Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 6 september 2006, 12:36   #41
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Tja: men heeft in het verleden, zowel hier als op een ander steeds gedaan of xenofoben, racisten en mensenhaters fatsoenlijke burgers zijn. Waar je netjes mee keuvelt.
De Engelsen stuurden zelf een echte Lord met manieren én een paraplu die naar zijn naam is genoemd naar Hitler.

Dit is één manier om hen aan te pakken.

Ik wil die schoften dit niet gunnen. Voor mij is er één grote uitzondering op liefde, verdraagzaamheid, tolerantie en dat is haat tegen medemensen.
Dit forum is een broedplaats van figuren die in het normale leven ofwel onbeduidend zijn ofwel helemaal niet. Je zou schrikken indien je weet wie hier allemaal anoniem zit te stoken.
Ik gun deze mensen geen respect, ik behandel ze als de stronten die ze zijn, en dat is mijn volste recht.
De crapuleuze houding, de scheldpartijen die zij houden tegen heel grote groepen brave mensen verdient fameus tegenwoord.
Hun leugens dienen te worden ontbloot, hun ego dient te worden aangepakt, vooraleer ze beginnen denken dat ze "normaal" zijn.

Tolerantie en goede manieren tegenover schoften heeft een naam: colaboratie.

Indien je op dit forum een rol appart wil gaan spelen, een soor madame bucket, doe dan maar.

Leest u zelf uw eigen tekst eens opnieuw...U verschilt in werkelijkheid niet van uw 'tegenstanders'. U bevindt zich op hetzelfste niveau. Voor mij zijn er geen uitzonderingen in medemensen, bloed is bij iedereen rood, vanbinnen zitten dezelfste ingewanden, etc. Of hun keuzes dezelfste zijn of niet als de mijne, iedereen verdient respect. En u kan daar best een lesje in krijgen. Net zoals vele andere, maar u spant wel echt de kroon!

Die 'rol apart' mag je me eens uitleggen. Omdat ik gematigd ben, iedereen kan begrijpen vanuit hun leefwereld, en toch mijn eigen mening kan vormen speel ik een rol apart ? Tja, mij blindelings laten leiden door wat u vertelt hier, is ook niet gezond. Mijn uiterst gezond verstand leert mij dagelijks bij. En wat ik hier op dit forum geleerd heb, mede dankzij uw bijdragen is wel het volgende :
U bent TE extreem, en waar een 'TE' voorstaat, belooft vaak niet veel goeds.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 6 september 2006, 12:43   #42
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
... verliezen ze wel alle geloofwaardigheid dat ze op komen voor de werkzekerheid van de kleine Vlaming.

Een bedrijfsleider die zijn fabriek hier sluit om er een te beginnen in hert verre Oosten en dan klaagt dat er teveel werkloosheid is in Vlaanderen is op zijn minst hypocriet. Het Vlaams Belang dus ook...
Het VB wordt gesteund door Amerikaanse neo-liberale denktanks, die op hun beurt gefinancieerd worden door Exxon (moederbedrijf van o.a. ESSO). Als soldaat in dienst voor Amerika zal er voor de werklozen van Vlaanderen misschien nog wel plaats zijn, maar in de fabrieken niet meer, tenzij voor het vervaardigen van bodybags...

De geloofwaardigheid dat ze opkomen voor het werk en het welzijn van de kleine man is ver zoek bij het VB.

En met een symbool dat stamt uit de Arabische Heraldiek gaan fulmineren tegen alles wat Arabisch getint is, is ook niet erg geloofwaardig.
Jo Creten is offline  
Oud 6 september 2006, 13:03   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja, minimaliseren die troep...
Ze doen meestal niets. Ze krijgen staatsgelden en steken die in Wallonie... petit détail!
Vive la Belgique, de nieuwe VB slogan.
De transferten van Vlaanderen naar Wallonie? Eén adres: VB inc.
eric,

heb je al een wetsvoorstel klaar dat Vlaamse ondernemers verbiedt om bestellingen te plaatsen in Wallonië dan ?! en wat denk je dat de EU daarvan gaat vinden ?

