Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 15:28   #201
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Eh noem er eens een paar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hei Edina, waar blijf je met je lijstje van extreem-rechtse aanslagen? Er zijn er toch genoeg?
Is dat nu echt een serieuze vraag? Komaan hé. Een greep uit het extreem-rechtse terrorisme: laten we beginnen met de doodseskaders van de nazi's, de fascistische doodseskaders uit Zuid- en Centraal-Amerika (Guatemala, El Salvador, Chili, Haïti...), in de VS had je de aanslag van de extreem-rechtse McVeigh en ook de KKK heeft er jarenlang voor terreur gezorgd, in Frankrijk had je de OAS, in Italië had je inderdaad Gladio en in België - hoewel nooit bewezen - is De Bende van Nijvel ook steeds gelinkt aan extreem-rechts. En dat lijstje is allesbehalve volledig hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vroeg trouwens geen voorbeelden van extreem-rechts geweld in de wereld maar van terroristisch geweld van het Vlaams Belang in de wereld.
Het mag ook van terroristisch geweld van het Vlaams Belang zijn in Belgique.
Kan je even quoten waar ik heb beweerd dat het VB aanslagen heeft gepleegd? Veel zoekplezier. Je zal niets vinden, aangezien ik dat nergens heb beweerd. Dat jij bij mijn uitspraak als zouden er genoeg voorbeelden van wereldwijd extreem-rechts terrorisme zijn, aan het VB denkt, daar kan ik niet aan doen hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gaat ge nu de moslimextremisten ook al als extreemrechts beschouwen. Ze zullen er niet blij mee zijn.
Tja, moslimfundamentalisten kun je inderdaad ook als extreem-rechts beschouwen (ze zijn in ieder geval ook aardsconservatief en vaak ook nationalistisch). Het westen heeft inderdaad geen patent op extreem-rechts. En de raakpunten tussen moslimfundamentalisten en extreem-rechts zijn legio. Maar soit, daarover had ik het in eerste instantie zelfs niet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:29   #202
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als ge u met politiek bezighoudt, moede der de gevolgen maar van dragen.

Dat is geen politiek meer Bhairav, dat is ne stok zoeken om mee te slaan, door misbruik te maken van uw macht.

als ze dan iets aangebrand vinden, zullen ze dat wel toevalling laten lekken, operatie beschadeging, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:31   #203
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat jij dat vanuit je extreemrechtse ingesteldheid niet ziet, verwondert mij niet. Volgens mij heeft het VB wel schrik, dat in het ledenbestand van bovengenoemde organisaties al dan niet "bekende" VB-leden geregistreerd zouden staan.
En terecht, zou ik zeggen.
Of zou jij het leuk vinden dat er van dit soort bij de rooien zitten?

Gelukkig voor jou zijn het 'linksen' die de zaak uitpluizen. Jij hoeft dus niet bang te zijn dat naar een mogelijke link met je rode broeders zal gelegd worden....
Oud 7 september 2006, 15:32   #204
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat jij dat vanuit je extreemrechtse ingesteldheid niet ziet, verwondert mij niet. Volgens mij heeft het VB wel schrik, dat in het ledenbestand van bovengenoemde organisaties al dan niet "bekende" VB-leden geregistreerd zouden staan.
Als ik dan zo blind ben, waarom licht je je verdachtmaking dan niet toe, als was het maar uit extreem-linkse solidaristische ingesteldheid ?
Of blijft het maar wat bij simpel geblaat, en kan je net als Edina geen voorbeelden geven van extreem-rechtse geweldaanslagen (al dan niet door het VB) en destabilisatie-acties?

Wat het 2de punt betreft : ik denk zelf dat een Vande Lanotte er als de dood voor is dat er onder zijn partijleden leden van die neo-nazi-organisaties zouden kunnen zitten. Normaal toch?

Maar nu even niet offtopic gaan en je verdachtmakingen staven met voorbeelden hé Pietje. Laat uw licht schijnen op ons, onwetenden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:32   #205
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het is simpel :

Het einddoel van BH en VB is hetzelfde : een racistische totalitaire staat.
De middelen zijn echter verschillend, eerstgenoemde is voor intimdatie en geweld, gewelddadige revolutie als middel ; laatstgenoemde wil marketingstrategieên en verkiezingen gebruiken.

