens niet 100% juist kunnen zijn...
Intressante lectuur: http://serendip.brynmawr.edu/bb/neur...utigliano.html
Kan mischien wel zijn, maar je kunt niet ontkenen dat een mens voornamelijk word gevormt door de omstandigheden waarin hij leeft.
en je kunt zeker niet stellen dat crimineel gedrag een genetisch kenmerk is dat enkel typisch is aan vreemdelingen.
GaRnaaLBeeR is offline  
Oud 3 september 2006, 14:53   #94
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Die logica die ge hier brengt is niet waar en is duidelijk gelogen. Waar brengt Het Vlaams Belang propaganda die haat zou veroorzaken volgens u, geef me voorbeelden, ….
Lees het arrest nog eens na. Daarin staan voorbeelden zat. En dat ze haat opwekken leid ik gewoon af uit wat mijn medemens zo allemaal uitkraamt over allochtonen en uit de agressieve, bijna ontmenselijkende wijze waarop dat gebeurt. Hans van Themsche is gewoon het topje van de ijsberg. Daaronder zitten mensen die niét tot moorden overgaan, maar op basis van VB-propaganda een buitenproportionele argwaan en minachting hebben ontwikkeld voor de 'ander', waarbij deze niet zelden van zijn menselijkheid wordt ontdaan. Het associëren van 'vreemdelingen' met 'criminaliteit', alsof die een onverbrekelijke eenheid vormen, heeft een hypnotisch effect op de naïeve volksmens, die aldus met ijle blik in de valkuil van het Vlaams Belang trapt.

Citaat:
Het Vlaams Belang durft de dingen met naam te noemen, die de progressieven (rooien en groenen e.a.) niet méér durven zeggen wegens dit door hen zelve ingericht Cordon Sanitaire, m.a.w. ze hebben zichzelf de mond gesnoerd en moeten bijgevolg zeggen dat rechts racistisch bezig is. Dat is de realiteit en niet hetgeen u leugenachtig komt te verkopen op dit forum.
Het Vlaams Belang durft helemaal geen feiten onder de ogen te zien. Ze selecteert slechts wat in haar ideologische kraam past, zoals trouwens alle politieke partijen doen. En als ze daarvoor zaken moet verzwijgen, feiten moet verdraaien of allerlei baarlijke nonsens moet suggereren, dan doet ze dat. Ik vertrouw dan ook meer op de standpunten van mensen die niet partijpolitiek gebonden zijn.

Citaat:
Als de linksen wat méér zouden luisteren maar de bevolking en eens volmondig willen toegeven dat hun ideologie veroudert en fout is in verband met immigratie bv, en van nog andere opvattingen,
Je plaatst hier 'de linksen' tegen 'de bevolking'. Dat is een onbestaande tweedeling. De bevolking bestaat zowel uit linkse als rechtse elementen. Links en rechts zijn trouwens sowieso onbruikbare termen geworden. Niemand weet nog wat die termen te beduiden hebben. 'Links' is een etiket geworden waarmee het zelfverklaarde 'rechts' zich een identiteit wil aanmeten: 'rechts is wat links niet is'. Inhoudsloos dus. Toch heb je op één punt gelijk: de zelfverklaarde linkerzijde heeft te lang vanuit een verouderd marxistisch denken naar de problematiek gekeken. Daardoor bleef men hameren op de economische onderbouw van het probleem en veronachtzaamde men de culturele dimensie, die bij Marx in laatste instantie terug te voeren is tot de economische. Deze kritiek is echter ook allang achterhaald en bij de Sp.a. en zelfs Groen! is er op dat vlak veel veranderd.

Citaat:
dan zouden we al een heel stuk opgeschoven zijn naar een méér verdraagzame maatschappij en naar een maatschappij waarin ook vreemdelingen kunnen samenleven, als… als ze zich echt willen integreren met de autochtonen en niet zoals het nu gebeurd dat de vreemdelingen hier in grote getalen binnenkomen en ons en u land verloederen tot een maatschappij waarin samenleven met vreemdelingen praktisch onmogelijk wordt en aanleiding zal geven tot meer geweld en haatacties tegen mensen die daardoor niet welkom zijn in dit land.
Ik zie meer heil in 'integratie door culturele vrijheid'; zie ook 'De paratheorie van René Girard' in Maatschappelijke Discussies. Aan die topic heb ik nog geen politieke conclusies verbonden, maar dat komt nog. Onder anderen pleit ik voor islamitisch basisonderwijs, tegen de intuïtie van de massa in.

Citaat:
Als de politiek met oogkleppen aan zal blijven rondlopen en als ze denken dat het Vlaams Belang schuld is van alles en hun ook in die zin met de schuld opzadelen er zich zo goedkoop vanaf makende, dan hebben ze het totaal verkeerd voor.
Ik beweer niet dat het VB de schuld van alles is. Ik zeg slechts dat ze zelf een deel van het probleem is geworden. Dat er vandaag bijv. meer meisjes met een hoofddoek rondlopen is net een reactie op de toenemende aanvallen op de culturele integriteit van de 'allochtonen'.

