Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 7 september 2006, 14:50   #1
KillBE
Vreemdeling

KillBE's schermafbeelding

Standaard Verstandig Rechts

In Berchem is er sinds kort een nieuwe partij opgericht "Verstandig Rechts": http://www.verstandigrechts.be

Zij komen op voor:
  • Minder maar efficientere overheid.
  • "law and order": dus tegen de verdere normvervaging.
  • Aanpak kleine criminaliteit.
  • Gewapend & open bestuur (Neen Mieke Vogels, niet het bestuur met de Kalashnikov )
  • Afschaffen van pestbelastingen voor middenstand.
  • Streng immigratiebeleid, dat enkel echt politieke vluchtelingen toelaat en de grote groep economische vluchtelingen op zeer korte termijn terug naar huis wil. (Tenzij de economische vluchteling een "knelpuntberoep" kent, dan kan hij een "greencard" krijgen.)
Ze komen momenteel enkel nog maar op voor de districtsraad, maar mijn stem hebben ze alvast!
Oud 7 september 2006, 17:25   #2
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Het is niet zo een verstandige zet van 'verstandig' rechts. Ze waren beter bij VLOTT gebleven. op 8 oktober zal het niet 'verstandig' rechts doch wel Vlaams Belang-VLOTT zijn die een feestje zal kunnen bouwen.

'Verstandig' rechts is alleen maar een verzwakking van rechts. Wat alleen maar de pocos ten goede komt. Niet zulk een verstandige zet dus van 'verstandig' rechts.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 17:28.
smiley is offline  
Oud 7 september 2006, 19:42   #3
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Verstandig Rechts een heel lullige naam.
Oud 7 september 2006, 19:44   #4
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Humor is't!
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 13:28   #5
KillBE
Vreemdeling

KillBE's schermafbeelding

Standaard Verstandig Rechts: waarom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
'Verstandig' rechts is alleen maar een verzwakking van rechts. Wat alleen maar de pocos ten goede komt. Niet zulk een verstandige zet dus van 'verstandig' rechts.
Ik denk het niet: zolang je VB stemt is dit de beste garantie dat links aan de macht blijft (omwille van het cordon.)
-Of het VB moest een absolute meerderheid behalen: iets waar men bij het VB zelf niet in gelooft-

De beste manier om een rechtser beleid te krijgen is dus door -ironisch genoeg- niet op het VB te stemmen.

Think about it!
Oud 9 september 2006, 22:01   #6
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillBE Bekijk bericht
Ik denk het niet: zolang je VB stemt is dit de beste garantie dat links aan de macht blijft (omwille van het cordon.)
-Of het VB moest een absolute meerderheid behalen: iets waar men bij het VB zelf niet in gelooft-

De beste manier om een rechtser beleid te krijgen is dus door -ironisch genoeg- niet op het VB te stemmen.

Think about it!
Helemaal mee eens!

't Is ook mijn frustratie dat je als centrum-rechtse kiezer quasi geen enkel alternatief hebt dan het VB.
VLOTT is wel een alternatief, maar het kartel met het VB(en dus cordon ) is een jammere zaak.
Een VB/VLOTT-stem is idd eigenlijk een verloren stem. Als de resultaten binnenlopen zorgen de VB stemmen wel voor wat paniek en opschudding, maar ook niet veel meer dan dat.
Langs de andere kant is er wel geen andere mogelijkheid voor de centrum-rechtse stem dan VB/VLOTT. ...Want de linkse VLD is voor eigenlijk uitgesloten, CD&V/NVA is ook niet echt een mogelijkheid aangezien de katholieken de NVA meer gebruiken omwille van hun stemmenaandeel(7%) dan omwille van hun ideologie. Dit zal blijken bij de federale verkiezingen waarin deze partijen niet meer als kartel zullen opkomen(ik hoop dat ik hierin fout ben).

De VLD zou met gemak de grootste partij in Vlaanderen kunnen zijn als ze de lijn van Dedecker zouden volgen....maar de top heeft beslist om naar links op te schuiven . Het kies-resultaat zal perfect weergeven hoe idioot en onnatuurlijk deze beslissing was.

Jammer dat verstandig-rechts niet in mijn gemeente uitkomt, want mijn stem zouden ze zeker krijgen.

Laatst gewijzigd door zorlac : 9 september 2006 om 22:11.
zorlac is offline  
Oud 9 september 2006, 22:26   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zij komen op voor:[list][*]Minder maar efficientere overheid.
wat in rechtse termen zoveel betekent als: meer vrijheid voor de rijken, meer repressie voor armen, zwakkeren...
klassiek.
Mitgard is offline  
Oud 9 september 2006, 22:41   #9
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wat in rechtse termen zoveel betekent als: meer vrijheid voor de rijken, meer repressie voor armen, zwakkeren...
klassiek.
't Is dat de armen het onder SP-a beleid zoveel beter hebben eh .
Men geeft ze een té lage uitkering en laat ze in hun hangmat zitten. Dit is enorm asociaal imho. Beter zou zijn deze mensen zo snel als mogelijk te reïntegreren in het arbeidscircuit. Niet enkel omdat het de staat geld kost, maar vooral omdat het...het sociaal gevoel, -zelfbeeld, -kinderen, -motivatie, -betrokkenheid, en -..... van deze mensen ten goede komt!
Dat is pas sociaal...

