Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2006, 21:51   #321
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
de hoge werkloosheidscijfers uit die regio's? weet ik veel, ik ben geen expert.
En hier hebben we geen hoge werkloosheidscijfers?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:51   #322
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Nog nooit het Nieuwe Testament bekeken? Jezus ging zelfs zieken genezen op zondag, de ziekelijk geldzuchtige liberaal...
Ik heb het uiteraard niet over ziekenverzorging of de basisvoorzieningen uit onze samenleving, maar wel over gewone commerciële activiteiten, waar het personeel niet het slachtoffer moet van worden hé.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:55   #323
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En hier hebben we geen hoge werkloosheidscijfers?
ah jawel maar dat zijn allemaal luie pamperfielen volgens een of andere spitsmuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:57   #324
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
ah jawel maar dat zijn allemaal luie pamperfielen volgens een of andere spitsmuis.
Bron?
Oud 3 september 2006, 11:15   #325
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is zelfs te goedkoop om een reactie op uit te werken.
Zodanig goedkoop dat ik speciaal voor jou nog een propaganda-affiche gemaakt heb
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  alcoholic-766131.jpg‎
Bekeken: 90
Grootte:  100,9 KB
ID: 12729  

Oud 3 september 2006, 11:16   #326
Percalion

Standaard

Had ik maar professionelere software dan MS Paint en MS Word.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 11:50   #327
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Zodanig goedkoop dat ik speciaal voor jou nog een propaganda-affiche gemaakt heb
Ze zal aan het werken zijn...
Oud 3 september 2006, 12:02   #328
Percalion

Standaard

Hey, maar ik heb inge graag en dat meen ik, alleen verschillen we nogal van mening
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 15:44   #329
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Eeuhmmm... Inge is een zij..
Als ik haar of iemand anders daarmee beledigd of gekwetst heb, bied ik graag mijn welgemeende verontschuldigingen aan.
Al of niet tijdens een gezellig etentje in een klein restaurantje, al of niet op een zondag .. enzvoorts ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 16:07   #330
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey, maar ik heb inge graag en dat meen ik, alleen verschillen we nogal van mening
Ik mag Inge ook graag... Net zoals U en iedereen van dit forum
Oud 3 september 2006, 22:40   #331
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, voor een keer dat ik met Groentje-18 akkoord ga, heb ik inge tegen
en mij ook.

