Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 12:26   #361
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeerde serieus te discussieren hier
Correctie: je DACHT dat je serieus probeerde te discussieren.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:27   #362
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Indien u hiermee bedoelt dat niets toevallig is ga ik volledig met u akkoord .
Al eens de dwaasheid van de evoluthietheologen alhier gelezen , op basis van een voetafdruk bewijzen dat de mens van de aap afkomstig is , dat is geen toeval meer , daar steekt een Goddelijk plan achter .
Graag had ik u deze claim hard zien maken, met qoutes.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:28   #363
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Met Genehunter valt niet serieus te discussieren. Iemand die opvallend holder de bolder gaat met moeilijke woordjes om zijn kennis tentoon te spreiden, pocht met zijn academische studie, zegt dat je niet moet proberen te discusieren met hem omdat hij 5 jaar ervaring heeft in zijn vak, anderen zielig noemt omdat ze een andere mening hebben, etc... daar kan je geen serieuze discussie mee voeren.
Oud 8 september 2006, 12:28   #364
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetenschap betekent ook dat alle akademische hogescholen het met elkaar eens zijn .
Het valt op dat hoe langer hoe meer akademisch geschoolden afstand doen van de evolutietheorie .
Meeste mensen denken dat 'wetenschap/techniek' objectief bla bla is
Het is echt niet anders dan een geloof, zoals gezegd afkomstig uit
de hogere regionen van de vrijmetselaarij.

Deze is ook zeer intressant:

En tsja , veel 'gerenommeerde' academici zijn hogere graads vrijmetselaars, en dienen een aparte agenda! Namelijk om ons wetenschappelijk in het duister te houden en tegelijkertijd ons de illusie te geven dat de 'wetenschap' objectief is!

Nuff said

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:29   #365
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Correctie: je DACHT dat je serieus probeerde te discussieren.
Q.E.D

Jammer, echt jammer

Pin d'Ar
Oud 8 september 2006, 12:31   #366
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetenschap betekent ook dat alle akademische hogescholen het met elkaar eens zijn .
Het valt op dat hoe langer hoe meer akademisch geschoolden afstand doen van de evolutietheorie .
Het vermogen tot irrationeel denken en het ontkennen van wat niet in dat denken past, kent blijkbaar geen grenzen.
Is altijd wel leuk hoor, om bijvoorbeeld ID'ers/Crea's zich in allerlei bochten te zien wringen om zaken toch in hun voordeel te verklaren. Dateringsmethoden van wetenschappers waarmee aangetoond wordt dat de Aarde ouder is dan 6000 jaar? Werken gewoon niet goed. Fossielen? Neergelegd door God om ons geloof te testen. Dinosaurussen? Uitgestorven bij de zondsvloed. Etc. Etc. Het heeft soms ook wel iets komisch eigenlijk.
Oud 8 september 2006, 12:33   #367
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Met Genehunter valt niet serieus te discussieren. Iemand die opvallend holder de bolder gaat met moeilijke woordjes om zijn kennis tentoon te spreiden, pocht met zijn academische studie, zegt dat je niet moet proberen te discusieren met hem omdat hij 5 jaar ervaring heeft in zijn vak, anderen zielig noemt omdat ze een andere mening hebben, etc... daar kan je geen serieuze discussie mee voeren.
Ja ik heb eens een keer een tandarts ontmoet die beweerde dat Fluoride
echt goed is! (btw Fluoride is afkomstig van afval van het Manhattan project!)
Ik had onderzoeken bij me die konden staven wat ik zei.
Hij wilde ze niet zien en had ze niet nodig want hij had 5 jaar studie achter de rug Ja ja, en zeker niet gezien welke bedrijven zijn studie betaalde???????
Helaas wetenschap is er om de mensen , de wetenschappertjes, dicht te spijkeren. Ik heb het al zo vaak gezien. In het begin geloofde ik het zelf ook niet, maar hierboven wordt ik voor de zoveelste maal bevestigd!

jammer

my two cents

Pin d'Ar
Oud 8 september 2006, 12:33   #368
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon pure waanzin! Someone, please call a shrink!

