Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 4 september 2006, 15:55   #21
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil niet minimaliseren hoor, maar twas vooral in Wallonië dat de deur openstond, niks nieuw eigenlijk
De nodig inspanningen werden noch in vlaanderen noch in wallonie gedaan.
ilfalco is offline  
Oud 4 september 2006, 17:09   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Ik woon in het centrum daar is nog te doen, maar buiten het centrum zou ik enkel in Drongen, St-Denijs, Afsnee, het miljoenenkwartier of in de buurt van het station willen wonen, denk dat je daar nog Gentenaars kan vinden.
Allez bij de poenscheppers dus!
Oud 5 september 2006, 13:17   #23
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Allez bij de poenscheppers dus!
Voor de gewone arbeider is het inderdaad onmogelijk geworden om nog een betaalbare woning te vinden in een veilige, aangename buurt in Gent.
Voor een huurwoning onder de 5-600€ moet men zijn toevlucht zoeken in de 19e eeuwse gordel, met alle problemen vandien. Daarom is er nog steeds sprake van een stadsvlucht.
athena is offline  
Oud 5 september 2006, 13:31   #24
multa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Voor de gewone arbeider is het inderdaad onmogelijk geworden om nog een betaalbare woning te vinden in een veilige, aangename buurt in Gent.
Voor een huurwoning onder de 5-600€ moet men zijn toevlucht zoeken in de 19e eeuwse gordel, met alle problemen vandien. Daarom is er nog steeds sprake van een stadsvlucht.
Stadsvlucht?
Gent:

233.120
+2.169
+0,94% (bron)

Ik woon in Sint-Amandsberg, aan de kant van de dampoort. Nog nooit mij onveilig gevoeld of problemen gehad, en ik ben echt geen indrukwekkende verschijning. Maar het is wel waar dat de huurprijzen veel te hoog zijn. Ik ben nu ook niet echt fan van de roden of de blauwen, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Gent redelijk goed bestuurd is de voorbije jaren. Als ik hoor wat er in Antwerpen allemaal gebeurt , ik woon bijna in een migrantenbuurt in Gent en ik heb nog nooit iets van problemen gehad...

Laatst gewijzigd door multa : 5 september 2006 om 13:32.
multa is offline  
Oud 5 september 2006, 14:07   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Het beleid van stad Gent om in gebieden waar de huurprijzen nog relatief betaalbaar zijn (prestige)projecten neer te poten helpt ook niet echt om de huren betaalbaar te houden. Goed voor het imago van Gent en dat van haar burgemeester maar minder leuk voor diegenen die huren of een woning wensen te kopen.
solidarnosc is offline  
Oud 5 september 2006, 17:14   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het beleid van stad Gent om in gebieden waar de huurprijzen nog relatief betaalbaar zijn (prestige)projecten neer te poten helpt ook niet echt om de huren betaalbaar te houden. Goed voor het imago van Gent en dat van haar burgemeester maar minder leuk voor diegenen die huren of een woning wensen te kopen.
En wat zou jouw alternatief zijn (met dezelfde aantal centen natuurlijk, tenzij je hier en nu garandeert dat jouw partij "incontournable" zal worden na 8 oktober)?
Zou je het miljoenenkwartier onteigenen en er een sociale wijk neerpoten?
Of zou je je sociale wijk tenmidden een natuurgebied neerkwakken?
En zou je die zogezegde betaalbare buurten een beetje oplappen zodat ze eigenlijk nog onbewoonbaar en ongezond zouden blijven, maar 't valt wat minder op, en dan even goedkoop blijven verhuren?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 september 2006, 17:54   #27
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou wel graag van de Gentenaren op dit forum vernemen welke lokale items ze in rekening nemen om de keuze van hun stem te bepalen.

Speelt het item "30 km per uur" mee? Zo ongeveer drie kwart van Gent is trage verkeerszone geworden.
Gent is al langer paars: de tsjeven staan er buiten spel.
Ook de Groenen mogen niet meedoen.
En vorige keer was het verschil tussen de sossen en de blauwbloedigen nog geen armlengte.
Beke, de beste burgemeester van Vlaanderen en Europa, hangt zijn sjerp aan de kapstok. Is Termont ook een stemmenkanon, of wordt de Sas eindelijk verlost van zijn Poulidor-reputatie? Waarom vinden jullie de ene beter dan de andere?
Zijn er toch teveel Turken en Oost-Europeanen in Gent? Of valt dat nog mee?
Ja spijtig dat hij gaat.
stropkeuh is offline  
Oud 5 september 2006, 17:55   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat zou jouw alternatief zijn (met dezelfde aantal centen natuurlijk, tenzij je hier en nu garandeert dat jouw partij "incontournable" zal worden na 8 oktober)?
Zou je het miljoenenkwartier onteigenen en er een sociale wijk neerpoten?
Of zou je je sociale wijk tenmidden een natuurgebied neerkwakken?
En zou je die zogezegde betaalbare buurten een beetje oplappen zodat ze eigenlijk nog onbewoonbaar en ongezond zouden blijven, maar 't valt wat minder op, en dan even goedkoop blijven verhuren?
Ik zou voldoende investeren in sociale woningbouw (ook in de omringende gemeensten desnoods zonder hun toestemming) om de druk wat te doen afnemen op de private markt (wat de laatste 6 jaar niet is gebeurd), daarnaast invoeren van een huurstelsel zoals in Nederland, weliswaar aangepast aan de lokale noden en daarnaast misschien iets doen aan de fiscale aftrek van leningen omdat die alleen maar de huisprijzen opdrijvenen een zeer grote vorm van regressieve subsidiëring zijn). Aanpassen van kadastraal stelsel aan de reële waarde van de woningen etc... Als Beke dan toch de chouchou is van jan en alleman dan moet het toch geen probleem zijn om extra middelen binnen te halen voor zijn stad, of is hij misschien de chouchou omdat hij het de nationale politici nooit lastig maakt......