De enen lopen rond als skinheads met army-boots ed. de anderen vermommen zich in een driedelig kostuum : onder de oppervlakte zijn het dezelfden.
k ben nog best gecamoufleerd van allemaal, ik draag geen army boots en ook geen driedelig kostuum, ...
Oud 7 september 2006, 15:32   #206
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar linkte ik B&H aan het VB?
Door dit onderzoek naar extreem-rechtse groeperingen als Blood and Honour systematisch te bestempelen als een strijd tegen het VB. Daarover is officieel immers niets over gezegd. Alleen het VB maakt die link vooralsnog. En als er geen banden zijn, is er ook geen probleem.
Oud 7 september 2006, 15:34   #207
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Dank je voor het kompliment, ik beschrijf het eerder als konsekwent en radikaal.
Moslimfundamentalisten zijn inderdaad ook consequent en radicaal. Ik ben blij dat je de overeenkomst ziet.
Oud 7 september 2006, 15:35   #208
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nu komt er eens een harde aanpak van gevaarlijk tuig, nu is het wéér niet goed...
Wel als die gasten iets uitgestoken hebben, mogen ze die opsluiten, maar wat ze denken, is geen misdaad. Iedereen mag denken wat hij wil.
Oud 7 september 2006, 15:38   #209
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Is dat nu echt een serieuze vraag? Komaan hé. Een greep uit het extreem-rechtse terrorisme: laten we beginnen met de doodseskaders van de nazi's, de fascistische doodseskaders uit Zuid- en Centraal-Amerika (Guatemala, El Salvador, Chili, Haïti...), in de VS had je de aanslag van de extreem-rechtse McVeigh en ook de KKK heeft er jarenlang voor terreur gezorgd, in Frankrijk had je de OAS, in Italië had je inderdaad Gladio en in België - hoewel nooit bewezen - is De Bende van Nijvel ook steeds gelinkt aan extreem-rechts. En dat lijstje is allesbehalve volledig hé.
De doodeskaders van de nazi's. Tja, laten we er ook die uit de 100-jarige oorlog bijslepen. Die uit Zuid-Amerika : dat waren toch extreem-linkse doodsekaders? En sinds wanneer is een link naar extreem-rechts een bewijs dat de bende van Nijvel een extreem-rechtse groepering is.
Maar goed, kan je nu ook even de banden met het VB bewijzen ?

Citaat:
Kan je even quoten waar ik heb beweerd dat het VB aanslagen heeft gepleegd? Veel zoekplezier. Je zal niets vinden, aangezien ik dat nergens heb beweerd. Dat jij bij mijn uitspraak als zouden er genoeg voorbeelden van wereldwijd extreem-rechts terrorisme zijn, aan het VB denkt, daar kan ik niet aan doen hé.
Je hebt het niet beweerd, maar wel gesuggereerd.

Citaat:
Tja, moslimfundamentalisten kun je inderdaad ook als extreem-rechts beschouwen (ze zijn in ieder geval ook aardsconservatief en vaak ook nationalistisch). Het westen heeft inderdaad geen patent op extreem-rechts. En de raakpunten tussen moslimfundamentalisten en extreem-rechts zijn legio. Maar soit, daarover had ik het in eerste instantie zelfs niet.
Jaja, ik wist niet dat de koran tot extreem-rechtse literatuur moest gerekend worden. En zeggen dat onze multiculadepten moskees willen promoten waarin die extreem-rechtse literatuur van naaldje tot draadje aan de man gebracht wordt.
Oud 7 september 2006, 15:40   #210
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
En met al deze misdaden probeer je het Vlaams Belang te linken? Meen je dat nu serieus? Welke Vlaams Belangers konden daar al voor veroordeeld worden?

Is het onderzoek naar de bende van Nijvel overigens niet mislukt nadat het van Dendermonde naar Luik werd overgeheveld, alwaar 'Justitie' de 'extreem rechtse' piste niet eens heeft willen onderzoeken?
Waarom probeer jij uit alle macht een link te leggen met extreem rechts die evenmin ooit werd bewezen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:41   #211
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?
Wilde je daar soms iets mee bewijzen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Misschien wou ze enkel een link suggereren Knuppel, om die dan vervolgens met klem te ontkennen.
Citaat:
Dat gevoel had ik ook al...
Ik wilde Vlaams-nationalist er alleen maar op attent maken dat hij op een partij stemt wiens voorzitter verklaart niets te maken te willen hebben met zijn ideeëngoed. Ik ben het ook niet eens met alle ideeën van de partij waarop ik stem, maar indien die partij te kennen zou geven dat ze niets met mijn ideeëngoed te maken zou willen hebben, dan zou ik er niet meer op stemmen. Nogal logisch, lijkt mij.
Oud 7 september 2006, 15:41   #212
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Door dit onderzoek naar extreem-rechtse groeperingen als Blood and Honour systematisch te bestempelen als een strijd tegen het VB. Daarover is officieel immers niets over gezegd. Alleen het VB maakt die link vooralsnog. En als er geen banden zijn, is er ook geen probleem.
Wacht maar tot morgen. De media zullen bulken van de links. Het wordt morgen lastig voor Edina om haar geloofsgenoten ervan te overtuigen dat er een onderscheid te maken valt ! Ze kan nu al beginnen met Pietje te overtuigen.
Oud 7 september 2006, 15:42   #213
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig voor jou zijn het 'linksen' die de zaak uitpluizen..
Bewijs ? Dit is natuurlijk een middel als een ander om altijd maar in jullie eeuwige slachtofferrol te kruipen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:43   #214
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de raakpunten tussen moslimfundamentalisten en extreem-rechts zijn legio.
En al de rest zijn natuurlijk 'vermeende' moslimterroristen die door Edina moeten verdedigd worden.

