Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 13:32   #121
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is geen strijd tegen het VB, maar tegen allerlei extreem-rechtse organisaties als Blood and Honour. Dat jullie het onderscheid niet zien met het VB is veelzeggend. Het is toch simpel: als die organisaties niets met het VB te maken hebben, dan kunnen jullie op je 2 oren slapen. Of vind je nu dat die organisaties totaal onschuldig zijn? Dan zijn moslimfundamentalisten dat ook.
Ach mens doe toch niet zo hypocriet. De pers doet het onmogelijke om het VB over dezelfde kam te scheren als die neo-nazi-organisaties.
Je kan hier geen draad lezen of de zelfverklaarde politiek correcten schelden andersdenkenden en VB-ers uit voor nazi's, fascisten, etc.. En nu plots zouden ze volgens jouw hypocriete redenering netjes een onderscheid maken. Je maakt jezelf wel heel belachelijk.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:33   #122
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik heb naar het VTM-journaal gekeken en daar werd er wel een link gemaakt.

Wil je even kwoten waar ik gezegd heb dat er voor 11 wel artikels te vinden waren met links. Waarom deze leugenachtige insinuatie maken Edina?
Ik stelde een vraag, omdat ik de volgende zin uit je post zo begrepen had:

Citaat:
De 'opkuisoperatie' vond vandaag om 11 uur plaats.
nadat ik vroeg om links om de volgende bewering te staven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De link stond zowel in HLN , GVA als HBVL. En dan kwam pas de reactie van het VB. Verder is het een publiek geheim dat flahaut en onckeldinges al een hele tijd deze actie planden( zelfs via ministerraad )...
Maar ik begrijp nu dat je met "opkuisoperatie" de actie zelf bedoelde. Dus mijn vraag blijft: waar haalt Ifalco de bewering dat er zowel in HLN, GVA als HBLV een link werd gemaakt met het VB. Ik vind die link niet terug in de artikels over deze actie op hun sites...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:35   #123
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Belachelijkaard. Het systeem opent de aanval op een partij die het wilt kapotmaken en wat doe jij? Lekker meedoen met het systeem, het systeem dat jij normaal ook kapot zou willen maken. Het einde van belgië nadert en het systeem zal proberen om elke echte oppositie kapot te maken. Vandaag B&H-Vlaanderen, morgen alle organisaties die de staat kapot willen krijgen?

Het zou mij trouwens niet verbazen als de staat zodanig geïnfiltreerd was in B&H en die aanslagen vanuit de staatsveiligheid werden beraamd. Kwestie van een sfeer in de aard van "Strategie van de Spanning" op te roepen. Dat ze organisaties als B&H aanpakken, geen probleem voor mij. Maar wees gerust dat het systeem alles zal proberen om dit te linken aan zowat de hele Vlaamse Beweging. Ik zie het zo al voor mij:
  • B&H zijn neo-nazi's, wie kan men nog zoal linken aan de NSDAP?
  • Oostfronters vochten aan het Oostfront in de Waffen SS
  • Oostfronters zijn verenigd in het Sint-Maartensfonds
  • Het Sint-Maartensfonds geeft het magazine Berkenkruis uit
  • Er zijn mensen in de VVB geabbonneerd op Berkenkruis
  • De VVB is een extreem-rechts organisatie
  • De VVB en al zijn leden zijn gevaarlijk en moeten opgepakt worden
  • 90% van de Vlaamse Beweging draait erachter.
  • Overwinning van het systeem
Het is nu enkel wachten op een nieuwe "Bende van Nijvel".
Metternich, het 'hoofdkwartier' van B&H ligt in Grembergen en dat ligt haast in mijn achtertuin...
Ik heb mensen gekend die mensen kennen die er zelf lid van waren (of dat nu nog zo is, laat ik in het midden, want dat weet ik niet). Dat waren geen doetjes, dat kan ik wel verzekeren. Net het tegenovergestelde van een radicale islamstrijder.
Oud 7 september 2006, 13:35   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik lees De Morgen niet. En doe niet onnozel, die wetten en maatregelen worden wel degelijk ook tegen vermeende moslimterroristen gebruikt. Er wordt aangeklaagd dat er niet voldoende middelen zijn om alle informatie te onderzoeken (die recent is toegenomen). Er wordt nergens gezegd dat er niets gebeurd tegen vermeende moslimterroristen (en de realiteit bewijst het tegendeel). Dit onderzoek tegen extreem-rechts is al 2 jaar bezig. Of beweer je nu dat enkel één soort extremisme mag onderzocht worden. Ik vind alvast moslimfundamentalisten even gevaarlijk als neonazi's en andere extreem-rechtse fundamentalisten. Jij blijkbaar niet. Vreemd hoor.
Zo te zien ligt de prioriteit van Madame Onkelinkx bij de bestrijding van de 'vermeende' nazi' s en skinheads van het VB en terroristen.... zoals... Yves Leterme.
Voor 'vermeende' moslimterrosisten heeft ex. Madame Genez voldoende tijd, personeel noch interesse.

