![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Lier
Berichten: 7
|
![]() jep, dat is zelfs op het nieuws geweest!
__________________
Mijn blog over de Lierse politiek: http://www.bloggen.be/liersepolitiek/ |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
|
![]() Citaat:
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
|
![]()
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met de gescheiden huisvuilophaling: indien men dit regelmatiger zou doen, dan hadden minder mensen er problemen mee. Maar woon maar eens op een appartementje in de grootstad in een appartementenblok met een piepklein keukentje �* la jaren 60, waar ze - milieubewust - de vuilschuif hebben afgeschaft. Tussen je ijskast en de pottenkast kan je dan nog net je mini-containerpark plaatsen. Dat in juli de maden dan over de vloer lopen uit de GFT zakken, zal dan wel weer "natuurbewust" zijn. Verder heb je natuurlijk alle mogelijkheden om tijdens de werkuren met de auto je extra afval naar het gemeentelijk containerpark te vervoeren. Werkende mensen hebben amper of geen afval zie je.
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 september 2006 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De studie moest al lang vrijgegeven zijn! |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>> Gemeenteraadsverkiezing 2006 Ken uw pappenheimers De milieuraad Mortsel organiseert een verkiezingdebat rond het thema ‘milieu’ donderdag 7 september om 20.00 uur zaal ‘Parkske Edegemsestraat 26 2640 Mortsel |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
|
![]() Citaat:
Dit is, zo vond ik, de aanhef van het bestuursakkoord 2000-2006 (deel milieu): "Iedereen beseft stilaan dat het verkeer alsmaar hinderlijker wordt voor de bewoners en onveiliger voor de zachte weggebruikers. In het centrum schuiven auto 's langer aan, lawaai en luchtvervuiling nemen toe. . ." http://www2.antwerpen.be/p/mrm/info/beleid_01.htm Als het resultaat van zes jaar bestuur dan zou luiden, zoals hier wordt gesteld, dat er nòg meer aanschuivende auto's zijn en nòg meer luchtvervuiling wordt gemeten, dan zou het wel begrijpelijk worden waarom de burgemeester zo weinig populair is. Dat wil ik wel eens checken. En als het allemaal klopt, dan rijst natuurlijk de vraag: hoe en waarom is het zover kunnen komen?
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 4 september 2006 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
|
![]() Heb nog wat rondgeneusd op het www. In een recent interview zegt Pira dat er inderdaad een probleem is van sluipverkeer. Ook acht ze de stadskern van Mortsel onleefbaar. Blijkbaar is het verkeersproject nog maar zeer ten dele doorgevoerd, en mogelijk is dat een gedeeltelijke verklaring voor het ongenoegen:
“Het werk is niet af. De hoofdassen mogen nu wel gesaneerd zijn, maar er blijft het sluipverkeer in de woonwijken. Het verkeer in en rond Mortsel, dat willen we met dezelfde mensen aanpakken, om op die manier de kern leefbaar te maken. Jammer genoeg gaat de visie op verkeer achteruit: 80km/h voor vrachtwagens, het roept demonen op. En wat mag De Decker allemaal zeggen, zonder dat de VLD hem een strobreed in de weg legt?” http://huizekeytsman.telenet.be/groe...viewingrid.htm ![]() Ik heb ook een interessante toespraak van haar gelezen waaruit blijkt, dat de afgelopen ingreep in haar ogen moet gezien worden als een aanloop tot een veel ruimer geheel dat dus eigenlijk niet op zichzelf te beoordelen valt. Bovendien blijkt dat over veel nog ten gronde moet nagedacht worden. De situatie op de Antwerpsestraat tien jaar geleden bleek desastreus zodat in elk geval snel moest ingegrepen worden, ook al was er nog geen uitgekiend ruimschaliger plan voorhanden. Dat is zo’n beetje wat ik eruit opmaak. “ Deze werken én die van de Ring hebben het verkeersprobleem in deze regio pijnlijk blootgelegd. Dat probleem is met de renovatie van de Antwerpsestraat niet opgelost. Laat ons zeggen dat de "kop" er af is. Want stuk voor stuk zullen de gewestwegen hier en in de omgeving moeten voorbereid worden op de mobiliteit van de toekomst. Statielei en Liersesteenweg zijn de volgende fase, maar ook Mechelsesteenweg en vooral R11 (de Krijgsbaan) zijn cruciale wegen voor een evenwichtige en veilige doorstroming van alle vervoersvormen. Mag ik u voorstellen om samen na te denken over het verkeersprobleem in deze regio. Samen, daarmee bedoel ik : Vlaamse overheid, provincie en lokale besturen. Jullie hebben de ingenieurs en verkeersspecialisten, wij hebben de kennis van het terrein. Wij zien de vrachtwagens en het soms tergend sluipverkeer in woonwijken; wij horen de klachten van mensen; wij weten wat één stom ongeval op de ring voor de omliggende gemeenten betekent. Maar als we de krachten bundelen en �*lle visies rond verkeer en ruimtelijke ordening naast elkaar leggen, komen we er wel uit.” http://www.groenmortsel.net/nieuwsfl...ow/speech.html
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me dat Pira voor de camera's van een welwillende VRT kwam uithuilen dat de media zo op dat kleine feitje hadden gefocust en dat dat niet mocht en wat de mensen nu wel niet van haar moesten denken, etc...
