Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 11:11   #1
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard de wet van Feremans: het VB is niet racistisch!

Kom, de kindertuin nog maar eens voorlichten.

Velen hier klagen over het feit dat het VB niet racistisch is.
Laat me hier nu eens duidelijkheid in scheppen.

Het VB is in de eerste plaats een XENOFOBE partij. Dat is erger dan racistisch.
Eén racist is een geesteszieke die rassen ziet. Die natuurlijk niet bestaan (al lang bewezen door de wetenschap) bij mensen.
Een racist kent dan een paar hoofdrassen: zwarte, witten, gele en rode (alhoewel indianen eigen lijk niet rood zijn, maar dat is niet de enige fout die ze maken...)
Een Xenfoob is iemand die vreemdelingen haat tout court. Het is een kwezelachtig iemand, soort boers type, dat alleen zijn eigen cultuur, parochie, bekrompen milieu... kent en boven alles hoog schat (etnocentrisme noemen de verstandige mensen dat).

Een xenofoob is iemand die dus een afkeer heeft van alles wat nieuw en vreemd is: angst voor het vreeemde en het onbekende.

Xenofobie is in feite het gevolge van een te kort aan kennis. Xenofoben slaan dan ook alles door mekaar: ze spreken van "DE Islam" (alsof dat geen hoop godsdiensten zijn die mekaar elke dag bevechten) en "de Allochtonen" (alsof 105 nationaliteiten op één hoop kunnen worden geveegd).

Xenofobie is NIET VERBODEN! Dat is een misvatting: je mag het hebben! Je mag het zelf bespreken! Maar je mag de mensen niet aansteken: aanzetten tot xenofobie is VERBOTEN!

Hier doen de zieke xenofoben natuurlijk heeéééél zielig over: wij zijn toch ook mensen, jullie zijn zelf racisten enz.. enz... alsof we drugsverslaafden discrimineren als we hen verbieden voor hun hobby reclame te maken.

In Belgie is de bevolking nogal raar. Door allerlei minderwaardigheidscomplexen, opgedaan in de recente geschiedenis der VLamen, zijn Vlamen gemakkelijk tot de xenofobie te overtuigen.
De ziekte xenofobie is namelijk vooral aanstekelijk voor mensen met een minderwaardigheidsgevoel. Verkeerdelijk denkt men dan alleen aan kansarmen, maar het kan ook gaan om andere problemen: sexueel, persoonlijkheidsproblemen, carrière problemen of problemen met de belastingen (zoals in de uitdrukking: "als ik nog een keer zo'n vod krijg stem ik op het BLok!)
Xenofoben geven niet graag hun gebrek toe: zij zeggen dat hun probleem niet aan hen ligt, maar aan de slachtoffers van Xenofobie: de vreemdelingen zelf (die ze natuurlijk van haar nog pluim kennen en waar ze de wildste fantasieën over hebben...) of "De Regering", "De Vakbonden" en een resem andere instellingen die met hun gekte niets van doen hebben.

Een van de uitspraken van xenofoben (vreemdelingen haters) is "wij zijn geen racisten". Een vaak heel juiste uitspraak! Als je iedereen haat, inclusief de "witten" die vreemdelingen NIET haten dan ben je geen typisch racist: je bent als het ware een universeel racist, een ALLES HATER.

Genezing van xenofobie is onmogelijk: het geneest zichzelf. Velen komen om in zinloze oorlogen, die uitgelokt worden door hun soortgenoten, of veranderen van gedacht als zij een buur, een vriend of een lief tegenkomen dat vreemdeling is. Het worden dan xenofielen van de bovenste plank.

Xenofobie gaat vaak gepaard met angst voor homo's, angst voor vrouwen, angst voor verandering.
Het is een conservatieve ziekte. __

Het VB is dan ook veroordeeld voornamelijk voor XENOFOBIE, dus voor VREEMDELINGENHAAT (het aansporen tot...).
Wil je vreemdelingen haten? PRIMA. Maar doe het in stilte.
Als je spinnenhaat hebt, haat voor ruimten, haat voor allerleid dingen:OK maar richt er aub geen promotieclub voor op. Begin niet met een politieke partij die stelt "VERGUIS DE MUIS" want je gaat een witte ambulance met zwaailicht aan je deur krijgen.
Aanzetten tot xenofobie wordt anders bekeken: het leidde tot oorlogen. Tot massamoord en vooral: het zijn MENSEN die er het SLACHTOFFER VAN ZIJN, geen muizen.