Ze zoeken nog kandidaten voor het seminarie in Leuven!
Zelfs in het seminarie moet je daarmee niet afkomen.
Oud 8 september 2006, 12:34   #369
Amon_Re

Standaard

Citaat:
U stelt dat er voldoende evidenties zijn om te bewijzen dat de mens en de chimpansee van de zelfde voorouder afstammen , wellicht op basis van het feit dat ons dna en gedrag een beetje overeenstemt .
Voor hetzelfde kun je stellen : een indiaan is een tomaat , want een indiaan is ook rood .
Ik vrees dat u echt wel blind bent voor de realiteit, maar indien je dat spelletje wilt spelen, en wilt blijven vasthouden aan uw ID of creationistische fantasie, dan heb ik hier voor jou even een paar vragen.

Volgens jou is er dus een goddelijk plan, en is alles door een intelligente entiteit gemaakt, deze stelling lost de vraag "waar komt alles dan vandaan?" niet op, en brengt op zich ommiddelijk 2 andere vragen met zich mee.

1: Waar kwam die entiteit vandaan?
2: Waarom zou een wezen met zulke krachten ons maken, en zich zelf maar met ons bezig houden? Gezien dat een menselijk leven voor zo'n entiteit zo onbenullig zou zijn, en sneller voorbij dan wat wij als een seconde waarnemen.

Daar komt het op neer, als je de big bang theorie, de evolutietheorie & abiogenesis theorie verwerpt, dan moet je, als je echt een antwoord wil weten op het leven, deze vragen ook stellen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 8 september 2006, 12:34   #370
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Zeg beste vriend, ik heb in de voorgaande 5 pagina's geprobeerd inhoudelijk te discussieren. Je hebt nog geen enkele van mijn argumenten kunnen weerleggen. Je begint gewoon over iets anders. Ik heb zelfs de moeite gedaan je gebrekkige kennis van de evolutietheorie bij te schaven en te corrigeren. Zonder succes. Het enige wat je doet is onwetenschappelijke pulp literatuur citeren en elke mening als gelijkwaardig beschouwen. Sorry dat ik op een bepaald moment ophou, als je blind wil blijven, dan kan ik je niet leren zien.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:35   #371
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Het vermogen tot irrationeel denken en het ontkennen van wat niet in dat denken past, kent blijkbaar geen grenzen.
Is altijd wel leuk hoor, om bijvoorbeeld ID'ers/Crea's zich in allerlei bochten te zien wringen om zaken toch in hun voordeel te verklaren. Dateringsmethoden van wetenschappers waarmee aangetoond wordt dat de Aarde ouder is dan 6000 jaar? Werken gewoon niet goed. Fossielen? Neergelegd door God om ons geloof te testen. Dinosaurussen? Uitgestorven bij de zondsvloed. Etc. Etc. Het heeft soms ook wel iets komisch eigenlijk.
mischien wel maar ga je er niet a priori van uit dat wat de
officiele wetenschap zegt zo maar klopt??
Ik wist het ook niet, maar de 'wetenschap' heeft net als alle
andere zaken een 'verborgen agenda' zie bv de boeken hierboven

Maar de PR van deze instituten heeft zijn werk goed gedaan

Begrijp me goed, ik ben niet tegen 'echte' wetenschap
Maar vertel mij eens waar ze die momenteel beoefenen?

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 8 september 2006 om 12:54.
Oud 8 september 2006, 12:38   #372
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Uit het simplisme dat fossielen gevonden zijn meent u dat we van de aap of aapachtige afkomstig zijn ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:38   #373
Amon_Re

Standaard

Citaat:
U geeft inderdaad rationele elementen aan , maar er zijn meer rationele elementen die de evolutie ontkrachten .
1) De honderdduizenden jaren die de diverse aapachtigen verschillen van elkaar
Ik heb je al eerder gevraagd wat je precies wil bedoelen? De tijdspannes in het fossiele record? De duur eer de ene soort de andere opvolgt? Be specific.