PIPO !
Anna List is offline  
Oud 6 september 2006, 13:05   #44
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik denk dat het forumgenie Feremans het woord 'onderaanneming' niet begrijpt. Kan iemand het hem uitleggen? Bij voorkeur op niveau van 4-jarigen.
Kan iemand het woord "verantwoordelijkheid" uitleggen?
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:05   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
ELKE discussie waarin jij je gal komt spuwen 'lieveke', is een discussie die rijp is voor de inetvuilbak. Omwille van de volgende redenen :
1. Je lult steeds maar raak.
2. Je kan nooit een deftige discussie aangaan zonder te gaan schelden (op voorhand al afgeschreven bij mij, omdat ik mensen als jij als van een heel zeer laag niveau beschouw. men hoeft niet extreem geletterd te zijn om op deftige en beleefde manier je mening te zeggen.)
3. Je bent blinder als een mol die bovenop nog eens lijdt aan staar.
4. Je bent asociaal, onverdraagzaam, en uiterst intolerant tgo uw medemens, net hetzelfste als wat jij anderen verwijt.
5. Doe zo verder, jij bent de ultieme propaganda machine voor het VB. Een betere reclame vinden ze nooit.
6. Als u niet ophoudt met mij een VB-er te noemen, zal ik mij voor het eerst verplicht zien om uw wens uit te doen komen, en er alleen al uit symphatie en uit respect voor het feit dat enkel uw mening telt, er voor stemmen. Enkel en alleen omdat jij dan eindelijk over dat feit al niet meer hoeft te liegen/gissen. Dan zeg je op zen minst toch al iets dat klopt.
7. Mensen zoals u, kunnen niets deftig/zinnigs bijdragen tot eender welk debat dankzij de beroemde oogklepjes en het niet echt fatsoenlijk verstaan van het woordje 'dialoog'. (Waarmee ik niet in twijfel wil trekken dat u op andere manieren wel bekwaam kan zijn om iets productiefs te betekenen voor de maatschappij.)

(BTW eric, ik fleem bij wie ik wil. Jaloers ? Pick a number, get in line, er zijn veel wachtende voor u, en dat zal zo blijven.)
hear hear Duupje !!! (k mag ook eens flemen hé )
Anna List is offline  
Oud 6 september 2006, 13:12   #46
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Het VB wordt gesteund door Amerikaanse neo-liberale denktanks, die op hun beurt gefinancieerd worden door Exxon (moederbedrijf van o.a. ESSO). Als soldaat in dienst voor Amerika zal er voor de werklozen van Vlaanderen misschien nog wel plaats zijn, maar in de fabrieken niet meer, tenzij voor het vervaardigen van bodybags...

De geloofwaardigheid dat ze opkomen voor het werk en het welzijn van de kleine man is ver zoek bij het VB.

En met een symbool dat stamt uit de Arabische Heraldiek gaan fulmineren tegen alles wat Arabisch getint is, is ook niet erg geloofwaardig.
Uit welk hol komt deze gekropen? De leeuw in pyjama ? Is het niet de wolf in schaapsvacht?

Laatst gewijzigd door lantjes : 6 september 2006 om 13:14.
lantjes is offline  
Oud 6 september 2006, 13:19   #47
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Leest u zelf uw eigen tekst eens opnieuw...U verschilt in werkelijkheid niet van uw 'tegenstanders'. U bevindt zich op hetzelfste niveau. Voor mij zijn er geen uitzonderingen in medemensen, bloed is bij iedereen rood, vanbinnen zitten dezelfste ingewanden, etc. Of hun keuzes dezelfste zijn of niet als de mijne, iedereen verdient respect. En u kan daar best een lesje in krijgen. Net zoals vele andere, maar u spant wel echt de kroon!