Zoals pedofilen hebben xenofoben pech: zij zijn ziek, maar mogen hun hobby alleen in stilte beoefenen en mogen nooit aan de macht komen omdat ze dan gevaarlijk zijn. PECH.

En voor de zagemannen die altijd maar zeggen dat het VB niet racistisch is: zij zijn dan ook voornamelijk veroordeeld door het feit dat ze uitvoerig, lang, en duidelijk vreemdelingen willen discrimineren en daar met hun programma's vroeger expliciet voor uitkomen en nu stoemelings. Het zijn dus geen racisten "pur sang" maar xenofoben. En dat is natuurlijk VERBOTEN...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 8 september 2006 om 11:18.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:14   #2
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Ik doe een oproep om positief maar kort te reageren op deze post, van welke strekking ook. Eric is geestesziek, we moeten hem helpen. De beste remedie is hem gelijk geven en zeggen dat het waar is. Een modelantwoord:

Eric, je hebt gelijk hoor!

(arme jongen)
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:20   #3
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:22   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus de islam is feitelijk xenofoob!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:24   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik doe een oproep om positief maar kort te reageren op deze post, van welke strekking ook. Eric is geestesziek, we moeten hem helpen. De beste remedie is hem gelijk geven en zeggen dat het waar is. Een modelantwoord:

(arme jongen)
Dat is wel wat erg makkelijk.
Heel lapidair ook.
Eric drukt zich nogal origineel en bloemrijk uit, nog los van de niet onaardige inhoud.
Dat kan je ook niet van iedereen zeggen.
Allen zie ik niet zo goed het nut van een gelijkstelling van Xenofobie en algehele Misantropie. Wat heb je dan verklaard? Tenslotte zien ze elkaar nog graag, dat soort misantropen van dezelfde partij. Zelfs het gehele eigen volk zien ze graag (zogezegd). Nee, die gelijkstelling klopt niet.
Verder behoud ik mij het recht voor een partij op te richten tot verdelging van één muis, maar ik wil de zaken niet op de spits drijven, dus beperk ik mij tot de één spitsmuis.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:34   #6
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht

(arme jongen)
Een typisch antwoord van een patient
Het was te verwachten: en er gaan er zo nog veel komen!!!
Oud 8 september 2006, 11:41   #7
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Dat het VB een racistische partij is dat weet iedereen intussen. en wettelijk gezien zie ik niet in om het tegendeel te gaan beweren. Vermits het VB in het verleden reeds werd veroordeeld wegens racisme. Maar zelf het tegendeel beweerd.

Zoals hieronder bvb weergegeven!!!! Is dat niet discriminerend en racistisch gezien ook wel grof.

Homo in het Belang
"Homohuwelijk is smakeloze farce"
Holebi's hebben al jaren goed contacten met de politieke wereld. Dat is ook nodig, wan er moeten wetten veranderd worden en een beleid dat de emancipatie van holebi's bevordert komt er niet vanzelf. In elke partij - van PVDA tot NVA - vond men mensen die iets wilden doen voor ons.

In de jaren '70 en '80 waren dat vooral de linkse partijen, vanaf de jaren '90 volgde de rest van het politieke spectrum. Politici verklaren hun steun aan het eisenplatform van De Roze Zaterdag (BLGP) en stappen mee op in de jaarlijkse manifestatie. In elke partij kan je ook wel één of meerdere holebi's aantreffen die voor hun geaardheid uitkomen en op die manier de link tussen de politiek en de holebi beweging versterken.

Er is maar één partij die daar niet aan meedoet. Volgens de website van het VB telt het VB nochtans "heel wat ‘anders geaarde’ leden en trouwens ook enkele homoseksuele mandatarissen. Zij voelen zich best thuis binnen onze partij maar lopen er niet mee te koop. En vooral, zij werden verkozen niet omwille van hun geaardheid, maar voor hun politieke standpunten, hun inzet en andere kwaliteiten” De enige VB-mandataris die totnutoe voor zijn geaardheid uitkomt is Jan Van Gorp (64) sinds 10 jaar actief voor het Vlaams Blok in de Lierse politiek. Hij is voorzitter van de Blokafdeling in Lier en lid van de Lierse gemeenteraad en heeft er ook een zitje in het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW). Hoe rijmt Van Gorp zijn engagement in het VB met de eisen van de holebi-beweging? Het antwoord is eenvoudig: hij doet dat niet. Als hij als homo op de voorgrond komt is het hoofdzakelijk om zich af te zetten tegen wat de beweging vraagt.

