Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 5 september 2006, 13:29   #201
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Ze zijn veroordeeld op basis van een wet die daarvoor speciaal uit de grond gestampt is, zo kan iedereen om het even wie of wat veroordeeld krijgen. Als je de wet aan uw noden aanpast om uw tegenstanders uit te (proberen) schakelen ruikt dit naar een bizarre vorm van Westerse democratie.
Je schijnt niet te weten hoe oud de mensenrechten al zijn, op basis van dewelke het VB is veroodeeld...
Misschien leef je nog in moorputten.
In haar onweerstaanbare drang om het slachtoffer uit te willen hangen begint het VB komische aspecten te vertonen. En het valt steeds meer door de mand door aan de ene kant te willen "aanvaard" worden als "deftige burgers" en aan de andere kan ook te moeten blijven teren op de fanatieke hulp van hooligans en skinheads.

Hun situatie is precair: de rechtse krachten die zij opvrijen in de teksten die ze angstvallig achter houden voor hun kiesvee kunnen ze niet tevreden stellen. Ze kunnen hun zakken enkel vullen uit de clubkas.
Natuurlijk is deze theoretisch zeer vol: Dewinter verklaarde nog niet zo lang geleden dat het VB slechts één werknemer in dienst had die ze zelf moesten betalen...
Maar IS die clubkas vol? Of zijn er gaten in?
Dit zal pas blijken indien ze hun dotatie verliezen, en dan gaan er een paar mega grote ruzies ontstaan, neem ik aan.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 september 2006 om 13:42.
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 13:33   #202
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wie weent er? Het heeft hen niet bepaald windeieren opgebracht....leg uw keukenrol maar al klaar voor 08/10 je zal met een zakdoekje niet toekomen na de zoveelste "zwarte" zondag.
Langzamerhand maken mensen zoals jij het zorgvuldig geoliede propagandamasjien van het VB kapot.
Het drama van een autoritaire partij temidden van een democratie is dat de leden ervan nog niet kunnen geboeid worden afgevoerd als ze de idioot uithangen.
Zij hebben dus vooral last van hun eigen aanhang en zullen er aan tenondergaan.
De "reklame" die jij en hellfinger hier nog maken voor het VB is enkel omdat ze je niet weten wonen. Je zou wat meemaken denk ik ...
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 13:41   #203
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Spijtig maar helaas, daar is democratisch gesproken geen speld tussen te krijgen (natuurlijk zolang men over die voorakkoorden open kaart speelt met zijn kiezers).
Daar zit'm soms wel het addertje onder't gras vrees ik

Citaat:
Was het Churchill niet die zei: 'ik vind democratie een vreselijk slechte staatsvorm maar het is wel de beste van alle staatsvormen die ik ken'
Wat niet wil zeggen dat de implementatie in België perfect is
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 september 2006, 13:44   #204
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Daar zit'm soms wel het addertje onder't gras vrees ik
Ik vrees dat je gelijk hebt. Behalve ivm het CS, daar is wel iedereen heel duidelijk in

Citaat:
Wat niet wil zeggen dat de implementatie in België perfect is
Ik zie eerlijk gezegd wel wat in het verlicht despotisme (de 'goede' dictator)
Oud 5 september 2006, 13:49   #205
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Behalve ivm het CS, daar is wel iedereen heel duidelijk in
Correct, maar wij weten niet niet welke voorakkoorden gesloten zijn omwille van het CS.

Citaat:
Ik zie eerlijk gezegd wel wat in het verlicht despotisme (de 'goede' dictator)
Ik heb het meer op directe democratie, zaken zoals recall & referenda, daar wil ik voor stemmen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 september 2006, 13:53   #206
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Langzamerhand maken mensen zoals jij het zorgvuldig geoliede propagandamasjien van het VB kapot.
Het drama van een autoritaire partij temidden van een democratie is dat de leden ervan nog niet kunnen geboeid worden afgevoerd als ze de idioot uithangen.
Zij hebben dus vooral last van hun eigen aanhang en zullen er aan tenondergaan.
De "reklame" die jij en hellfinger hier nog maken voor het VB is enkel omdat ze je niet weten wonen. Je zou wat meemaken denk ik ...
Bedreigingen? ik sidder ende beef ....'k heb echt geen idee in welke ivoren toren je de laatste jaren hebt verbleven. Leg eens uw oor te luisteren bij een groot deel van de bevolking. Wildvreemden komen er nu al openlijk voor uit dat ze voor VB gaan stemmen zonder dat ze je eigen politieke overtuiging weten, laat staan dat je al een hint zou hebben gegeven dat lijkt me een schrikbarende evolutie.
En als je een ojectieve benadering van de problemen die zich de laatste jaren meer en meer stellen reklame wil noemen? So be it....DOE ER DAN VERDOMME ZELF IETS AAN !!!!! en kom niet bleiren dat het VB weer scoort.