En als JIJ niet flauw doet, Edina, dan mag je me altijd eens linken naar een aantal van die wereldwijde terroristische aanslagen van het Vlaams Belang.
Oud 7 september 2006, 13:35   #125
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens zal het je nog niet ontgaan zijn dat de rode regimezender en zeker De Morgen het Vlaams Belang steeds omschrijft als zogezegd 'extreem-rechtse' partij.
Als men dan spreekt over extreem-rechtse splintergroeperingen is de link als snel gesuggereerd.
Wil je nu beweren dat het VB niet extreem-rechts is? Waar zou jij hen dan wel situeren?
Oud 7 september 2006, 13:36   #126
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik heb nog met mensen in de klas gezeten die zelf wouden aansluiten bij zo'n dergelijke privé-militie 'om al die makakken met een kogel door de kop naar Allah te sturen'...ik herinner me het zo levendig nog.
Trouwens waarom val je mij aan? Ik vraag gewoon of jij als lid afstand neemt van zo'n groepering of niet.
En ja, ik erken de misbruiken van de multikul, maar Dewinter ging mij een brug te ver. Veel staan brullen en weinig schrijven...
Als lid waarvan? NJSV, Bormshuis, VVB, IJzerwake, Vlaams-Neutraal Ziekenfonds, oud-leerlingen OLVC, ... ?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:36   #127
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je nu beweren dat het VB niet extreem-rechts is? Waar zou jij hen dan wel situeren?
Conservatief
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:38   #128
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach mens doe toch niet zo hypocriet. De pers doet het onmogelijke om het VB over dezelfde kam te scheren als die neo-nazi-organisaties.
Je kan hier geen draad lezen of de zelfverklaarde politiek correcten schelden andersdenkenden en VB-ers uit voor nazi's, fascisten, etc.. En nu plots zouden ze volgens jouw hypocriete redenering netjes een onderscheid maken. Je maakt jezelf wel heel belachelijk.

Oh My God!!
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:38   #129
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stelde een vraag, omdat ik de volgende zin uit je post zo begrepen had:

nadat ik vroeg om links om de volgende bewering te staven

Maar ik begrijp nu dat je met "opkuisoperatie" de actie zelf bedoelde. Dus mijn vraag blijft: waar haalt Ifalco de bewering dat er zowel in HLN, GVA als HBLV een link werd gemaakt met het VB. Ik vind die link niet terug in de artikels over deze actie op hun sites...
Dat moet je aan Ifalco vragen.
Waarschijnlijk ligt de verklaring in het overmatig gebruik de laatste jaren van de overdrijving de 'extreem rechtse' partij VB. Zoals ik reeds schreef, kost het de media dan geen moeite om een link te suggereren met wat zij als 'extreem-rechtse splinterbewegingen' omschrijft.
Oud 7 september 2006, 13:38   #130
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Wij zijn het niet eens met wat Israël allemaal uithaalt ja, daar ook al iets op tegen?
daar geef ik u gelijk.
trouwens, op dat vlak verkies ik liever de consequente volksnationalistische solidariteit met het palestijnse volk van de NVA, dan de zionistische yankeepraat van VB.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 september 2006 om 13:39.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:38   #131
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht