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 september 2006 om 17:56.
solidarnosc is offline  
Oud 5 september 2006, 18:31   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou ook wel eens willen weten waarom beke idd de chouchou is.
Wat heeft die nu voor Gent gedaan behalve parkeergarage's zetten en de straten leeg laten lopen. Na 9 uur kun je in Gent uw broek afsteken op de korenmarkt, er loopt geen kat rond.
Als je van de ééne kant van het st pieterstation naar de andere kant wil geraken moet je een gps hebben.
Nergens kun je nog parkeren.
Toeristen zijn even rap weer weg als ze gekomen zijn, zelfs geen souvenier winkel vind je in Gent. Moesten er nu nog veel toeristen zijn dan was dit hier zelfs een gat in de lokale markt.
Nee ik kan niks vinden dat beter is dan vroeger.
Mambo is offline  
Oud 5 september 2006, 18:51   #30
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door multa Bekijk bericht
Stadsvlucht?
Gent:

233.120
+2.169
+0,94% (bron)

Ik woon in Sint-Amandsberg, aan de kant van de dampoort. Nog nooit mij onveilig gevoeld of problemen gehad, en ik ben echt geen indrukwekkende verschijning. Maar het is wel waar dat de huurprijzen veel te hoog zijn. Ik ben nu ook niet echt fan van de roden of de blauwen, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Gent redelijk goed bestuurd is de voorbije jaren. Als ik hoor wat er in Antwerpen allemaal gebeurt , ik woon bijna in een migrantenbuurt in Gent en ik heb nog nooit iets van problemen gehad...
goa moar een klapke doen mee de bewueners van de biekorfstraat. zal eu eventueel den nummer van hulder uis bij geven
fernand is offline  
Oud 5 september 2006, 18:54   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat qua uitzicht, zeker in het historisch hart, Gent de laatste 10 jaar er wel op vooruitgegaan is (ten koste van de betaalbaarheid van de woningen voor veel Gentenaars). Maar om Beke daarom nu te gaan uitroepen tot heilige zoals regelmatig wordt gedaan gaat wat te ver. Voor de rest denk ik dat Gent de yuppie capital van België is geworden waar meerwaardezoekers thuis zijn en de heersende trend is nu eenmaal de trend van de heersende yup .

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 september 2006 om 18:55.
solidarnosc is offline  
Oud 5 september 2006, 19:55   #32
multa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
goa moar een klapke doen mee de bewueners van de biekorfstraat. zal eu eventueel den nummer van hulder uis bij geven
Kheb daar op school gezeten, in de wasstraat, zijstraat van die biekorfstraat. Tzaten daar wel veel Turken, en schrijnende toestanden gezien van kinderen die na 12 jaar nog geen deftig Nederlands kunnen en zo... maar qua veiligheid nooit problemen gehad.
multa is offline  
Oud 5 september 2006, 19:59   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kheb daar op school gezeten, in de wasstraat, zijstraat van die biekorfstraat. Tzaten daar wel veel Turken, en schrijnende toestanden gezien van kinderen die na 12 jaar nog geen deftig Nederlands kunnen en zo... maar qua veiligheid nooit problemen gehad.
De bende van de wasstraat. Vroeger waren dat allemaal Gentenaartjes. Wij mochten daar niet spelen, veel te gemeen.
Nu zouden mijn kinderen en kleinkinderen daar nog niet mogen spelen, nog steeds gemeen en zelfs geen Gentenaarkes meer.
Vuil boelke de omgeving van de dampoort, dampoort inclusief. Louche gastjes met veel te dure auto's die drugs verkopen en de boel staan af te loeren.
Oud 5 september 2006, 20:07   #34
multa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De bende van de wasstraat. Vroeger waren dat allemaal Gentenaartjes. Wij mochten daar niet spelen, veel te gemeen.
Nu zouden mijn kinderen en kleinkinderen daar nog niet mogen spelen, nog steeds gemeen en zelfs geen Gentenaarkes meer.
Vuil boelke de omgeving van de dampoort, dampoort inclusief. Louche gastjes met veel te dure auto's die drugs verkopen en de boel staan af te loeren.