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Citaat:
Zie de map maar is goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.219
|
![]() Citaat:
Ik woon in Mortsel en ik kan u het volgende vertellen over het gevoerde beleid. Geloof Pira absoluut niet als ze zegt dat het ten dele uitvoeren van de werken een oorzaak van de onvrede is. Pira heeft weliswaar het idee om als ze (god verbiede het) aan de macht zou blijven ook het traject tussen Mortsel en Lier te herleiden tot 1 grote aanschuifroute, maar geen mens die daar in Mortsel op zit te wachten. Het idee van Pira was om een gedeelte van het verkeer over de N1 (alternatief voor de E-19 bij problemen(!!)) drastisch in te perken. In een eerste fase kaderde dit nog min of meer in een niet compleet waanzinnig plan, waar er voor dit verkeer een alternatieve route was voorzien (niet door Mortsel). Die alternatieve route kwam er niet en zal er waarschijnlijk ook nooit komen, maar dat heeft Pira er geenszins van weerhouden om te doen alsof die er al was en met de werken te beginnen. Die werken zelf hebben jaren aangesleept wat de lokale middenstand natuurlijk zuur is komen te staan en een gigantische put heeft geslagen in de kas van Mortsel. Tot daar aan toe nog: Het ziet er inderdaad wat mooier uit en het is voor fietsers een stuk veiliger geworden. Tot daar het goede nieuws. Nu het slechte: naast wat mooier uitzien en veiliger voor de fietsers, kan je nu in Mortsel ook genieten van een eeuwige quasi constante walm van de stilstaande auto's die langzaam aanschuiven om door Mortsel te geraken. (zoals gezegd voor heel veel mensen is er gewoonweg geen alternatief - wat geweten was door het gemeentebestuur) In de filosofie van het gemeentebestuur echter is het ook absoluut noodzakelijk om de automobilist nutteloos te tergen, erop rekenend dat de moegetergde automobilist zo uiteindelijk wel zal kapituleren en het openbaar vervoer op gejaagd kan worden. De N1 werd herleid tot 1 rijstrook voor auto's en 1 rijstrook exclusief voor het openbaar vervoer, waar dus slechts af en toe een tram of bus over rijden terwijl in die ene rijstrook ernaast de automobilisten snel verouderen in hun wagen. De plannen voor de verdere fase die Pira in gedachten heeft kaderen in dezelfde filosofie: enerzijds Mortsel-Lier een zelfde beurt geven als Mortsel-Antwerpen anderzijds een tramlijn door gaan trekken tot Boechout. (Kost een fortuin en mensen van Boechout kunnen al met de bus en trein naar Antwerpen die allebei veel sneller zijn dan de tram. Bij elke redelijke mens roept dit toch serieuze vragen op over het realiteitsbesef van de bewindsploeg). Enfin, ik besef dat bovenstaand een vrij onsamenhangend relaas is, maar het is moeilijk om mijn gedacht over Pira in schrift te ordenen zonder in gevloek te vervallen. ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 september 2006 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Ik heb tot een jaar terug in die streek gewoond (Lier en Nijlen).
Wat verkeer betreft in Mortsel. Het was daar verschrikkelijk. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.219
|
![]() Citaat:
Tiens, zoals ik het me herinner was er 10 jaar geleden op de Antwerpsestraat veel meer middenstand dan nu en stonden er geen kilometers wagens aan te schuiven. Elke inwoner van Mortsel zal u hetzelfde zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Staatssecretaris
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE |
||
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
|
![]() Ik reed en rij met de fiets elke dag vanuit Wilrijk naar den Oude-God. Het fietspad was een moordpad; dat is nu in orde, maar aan het overige kun je je groen ergeren.
|
![]() |
![]() |
#38 | ||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 5 september 2006 om 07:05. |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
|
![]() Citaat:
Wat een hilarisch vergezocht onderscheid! ![]() Stel: Ik eet een pak friet met een of andere smeerlapperij. Op de terugweg deponeer ik de afval (papieren, vorkjes, bakjes, restanten van het 'eten',........ ) in het voorziene publieke vuilbakje. No problem. Ik doe hetzelfde, maar eet de zooi thuis op en spaar de afval in een zakje. Dat zakje in dezelfde publieke vuilbak deponeren is stout en moet bestraft worden met 150 €? Vind je daar enige logica in?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
|
![]() Citaat:
Gewoon asociaal gedrag op kosten van de gemeenschap, dus. |
|
![]() |