En dan mijn persoonlijke overtuiging :
'k wou dat het VB er niet hoefde te zijn om als drukkingsmiddel te dienen omdat pc partijen het lef niet hebben de problemen aan te pakken.
Alles laten verloederen en het dan op het VB steken, bende hypokriete navelstaarders....

Laatst gewijzigd door lantjes : 5 september 2006 om 13:54.
lantjes is offline  
Oud 5 september 2006, 19:41   #207
luc broes

Standaard

[

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 september 2006 om 19:42.
luc broes is offline  
Oud 6 september 2006, 01:21   #208
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Wat is het probleem hiermee? Als de andere partijen geen zin hebben om met het VB in zee te gaan, dan is dat hun goed recht. Net zoals het het goede recht is van het VB om nooit met SP, groen! of de VLD in een coalitie te gaan.
Nee nee het gaat verder dan dat. Lokale mandatarissen worden buitengeshot wanneer ze willen samenwerken met het Vlaams Belang. Dat gebeurt door de nationale mandatarissen van de partijen die niet met het Vlaams Belang wensen samen te werken. Een principieel ethisch akkoord zoals zij dat noemen.
In de praktijk gaat het dan vaak om een boycot van uw carrière of uit de vakbond worden gesmeten of niet naar Eurovisiesongfestival mogen gaan of je huisgevel beklad zien enz
Ik maak me zorgen om het klimaat dat nu geschapen word. Dag in dag al die haat, clichés en veralgemeningen over VB'ers maken dat labiele mensen overgaan tot zulke soort wandaden.
Internaut is offline  
Oud 6 september 2006, 07:26   #209
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
uit de vakbond worden gesmeten .
Als in de statuten van die vakbond staat dat iedereen die actief is binnen of voor het VB zichzelf buiten de vakbond zet dan is het aan die mensen de keuze: of het VB of de vakbond. Trouwens, het VB is anti-vakbond dus zo'n verlies zal het voor hen dan wel niet zijn zeker.

Hou nu eens op met steeds die 'ondemocratische' bal te spelen. Ik ga ook niet bij een vereniging die mij niet aanstaat en als ik dingen doe die tegen die vereniging zouden ingaan dan zou ik niet verbaasd zijn dat ze mij buiten kegelen.

Toch een beetje hypocriet he, wel bij de vakbond willen zijn voor de bescherming tegenover de werkgever en om de uitkeringen te krijgen maar de ethische kant van de zaak straal negeren.
Oud 6 september 2006, 07:35   #210
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk bericht door luc broes
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.

Mijn vraag lijkt precies moeilijker dan ik dacht...............
Pietje is offline  
Oud 6 september 2006, 08:16   #211
ericferemans

Standaard

Citaat:
Nee nee het gaat verder dan dat. Lokale mandatarissen worden buitengeshot wanneer ze willen samenwerken met het Vlaams Belang. Dat gebeurt door de nationale mandatarissen van de partijen die niet met het Vlaams Belang wensen samen te werken. Een principieel ethisch akkoord zoals zij dat noemen.
In de praktijk gaat het dan vaak om een boycot van uw carrière of uit de vakbond worden gesmeten of niet naar Eurovisiesongfestival mogen gaan of je huisgevel beklad zien enz
Ik maak me zorgen om het klimaat dat nu geschapen word. Dag in dag al die haat, clichés en veralgemeningen over VB'ers maken dat labiele mensen overgaan tot zulke soort wandaden.
Er zijn dingen die inderdaad niet kunnen. Zaken die niet menselijk zijn en dus ook door iedereen dienen vermeden te worden. Daar ben ik het mee eens.
Allez: het kan toch niet zijn dat je baas je naar een ander land heeft gestuurd om er te gaan werken, of nadat je zelf van een groot bedrijf of overheidsdienst van zo'n land een uitnodiging hebt gekregen om er te gaan werken, moet merken dat je er ter plaatse als een paria wordt behandeld.
Dat je minder verdient dan de lokale bevolking!
Het kan ook niet dat je dan ziet dat ze je kinderen in minderwaardige scholen steken. Dat ze moeilijk doen indien je je zuster, je moeder of je vader wil laten overkomen om voor hen te zorgen.
Landen die de mensenrechten met de voeten treden en je als een minderwaardige Belg achteruitstellen: we zouden er moeten tegen opkomen, Niet?
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 08:18   #212
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door luc broes
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.