Voor Van Gorp geen Roze Zaterdagen: Volgens hem zie je daar alleen maar

“extravagante figuren die bij de gewone man enkel de vooroordelen bevestigen" en ook geen homohuwelijken: "Ik geloof niet in huwelijken van homo- of lesbienneparen. Het lijkt me een gruwel om een homokoppel in het wit te zien trouwen.” In een artikel in Gazet Van Antwerpen noemt hij het een "provocerende en dikwijls smakeloze farce. Ik ben wel voorstander van een degelijk samenlevingscontract." Een andere eis van de beweging, het recht op adoptie, kan evenmin op zijn steun rekenen. Hij suggereert zelfs dat het hier om het legaliseren van seksueel misbruik gaat: "Het stuit mij tegen de borst dat sommige homokoppel een zoontje van 16 zouden willen adopteren 'om dat eens flink te verwennen” Over homokoppels heeft hij trouwens geen al te fraai beeld: "Nog meer dan in heterorelaties gaan veel van die koppels nogal snel uit elkaar"

Volgens Van Gorp is een verhouding tussen twee homo's 'niet hetzelfde' als een huwelijk van een man en een vrouw. "Het traditionele gezin moet de hoeksteen van de samenleving blijven, anders is het met de samenleving maar droevig gesteld", klinkt het. "Ik vind wel dat verhoudingen van twee mannen of twee vrouwen administratief moeten kunnen worden geregistreerd, zodat ze een aantal materiele verworvenheden kunnen beschermen." Opmerkelijk is dat zijn partij het daarmee eens is... nadat bleek dat hun verzet tégen een geregistreerd partnerschap vergeefs bleek.

Subsidies voor de beweging ziet hij ook niet zitten. "In het holebi verenigingsleven overheerst de links-progressieve stroming" veronderstelt Van Gorp. "Het zijn dikwijls dezelfde mensen die in tal van (holebi)-verenigingen zitten, en die je ook nog eens terugvindt in allerlei andere linkse verenigingen.

Van Gorp vindt dat het VB mee moet kunnen regeren en verwacht van holebi's dat ze voor zijn partij stemmen: "Lang niet alle homo's zijn linkse, vlaggenzwaaiende roze vlinders. De meeste holebi's zijn onopvallende mensen die niet met hun geaardheid te koop lopen maar zich er ook niet voor schamen. Ze wensen net als ieder ander te worden beoordeeld op wat ze doen en presteren, ze koesteren net als ieder ander ambities en dromen, en zoals iedereen hebben ze een eigen visie, ook een politieke visie. Sommigen vinden die visie het best benaderd in het programma van het VB." Van Gorp minimaliseert de anti-holebi houding van zijn partij: "Dat er binnen het Vlaams Belang mensen zijn die uitspraken doen tégen holebi's zal wel kloppen. Zulke mensen vind je nu eenmaal in alle partijen."

Als je meer wil lezen over uitspraken van het VB ga dan eens zien op de website van Mikpunt
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:41   #8
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is wel wat erg makkelijk.

Allen zie ik niet zo goed het nut van een gelijkstelling van Xenofobie en algehele Misantropie. Wat heb je dan verklaard? Tenslotte zien ze elkaar nog graag, dat soort misantropen van dezelfde partij. Zelfs het gehele eigen volk zien ze graag (zogezegd). Nee, die gelijkstelling klopt niet.
pas op: het gaat hem over een fobie hé: ze haten beelden van mensen, die in hun koppeke zitten! Als ze een reële linkse tegenkomen, een multicul varken, dan zij ze heel vriendelijk hé: die multicul gasten blijken geen monster te zijn en krijgen vaak een pint van hen. Ik kan daar van meespreken
Als ze een echte Marokkaan als buur hebben: ze gaan die direct verdedigen hoor! Het zijn mensen als een ander, en zodra je niet over hun psychose begint (die allééén maar in het koppeke zit) gedragen zij zich zoals een ander!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 8 september 2006 om 11:45.
Oud 8 september 2006, 11:44   #9
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

En hieronder vind ik ook een grove.

Adoptie: VB slechte verliezer

Op 20 april stemde de Senaat de wet op holebi adoptie. Goed nieuws voor homo- en lesbische koppels met een kinderwens, slecht nieuws voor het VB.