Oh My God!!
En Uh-Huh heb je inhoudelijk ook nog wat te zeggen ?
Oud 7 september 2006, 13:39   #132
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechts.
Zeker niet extreem-rechts.
Oud 7 september 2006, 13:40   #133
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik zie absoluut geen enkele reden waarom het Vlaams Belang er afstand van moet nemen als ze er niets mee te maken hebben. Ik moet ook geen afstand nemen van acties van COMAC aangezien ik ook niets met hen te maken heb.
Veroordeel jij persoonlijk B&H: ja of nee?
Oud 7 september 2006, 13:40   #134
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Uh-Huh heb je inhoudelijk ook nog wat te zeggen ?
Ja, volgens mij heeft Edina 100% gelijk.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:40   #135
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn Bekijk bericht
VTM-nieuws om 13 uur liet een medewerker van Blokkwatch aan het woord, die op het einde zeer duidelijk de link legde tussen VB en Blood and Honour.

Hij beweerde dat op de grote partijcongressen er staads BH-leden te vinden zijn en dat er zelfs enkele in de ordediensten van het Belang zaten.

Toen hij op het einde van zijn uitleg (hij was vrij lang aan 't woord) de link tussen BH en VB maakte, verscheen er een gelukzalig lachje op zijn gezicht.
't lachen zal hem nog wel vergaan....
Daarmee is er nog altijd geen enkele bron om onderstaande bewering van FVH hard te maken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
"Half augustus werden Filip Dewinter en ikzelf verwittigd dat het kabinet-Onkelinx nog vóór de gemeenteraadsverkiezingen een grootscheepse operatie zou plannen waarbij men zou pogen die halvegaren van 'Blood and Honour' en wapenverzamelaars te linken aan het Vlaams Belang.
Dat komt enkel uit VB-hoek. Officiëel wordt er vooralsnog geen enkele link gelegd met het VB. En Blokwatch legt die link al langer, dus so what? Als die link er niet is, is er toch geen enkel probleem? Of vind je nu dat er geen onderzoek mag gebeuren naar die "halvegaren" zoals FVH zae zelf noemt? Ze zouden juist blij moeten zijn dat het wel gebeurt.
Oud 7 september 2006, 13:42   #136
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Als lid waarvan? NJSV, Bormshuis, VVB, IJzerwake, Vlaams-Neutraal Ziekenfonds, oud-leerlingen OLVC, ... ?
Weet ik veel. Er was iemand bij die altijd sprak van een soort burgerwacht die elke mosim die een verkeerde kik gaf...
Oud 7 september 2006, 13:43   #137
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
dewelke zijde gij? Die bruine dat z'n kots opvreet, of de passieve?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:43   #138
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Veroordeel jij persoonlijk B&H: ja of nee?
En waarom zou ik iets moeten veroordelen waar ik niks mee te maken heb?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:44   #139
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ik ben voor de vernietiging van de staat Israel, mag ik nu niet op het VB stemmen?
Blij te weten dat we hier met een rasechte antisemiet te maken hebben. Hiermee sta je op één lijn met de moslimfundamentalisten en Blood and Honour en andere groeperingen. Ik snap waarom je zo in je gat gebeten bent met deze actie. Jij mag natuurlijk op het VB stemmen, maar als we FVH moeten geloven, vindt hij mensen met zo'n ideeën maar niks.
Oud 7 september 2006, 13:44   #140
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee is er nog altijd geen enkele bron om onderstaande bewering van FVH hard te maken:

Dat komt enkel uit VB-hoek. Officiëel wordt er vooralsnog geen enkele link gelegd met het VB. En Blokwatch legt die link al langer, dus so what? Als die link er niet is, is er toch geen enkel probleem? Of vind je nu dat er geen onderzoek mag gebeuren naar die "halvegaren" zoals FVH zae zelf noemt? Ze zouden juist blij moeten zijn dat het wel gebeurt.
Uiteraard mag er een onderzoek gevoerd worden naar dat handvol marginalen.
Maar dat men deze actie niet aangrijpt en kwa timing plant om een politieke partij/concurrent te demoniseren. Het ligt er vingerdik op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be