Mijn vraag lijkt precies moeilijker dan ik dacht...............
En ik vraag al DAGEN naar:
rechtse literatuur
rechtse schrijvers
rechtse schilders
rechtse beeldhouwers
aan al de zwartzakjes hier.
En GEEN ENKEL antwoord

Ik denk dat er geen cultuur bestaat van rechts. Enkel pummels

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 september 2006 om 08:19.
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 10:14   #213
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch normaal, elke partij heeft bepaalde grondbeginselen waaraan niet kan getornd worden, wie ze niet respecteert zit in die partij niet op zijn plaats. Als een mannelijke Vlaams Belanger met een Belgische prins zou trouwen en constant zeggen dat Vlaanderen een mesthoop is, dan zou hij ook uit de partij gezet worden omdat zijn standpunten en levenswijze niet overeen stemt met minstens 3 belangrijke standpunten van het Vlaams Belang (anti-homohuwelijk, anti-monarchie en pro-Vlaams). Groen-afdelingen die kartels aan gingen met de SP.a zonder eerst de zegen van Groen Nationaal te vragen werden ook uit de partij gezet.

Hoe zou het Vlaams Belang reageren als een lokale afdeling een coalitie aan gaat met een lokale PvdA-afdeling?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 6 september 2006, 10:20   #214
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nu niet de grootste fan, van Morel, maar ik vind buiten mijn eigen vriendin, niet veel vrouwen knapper dan Morel.
Ieder zijn smaak.
Oud 6 september 2006, 10:35   #215
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er zijn dingen die inderdaad niet kunnen. Zaken die niet menselijk zijn en dus ook door iedereen dienen vermeden te worden. Daar ben ik het mee eens.
Allez: het kan toch niet zijn dat je baas je naar een ander land heeft gestuurd om er te gaan werken, of nadat je zelf van een groot bedrijf of overheidsdienst van zo'n land een uitnodiging hebt gekregen om er te gaan werken, moet merken dat je er ter plaatse als een paria wordt behandeld.
Dat je minder verdient dan de lokale bevolking!
Het kan ook niet dat je dan ziet dat ze je kinderen in minderwaardige scholen steken. Dat ze moeilijk doen indien je je zuster, je moeder of je vader wil laten overkomen om voor hen te zorgen.
Landen die de mensenrechten met de voeten treden en je als een minderwaardige Belg achteruitstellen: we zouden er moeten tegen opkomen, Niet?
Feremans,

gij zijt echt wel het super cliche van den extreem linkse landverrader.

1. uw onderhuidse aantijgingen ten aanzien van uw landgenoten wat die zogezegde discriminatie betreft, is niet meer en niet minder als een ordinaire leugen, die enkel en alleen in uw neurotische geest bestaat, maar totaal niet realistisch is, de vreemdelingen in België worden heel goed behandeld en er zijn ongelooflijk veel programma's die belachelijk veel geld kosten om dat gespuis te helpen, niet andersom !!

2. ik woon in Thailand en ik ben me er heel bewust van dat ik hier door iedereen zelfs wettelijk onvoorwaardelijk wordt gediscrimineerd en uigebuit, mijn keuze is heel eenvoudig : bakkes houden of oprotten !!

dat maakt het heel frustrerend en zelfs vernederend, maar toch geef ik die Thais groot gelijk !! Als het mij niet aanstaat, dan moet ik het maar aftrappen !!

ik heb voor hun houding meer respect, omdat het een teken is van sterkte, terwijl uw houding en mentaliteit is niet meer en minder als puur landverraad, pure zwakheid !!