Citaat:
Het zijn mensen die op het Vlaams Belang stemmen en niet het Vlaams Belang die op mensen stemt, als dat al zou kunnen maar de algemene verrechtsing van onze samenleving die aan de gang is door het verkeerde signaal dat de politiekers aan de huidige macht geven, waardoor de verrechtsing zich nog méér zal manifesteren.
Ik zie geen logisch verband. Hooguit is er een toenemende afschuw van 'de politiek' en nestelt die afschuw zich eerder toevallig in de armen van extreem-rechts. Veel van die kiezers zijn lang niet zo 'rechts', voorzover dat woord dus al iets te betekenen heeft.

Citaat:
Het Vlaams Belang is in deze maar het symthoom van en niet de aanleiding zoals hier op dit forum maar al te dikswijls onterecht wordt gesugereerd.
Zie hoger.

Citaat:
Er is dus helemaal géén sprake van de “kip of het ei discussie”!!
Toch wel, inzake het cordon sanitaire.

Citaat:
Logisch gezien bent u en soortgenoten de oorzaak van het groeiend “racisme” door al de verkeerde en achtergehouden informatie in de huidige linkse media, die mensen zoals u op het verkeerde been zet!! door uw goedgelovigheid!!
Ik ben een vrij ijverig lezer van werken van zeer diverse strekking. Om mij te manipuleren zal men vroeger moeten opstaan. Ik ben ook tamelijk goed op de hoogte van de wijze waarom massamanipulatie en brainwashing werkt. Jij iets minder, denk ik, anders zou je ook de VB-propaganda moeiteloos doorprikken.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 3 september 2006 om 14:59.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 3 september 2006, 20:52   #95
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Kan mischien wel zijn, maar je kunt niet ontkenen dat een mens voornamelijk word gevormt door de omstandigheden waarin hij leeft.
en je kunt zeker niet stellen dat crimineel gedrag een genetisch kenmerk is dat enkel typisch is aan vreemdelingen.
wat weet gij daar van? Specialist in genetica?
Als in uw familie véél dieven zitten, wilt dat niet zeggen dat ge er ook één gaat worden, maar er zijn wel meer kansen voor als wanneer ge uit een brave familie harde werkers komt.Omgekeerd is ook waar...
Hoe gaat gij dat uitleggen? Hetzelfde ziet men met alkoholiekers, moordenaars enz.
carlgustaaf is offline  
Oud 3 september 2006, 21:07   #96
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
's Nachts komen ook vampieren buiten, nog een factor van formaat om rekening mee te houden.
gij kijkt te veel naar tv en stomme dvd's over fictie en komt nooit buiten...

ga daar zelf een staan
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 3 september 2006, 21:13   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision Bekijk bericht
Wat is het antwoord op maatschappelijke problemen?
als ik een maatschappelijk probleem heb...

mag ik u bedreigen en bestelen, in groep overvallen en nog een pakske slaag op de koop toe geven

... uw vriendin bepotelen omdat ze een schoon lijf heeft en ik geen lief

Aalsters gezegde bij de "voil jeannette" : "blaaift van man flosjh of ik sloan mé maain sjakosjh..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 3 september 2006, 21:14   #98
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zo'n beetje de 'logica' van 'ofwel voeren jullie het uit, ofwel doen wij het'. Meer een dreigement eigenlijk. Maar ik zwicht niet voor dreigementen, en ik betreur het dat sommige partijen dat wel doen.
dat is helemaal geen dreigement, beste onderduiker, maar gewoon wat er gaat gebeuren...waar ik of gij niks tegen zullen kunnen doen.
De houding van de bedriegers die zich "socialisten" durven noemen, dewelke de vreemdelingen vrij spel geven in ruil voor stembriefjes= aan de macht blijven en verder zakken vullen, zijn direkt verantwoordelijk voor het succes van partijen als de gediaboliseerde VB.
Dertig jaar geleden, hoeveel extreem-rechtsen waren er toen in Vlaanderen? Een handvol, die door bijna de hele jeugd als halve garen beschouwd werden.Eén enkel café in Antwerpen, waar de VMO-ers samenkwamen, om mee te lachen vergeleken met nu.Spreek maar eens met jonge gasten, en meisjes...
Ik vind dat niet prettiger als gij wanneer een ultra rechtse partij zal verkozen worden, en zeer strenge wetten zal eisen. Maar de vreemdelingen( lees =arabieren, magrebijnen,turken, zwarten...) hebben het hier, en in héél Europa, zo bont gemaakt, dat de mensen er zonder probleem akkoord mee zullen gaan.En dat is dan 1000 % de fout van de tamme regeringen van de laatste 20 jaar, die alles maar lieten zoals het was, en niet de moed hadden om op te treden.En dan...ja, dan zoekt het volk, moegepest, een sterke man (bvb. de VB) of neemt zelf het recht in handen (bvb. skinheads).
carlgustaaf is offline  
Oud 3 september 2006, 21:16   #99
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat nog eens mooi aantoont dat het stemgedrag van de gemiddelde VB'er eerder wortelt in ressentimenten en ordinaire wraakzucht dan in een doordacht antwoord op maatschappelijke problemen.
Er is niks mis met 'wraak' als het om criminele feiten gaat. Het is net omdat de overheid en multicullobby wraak op de klassieke manier, i.e. vervolgingsbeleid voor criminelen, effectieve gevangenisstraf enz. volledig uitgehold heeft dat de burger op het VB stemt.