Sommige plaatsen zijn idd niet zo netjes, maja Gent is (gelukkig) Brugge niet, en lijk het groot begijnhof aan de achterkant van de wasstraat is echt wel prachtig. Er rijden hier idd wel heel veel oude BMW's en Mercedesen rond, ma ik rij altijd als ik van een fuif terugkom snachts met mijne velo door de dampoort, nooit problemen. En hier in de rozenbroeken speel ik redelijk veel voetbal met die gasten, ze zijn een beetje heetgeblakerd maar als ge toont dat ge niet met u laat sollen, amuseert ge u echt wel met hun.
multa is offline  
Oud 5 september 2006, 20:10   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sommige plaatsen zijn idd niet zo netjes, maja Gent is (gelukkig) Brugge niet, en lijk het groot begijnhof aan de achterkant van de wasstraat is echt wel prachtig. Er rijden hier idd wel heel veel oude BMW's en Mercedesen rond, ma ik rij altijd als ik van een fuif terugkom snachts met mijne velo door de dampoort, nooit problemen. En hier in de rozenbroeken speel ik redelijk veel voetbal met die gasten, ze zijn een beetje heetgeblakerd maar als ge toont dat ge niet met u laat sollen, amuseert ge u echt wel met hun.
Daar kan ik wel inkomen.
Wist ge dat rozenbroeken bovenop het grootste stort van Gent ligt?
Oud 6 september 2006, 13:37   #36
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Stadsvlucht?
Gent:

233.120
+2.169
+0,94% (bron)

Autochtone gezinnen verlaten nog steeds de grote steden of het nu gaat om Brussel, Antwerpen of Gent, hun plaats wordt ingenomen door veelal kansarme, kroostrijke, allochtone gezinnen. Een bevolkingaangroei wil geenzins zeggen dat de stadsvlucht van jonge autochtone gezinnen gestopt is, de grote steden verarmen en vervreemden steeds meer.
athena is offline  
Oud 6 september 2006, 13:39   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Autochtone gezinnen verlaten nog steeds de grote steden of het nu gaat om Brussel, Antwerpen of Gent, hun plaats wordt ingenomen door veelal kansarme, kroostrijke, allochtone gezinnen. Een bevolkingaangroei wil geenzins zeggen dat de stadsvlucht van jonge autochtone gezinnen gestopt is, de grote steden verarmen en vervreemden steeds meer.
De yuppie meter in Gent staat nochtans roodgloeiend.
solidarnosc is offline  
Oud 6 september 2006, 13:50   #38
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De yuppie meter in Gent staat nochtans roodgloeiend.
Je hebt het over een aantal grote projecten in volkswijken zoals aan de Lousbergkaai (Marchariuswijk).
Hoeveel gezinnen wonen in die yuppieprojecten?
Geen, daar wonen jonge tweeverdieners die voor een paar jaar een appartement huren, van zodra ze een huis willen kopen of aan kinderen denken vertrekken ze.

Trouwens ik vraag mij af hoelang die yuppieprojecten in 'slechte' wijken het nog goed gaan doen, de verschillende loft-en koopcenterprojecten aan de Muide komen niet meer van de grond en niet tegenstaande stadsvernieuwing in de Brugse Poort heb ik niet de indruk dat die wijk veel aan populariteit wint.
athena is offline  
Oud 6 september 2006, 14:16   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het over een aantal grote projecten in volkswijken zoals aan de Lousbergkaai (Marchariuswijk).
Hoeveel gezinnen wonen in die yuppieprojecten?
Geen, daar wonen jonge tweeverdieners die voor een paar jaar een appartement huren, van zodra ze een huis willen kopen of aan kinderen denken vertrekken ze.

Trouwens ik vraag mij af hoelang die yuppieprojecten in 'slechte' wijken het nog goed gaan doen, de verschillende loft-en koopcenterprojecten aan de Muide komen niet meer van de grond en niet tegenstaande stadsvernieuwing in de Brugse Poort heb ik niet de indruk dat die wijk veel aan populariteit wint.
Heel juist, dat loft gedoe is al lang voorbij.
Trouwens het trekt toch op geen zak zo'n loft, precies een turnzaal.
En voor die lofts op de lousbergkaai hebben ze wel al die oude mensen ergens gedumpt die daar woonden.
De Muide zal nog heel lang gewoon de muide blijven en de brugse poort zouden ze beter veranderen in de turkse poort. En Gent centrum zelf zijn alleen de benedenverdiepingen winkels, al wat er boven zit staat gewoon leeg. Blijft er nog over het zuid en ekkergem en dat zijn allemaal studentenwoningen geworden.
Bijgevolg zitten alle Gentenaars buiten Gent!
Oud 7 september 2006, 04:08   #40
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Mariakerke is "veir van Gheint zulle"... nog nooit gehoord van "klein Turkije"
Ahzo geweest in De Platte Beurs en da tettenkot?
Klein Turkije is maar een straat vol met "horecazaken"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be