Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 4 september 2006, 09:51   #1
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard Wat is er aan de hand in Mortsel?

Kom ik hier in De Standaard te lezen (04-09-06, p.11) dat Ingrid Pira de minst populaire is van alle Vlaamse burgemeesters (p.11). Op p.8 staat dat de SP.a-voorzitter ter plaatse naar de VLD is overgelopen, zeggende dat hij niet in één kartel wil met Pira ("De sfeer in Mortsel tegen burgemeester Pira is enorm, dat hou je niet voor mogelijk. Op een lijst staan met Pira is hetzelfde als een molensteen aanbinden").

Ja, maar is die 'sfeer' het resultaat van louter sfeerschepping, of is daar echt sprake van wanbeleid geweest? Er zijn daar wel een reeks straten vergroend, met minder plaats voor auto's en meer plaats voor de tram, maar voor het overige weet ik niets over Mortsel. Wat is daar aan de hand?
Oud 4 september 2006, 09:53   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

groen heeft tenslotte slechts 6 raadsleden. Dus het is niet dat ze alleen besturen hé.
ilfalco is offline  
Oud 4 september 2006, 10:02   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat er aan de hand is in Mortsel.
Ge moet der eens doorrijden. Of beter gezegd... doorkruipen.
Men heeft de hoofdwegen heraangelegd (jaaaaaaaaaaaren miserie) en nu het heraangelegd is....... voor eeuwig miserie.....

Ik krijg het schijt als ik weet dat ik door Mortsel moet rijden. Gegarandeerd is het aanschuiven en aanschuiven. En daar is Pira heel fier op. Ze vindt dat ze dat schitterend gedaan heeft.

als ge van Borsbeek komt via de Militaire Baan dan is het bijna altijd aanschuiven van voor de brug (voor de kenners) en vanaf dan is het stapvoets totdat ge de Antwerpsesteenweg gepasseerd zijt. Doortochtijd +/- 10 minuten voor een stuk van +/- 1 km afstand.
Als ge op de Antwerpsesteenweg rijdt, sorry kruipt, dan is het niet veel beter. Af en toe kunt ge, als ge goed kijkt, zien dat de plaatselijke slak U voorbijsteekt.

En dan zeggen de groen van Mortsel dat het een schande is dat vliegveld van Deurne vlakbij en dat dat zoveel milieuverontreiniging geeft.

Dat ze er ondertussen voor zorgen dat er continu dagelijks DUIZENDEN auto's niets anders doen dan in eerste versnelling door hun stad te kruipen en zo het milieu honderden keren meer vervuilen dan die paar vliegtuigen van Deurne dat gaat niet in hun koppekes in....
Tegendradigaard is offline  
Oud 4 september 2006, 10:50   #4
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Ze hadden van Mortsel nooit een 'stad' mogen maken, dat is er aan de hand.
Metal Tom is offline  
Oud 4 september 2006, 10:51   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat is ook waar...
ilfalco is offline  
Oud 4 september 2006, 10:58   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Is het ook niet in Mortsel dat men 50 euro boete moet betalen als men een sigarettenpeuk op straat gooit?
circe is offline  
Oud 4 september 2006, 11:05   #7
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het ook niet in Mortsel dat men 50 euro boete moet betalen als men een sigarettenpeuk op straat gooit?
Pira had in mei van dit jaar inderdaad aangekondigd boetes te zullen opleggen, of het er uiteindelijk van gekomen is is mij onduidelijk.
athena is offline  
Oud 4 september 2006, 11:23   #8
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Wat gesurf leert me, dat er discussie is over sluipverkeer doorheen de lokale Mortselse straten, ten gevolge van de vernauwing van de hoofdassen. Zou dit soort verkeersproblemen de hoofdoorzaak zijn van de lage populariteit van burgemeester Pira (als we tenminste de de enquête vh Nieuwsblad/DS mogen geloven)?

http://www.gentenaar.be/Article/Deta...cleID=GDKOGKAJ
http://www.mortselanders.be/(furdyu5...1200515720.pdf
http://www.edegem.be/nieuws/667/defa...vs=1_N&id=1493

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 4 september 2006 om 11:35.
Jos Verhulst is offline  
Oud 4 september 2006, 11:37   #9
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier is de commentaar van burgemeester Pira ivm die kwestie:
http://www.groenmortsel.net/nieuwsflash/main.html
Oud 4 september 2006, 11:39   #10
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ze hadden van Mortsel nooit een 'stad' mogen maken, dat is er aan de hand.
Dat begrijp ik niet. Waarom is het nadelig om een 'stad' te zijn?
Oud 4 september 2006, 11:58   #11
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Vandaag nog een reactie gelezen van haar. Ze vindt van zichzelf dat ze het goed gedaan heeft en begrijpt de misnoegdheid niet. Ze denk dat er een groot complot tegen haar is.