Citaat:
2)Het feit dat soorten eerder naar achteruitgang neigen dan naar vooruitgang( zie de voorbeelden uit vorige posts )
Zie vorige posts die aanwijzen dat deze stelling absoluut niet de evolutietheorie ondermijnt.

Citaat:
3) evolutionair geredeneerd kan het niet dat de mens zo verschillend is van zijn voorgangers ; we bestaan nog maar recent maar kennen wel verantwoordelijkheidsgevoel en kunnen het verschil maken tussen goed en slecht , geen enkele van onze zogezegde voorgangers heeft daar ook maar een jotie verstand van , de realiteit neigt eerder naar de Bijbel dan naar evolutie .
Het rode is een foutieve redenering, waarom zou bv, een neanderthaler, geen besef hebben gehad van moraal? Graag een doordachte argumentatie hiervoor. Hou hierbij rekening dat moraliteit iets gebonden is aan een samenleving, vroeger vond men het bv moraal aanvaard om mensenoffers te brengen.
Oud 8 september 2006, 12:38   #374
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg beste vriend, ik heb in de voorgaande 5 pagina's geprobeerd inhoudelijk te discussieren. Je hebt nog geen enkele van mijn argumenten kunnen weerleggen. Je begint gewoon over iets anders. Ik heb zelfs de moeite gedaan je gebrekkige kennis van de evolutietheorie bij te schaven en te corrigeren. Zonder succes. Het enige wat je doet is onwetenschappelijke pulp literatuur citeren en elke mening als gelijkwaardig beschouwen. Sorry dat ik op een bepaald moment ophou, als je blind wil blijven, dan kan ik je niet leren zien.
Tsja flauw hoor, maar dat geldt ook andersom!
En hoe kun je het in godsnaam pulp literatuur noemen als je
er nog geen jota van gelezen hebt? Dat is toch tering irrationeel??????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????????
Of ga je die boeken bestellen?????????? Dag ik al

Jij bewijst mij alleen maar mijn stelling!

Overigens was ik er vroeger ook zwaar van overtuigd (klinkt beetje religieus he? ) dat de evolutie theorie klopte
Maar als je gaat spitten blijft er geen spaan van heel

Maar jij wil blijkbaar niet spitten, maar spugen

Jammer , zei ik al

Dag

Pin d'Ar
Oud 8 september 2006, 12:39   #375
exodus

Standaard

Citaat:
Tja, je heb de alternatieven niet bestudeert. Ga je die boeken lezen die ik opsomde die een goeie inleiding geven? Naar alle waarschijnlijkheid niet. Dus je moet niet afkomen dat ik blind wil blijven, hetzelfde kan evengoed over jou gezegd worden.
Oud 8 september 2006, 12:43   #376
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn er wel feiten voor die het tegengestelde bewijzen hoor. Maar daarvoor moet je ze willen bestuderen. Iemand die overtuigt is dat er niet iets "meer" is, is zeer moeilijk van zeijn standpunt te brengen zelfs met bewijs.
Gezien ik streef naar meer begrip & kennis, zou ik echt bewijs zeker niet negeren, voor mij is er niets beters in't leven dan kennis & inzicht vergaren.

Citaat:
Meestal zijn ze zodanig overtuigt dat ze niet willen langer dan 30 minuten over zaken te lezen die het tegendeel bewijzen.
Kijk eens naar mijn reactie op uw vorige post, over de Laetoli voetafdrukken, als jij denkt dat ik dat allemaal op 30 minuten heb gedaan, amaai mijn voeten. (pardon the pun)

Citaat:
Nu, het is jouw recht daarin te geloven. Maar onthoudt wel dat de feiten niet veranderen naarmate wat je gelooft.
Gezien ik me effectief hou aan feiten, wetenschappelijke feiten, denk ik eerder dat je eens dringend mijn postings moet herlezen van in't begin tot nu.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 8 september 2006 om 13:08.
Oud 8 september 2006, 12:48   #377
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kijk eens naar mijn reactie op uw vorige post, over de Laetoli voetafdrukken, als jij denkt dat ik dat allemaal op 30 minuten heb gedaan, amaai mijn voeten. (pardon the pun)
Ja, en dat apprecieer ik. Ik heb echter de tijd niet om er op in te gaan, zou minstens een paar uur opzoekwerk zijn en een ellenlange tekst om op alle punten te antwoorden, ik heb andere prioriteiten op dit forum (zoals de NWO draad) en erbuiten. Maar ik vond het een goeie post.

