Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2006, 14:59   #5921
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Volgens mij onderschat u de impact van het antisemitisme, de pogroms en de jodenvervolgingen. Degenen die de staat Israel hebben gesticht deden dat o.m. omdat ze nooit meer iets als de holocaust wilden laten gebeuren zonder zichzelf te kunnen verdedigen. En terecht. Het enige wat de joodse bevolking van Europa kon verwachten was gebroken beloften. Zelfbeschikking was een van de belangrijkste beweegredenen.
Wat je zegt van de Holocaust klopt.
Spijtig genoeg vergeet je de huidige Palestijnse bevolking te vermelden die evengoed een bestaansrecht heeft.

De Holocaust mag ook geen excuus zijn om het geweld tegen en de onderdrukking van andere volkeren goed te praten.

De 1,2 miljoen Palestijnen in de Gaza-strook:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5895
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 15:06   #5922
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Racisme neen, ik vind het hoogstens onverstandig en contra-productief om zo hardnekkig aan je eigen normen en waarden te blijven hangen als je te gast bent bij andere gemeenschappen.
Ik denk net hetzelfde over fundamentalistische moslims die zich niet willen integreren bij ons. Een te conservatieve en fanatieke houding is contra-productief voor een goede integratie.
Godsdienstvrijheid ja, burka eigen wijken en eigen scholen, verplichte huwelijken onder elkaar ..... neen.
Het is juist. De Joden wensen zich niet te integreren. En ze hebben gelijk ook. anders bestonden ze niet eens meer.

Anderzijds is het ook juist dat ondanks hun onwil tot integratie, zij nooit enige last betekenden voor de plaatselijke bevolking of de wetten van het land waar zij verbleven.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 15:08   #5923
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal onvriendelijk klinken maar ik baseer mij op ervaringen in eigen land. Na al die eeuwen leeft de Joodse gemeenschap nog steeds erg teruggetrokken volgens strenge religieuze normen en waarden.
Ze zijn vooral actief in de diamantsector en de handel.
Eigenlijk zijn ze niet veel geëvolueerd in hun denken en hebben ze zich niet echt gemengd met de plaatselijke bevolking. Ze doen vergeef me het woord, aan inteelt. En dat is nooit goed.
Waarom doen ze dat toch ? De wereld verandert, de wereld evolueert.
Misschien is hen dat ook fataal geworden in de vorige eeuwen. Ze bleven volgens mij te gehecht aan hun eigen normen en waarden en hadden te weinig interesse voor de buren bij wie ze leefden.
Ik zie geen andere uitleg voor hun dramatische geschiedenis.
Volgens mij wordt het dus hoog tijd dat het Joodse volk wat evolueert, en dat voor hun eigen goed en ook ons welzijn en vrede.
Ik ben alvast dicht bij het einde van mijn analyse.
Volgens mij is deze posting duidelijk in strijd met de antiracisme wetgeving van België.

Paulus.
Oud 9 september 2006, 15:11   #5924
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dus dat ondermeer Hamas en consoorten de Israëlische staat en zijn inwoners wil vernietigen kan u gestolen worden ?
We hebben het over twee verschillende zaken. Jij verdedigt -zoals gewoonlijk- alleen de Israëlische Staat.

De levensomstandigheden van de 1,2 miljoen Palestijnen in de Gazastrook zijn echter onmenselijk op dit ogenblik. Daar moet dringend iets aan gedaan worden. Het is onbegrijpelijk dat de internationale gemeenschap dit laat gebeuren en de Europese Gemeenschap er zelfs mede verantwoordelijk voor is. (Over de VS spreken we niet want die hebben toch geen respect voor de mensenrechten)

Het is trouwens niet zo dat Israël vernietigd dreigt te worden maar het zijn Palestina en Libanon die door Israël vernietigd worden en/of werden.

Zoals ik je reeds zei, zijn er sinds de 2de intifada 5.500 Palestijnen (waarvan heel wat kinderen) vermoord en zitten er duizenden Palestijnen in Israëlische gevangenisssen opgesloten omdat zij zogezegd verdacht worden van 'terrorisme'.