Als je haar antwoord leest blijkt hieruit enkel dat het een enorm verwaand arrogant schepsel is.
Geertje is offline  
Oud 4 september 2006, 12:09   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, schandalig laag in feite, in Aalst is dat 100 euro.
Oud 4 september 2006, 12:20   #13
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet. Waarom is het nadelig om een 'stad' te zijn?
Plak het etiket 'stad' op een gemeente met een dorpsmentaliteit en je hebt garantie miserie.
Oud 4 september 2006, 13:19   #14
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Vandaag nog een reactie gelezen van haar. Ze vindt van zichzelf dat ze het goed gedaan heeft en begrijpt de misnoegdheid niet. Ze denk dat er een groot complot tegen haar is.

Als je haar antwoord leest blijkt hieruit enkel dat het een enorm verwaand arrogant schepsel is.
Is dat een recente reactie?
Ik vind Mortsel een interessant geval. Ik zou eerst en vooral willen weten in welke mate het ongenoegen objectieve oorzaken heeft (de alternatieve verklaring is dan inderdaad een soort propaganda-complot of zo). Ik vraag me in tweede lijn ook af in welke mate een voorafgaand referendum over de omstreden maatregelen zo'n golf van ongenoegen kan voorkomen (hier laat de direct-democratische ezel zijn oren zien, natuurlijk).

Misschien werd Pira wel geconfronteerd met een problematiek waarvoor gewoon geen elegante oplossing bestond.
Oud 4 september 2006, 13:22   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, schandalig laag in feite, in Aalst is dat 100 euro.
Dat weet ik niet zeker.
Maar het is wel 150 € om een zakje vuil in een vuilbak te stoppen.
Begrijpe wie kan.
'Ons Annieken' is niet goed (meer) bezig............
Oud 4 september 2006, 13:40   #16
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Men heeft de hoofdwegen heraangelegd (jaaaaaaaaaaaren miserie) en nu het heraangelegd is....... voor eeuwig miserie.....

Ik krijg het schijt als ik weet dat ik door Mortsel moet rijden. Gegarandeerd is het aanschuiven en aanschuiven. En daar is Pira heel fier op. Ze vindt dat ze dat schitterend gedaan heeft.

als ge van Borsbeek komt via de Militaire Baan dan is het bijna altijd aanschuiven van voor de brug (voor de kenners) en vanaf dan is het stapvoets totdat ge de Antwerpsesteenweg gepasseerd zijt. Doortochtijd +/- 10 minuten voor een stuk van +/- 1 km afstand.
Als ge op de Antwerpsesteenweg rijdt, sorry kruipt, dan is het niet veel beter. Af en toe kunt ge, als ge goed kijkt, zien dat de plaatselijke slak U voorbijsteekt.

En dan zeggen de groen van Mortsel dat het een schande is dat vliegveld van Deurne vlakbij en dat dat zoveel milieuverontreiniging geeft.

Dat ze er ondertussen voor zorgen dat er continu dagelijks DUIZENDEN auto's niets anders doen dan in eerste versnelling door hun stad te kruipen en zo het milieu honderden keren meer vervuilen dan die paar vliegtuigen van Deurne dat gaat niet in hun koppekes in....
Als die zelfs al sneller is
Oud 4 september 2006, 13:45   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Al die schepsels van Groen! zijn verwaande kwasten
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 september 2006, 14:59   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Begrijpe wie kan.
Uh? Leg dat eens uit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 september 2006, 15:05   #19
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat weet ik niet zeker.
Begrijpe wie kan.
ons annieken is nooit goe bezig geweest, ook niet toen ze haar dochter in het ASZ wou katapulteren als voorzitster van het OCMW was het zeker? Of de "evenementenzaal" die ze al 10 jaar gaat bouwen....
Oud 4 september 2006, 16:04   #20
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Maar mijn brave jongen, men wil alle verkeer weg uit mortsel!
Om dat te bereiken wil men terug naar de smalle staatjes waar je gezellig met de hondenkar maar dan zonder hond je boodschappen kan doen. Aangezien niet iedereen over een hondenkar beschikt heeft men toch nog enig verkeer toegelaten maar dan wel traag. De beloning voor de burger was dan minder lawaai, vervuiling, gezelligheid en het plezier van de tijd van toen.
Er werd toevallig een studie uitgevoerd voor en na de werken die moest aantonen dat het gestelde doel bereikt was.
Toevallig kon ik die studie inkijken en? Ik denk niet dat die studie voor de verkiezingen boven water zal komen.
Wat uit die studie blijkt is dat de vervuiling niet is afgenomen maar juist toegenomen met 30%-40% en meer. Hoe kan dat nu. Heel eenvoudig, vroeger kon men doorrijden, nu blijft men stilstaan met draaiende motor! Al deze werken hebben de zaak erger gemaakt, enorm veel gekost, de middenstand tot wanhoop gebracht en voor jaren zit het verkeer er vast en kan men er weinig anders aan doen dan herbeginnen en terugkeren naar de oorspronkelijke toestand.
Rogier is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be