Citaat:
Gezien ik me effectief hou aan feiten, wetenschappelijke feiten, denk ik eerder dat je eens dringend mijn postings moet herlezen van in't begin tot nu.
Overweeg dan eens de boeken te lezen die ik aangehaald heb. Ik heb speciaal diegen eruit gekozen die zoch het meest houden aan de wetenschappelijke methode, vooral die over reincarnatie.

Laatst gewijzigd door exodus : 8 september 2006 om 12:49.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:56   #378
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Misschien moet de wetenschap een keer naar zichzelf kijken, en zich niet zo beperkend opstellen. Tuurlijk zijn ervaringen subjectief. Maar er zijn veel zaken die neit wetenschappelijk kunnen verklaard worden.
Het is net het vermijden van dogma's en andere subjectieve zaken die ervoor zorgden dat we nu zaken zoals een computer kunnen gebruiken.

Jij pleit zomaar even voor een ondermijning van het volledige wetenschappelijke process.

Citaat:
Bijna dood ervaringen en dingen kunnen beschrijven van de plaats van het ongeval bv, de handelingen van de doctor wanneer men buiten zijn lichaam zweeft. Out of body experiences met veriefeerbare info... mensen zonder hersenactiveit die buiten hun lichaam hangen, verifeerbare data door vorige leven therapie (zie de reeks "wie was ik op de nederlandse TV), ga zo maar door, de bewijzen zijn er echt wel hoor. Niet alleen subjetieve ervaringen.
Bijna dood ervaringen zijn al op verscheidene manieren verklaard, vooral de typische (tunnel van licht, etc), als fysiologische gevolgen van zuurstofdeprivatie in de hersenen, gekoppeld aan psychologische eigenaardigheden van de hersenen. Wat uw stelling betreffende vorige levens, hier geloof ik absoluut niet in, dit lijkt me eerder een vorm van schizofrenie dan iets anders.
Oud 8 september 2006, 12:58   #379
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bijna dood ervaringen zijn al op verscheidene manieren verklaard, vooral de typische (tunnel van licht, etc), als fysiologische gevolgen van zuurstofdeprivatie in de hersenen, gekoppeld aan psychologische eigenaardigheden van de hersenen. Wat uw stelling betreffende vorige levens, hier geloof ik absoluut niet in, dit lijkt me eerder een vorm van schizofrenie dan iets anders.
Er zijn dingen die niet zo gemakkelijk kunnen verklaard worden.

Bovendien is het geen tunnel van licht, maar een wezen van licht dat ze aan het einde van een soort tunnel tegenkomen. Dit wezen sluit hun in en geeft hun een overzicht van hun leven, + alle emoties in hunzelf en zelfs dat van anderen tijdens hun leven.

Mensen zonder hersenactiviteit hebben dit ook, en dit kan de wetenschap niet verklaren.
Oud 8 september 2006, 12:59   #380
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

[quote=Amon_Re;1964807]
Citaat:
Nochtans zijn er wel feiten voor die het tegengestelde bewijzen hoor. Maar daarvoor moet je ze willen bestuderen. Iemand die overtuigt is dat er niet iets "meer" is, is zeer moeilijk van zeijn standpunt te brengen zelfs met bewijs.

Gezien ik streef naar meer begrip & kennis, zou ik echt bewijs zeker niet negeren, voor mij is er niets beters in't leven dan kennis & inzicht vergaren.

De evoluthietheologen gaan er hier wel met de grove voet door me
dunkt .
Als het niet in hun kraam past zijn hun tegenstanders simpele gelovigen .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 8 september 2006 om 13:11. Reden: schrijffoutje
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be