De situatie in de Gaza-strook waarvoor vooral Israël en de VS verantwoordelijk zijn:
Oud 9 september 2006, 15:15   #5925
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens mij is deze posting duidelijk in strijd met de antiracisme wetgeving van België. Paulus.
Hij probeert je tot de zoveelste eindeloze discussie te provoceren, Labyrint.
Oud 9 september 2006, 15:17   #5926
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Het is trouwens niet zo dat Israël vernietigd dreigt te worden .....
Men dreigt daar wéldegelijk mee. Men heeft de vernietiging van Israël gezworen bij de hoogste eed. En dat weet je best.

De gevolgen zijn bekend.

Paulus.
Oud 9 september 2006, 15:18   #5927
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij probeert je tot de zoveelste eindeloze discussie te provoceren, Labyrint.
Integendeel probeer ik steeds bij het onderwerp te blijven. Maar ik snap intussen wel dat jij dat niet kan zien.

Paulus.
Oud 9 september 2006, 15:20   #5928
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Men dreigt daar wéldegelijk mee. Men heeft de vernietiging van Israël gezworen bij de hoogste eed. En dat weet je best.

De gevolgen zijn bekend. Paulus.
Je probeert mij te provoceren, Paulus.
Als je een ander plaatje oplegt, dan wil ik nog wel eens luisteren.

De situatie van de 1,2 miljoen Palestijnen in de Gazastrook:

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 september 2006 om 15:20.
Oud 9 september 2006, 15:26   #5929
Girard
Vreemdeling

Girard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is juist. De Joden wensen zich niet te integreren. En ze hebben gelijk ook. anders bestonden ze niet eens meer.

Anderzijds is het ook juist dat ondanks hun onwil tot integratie, zij nooit enige last betekenden voor de plaatselijke bevolking of de wetten van het land waar zij verbleven.

Paulus.
Nooit tot last geweest?
Voor de tweede wereldoorlog werden de Joden door bijna gans Europa niet graag gezien! En daarom door velen als een last gezien van de bevolking!
Het als 'last' zijn van een bevolking kan ook vanuit een ander perspectief bekeken worden! Ik meen wel dat ze zelf nooit tot ergernis hebben willen zijn! De ellende ontstond uit de mentaliteit van de bevolking! De Joden werden niet aanvaard (daar heeft Hitler trouwens ook op ingespeeld)!

In dit opzicht kan men zeggen dat ze wel een last waren!

"Het narcisme van het kleine verschil"
Girard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 15:41   #5930
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het over twee verschillende zaken. Jij verdedigt -zoals gewoonlijk- alleen de Israëlische Staat.
En jij kiest zoals gewoonlijk de kant van Hezbollah en de terreur.

Citaat:
De levensomstandigheden van de 1,2 miljoen Palestijnen in de Gazastrook zijn echter onmenselijk op dit ogenblik. Daar moet dringend iets aan gedaan worden. Het is onbegrijpelijk dat de internationale gemeenschap dit laat gebeuren en de Europese Gemeenschap er zelfs mede verantwoordelijk voor is. (Over de VS spreken we niet want die hebben toch geen respect voor de mensenrechten)
De leefomstandigheden in Gaza zijn slecht dit komt ondermeer door de onwil of onkunde van de PA om orde op zaken te stellen en zo de terreurbewegingen te ontwapenen en ontmantelen. Zolang dit niet gebeurd sluit Israël de gebieden af en grijpt het zelf in .
de int gemeenschap (de EU en de VS) doen meer dan de arabische broeders om de palestijnen te helpen.

