Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2006, 14:09   #101
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht

Koop eerst eens zo'n jongerenboekje waarin uitgelegd wordt wat bisexueel, wat homo is en wat hetero is.
Bart heeft NIETS fout gezegd. U probeert gewoon te doen of niets tegen homos heeft omdat u bang bent van de reactie van de mensen. als u niets van andersgeaarden weten wilt, dan zegt het ook rechtuit. Maar nu bent u gewoon een homohater en een lafaard.

BAH

Gewoon een kleine opmerking: die boekjes zijn gratis te verkrijgen in de meeste Jongeren Informatie Punten en Jongeren Advies Centra. Kopen hoeft dus niet, maar iedereen die denkt een uitspraak te moeten doen over holebi's zou zich inderdaad eerst een beetje informeren want meestal doen ze uitspraken gebaseerd op vooroordelen (zoals "bi's doen het met mannen en vrouwen tegelijk" of "homoseksualiteit komt in de natuur niet voor").
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 08:35   #102
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Sommige mensen hebben we liever niet.
Geen gevaar zu, nooit stem ik op het VB. NOOIT; ik heb nog mijn trots en eer hoor.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:05   #103
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Geen gevaar zu, nooit stem ik op het VB. NOOIT; ik heb nog mijn trots en eer hoor.
En jouw verloren strijd! Want wat jij wilt, is nog nooit gebeurd en zal nooit gebeuren: homoseksualitiet gelijkstellen met heteroseksualiteit.

We leven nu gelukkig in een periode dat homoseksuelen als gelijkwaardige mensen worden behandeld (islamtische landen uiteraard buiten beschouwing gelaten).
Ik vrees dat door mensen zoals jij de klok vlugger zal teruggedraaid worden. Hopelijk maken wij het niet meer mee, maar dat die terugdraaiïng eraan komt, is een zekerheid, helaas.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:21   #104
bartje
Minister-President

Standaard

voil�* de homohaat slaat alweer toe, hmmm die terugdraaiing erkomen, vergeet niet dat er nog verschillende gerechtshoven bestaan wegens discriminatie hé dan, wat met de reeds gesloten huwelijken etc?? Maar ja voor VB'ers is dat niet van belang zeker wat de gevolgen daarvan zijn op menselijk vlak!
Oud 7 september 2006, 15:30   #105
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jouw verloren strijd! Want wat jij wilt, is nog nooit gebeurd en zal nooit gebeuren: homoseksualitiet gelijkstellen met heteroseksualiteit.

We leven nu gelukkig in een periode dat homoseksuelen als gelijkwaardige mensen worden behandeld (islamtische landen uiteraard buiten beschouwing gelaten).
Ik vrees dat door mensen zoals jij de klok vlugger zal teruggedraaid worden. Hopelijk maken wij het niet meer mee, maar dat die terugdraaiïng eraan komt, is een zekerheid, helaas.
U spreekt zich weer ens volkomen tegen.

Eerst zegt u dat homosexualiteit/ bisexualiteit niet gelijk kan worden gesteld met heterosexualiteit en dan zegt u dat het helaas zal zijn.
Zolang er mensen bestaan die zo denken als u, zal het inderdaad niet gelijkwaardig zijn en niet door mensen als bart.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:48   #106
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt zich weer ens volkomen tegen.

Eerst zegt u dat homosexualiteit/ bisexualiteit niet gelijk kan worden gesteld met heterosexualiteit en dan zegt u dat het helaas zal zijn.
Zolang er mensen bestaan die zo denken als u, zal het inderdaad niet gelijkwaardig zijn en niet door mensen als bart.
Ik geloof dat hier niet één linkse kan lezen. Dan maar even voor papklasjuf spelen:
1.Ik heb gezegd dat homoseksualiteit gelijkstellen met heteroseksualiteit nooit ingang zal vinden. Nooit! Is ook nooit geweest, nergens.
2. Ik zeg: We leven nu gelukkig in een periode dat homoseksuelen als gelijkwaardige mensen worden behandeld, maar dat ik ervoor vrees dat dat vlug teruggeschroefd zal worden. Mensen zoals Bart, die het onderste uit de kan willen, versnellen dat proces.