Laatst gewijzigd door Thai : 6 september 2006 om 10:42.
Thai is offline  
Oud 6 september 2006, 10:48   #216
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
Feremans,

1. uw onderhuidse aantijgingen ten aanzien van uw landgenoten wat die zogezegde discriminatie betreft, is niet meer en niet minder als een ordinaire leugen, die enkel en alleen in uw neurotische geest bestaat, maar totaal niet realistisch is, de vreemdelingen in België worden heel goed behandeld en er zijn ongelooflijk veel programma's die belachelijk veel geld kosten om dat gespuis te helpen, niet andersom !!

2. ik woon in Thailand en ik ben me er heel bewust van dat ik hier door iedereen zelfs wettelijk onvoorwaardelijk wordt gediscrimineerd en uigebuit, mijn keuze is heel eenvoudig : bakkes houden of oprotten !!

dat maakt het heel frustrerend en zelfs vernederend, maar toch geef ik die Thais groot gelijk !! Als het mij niet aanstaat, dan moet ik het maar aftrappen !!

ik heb voor hun houding meer respect, omdat het een teken is van sterkte, terwijl uw houding en mentaliteit is niet meer en minder als puur landverraad, pure zwakheid !!
zeg: ben jij de beroemde J.T.S die is gaan lopen voor de belastingen hier?
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 10:58   #217
ericferemans

Standaard

Citaat:
Feremans,

ah! een nieuwe categorie landverraders gecreeëerd! Het moeten niet allemaal colaborateurs van uiterst rechts zijn hé, schat!

ps: waarom ben je hier gaan lopen, is dat misschien uit....
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:08   #218
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feremans,

Het succes van de toerisme sector in Thailand : verneder en buit de toeristen uit : ze hebben dat graag en zijn dat niet gewoon, thuis worden ze nl. als gelijkwaardige burgers en met respect behandeld. In Thailand daarentegen, worden ze eindelijk door ambtenaren en politiemensen onbeleefd afgesnauwd en moeten ze het dubbele betalen voor alles wat voor de locale bevolking quasi gratis is.

Wordt U gesponsord door het Thaïse bureau voor Toerisme ?
Oud 6 september 2006, 13:10   #219
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het succes van de toerisme sector in Thailand : verneder en buit de toeristen uit : ze hebben dat graag en zijn dat niet gewoon, thuis worden ze nl. als gelijkwaardige burgers en met respect behandeld. In Thailand daarentegen, worden ze eindelijk door ambtenaren en politiemensen onbeleefd afgesnauwd en moeten ze het dubbele betalen voor alles wat voor de locale bevolking quasi gratis is. Wordt U gesponsord door het Thaïse bureau voor Toerisme ?
En omdat alle Thaise vrouwen voorbehouden worden voor Thaise mannen zijn ze verplicht om dan maar met kinderen van bil te gaan. Het leven is hard voor een westers toerist in Thailand.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 6 september 2006 om 13:10.
Metal Tom is offline  
Oud 6 september 2006, 13:21   #220
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat alle Thaise vrouwen voorbehouden worden voor Thaise mannen zijn ze verplicht om dan maar met kinderen van bil te gaan. Het leven is hard voor een westers toerist in Thailand.
Kinderprostitutie is er verboden, zoals in elk beschaafd land.
Thaïse schonen doen niets lievers dan met een buitenlander trouwen en emigreren.. dus voordat je met een Thaise schone horizontaal gaat, moet je er wel zeker van zijn dat ze niet verwacht dat je ze zal meenemen naar het beloofde land..

Nu wijken we een beetje af.
Het is inderdaad zo dat xenofobie, racisme, discriminatie, afgunst en haat van medemensen geen exclusief "Vlaamse" eigenschap is, en dat dit reflecteerd in diverse nationale wetgevingen. Ik ga me niet uitputten in het maken van lijstjes met landen waar het quasi onmogelijk is permanente verblijfsvergunningen en/of nationaliteit te verkrijgen. Over het algemeen mag men wel stellen dat hoe moeilijker het is om ergens legaal te verblijven, hoe groter de uitbuiting en de criminaliteit in zulke landen is. Stellen dat de totale vrije immigraie leidt tot totale uitroeïng van criminaliteit is vanzelfsprekend de verkeerde eindconclusie ; maar sommige zaken uit de "duisternis" halen zou wel helpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be