Citaat:
Het is trouwens niet zo dat Israël vernietigd dreigt te worden maar het zijn Palestina en Libanon die door Israël vernietigd worden en/of werden.
mss moet je de Hamas geschriften eens goed lezen.
Oud 9 september 2006, 16:29   #5931
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Girard Bekijk bericht
Nooit tot last geweest?
Voor de tweede wereldoorlog werden de Joden door bijna gans Europa niet graag gezien! En daarom door velen als een last gezien van de bevolking!
Het als 'last' zijn van een bevolking kan ook vanuit een ander perspectief bekeken worden! Ik meen wel dat ze zelf nooit tot ergernis hebben willen zijn! De ellende ontstond uit de mentaliteit van de bevolking! De Joden werden niet aanvaard (daar heeft Hitler trouwens ook op ingespeeld)!

In dit opzicht kan men zeggen dat ze wel een last waren!
Ze waren een 'last' voor velen omdat ze meer kennis en rijkdom bezaten dan meesten. Ook omdat ze zo een gesloten en verbonden groep vormen...

Joden zijn nooit een echte 'last' geweest! Er werd altijd duchtig ingespeelt op frustraties van de bevolking tegenover deze vorm van "elite"; DAT is wat Hitler ook heeft gedaan (en de kerk voor hem en de islam na hem). De joodse "mentaliteit" is mij onbekend aangezien ik dacht te hebben geleerd dat onze godsdienst uit het judaisme is ontsprongen...

Maar natuurlijk dit hangt allemaal af van de definitie van "last" dus...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 16:40   #5932
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens u zijn het dus de Joden die zich goed voelen bij andere gemeenschappen, zij die goed-geïntegreerd zijn, die nu naar Israël trekken.
Lijkt niet logisch. Je vertrekt als je je niet goed voelt en hoopt op een beter leven tenzij je voor de zaak gaat vechten.......

Het Bilu manifest bewijst dat ze wel degelijk religieus geïnspireerd waren.
Toch is het zo dat het zionisme vooral is ontstaan binnen de meest "geëmancipeerde" delen van de joodse gemeenschap. (Voor je opnieuw met stromansargumenten afkomt, let op de woordjes "vooral" en "binnen de").

Uit Wikipedia (met alle gebruikelijke reserves, maar dit lijkt me te kloppen, je kan het ook verder opzoeken):
Citaat:
The Haskala of Jews in European countries in the 18th and 19th centuries following the French Revolution, and the spread of western liberal ideas among a section of newly emancipated Jews, created for the first time a class of secular Jews who absorbed the prevailing ideas of rationalism, romanticism and, most importantly, nationalism. Jews who had abandoned Judaism, at least in its traditional forms, began to develop a new Jewish identity, as a "nation" in the European sense. They were inspired by various national struggles, such as those for German and Italian unification, and for Polish and Hungarian independence. If Italians and Poles were entitled to a homeland, they asked, why were Jews not so entitled?
(Nota: Haskala is zoiets als Joodse Verlichting.)
Oud 9 september 2006, 16:47   #5933
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
De leefomstandigheden in Gaza zijn slecht dit komt ondermeer door de onwil of onkunde van de PA om orde op zaken te stellen en zo de terreurbewegingen te ontwapenen en ontmantelen. Zolang dit niet gebeurd sluit Israël de gebieden af en grijpt het zelf in .
de int gemeenschap (de EU en de VS) doen meer dan de arabische broeders om de palestijnen te helpen.
Eens kijken wat de Israëlische regering mij hier te vertellen heeft...

Je uitleg over de 'slechte leefomstandigheden in Gaza' is inderdaad het officiële standpunt van de Israëlische regering.
Dat standpunt is heel éénvoudig: 'Dat er 1,2 miljoen Palestijnen verkommeren, kan ons geen reet schelen. Voor ons mogen ze gerust omkomen. Ze hebben het immers uitsluitend aan hun eigen te danken. De Palestijnse Autoriteit weigert Hamas te elimineren maar voor ons is Hamas een terroristische organisatie. Dat Hamas door de Palestijnse bevolking op een democratische manier werd verkozen en deel uitmaakt van de Palestijnse regering verandert daar niets aan.
Zolang Hamas in de Palestijnse regering zetelt, blijven wij de Palestijnse bevolking terroriseren en bombarderen. De Conventies van Genève zijn voor ons niet meer dan een vodje papier en wij wensen geen rekening te houden met de mensenrechten. Wij doen wat we willen en zijn aan niemand verantwoording verschuldigd. De Verenigde Staten steunen ons. Wij handelen enkel uit zelfverdediging.