Vlaams Belangers zijn echter allemaal, zonder uitzondering,....extreem rechts.
Nietwaar, Edina?
Oud 7 september 2006, 15:45   #215
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En met al deze misdaden probeer je het Vlaams Belang te linken? Meen je dat nu serieus? Welke Vlaams Belangers konden daar al voor veroordeeld worden?
Zeg Knuppel, jij zit duidelijk met een VB-fixatie. Niet ik. Ik heb geen enkel verband gemaakt met het VB. Ik had het enkel over extreem-rechts terrorisme waarvan de voorbeelden wereldwijd inderdaad legio zijn zoals ik heb aangetoond. Ik vroeg je al eerder je idiote beschuldiging te staven met één van mijn citaten. Dat zal je niet lukken, omdat ik die link nooit heb gemaakt.

Citaat:
Is het onderzoek naar de bende van Nijvel overigens niet mislukt nadat het van Dendermonde naar Luik werd overgeheveld, alwaar 'Justitie' de 'extreem rechtse' piste niet eens heeft willen onderzoeken?
Waarom probeer jij uit alle macht een link te leggen met extreem rechts die evenmin ooit werd bewezen?
Ik heb zelf duidelijk vermeld dat die link niet bewezen is, beste Knuppel. Ik heb alleen gezegd dat die link werd gemaakt. Een ander serieus spoor is er in ieder geval nooit geweest.
Oud 7 september 2006, 15:46   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs ? Dit is natuurlijk een middel als een ander om altijd maar in jullie eeuwige slachtofferrol te kruipen.
Wie weet was het onderzoek naar de bende van Nijvel met meer succes afgerond dan in de Luikse vergeetput van de linkse PS?
Oud 7 september 2006, 15:46   #217
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel Pietje, Edina's rotsvaste overtuiging dat er duidelijk een onderscheid gemaakt moet worden tussen het VB en die neo-nazi-groepering, heeft je blijkbaar niet overtuigd?
Oud 7 september 2006, 15:48   #218
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Belachelijkaard. Het systeem opent de aanval op een partij die het wilt kapotmaken en wat doe jij? Lekker meedoen met het systeem, het systeem dat jij normaal ook kapot zou willen maken. Het einde van belgië nadert en het systeem zal proberen om elke echte oppositie kapot te maken. Vandaag B&H-Vlaanderen, morgen alle organisaties die de staat kapot willen krijgen?

Het zou mij trouwens niet verbazen als de staat zodanig geïnfiltreerd was in B&H en die aanslagen vanuit de staatsveiligheid werden beraamd. Kwestie van een sfeer in de aard van "Strategie van de Spanning" op te roepen. Dat ze organisaties als B&H aanpakken, geen probleem voor mij. Maar wees gerust dat het systeem alles zal proberen om dit te linken aan zowat de hele Vlaamse Beweging. Ik zie het zo al voor mij:
  • B&H zijn neo-nazi's, wie kan men nog zoal linken aan de NSDAP?
  • Oostfronters vochten aan het Oostfront in de Waffen SS
  • Oostfronters zijn verenigd in het Sint-Maartensfonds
  • Het Sint-Maartensfonds geeft het magazine Berkenkruis uit
  • Er zijn mensen in de VVB geabbonneerd op Berkenkruis
  • De VVB is een extreem-rechts organisatie
  • De VVB en al zijn leden zijn gevaarlijk en moeten opgepakt worden
  • 90% van de Vlaamse Beweging draait erachter.
  • Overwinning van het systeem
Het is nu enkel wachten op een nieuwe "Bende van Nijvel".
hier past enkel een welgemikt bij
Oud 7 september 2006, 15:52   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf duidelijk vermeld dat die link niet bewezen is, beste Knuppel. Ik heb alleen gezegd dat die link werd gemaakt. Een ander serieus spoor is er in ieder geval nooit geweest.
Hazo. Er werd dus een link gemaakt!
Eentje die ondanks alle mogelijke moeite niet is bewezen kunnen worden!

Niks nieuws onder de zon dus.

Bovendien werd het 'enige serieuze spoor' dat er volgens jou is geweest vierkant genegeerd???

Waarom denk je dat dit zo was, Edina?

Was het omdat extreem-rechts toen (nog) een ander dan een VB-gelaat had?
Oud 7 september 2006, 15:54   #220
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

oei, oei, de flikken menen het blijkbaar serieus, zelf in kazernes binnengevallen...

Ik herinner mij zo'n een tijd in de jaren 80 waar ze nooit in rijkswachtkazernes zijn binnengevallen, ... alhoewel dat eigelijk wel nodig was toendertijd... wegens een hoop lijken op en rond en in delhaizes enz... zelf ne dode rijkswachter in Sint-Niklaas, halverwege jaren 90 waar het er vingerdik oplag, dat er wel eens hulp van binnenuit zou geweest kunnen zijn...

Nu kan dat blijkbaar ineens wel, ... hoe zou dat nu toch komen nietwaar, ... vrezen ze misschien een staatsgreep of zo, ? ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be