Wat u als ordinaire wraakzucht bestempelt is in werkelijkheid gewoon het rechtvaardigheidsgevoel van het overgrote deel van de bevolking (heus niet alleen de VB-stemmers. Bvb: Zelfs bij de groene kiezers wil 70% van de wet Lejeune voor zware criminelen af)...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 september 2006 om 21:17.
Rr00ttt is offline  
Oud 3 september 2006, 21:49   #100
Shadowman
Burger

Standaard

Ik kan ook verhaaltjes maken. Ze blijven helaas een beetje ongeschreven maar ze zijn volgens mij wel realistisch. 't Gaat over een zekere meneer die het stigma ervaart van vreemdeling, en toch nog wil doorzetten om ook in deze ietwat vijandige samenleving vooruit te komen. Het einde is wel al wat meer beschreven en overkomt minder mensen, maar het mocht eraan toegevoegd worden, omdat het in schril contrast staat met de pogingen van Mohammed om erbij te horen.

Op een dinsdagmorgen staat Mohammed L. goedgemutst uit zijn bed. Hij ziet het vandaag weer helemaal zitten. Vorige week was hij thuisgekomen van een sollicitatie. Hij wist al dat ze hem niet zouden nemen. Er stond in de advertentie dat ze iemand zochten die heel goed nederlands kon. En goed, Mohammed kan wel wat Nederlands, maar zijn arabisch accent blijft toch nog hoorbaar. Des te meer omdat hij er ook een beetje "arabisch" uitziet.

Maar vandaag zag hij het weer goed zitten. De vriendelijke mensen van het uitzendbureau hadden hem opgebeld, omdat ze een "goede" job voor hem hadden gevonden. Hij moest gewoon even langskomen. Dus trok hij zijn betere kleren aan, en vertrok hij vol vertrouwen naar het uitzendkantoor. Daar vertelden ze hem over de nieuwe job. Het was voor bandwerk, ergens in een schoenenfabriek. Het was niet echt waarvoor hij gestudeerd had, maar Mohammed had zich daar al lang bij neergelegd. Zonder geld ben je ook niets. En geld krijgen voor niets, dat staat een goede man en huisvader ook niet. Trouwens, dan zouden ze gelijk krijgen, die van het Vlaams Blank of zoiets. Dat kon niet, dat mocht niet. Hij had de avond tevoren nog een programma gezien op de openbare omroep. Zo'n debat waarin politici als FdW en Gerolf Annemans de vreemdelingen mogen uitmaken voor profiteurs en criminelen. Erg veel eensgezinden hebben ze meestal niet in zo'n debat, maar ze zijn vaak wel meer overtuigd van hun gelijk dan de mensen aan de andere kant van de tafel. Bovendien moeten er toch wel meer zijn die het eens zijn met hen, want hun partij haalt toch 20% van de stemmen . Mja, Mohammed wist het niet echt meer, maar hij had zich voorgenomen om daar vandaag niet aan te denken. Vandaag was een goeie dag.

Mohammed kwam thuis en vertelde het nieuws aan zijn vrouw en kinderen. Die avond ging Mohammed samen met zijn gezin eten in het plaatselijke kebabrestaurant. Hij kende de uitbater al jaren, van toen ze nog samen op de schoolbanken zaten in de plaatselijke gemeenteschool. Tijdens het eten polste Mohammed naar de resultaten van zijn zoontje op school. Zijn zoontje was redelijk slim en had er zijn zinnen op gezet om ooit dokter te worden. Mohammed zag dat best wel zitten. Hij begon er al af en toe van weg te dromen. Zijn vrienden zouden opkijken naar zijn zoon. En hij zou trots zijn. Na het eten besloten vrouw en kinderen naar huis te gaan. Mohammed bleef nog even napraten met zijn jeugdvriend. Ze lachten om de grappen die ze als kinderen hadden uitgehaald. En dan vertrok Mohammed naar huis.

Maar Mohammed kwam nooit thuis. Mohammed zag zijn zoontje niet meer verder opgroeien. Mohammed werd onderweg aangevallen door enkele mensen die zichzelf echte Vlamingen noemen en vonden dat Mohammed er een beetje te donker uit zag om een Vlaming te zijn. Mohammed werd doodgeslagen, omdat zijn vader geen Vlaming was. Mohammed was dood, omdat enkele heethoofden het zo wilden.

Laatst gewijzigd door Shadowman : 3 september 2006 om 21:50.
Shadowman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be