![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad problemen met de volgelingen waar ook ter wereld. Inderdaad zijn er veel in het ontchristelijkte Vrije Westen, en in die landen waar na vele generaties nog weinig christelijks overblijft, maar ook in Thailand, in China, in Afrika, en zelfs in de gebieden waarvan de bevolking beweert dat zij volledig (op misschien een paar percenten na) mohammedaans zijn, zoals Algerije, Marokko, Irak, Iran, etc. De problemen die door de mohammedaanse leer gecreëerd worden zijn fundamenteel, en universeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Water en vuur geven stoom, stoom kan gebruikt worden om vooruit te geraken (locomotief)! Altijd positief blijven mensen, dan geraken we veel verder. Trouwens, een mens is altijd mooier als ie lacht. Ik zie absoluut verbetering naar de toekomst toe, vallen en opstaan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Kriskras, het is onnodig met mij spelletjes te spelen, ook al heb ik dat graag. Je citaat was "Ik zie absoluut verbetering naar de toekomst toe, ...". Of jij een visionair bent kan ik niet beoordelen... Een normaal mens kan enkel zien wat er in het verleden ligt en wat het heden brengt. Wat komen zal kan men enkel verhopen, ook al is enig streven niet verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat spelletjes spelen, gij zijt degene die naar spelletjes linkt. Kan ik er iets aan doen dat gij een zwartkijker zijt. IK heb MIJN visie op de toekomst. Het is goed om naar het verleden te kijken en in het heden te leven, maar ik kijk ook wel naar voor! Geen zin om te blijven haken, zo geraak je niet verder. Zonder visie kom je nergens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politie vraagt meer middelen tegen terrorisme ![]() BRUSSEL - De Belgische gerechtelijke diensten hebben onvoldoende slagkracht om de strijd tegen het moslimterrorisme optimaal te voeren. Dat zegt Glenn Audenaert, directeur van de federale gerechtelijke politie in het weekblad Knack. ,,Ik heb na de recente oorlog in Libanon meteen een rapport besteld bij mijn diensten, een evaluatie van de graad van radicalisering van onze bevolking'', zegt Glenn Audenaert. Volgens hem verergert de toestand stelselmatig: ,,De radicalisering van een aantal geledingen in de moslimgemeenschap gaat altijd maar verder. Door omstandigheden waar de Belgische politiek geen vat op heeft.'' ,,Wij doen alles wat mogelijk is om aanslagen te voorkomen'', voegt hij daaraan toe. ,,De politiek heeft tot dusver oor gehad voor onze verzuchtingen. We hebben bijkomende mensen en middelen gekregen. Die worden optimaal gebruikt. Wij genieten in België de hoogste achting van onze buitenlandse collega’s. Maar we zitten stilaan weer op de grens van ons kunnen. We moeten almaar meer dossiers opstarten, en we kunnen ze niet allemaal prioritair behandelen.'' Aparte gevangenissen Om te voorkomen dat jonge criminelen in de gevangenis radicaliseren doordat ze onder de invloed komen van charismatische fundamentalisten, pleit Audenaert ervoor om zulke moslimfundamentalisten in aparte gevangenissen onder te brengen. ,,Rond een aantal van die figuren bestaat een ware idoolcultus. Dat is niet zonder gevaar. Ik pleit voor een schutskring, al is dat natuurlijk een dure oplossing.'' Polarisatie Audenaert verklaart zich voorts een groot tegenstander van polarisatie tussen verschillende gemeen- schappen. ,,Polarisatie leidt onherroepelijk naar geweld. Wie daarvoor kiest, zal het zonder mij moeten doen. Ik zeg u klaar en duidelijk: confrontatie zal de veiligheid van onze bevolking niet verhogen. Hoe meer weerstand, hoe meer radicalisering en hoe minder controle. En als je de controle verliest, krijg je aanslagen.'' bava |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Marion Van San in Humo, 27.07.2004
![]() Van sluier tot niqaab "Je mag er toch niet aan denken dat over tien jaar een deel van onze bevolking met een niqaab (sluier die het hele gezicht bedekt) over straat loopt? Die moet je gewoon radicaal bannen, want het is een symbool van de afwijzing van onze liberale samenleving." Illegale imams? "Ik heb het nog niet gecheckt, maar mij is verteld dat een deel van die extremistische imams zelfs illegaal in België verblijft. Hoe naïef kan een overheid zijn." Je maakt de mensen niets meer wijs "De ideologen hebben de mensen in de probleemwijken onderschat: je kan ze niets meer wijsmaken. Eigenlijk heeft men jarenlang het Vlaams Blok vetgemest door hun thema's onbespreekbaar te maken." bron : http://users.skynet.be/slachtofferhu...heid/index.htm Laatst gewijzigd door colargo : 6 september 2006 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
2)Als imams illegaal zijn..dan neem ik aan dat wij ook illegalen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
3 => Daar bedoel ik vooral Christenen mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
2) derbij..wrm die angst en wantrouwen voor de moslims (neem ik aan)..Zover ik mij herinner hebk tot nu toe geen één belg gebeten..da angst wordt veroorzaakt door de pessimistische gedachten denk ik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zoals reeds eerder gezegd hier, het gaat niet tussen Christenen en Moslims maar tussen NIET gelovigen en Moslims.