Jurgen Ceder (foto) verwoordde in de senaat de frustratie van zijn partij als volgt: "De pleitbezorgers van adoptie door homoseksuele koppels handelen niet uit altruïsme. Het zijn egoïsten en ijdeltuiten die hun populariteit in politiek correcte kringen kopen op kosten van de samenleving. Ze meten zich een aura van breeddenkendheid aan op rekening van de adoptiekinderen. Ze schaffen zich de schijn van morele superioriteit aan ten koste van wie de grootste maatschappelijke bescherming nodig hebben, namelijk de kinderen.”
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:50   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die natuurlijk niet bestaan (al lang bewezen door de wetenschap) bij mensen.
Ferremans hier zit je fout.
De wetenschap heeft enkel bewezen dat de verschillen heel klein zijn. Ook bij honden is het dna bijna gelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:54   #11
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Dat het VB een racistische partij is dat weet iedereen intussen. en wettelijk gezien zie ik niet in om het tegendeel te gaan beweren. Vermits het VB in het verleden reeds werd veroordeeld wegens racisme. Maar zelf het tegendeel beweerd.
Pas op, pas op...
Er wordt door het VB met woorden gespeeld:
zij stellen telkens "wij zijn niet racistisch", en we zijn daar voor veroordeeld..

Dit is één van hun woordspelletjes: zij zijn veroordeeld op basis van (universeel toegepaste) wetten die racisme, xenofobie, sexisme en homohaat verbieden, tenminste: het verspreiden ervan of het aanzetten ertoe.

Zij spelen spelletjes: zo zeggen zij: "Jij kan me toch niet verwijten van niet met homo's naar bed te willen" Natuurlijk niet! Homohaat is iets anders dan hetero zijn. Maar zo leggen ze dat niet uit hé!

Zo zeggen zij dat ze niet racistisch zijn, en vaak klopt dat ook: zij gaan een stapje verder en haten ook mensen die een andere taal, andere cultuur, andere godsdienst hebben (Islamofobie).
Nu proberen ze de suggestie: "We zijn niet racistisch, dus zijn we onterecht veroordeeld" te doen ingang vinden.
Ik merk inderdaad op dat ze niet te vergelijken zijn met de Ku Klux Klan die het voornamelijk op zwarte medemensen heeft gemunt (één druppel zwart bloed en je bent geen blanke meer).
Toen Dewinter zegde dat hij "een blank Europa wou" merkte hij dat dit bij de mainstream van zijn eigen partij erover was.
Dus gaat het VB een veel vagere, veel ruimere haat tegen vreemdelingen kweken. Je kan ze daar ook moeilijker op pakken...

Vreemdelingenhaat en racisme zijn niet echt hetzelfde. Maar bij het VB is vreemdelingenhaat niet enkel racisme: het gaat verder. Het is dus nog veel erger! En DAARVOOR zijn ze veroordeeld!
Oud 8 september 2006, 11:58   #12
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Beste Decoster en Ericferemans :

Er zijn ook Islamietische vrouwen die graag gediscrimineerd worden en minder rechten hebben dan de man in de maatschappij. Er zijn "kleurlingen" die het hoogst normaal vinden dat ze in deze maatschappij gediscrimineerd worden, geen woning of job te pakken kunnen krijgen vanwege hun huidskleur en dan enthoesiaste leden van Vb worden : hun enige weg om "iets" aan die miserie te kunnen doen. Ouderlingen die slecht te been zijn en geen zitplaats aangeboden krijgen op bus of tram, blijven ook gelaten staan. Ik denk dat we op maatschappelijk gebied met een serieus "Stockholmsyndroom" zitten. De voorbeelden die jullie aanhalen zijn niet exclusief, je vindt er veel zelfs in je directe omgeving.

Nu is dit geen pleidooi voor een algemene doorgeslagen assertiviteit van de fysisich" of "sociaal" of "intellectueel" zwakkere medemens. Een VB-er zou hier dadelijk een oproep in zien om een strengere orde door een sterk bestuur, veel politie, camera's, de gewapende streng straffende overheid..

Verander de wereld : begin bij jezelf ! Zou een goed motto zijn, ook voor die Homoseksuele man die zijn gelijkgeaarde medemensen veroordeelt,
ook voor die Moslimvrouw die zich haar minderwaardigheid laat aanpraten en haar dochters in hetzelfde stramien laat leven..