Die 'rol apart' mag je me eens uitleggen. Omdat ik gematigd ben, iedereen kan begrijpen vanuit hun leefwereld, en toch mijn eigen mening kan vormen speel ik een rol apart ? Tja, mij blindelings laten leiden door wat u vertelt hier, is ook niet gezond. Mijn uiterst gezond verstand leert mij dagelijks bij. En wat ik hier op dit forum geleerd heb, mede dankzij uw bijdragen is wel het volgende :
U bent TE extreem, en waar een 'TE' voorstaat, belooft vaak niet veel goeds.
Je volgt niet.
En dat is je recht. Maar je hebt ook duidelijk mijn ervaringen niet met scout zijn, met pacifist zijn, met hippie zijn, met het tolereren van fasco's en commi's.
Indien je, zoals ik, eens in een burgeroorlog bent geweest, indien je de bloeddoorlopen ogen van de perfide nationalisten en andere ECHTE extremisten hebt gezien van dichtbij. Indien je hebt gezien hoe de vriendjes op school er na een terroristische aanslag bijliggen, indien je de blik in de ogen van andere schoolkameraden hebt gezien die hun vader voor hun ogen hebben zien castreren, hun moeder twintig keer verkrachten alvorens hen de keel werd overgesneden. Dat heb jij niet gezien.
En omdat je in dit paradijselijk landje leeft, dat er na zoveel jaren "strijd" met de Walen nog altijd is in geslaagd om fatsoenlijk te blijven, democratisch, vredelievend denk je: "dat gaat hier nooit gebeuren".

En ik heb mij steeds de vraag gesteld: Waarom leven er nog mensen van één kip in een paalwoning (heb ik gezien met eigen ogen), waarom leven één miljoen (nu al negen miljoen) mensen in krottenwijken zonder riolen, gemaakt van afval en reclameborden? Waarom worden soms miljoenen mensen afgemaakt omwille van ideologieën waar men achteraf van zegt: hoe was het toch mogelijk?
En ik zie nog alle dagen dat zelf in dit vredelievende, rijke land mensen blijven zeuren omdat ze maar één villa hebben terwijl er op nog geen boogscheut afstand mensen zijn die héél slecht eten, weinig hebben om aan te doen, géén rust kennen omdat ze niet weten of ze de schoolreis van hun kinderen wel kunnen betalen.
En dan hoor ik de holle koppen van de roofdieren, de aasgieren, de hyena's en de bloedzuigers hier op dit forum weer galmen.
En dan zie ik de affiches weer met de blonde meisjes, de mao-tse-don slogans maar dan op zijn Brugs.
En dan zijn er brave mensen die zeggen: Feremans, waar maak je je zo druk over?
Indien ik een extremist ben: hoe noem je de anderen die weer klaar staan om mekaar op te sluiten, mekaar te discrimineren, mekaar te verwaarlozen, mekaar te pesten?
Pesten op school mag niet, maar 400.000 mensen beschimpen wél?

Een harde vuist maken tegen schoften, is dat zo eigenaardig?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 september 2006 om 13:21.
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:20   #48
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht

Ik denk dat VB alleen maar morele steun krijgt van Amerikaanse neo-liberale denktanks. Dit kunnen we echter niet zeggen van de Linkse zijde. Agusta, Dassault,.. zullen we maar niet naar boven halen. En het komt vorral zeer geloofwaardig ober dat de linkse zijde die zich democratisch noemt, heult met communistische regimes. Regimes die bestuurt worden door massamoordenaars. Mensenrechten, democratie, vrijheid van beweging en gedachten staan zeker niet in hun woordenboek.
Amerika levert ons tenminste werk, van Cuba, Noord-Korea, China heb ik nog niet gezien dat ze hier werk verschaffen.

Vb heeft tenminste een geloofwaardig programma en geen utpoische onzin van links.

Wat heeft Links de laatste jaren voor het welzijn en werk gedaan? NIETS

Integendeel, hogere werkloosheid, minder koopkracht,.... .

Nogmaals, De leeuw van Vlaanderen komt niet van de Arabische wereld maar komt van Engeland en is in feitelijk een draak.
Vorenus is offline  
Oud 6 september 2006, 13:31   #49
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nogmaals, De leeuw van Vlaanderen komt niet van de Arabische wereld maar komt van Engeland en is in feitelijk een draak.
Om je dood te lachen.
Omdat menselijke afbeeldingen in de Islam verboden zijn (en daarvoor ook al in bepaalde godsdiensten) gebruikten ze leeuwen en ander ongedierte om de legertroepen overzichtelijk te houden.
Onze trotse ridders pakten die vlaggen af tijdens de kruistochten.
Zij hadden daar een goede reden voor: indien ze een bekende vlag bij hadden, dan zag de vijand dat ze tot een bepaalde rijke clan behoorden en werden ze gegijzeld en niet gedood.
Vele oorlogen waren in feite gijzelnemingen van ridders, en het was een boeiende bussiness waar alleen maar het voetvolk grote risico's nam.