Enfin t'is te zeggen, mensen die zich Moslim voelen, het zou al een goede zaak zijn moesten de Moslims die NIET gelovig zijn zich niet continu linken aan de Islam als de kans zich voordoet. Het is niet omdat iemand gedoopt is of uit een christelijk gezin komt dat die dan ook gelovig is. Dit is net zo voor Moslims, als al die Moslims van alle leeftijden nu eens naar zichzelf kijken en vaststellen dat ze niet zo vaak naar de moskee gaan, dat ze al eens graag een pintje of iets met alcohol drinken, of al eens een mooi meisje achterna jagen (of jongen)...enfin dat ze helemaal niet geloven maar dat dit hun is ingegeven door hun achtergrond, familie en verleden en eigenlijk geen keus gehad hebben. Dat ze het juk van die "eer" van de familie niet te mogen schenden eindelijk eens afwerpen en gewoon zeggen wie ze zijn, hier in Belgie... Belg dus, want de meeste zijn hier opgegroeid en hebben vaak een B. paspoort. Vanbinnen willen ze ergens wel maar ze kunnen niet door de druk van hun omgeving. Maar als ze hier al los van komen dan heb je niet meer the world vs Muslims zoals ze nu de indruk hebben. Als men dan een man beroofd aan de andere kant van het land die al dan niet toevallig Moslim is dan ziet men dit als een aanval op een persoon en niet als een aanval op "hun" volk. En van daaruit kan je dan verder bouwen want dan staan er geen gemeenschappen meer tegen elkaar want alles is onder elkaar. Klinkt misschien sciene fiction, maar t'is mijn mening erover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zoals je zegt, we zijn hier opgegroeid..ons wortels zitten hier, we moeten ons wel dragen volgens de wetten van hier, maar ons cultuur en geloof moeten we ook int leven proberen houden..Probleem ligt em juist daar..En idd, ouders, achtergronden, hebben ier ook ongelooflijk veel invloed. Is er dan eigenlijk een fenomeen dat opgelost moet worden tussen de gelovige- en niet gelovige moslims? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Het kan alleen maar verslechteren aangezien het aantal moslims zal blijven toenemen mede dankzij de hulp van de politiek correcten omdat de waarheid in dit land over o.a. de islam (wat men niet anders dan als een verrijking mag zien) niet meer mag gezegd worden.
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=4743 http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=4930 "Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is." http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 6 september 2006 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Ik zal uw citaat even veralgemenen. " Het ware gelaat van de xenofoob krijgt men echter pas te zien zodra hij in de meerderheid is ". Bewijs voor mijn standpunt kan je al voldoende op dit forum zien. (bv de topic over 'aparte moslimvluchten) Waar men, al onze verworvenheden ( recht op vrijemeningsuiting, recht op vereniging, vrijheid van religie, ...) wilt opofferen om zijn macht te doen gelden.
Wat heeft Xenofobie hier nu in gods naam mee te maken ?????????? ![]() Het linkse gedachtengoed in actie beste mensen. De linkse gedachtenkronkels. Al onze verworvenheden worden juist door jullie op het spel gezet door jullie naieve blinde manipulerende politieke correctheid !!!
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 6 september 2006 om 21:03. |
![]() |
![]() |