Moeilijk hé?
Oud 7 september 2006, 15:55   #107
bartje
Minister-President

Standaard

Allé nu zijn degene die voor homoseksualiteit zijn al linksen en het onderste uit de kan, er is al het huwelijk en adoptie... gewoon nog beetje meer begrip en minder haat zou al héél véél waard zijn.
Maar het homohatende VB zal me niet in mijn doel verhinderen!
Oud 7 september 2006, 16:16   #108
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat hier niet één linkse kan lezen. Dan maar even voor papklasjuf spelen:
1.Ik heb gezegd dat homoseksualiteit gelijkstellen met heteroseksualiteit nooit ingang zal vinden. Nooit! Is ook nooit geweest, nergens.
2. Ik zeg: We leven nu gelukkig in een periode dat homoseksuelen als gelijkwaardige mensen worden behandeld, maar dat ik ervoor vrees dat dat vlug teruggeschroefd zal worden. Mensen zoals Bart, die het onderste uit de kan willen, versnellen dat proces.

Moeilijk hé?
Mevrouw de papjuf, ik begrjp iets niet, leg het een simpele dommerik eens uit.

Ik ben geen "linkse", doe eerst de moeite meer berichten van me te lezen en zie dat ben rechts progressief (als zoiets bestaat) ben.

Homosexualiteit/bi hoeft helemaal niet "gelijk gesteld" te worden. Het is gelijk.
In de hoofden van velen is het ál gelijk en volgens de wet is het ook gelijk. Er bestaat geen wet meer die homo/bi-sexualiteit veroordeeld.
Homosexualiteit was aanvaard in alle grote culturen van deze wereld.
Daarom heet ook grieks, weet u wel mevrouw de papjuf.

U "vreest" voor het terugdraaien van de klok.
Onzin, anders zou u zo een kraam niet uitbraken.
Wel dat het in sommige hoofden nog een tijd zal duren voor ze aanvaarden dat er geen verschil bestaat bij sex, enkel varianten.
Ik denk eerder dat u denkt van : godverdomme die viezerikken hebben al een paar gelijke rechten en nu willen ze nog meer.
Net zoals die mannen die diezelfde argumenten hadden bij de vrouwenemancipatie.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 23:46   #109
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
voil�* de homohaat slaat alweer toe, hmmm die terugdraaiing erkomen, vergeet niet dat er nog verschillende gerechtshoven bestaan wegens discriminatie hé dan, wat met de reeds gesloten huwelijken etc?? Maar ja voor VB'ers is dat niet van belang zeker wat de gevolgen daarvan zijn op menselijk vlak!
Precies alsof de moslims wiens invloed elke dag groter wordt zich daar veel van zullen aantrekken. En de poco partijen �* la SP-A zullen jullie als eerste een dolk in de rug planten als het gewicht van de moslims dat noodzakelijk maakt. De gemiddelde politicus in belgië wil maar 1 ding en dat is een postje. En gezien het aantal homo's niet kan stijgen en dat van een andere bevolkingsgroep heel erg snel stijgt is het rekensommetje snel gemaakt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 06:10   #110
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen "linkse", doe eerst de moeite meer berichten van me te lezen en zie dat ben rechts progressief (als zoiets bestaat) ben.
Neen, beste kleuter, zoiets bestaat niet.

Citaat:
Homosexualiteit/bi hoeft helemaal niet "gelijk gesteld" te worden. Het is gelijk.
In de hoofden van velen is het ál gelijk en volgens de wet is het ook gelijk. Er bestaat geen wet meer die homo/bi-sexualiteit veroordeeld.
Homosexualiteit was aanvaard in alle grote culturen van deze wereld.
Daarom heet ook grieks, weet u wel mevrouw de papjuf.
Wat een onzin. In niet één cultuur ter wereld is homoseksualiteit gelijkgesteld geweest met heteroseksualiteit, hoogstens getolereerd (en zwijg over dat fabeltje bij de Grieken).

En nu de lakmoesproef: Citeer mij één zin uit het partijprogramma van gelijk welke partij waarin staat dat homoseksualiteit een volkomen normale vorm is van seksualiteitsbeleving. En omdat ge in de papklas zit leg ik de nadruk op 'seksualiteit', niet op de 'seksuelen', want dat gaat over mensen.