De Vlaamse leeuw een draak? Was het geen ezel?

De leeuw werd door de Arabieren al eeuwen gehanteerd als heraldisch symbool. Het was een dier dat in die streek leefde en bekend stond voor zijn kracht en moed. Ook binnen de islam had het een symbolische functie als verdediger van het geloof. Zo had Ali, één van de vier kaliefen (opvolgers van Mohammed), de bijnaam "De Leeuw". En aangezien er binnen de islam geen mensen werden afgebeeld, gebruikten moslims dikwijls plant-
of diermotieven in hun vlaggen en afbeeldingen.

De leeuw stond op het wapenschild van de Assasijnen (11e - 13e eeuw). Ook sultan Baybars (13e eeuw)
die, naast andere wapenfeiten, de kruisvaarders uit Nazareth verdreef, voerde de leeuw in zijn vlag.

Nu nog gebruikt Tunesie de leeuw in zijn vlag:

De multicul: The story of Flanders!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 september 2006 om 13:47.
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:35   #50
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

@Feremans

Dus, volgens u ben ik een medemens hatende schoft, een stront, als het ware, afgaande op de manier waarop op mijn posts reageerd, goed wetende dat ik geen VB aanhanger ben.

Nu, als't een troost is, ik ben niet anoniem (iemand met ietswat verstand van internet kan je zelfs mijn gsm nummer bezorgen)

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 6 september 2006 om 13:36.
Amon_Re is offline  
Oud 6 september 2006, 13:44   #51
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan iemand het woord "verantwoordelijkheid" uitleggen?
Snap je dat ook al niet ?
Online is offline  
Oud 6 september 2006, 13:48   #52
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Snap je dat ook al niet ?
Er zijn er die zeggen dat het VB niet "verantwoordelijk" is voor wat er met hun geld gebeurt... Het zijn namelijk die stomme onderaannemers... Die Waalse onderaannemers hebben besteld.
Toch erg hé, de sukkels: het is WEERAL hun schuld niet!
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:51   #53
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch erg hé, de sukkels: het is WEERAL hun schuld niet!
Als we schrijven dat het wel hun schuld is, ga je dan je afscheid aankondigen op dit forum?
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2006, 13:52   #54
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
@Feremans

Dus, volgens u ben ik een medemens hatende schoft, een stront, als het ware, afgaande op de manier waarop op mijn posts reageerd, goed wetende dat ik geen VB aanhanger ben.

Nu, als't een troost is, ik ben niet anoniem (iemand met ietswat verstand van internet kan je zelfs mijn gsm nummer bezorgen)
Het is niet mijn techniek, maar die van het VB om steeds te doen of er maar twee partijen zijn: het VB en de rest. Zij zeggen dat ook vrank en vrij.

Hier op dit forum passen zij dit systematisch toe. Maar vele mensen, waaronder jij, snappen dit plaatje niet, en worden vaak meegesleept in een discussie waarbij het onduidelijk wordt of ze nu echte die hard blokkers zijn of niet.
Dit kan verwarrend werken, dat is ook de bedoeling van het VB en zijn kornuiten.
Hierdoor ontstaan misverstanden.
Ook zijn er hier mensen die absoluut van de hak op de tak springen, maar dat zal je natuurlijk ontkenen
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:55   #55
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