Nog meer vrijheid voor de rijken is uit den boze of zou het toch moeten zijn. Daarin geef ik u gelijk.
zorlac is offline  
Oud 9 september 2006, 22:42   #10
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Verstandig rechts"

De combinatie van die twee woorden alleen al ......
'Verstandig links' is al helemaal belachelijk

Voor de rest,.......sterke argumentatie Pietje

Laatst gewijzigd door zorlac : 9 september 2006 om 22:44.
zorlac is offline  
Oud 9 september 2006, 23:13   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
'Verstandig links' is al helemaal belachelijk

Voor de rest,.......sterke argumentatie Pietje
Was een "open doel"
Pietje is offline  
Oud 9 september 2006, 23:23   #12
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een goed initiatief. Perfect voor mensen die "rechts" zouden willen stemmen omwille van bepaalde standpunten, maar (volgens mij terecht) wantrouwen koesteren tegen de partijtop van het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 9 september 2006 om 23:23.
Mamaloe is offline  
Oud 10 september 2006, 08:59   #13
armando
Schepen

Standaard

het vlaams belang staat voor de poort van de grote doorbraak, i.p.v. een nieuwe partij op te richten zou het beter zijn van alle rechtse krachten te bundelen, het kan er op aan komen
armando is offline  
Oud 10 september 2006, 09:28   #14
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het opzich een goed idee, het is echt jammer dat er tegenwoordig al direct volgende link wordt gemaakt; Rechts = VB = Racist.

Centrum-Rechtse partijen zijn dus erg welkom, partijen die niet zo extreem zijn als het VB, maar toch duidelijke en aansprekende standpunten hebben. VB is geen goede partij om 'rechtse krachten' te bundelen.

Laatst gewijzigd door Chilles : 10 september 2006 om 09:28.
Chilles is offline  
Oud 10 september 2006, 09:31   #15
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Berchem is er sinds kort een nieuwe partij opgericht "Verstandig Rechts": http://www.verstandigrechts.be

Zij komen op voor:
  • Minder maar efficientere overheid.
  • "law and order": dus tegen de verdere normvervaging.
  • Aanpak kleine criminaliteit.
  • Gewapend & open bestuur (Neen Mieke Vogels, niet het bestuur met de Kalashnikov )
  • Afschaffen van pestbelastingen voor middenstand.
  • Streng immigratiebeleid, dat enkel echt politieke vluchtelingen toelaat en de grote groep economische vluchtelingen op zeer korte termijn terug naar huis wil. (Tenzij de economische vluchteling een "knelpuntberoep" kent, dan kan hij een "greencard" krijgen.)
Ze komen momenteel enkel nog maar op voor de districtsraad, maar mijn stem hebben ze alvast!
En met wie gaat 'verstandigrechts' een coalitie vormen?
Oud 10 september 2006, 12:18   #16
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus je geeft toe dat rechts per definitie niet verstandig is?
An Arkos is offline  
Oud 10 september 2006, 17:19   #17
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, maar als je ze naast linkse partijen zet valt het totaal niet op, vermits zij ook verre van verstandig zijn.
Chilles is offline  
Oud 10 september 2006, 18:13   #18
Ambiorix

Standaard

geef mij maar dom rechts, als "verstandig" betekent dat ge ne neoliberale asociale egotripper zijt.
Ambiorix is offline  
Oud 10 september 2006, 18:32   #19
ilfalco
Minister-President

Standaard

Als je het VB programma leest zal je zien dat dat helemaal niet extreem is maar gewoon complexloos rechts. Ik zie trouwens wat weinig verschil met wat vermeulen neer pent.
ilfalco is offline  
Oud 10 september 2006, 18:43   #20
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Helemaal mee eens!

't Is ook mijn frustratie dat je als centrum-rechtse kiezer quasi geen enkel alternatief hebt dan het VB.
VLOTT is wel een alternatief, maar het kartel met het VB(en dus cordon ) is een jammere zaak.
Een VB/VLOTT-stem is idd eigenlijk een verloren stem. Als de resultaten binnenlopen zorgen de VB stemmen wel voor wat paniek en opschudding, maar ook niet veel meer dan dat.
Langs de andere kant is er wel geen andere mogelijkheid voor de centrum-rechtse stem dan VB/VLOTT. ...Want de linkse VLD is voor eigenlijk uitgesloten, CD&V/NVA is ook niet echt een mogelijkheid aangezien de katholieken de NVA meer gebruiken omwille van hun stemmenaandeel(7%) dan omwille van hun ideologie. Dit zal blijken bij de federale verkiezingen waarin deze partijen niet meer als kartel zullen opkomen(ik hoop dat ik hierin fout ben).

De VLD zou met gemak de grootste partij in Vlaanderen kunnen zijn als ze de lijn van Dedecker zouden volgen....maar de top heeft beslist om naar links op te schuiven . Het kies-resultaat zal perfect weergeven hoe idioot en onnatuurlijk deze beslissing was.

Jammer dat verstandig-rechts niet in mijn gemeente uitkomt, want mijn stem zouden ze zeker krijgen.
Volledig mee eens...
Chipie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be