je zal maar op maandag vrij hebben, je partner op donderdag en je kinderen in't weekend. handig hé ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 23:31   #332
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het nut van dat protest tegen zondagopeningen niet. Op zondag naar de winkel kunnen gaan is een luxe en bovendien creëert het werkgelegenheid voor op zondagen. Jobstudenten vinden voor zo'n weekendjob zal geen probleem leveren aangezien werkuren in de weekends hoger worden uitbetaald.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 23:58   #333
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik snap het nut van dat protest tegen zondagopeningen niet. Op zondag naar de winkel kunnen gaan is een luxe en bovendien creëert het werkgelegenheid voor op zondagen. Jobstudenten vinden voor zo'n weekendjob zal geen probleem leveren aangezien werkuren in de weekends hoger worden uitbetaald.
Werkgelegenheid creeëren ?? Forget it !! De omzet van die warenhuizen zal heus niet omhoog gaan (dezelfde omzet zal gehaald worden op zeven dagen ipv zes. That's all) Dus denk maar niet dat die sector extra aanwervingen gaat doen, als de omzet niet stijgt.
Nee, de bestaande personeelsleden zouden zich in alle mogelijke bochten moeten wringen om tegemoet te komen aan de grilletjes van enkelen.
En da's een goeie reden om TEGEN te zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 00:01   #334
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Werkgelegenheid creeëren ?? Forget it !! De omzet van die warenhuizen zal heus niet omhoog gaan (dezelfde omzet zal gehaald worden op zeven dagen ipv zes. That's all) Dus denk maar niet dat die sector extra aanwervingen gaat doen, als de omzet niet stijgt.
Nee, de bestaande personeelsleden zouden zich in alle mogelijke bochten moeten wringen om tegemoet te komen aan de grilletjes van enkelen.
Vandaar dat je tijdens een 'koopzondag' nauwelijks een winkel inkan en over de koppen moet lopen.
Oud 4 september 2006, 00:07   #335
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Vandaar dat je tijdens een 'koopzondag' nauwelijks een winkel inkan en over de koppen moet lopen.
Ik had het dus over grootwarenhuizen, niet over particulieren. De enige "koopzondagen" die ik "door de vingers kan zien", zijn die tijdens de "solden" (de eerste zondag van) en tijdens de eindejaarsperiode. En die bestaan reeds.
Oud 4 september 2006, 00:17   #336
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Of de omzet van de warenhuizen zal stijgen door op zondag open te zijn zal de toekomst dan wel uitwijzen. Als de omzet stijgt (wat mij ook het meest waarschijnlijk lijkt) zal er extra geld beschikbaar zijn, en dus ook geld voor nieuwe aanwervingen.
Mocht de omzet toch dalen (of stabiliseren) dan is het voor een warenhuis sowieso onaantrekkelijk om zondagspersoneel te verwerven en dan zitten we in de zelfde situatie als nu; zonder zondagsopeningen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 00:27   #337
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of de omzet van de warenhuizen zal stijgen door op zondag open te zijn zal de toekomst dan wel uitwijzen. Als de omzet stijgt (wat mij ook het meest waarschijnlijk lijkt) zal er extra geld beschikbaar zijn, en dus ook geld voor nieuwe aanwervingen.
Mocht de omzet toch dalen (of stabiliseren) dan is het voor een warenhuis sowieso onaantrekkelijk om zondagspersoneel te verwerven en dan zitten we in de zelfde situatie als nu; zonder zondagsopeningen.
Nee, de omzet zal niet stijgen (of nauwelijks) . De verkoop zal meer verspreid zijn, over zeven ipv over zes dagen. Plus dat ze zeven dagen mogen verwarmen en verlichten voor nagenoeg dezelfde inkomsten.

Zoals je zelf zegt : Mocht de omzet toch dalen (of stabiliseren) dan is het voor een warenhuis sowieso onaantrekkelijk om zondagspersoneel te verwerven en dan zitten we in de zelfde situatie als nu; zonder zondagsopeningen

Ter info : de distributiesector is zelfs GEEN vragende partij.
Oud 4 september 2006, 00:51   #338
ingenious

Standaard

Citaat:
op macro-niveau zal noch de omzet, noch de tewerkstelling toenemen. de tijd om te consumeren zal dan wel stijgen, het inkomen zal niet toenemen. integendeel, er zal zoals pietje zegt enkel meer kosten moeten gemaakt worden.

op micro-niveau ligt het anders. daar kan je op korte termijn wel voordeel doen door 7/7 open te doen, ipv 6 dagen zoals nu. ze zullen klanten winnen, maar dat zijn klanten die elders gingen. winst voor de ene winkel is dus verlies voor de andere. op micro-niveau is er geen extra winst.

bovendien, de concurrentie zal het niet pikken, en ze zullen ook 7/7 open doen om het verlies goed te maken. maw, als 1 winkel het doet, zullen de anderen volgen. uiteindelijk doet dus iedereen 7/7 open, is er geen extra omzet op micro-niveau, en zullen er wel extra kosten zijn.

uiteindelijk zullen er onderlinge transfers zijn, geen extra tewerkstelling, geen extra economische groei, een meer opgedrongen flexibiliteit bij het personeel.

Citaat:
Oud 4 september 2006, 00:55   #339
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
in praktijk blijken de meeste verruimingen van openingsuren nochthans weinig succes te hebben. een koopzondag de eerste dagen van de solden, of net voor kerstmis, die zijn niet echt representatief, aangezien het dan zowat alle dagen over de koppen lopen is.

Citaat:
Oud 4 september 2006, 01:01   #340
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik haar of iemand anders daarmee beledigd of gekwetst heb, bied ik graag mijn welgemeende verontschuldigingen aan.
Al of niet tijdens een gezellig etentje in een klein restaurantje, al of niet op een zondag .. enzvoorts ...
ik zou liever hebben dat ge mij mijn vrije zondag gunt.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be