zo'n mensen als u bezorgen juist het vlaams belang stemmen
Revolutie is offline  
Oud 6 september 2006, 13:55   #56
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als we schrijven dat het wel hun schuld is, ga je dan je afscheid aankondigen op dit forum?
waarom?
Zolang ze blijven zeuren dat de regeringe 4 procent van haar budget te veel uitgeeft aan de Walen, en het VB een groot stuk van zijn dotatie aan Waalse ondernemingen geeft, dan wil ik hier toch verder komen lachen zeker!
Hoe zou je zelf zijn!
En pas op: na 8 oktober barst de leute in volle sterkte uit: dan gaan ze proberen MEEREGEREN!
Moet niet vragen hoe plezant dat wordt!
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 13:57   #57
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
zo'n mensen als u bezorgen juist het vlaams belang stemmen
Dat droom je...
Ik krijg alle dagen emailtjes om me te bedanken dat ik de scheeltjes van de mensen hun ogen heb gelicht.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik van één van hem, die in een café in Antwerpen mijn naam opving, een pint geoffreerd, zomaar!

Het is spijtig dat dit forum zo vol zwartzakjes zit dat het velen de moed ontbreekt om er nog op te reageren. Maar dit forum wordt veel meer bekeken dan dat er mensen zijn die er in tussenkomen!

De negatieve brieven, hate-mail en ook zelf bedreigingen zijn meestal duidelijk van gestoorden. Maar de schouderklopjes doen me plezier, en ik merk dat veel mensen blij zijn dat ik, als een van de weinige linkse mensen die politiek bedrijven, vierkant zeg waar het op staat.

Ik merk dat velen niet goed weten of ze nu het fascisme moeten doodzwijgen (de officiele politiek van veel partijen) of er juist keihard tegen moeten ingaan. Mijn stelling is duidelijk: ik wil niet dat rechtse frustraten denken dat ze zonder slag of stoot hun rabiate haat kunnen verspreiden alsof het een spelletje is en er niet eens een flinke respons op kunnen verwachten.
Vreemdelingenhaat is een geestesziekte, en velen die er aan lijden zijn in feite mensen met een heel lage zelfdunk. Zij vragen erom eens bij de lurven gepakt te worden en flink dooreengeschud. Men kan ze in mijn ogen niet steunen in hun gedoe, omdat ze dan zwaardere stappen zette: de actualiteit bewijst dat er van een verzuurd klimaat zachtjesaan een gewelddadig klimaat ontstaat bij de jeugd.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 september 2006 om 14:06.
ericferemans is offline  
Oud 6 september 2006, 14:07   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom?
Zolang ze blijven zeuren dat de regeringe 4 procent van haar budget te veel uitgeeft aan de Walen, en het VB een groot stuk van zijn dotatie aan Waalse ondernemingen geeft, dan wil ik hier toch verder komen lachen zeker!
Blijven lachen?

Het is eerder pijnlijk te zien hoe op die manier een mensenleven verspild wordt. Er zijn mensen met grotere ambities in het leven (en grotere contributies) dan de joker op een internet forum uit te hangen. And guess what: ze krijgen de kans niet!! Zou je uit solidariteit niet bereid zijn tot een donatie? Een orgaan of zo ik noem maar wat. Voor een zelfverklaard "goed mens" is dat toch vanzelfsprekend?

PS1 4%??

Naar beneden afgerond veronderstel ik?? Soit, tot zover de Vlaams nationale propaganda van spirit .

by the way, welke andere Vlaamse partijen zijn zo gul om ontwikkelingshulp naar de Wallonen te sturen, niet in de vorm van domme corruptie of vriendjespolitiek, maar op voet van gelijkheid, puur op economische leest geschoeide vraag en aanbod.
FAIR TRADE om zo te zeggen. Zou Oxfam geen interesse hebben?
De reclamecampagne. U weet wel, die u tot orgastische hoogtepunten lijkt te brengen.

PS2 Je lacht groen. Of Paars. Maakt niet uit, je ziet er niet uit.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 september 2006 om 14:17.
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2006, 14:19   #59
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om je dood te lachen.
Omdat menselijke afbeeldingen in de Islam verboden zijn (en daarvoor ook al in bepaalde godsdiensten) gebruikten ze leeuwen en ander ongedierte om de legertroepen overzichtelijk te houden.
Onze trotse ridders pakten die vlaggen af tijdens de kruistochten.
Zij hadden daar een goede reden voor: indien ze een bekende vlag bij hadden, dan zag de vijand dat ze tot een bepaalde rijke clan behoorden en werden ze gegijzeld en niet gedood.
Vele oorlogen waren in feite gijzelnemingen van ridders, en het was een boeiende bussiness waar alleen maar het voetvolk grote risico's nam.