En het woord viezerikken gebruikt gij, niet ik. Ik denk dat je je geaardheid nog niet goed verwerkt hebt.

Laatst gewijzigd door Duym : 9 september 2006 om 06:11.
Oud 9 september 2006, 07:38   #111
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu de lakmoesproef: Citeer mij één zin uit het partijprogramma van gelijk welke partij waarin staat dat homoseksualiteit een volkomen normale vorm is van seksualiteitsbeleving.
De lakmoesproef: programma's van politieke partijen...

Jij hebt echt wel nood aan politici precies.
Oud 9 september 2006, 07:42   #112
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
De lakmoesproef: programma's van politieke partijen...

Jij hebt echt wel nood aan politici precies.
Hiermee te kennen gevend dat de De anarchistische bankier met de mond vol tanden staat.
Oud 9 september 2006, 07:48   #113
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hiermee te kennen gevend dat de De anarchistische bankier met de mond vol tanden staat.
Ik mag graag zo een opmerking horen van iemand die vindt dat de meeste vreemdelingen zich als beesten gedragen.
Oud 9 september 2006, 07:57   #114
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag graag zo een opmerking horen van iemand die vindt dat de meeste vreemdelingen zich als beesten gedragen.
De tanden zijn uit de mond, maar ik wacht op een zinnig antwoord.
Oud 9 september 2006, 08:04   #115
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De tanden zijn uit de mond, maar ik wacht op een zinnig antwoord.
Bedoel je zoiets:

http://www.groen.be/

Citaat:
Groen! verzet zich tegen elke discriminatie op basis van seksuele voorkeur. Zo zou holebiseksualiteit een vanzelfsprekend onderdeel moeten zijn van de leerplannen en eindtermen van alle scholen. Zo kunnen jongeren zich in alle openheid een beeld vormen van holebi’s en holebigezinnen. Een cultuur van openheid maakt ‘uit de kast komen’ minder bedreigend.

http://www.sp.be/provinciaal/nieuws/...nID=9&iID=8125

Citaat:
We willen we dat gemeenten en steden een intentieverklaring opstellen waarin ze stellen dat discriminatie op grond van een homoseksuele voorkeur wordt afgekeurd en bestreden.

Een stap verder is het uitwerken van een beleidsnota. De doelstellingen van een holebibeleid kunnen als volgt worden omschreven:

- bestrijden van discriminatie van holebi’s
- ondersteunen van zelforganisaties van holebi’s
- vergroten van de zichtbaarheid van homoseksualiteit
- doorbreken van de vanzelfsprekendheid van heteroseksualiteit

Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 september 2006 om 08:10.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 09:05   #116
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Precies alsof de moslims wiens invloed elke dag groter wordt zich daar veel van zullen aantrekken. En de poco partijen �* la SP-A zullen jullie als eerste een dolk in de rug planten als het gewicht van de moslims dat noodzakelijk maakt. De gemiddelde politicus in belgië wil maar 1 ding en dat is een postje. En gezien het aantal homo's niet kan stijgen en dat van een andere bevolkingsgroep heel erg snel stijgt is het rekensommetje snel gemaakt.
Ah hetheeft nog lang geduurd, het geliefde argument van onze homohatertjes er de moslims bij betrekken.

Oud 9 september 2006, 09:25   #117
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah hetheeft nog lang geduurd, het geliefde argument van onze homohatertjes er de moslims bij betrekken.
Ik zou toch niet te veel lachen met de moslims. Van madame Oncelinck mogen die je van het dak gooien, met je kop naar beneden.
Oud 9 september 2006, 09:29   #118
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou toch niet te veel lachen met de moslims. Van madame Oncelinck mogen die je van het dak gooien, met je kop naar beneden.
Waar en wanneer heeft die dat gezegd?

Oud 9 september 2006, 09:31   #119
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, bij Groen! Voor Spa ook? Ik geef het toe. De bewering dat homoseksualiteit normaal (vanzelfsprekend) is, moeten we inderdaad bij links gaan zoeken.
Ik geloof dat averechts Bartje niet op zijn plek zit bij NVA
Oud 9 september 2006, 09:36   #120
bartje
Minister-President

Standaard

Nu zit ik al bij de NV-A...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be