Hezbollah ontvoerde twee Israëlische soldaten. We hadden dus het recht om de Libanese bevolking een maand lang te terroriseren en te bombarderen. De Libanese regering had Hezbollah maar moeten aanpakken. Wij doen wat we willen. Met mensenrechten of VN-resoluties hoeven wij geen rekening te houden. De Verenigde Staten steunen ons.'

Daar komt het eigenlijk in het kort samengevat op neer.

De 1,2 miljoen Palestijnen in de Gaza-strook verkommeren:

[

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 september 2006 om 16:51.
Oud 9 september 2006, 17:09   #5934
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ze waren een 'last' voor velen omdat ze meer kennis en rijkdom bezaten dan meesten. Ook omdat ze zo een gesloten en verbonden groep vormen...

Joden zijn nooit een echte 'last' geweest! Er werd altijd duchtig ingespeelt op frustraties van de bevolking tegenover deze vorm van "elite"; DAT is wat Hitler ook heeft gedaan (en de kerk voor hem en de islam na hem). De joodse "mentaliteit" is mij onbekend aangezien ik dacht te hebben geleerd dat onze godsdienst uit het judaisme is ontsprongen...

Joden, vooral elitaire en rijke Joden, werden waarschijnlijk niet altijd even graag gezien door een dikwijls door armoede, werkloosheid en ziekte geteisterde bevolking. Op welke manier de progroms werden geörganiseerd, weet ik echter onvoldoende.

Nu is het wel zo dat Hitler ondermeer dank zij het kapitaal van rijke Joodse industriëlen aan de macht is gekomen.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 september 2006 om 17:25.
Oud 9 september 2006, 17:09   #5935
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De meeste zionisten waren niet religieus geïnspireerd.
Mss wel door het nationalisme.
Geen probleem voor mij , hoor , als Flamingant.
Oud 9 september 2006, 17:11   #5936
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone's citaat
If Italians and Poles were entitled to a homeland, they asked, why were Jews not so entitled?
Voil�*, dus ook Flaminganten.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:06   #5937
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu is het wel zo dat Hitler ondermeer dank zij het kapitaal van rijke Joodse industriëlen aan de macht is gekomen.
*knip*

Geen persoonlijke gedinges.

mvg,
Arnold.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:09   #5938
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Volgens mij is deze posting duidelijk in strijd met de antiracisme wetgeving van België.

Paulus.
Waarom dan,

Nergens in zijn post scheldt hij/zij. Nergens haalt hij de bevolking door het slijk, en nergens doet hij neerbuigend of vijanding, laat staan stigmatiserend.
Hij beschrijft gewoon de situatie van vandaag de dag.
En daar is, per definitie, niets verkeerds aan!
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:14   #5939
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Waarom dan,

Nergens in zijn post scheldt hij/zij. Nergens haalt hij de bevolking door het slijk, en nergens doet hij neerbuigend of vijanding, laat staan stigmatiserend.
Hij beschrijft gewoon de situatie van vandaag de dag.
En daar is, per definitie, niets verkeerds aan!
Indien jij denkt dat dit de situatie van vandaag de dag is:
Citaat:
Het zal onvriendelijk klinken maar ik baseer mij op ervaringen in eigen land. Na al die eeuwen leeft de Joodse gemeenschap nog steeds erg teruggetrokken volgens strenge religieuze normen en waarden.
Ze zijn vooral actief in de diamantsector en de handel.
...dan heb je een probleem met de realiteit.

Of de post van labyrinth racistisch is of niet doet er niet toe. Wat ze schrijft klopt gewoon niet. Het komt wel overeen met bekende clichés en al even bekende grove veralgemeningen.
Oud 9 september 2006, 18:22   #5940
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Niet helemaal correct; er waren wel degelijk ook grote aantallen zeer arme Joden in Europa.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be