De Vlaamse leeuw een draak? Was het geen ezel?

De leeuw werd door de Arabieren al eeuwen gehanteerd als heraldisch symbool. Het was een dier dat in die streek leefde en bekend stond voor zijn kracht en moed. Ook binnen de islam had het een symbolische functie als verdediger van het geloof. Zo had Ali, één van de vier kaliefen (opvolgers van Mohammed), de bijnaam "De Leeuw". En aangezien er binnen de islam geen mensen werden afgebeeld, gebruikten moslims dikwijls plant-
of diermotieven in hun vlaggen en afbeeldingen.

De leeuw stond op het wapenschild van de Assasijnen (11e - 13e eeuw). Ook sultan Baybars (13e eeuw)
die, naast andere wapenfeiten, de kruisvaarders uit Nazareth verdreef, voerde de leeuw in zijn vlag.

Nu nog gebruikt Tunesie de leeuw in zijn vlag:

De multicul: The story of Flanders!

OOOOOOONNNNNNNNNNZZZZZZZZZZZIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNN NNNNNNNNN

Filips van de Elzas was de eerste graaf van Vlaanderen die een leeuw als symbool gebruikte. Volgens de fabeltjes zou hij deze leeuw voor het eerst tijdens zijn kruistocht in 1177 gezien hebben. Wel een probleem, er is een zegel van Filips van de Elzas uit 1162 waarop hij afgebeeld wordt met een leeuw op zijn schild, op zijn helm en op zijn vlag.

[quote]
[FONT=Arial]Vier jaar vóór het zegel van Filips, in 1158, verschijnt er op het tegenzegel van Willem van Ieper een rechtsgaande leeuw. Willem kan dit wapen geërfd hebben van de vroegere graven, of meegebracht hebben uit Engeland, waar hij twintig jaar verbleef als aanvoerder van huurtroepen in dienst van de Koning.[/FONT]

<SPAN lang=NL-BE style="FONT-FAMILY: Arial; mso-ansi-language: NL-BE"><STRONG><EM>
Filips kan het wapen ook gekozen hebben als zoon van Sybilla van Anjou, zuster van Godfried Plantagenet, die een schild voerde met twee klimmende (rechtopstaande en naar links gekeerde) leeuwen. Hij kan het ook gekozen hebben wegens zijn verblijf in Engeland waar hij tijdens een kruistocht van zijn ouders onder bescherming stond van de Engelse Koning, Hendrik II Plantagenet. Hendrik II voerde gaande leeuwen in zijn schild.
Vorenus is offline  
Oud 6 september 2006, 14:34   #60
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn techniek, maar die van het VB om steeds te doen of er maar twee partijen zijn: het VB en de rest. Zij zeggen dat ook vrank en vrij.

Hier op dit forum passen zij dit systematisch toe. Maar vele mensen, waaronder jij, snappen dit plaatje niet, en worden vaak meegesleept in een discussie waarbij het onduidelijk wordt of ze nu echte die hard blokkers zijn of niet.
Dit kan verwarrend werken, dat is ook de bedoeling van het VB en zijn kornuiten.
Hierdoor ontstaan misverstanden.
Ook zijn er hier mensen die absoluut van de hak op de tak springen, maar dat zal je natuurlijk ontkenen
Als er iets is dat je ondertussen al door zou moeten hebben is dat ik niet over partijen discussieer, maar over standpunten & vaststellingen.

Al uw uitleg hier is namelijk niets meer dan rond te pot draaien en het schuiven van blaam in andermans schoenen. Je lost geen discussie's op met schelden & rond te pot draaien, maar de de discussiepunten aan te pakken op een logische, onderbouwde manier, iets dat ik bij jou zeer zelden zie.

In andere woorden, val de ideologie aan op een volwassen manier, en je zult veel meer bereiken dan de manier waarop je nu met bepaalde ideologieën & ideeën vecht.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be