Er zijn zelfs kapitalisten die fortuinen vergaarden en om dit te vergoelijken
op een onvoorstelbare schaal aan internationale solidariteit gaan doen.
Ergens moeten we toch wat sympathie hebben voor al die "vreemde eenden". Of zijn het "lelijke eendjes" die veranderen in zwanen ?
Oud 8 september 2006, 12:12   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat er wel rassen bestaan. er is geen ras die beter is dan een ander, maar ze bestaan wel. je kan er niet omheen dat er nu verschillende huidskleuren zijn, hoe spijtig het ook is. ook qua spierontwikkeling is er een verschil, zwarten hebben een betere spierontwikkeling dan blanken bv (gemiddeld uiteraard, niet elke zwarte springt hoger dan elke blanke). is het verkeerd om dat te zeggen? ik vind van niet, je geeft er geen gevolgen aan.

vanaf vandaag ben ik dus een racist, genoteerd.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:14   #14
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Er zijn zelfs kapitalisten die fortuinen vergaarden en om dit te vergoelijken
op een onvoorstelbare schaal aan internationale solidariteit gaan doen.
Ergens moeten we toch wat sympathie hebben voor al die "vreemde eenden". Of zijn het "lelijke eendjes" die veranderen in zwanen ?
Volmaakt akkoord:
Er is meer vreugde voor één schaap dat tot de kudde terugkeert..."
Trouwens: geef toe dat linkse types vaak weinig problemen hebben met blok-stemmers in het dagelijkse leven. Ik heb nog nooit gehoord dat een linkse gast blokkers in mekaar begon te slaan op straat of op café
Oud 8 september 2006, 12:17   #15
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind dat er wel rassen bestaan. er is geen ras die beter is dan een ander, maar ze bestaan wel. je kan er niet omheen dat er nu verschillende huidskleuren zijn, hoe spijtig het ook is. ook qua spierontwikkeling is er een verschil, zwarten hebben een betere spierontwikkeling dan blanken bv (gemiddeld uiteraard, niet elke zwarte springt hoger dan elke blanke). is het verkeerd om dat te zeggen? ik vind van niet, je geeft er geen gevolgen aan.

vanaf vandaag ben ik dus een racist, genoteerd.
Je bent gebuisd voor racist: omdat je stelt dat er geen ras beter is dan een ander.
De basis van racisme is niet de indeling in rassen: iedereen maakt die fout, het is een taalfout. Een wetenschappelijke fout.
Maar het wordt pas racisme in de negatieve zin als je er een negatieve bijklank aan geeft: "vuile blanke" denken als je een witte ziet binnenkomen,bijvoorbeeld...
Oud 8 september 2006, 12:27   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je bent gebuisd voor racist: omdat je stelt dat er geen ras beter is dan een ander.
De basis van racisme is niet de indeling in rassen: iedereen maakt die fout, het is een taalfout. Een wetenschappelijke fout.
Maar het wordt pas racisme in de negatieve zin als je er een negatieve bijklank aan geeft: "vuile blanke" denken als je een witte ziet binnenkomen,bijvoorbeeld...
volgens je eigen definitie wel hé:

Citaat:
Eén racist is een geesteszieke die rassen ziet. Die natuurlijk niet bestaan (al lang bewezen door de wetenschap) bij mensen.
Een racist kent dan een paar hoofdrassen: zwarte, witten, gele en rode (alhoewel indianen eigen lijk niet rood zijn, maar dat is niet de enige fout die ze maken...)
Oud 8 september 2006, 13:34   #17
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Xeno-fobie is niet hetzelfde als vreemdelingenhaat. Het is angst voor het vreemde.

Ik ben zelf arachnofoob (moet daar dringend iets aan doen): ben bang van spinnen. Ik haat die beesten echter absoluut niet: er is niks mooier dan een spinnekop bezig te zien haar web te bouwen. Mits ze dat buiten doet en ik niet verplicht ben dezelfde kamer ermee te delen. Dan word ik bang; en zelfs dan nog zal ik eerder proberen dat beest te overtuigen om de poten te nemen dan het gewoon dood te duwen met een veegborstel.

------------------------------

Los daarvan: ge hebt gelijk, Eric

(arme jongen...)
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:26   #18
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens je eigen definitie wel hé:
je had een zinnetje vergeten te citeren
"een Xenfoob is iemand die vreemdelingen haat tout court. "
Oud 8 september 2006, 21:02   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Xeno-fobie is niet hetzelfde als vreemdelingenhaat. Het is angst voor het vreemde.
Eindelijk iemand die de kortst mogelijke correcte reply geeft.
Inderdaad:
xenofobie = angst voor het vreemde.
haat voor het vreemde = misoxenie (cfr. misogynie = vrouwenhaat)

Taalkundig is eric soms lichtjes in de war, maar voor de rest heeft hij gelijk, zeker?
Oud 8 september 2006, 21:09   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
xenofobie = angst voor het vreemde.
haat voor het vreemde = misoxenie (cfr. misogynie = vrouwenhaat
Een vraag die ik me stel naar aanleiding van erics artikel:
Is hij blokkofoob of misocuub?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be