![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#461 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het komt er hem op neer dat voor eksakte wetenschappen overeenstemming bestaat en andere zoals menswetenschappen zijn wetenschappen in wording omdat er nog steeds geen volledige overeenstemming bestaat ( natuurlijk heel bondig samengevat ) . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
|
![]() Citaat:
Van alle diersoorten blijkt dat organen van een varken de kleinste immuunreactie opwekt wanneer ze getransplanteerd wordt in een mens. Om dan maar te spreken dat ons humaan dna meer zit bij varkens dan bij apen, is nogal kort door de bocht (en dat van iemand die alles zelf onderzoekt?). En bij mijn weten wordt er het meest geëxperimenteerd met knaagdieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar bestaat geen dateringmethode voor in ieder geval. De miljoenen jaren theorie is er gewoon gekomen om evolutie uit te leggen. Evolutie waar geen bewijs voor is in de eerste plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
|
![]() Citaat:
En net in deze disciples wordt het meeste onderzoeksgeld gespendeerd. Waarom, als er toch al overstemming bestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
|
![]() Dank aan allen voor de complimenten en de nodige kritiek.
![]() Ik had reeds enkele posts terug een link doorgegeven die door Genehunter was opgestart, over een in grote lijnen overeenkomstige discussie. Sommige van de vragen en tegenwerpingen die ook hier worden gesteld zijn alsnog daar terug te vinden. (Yo Stevie !) Ook hier een woordje meer uitleg aan Amon Re over de beginvoorwaardelijkheid en instandhouding van dit heelal. http://forum.politics.be/showthread.php?t=51513&page=16 Over de dynamiek van de hieruitvloeiende kosmische en subatomaire basis, van elektrische naar magnetische toestand over naar een chemische levensvatbaarheid heb ik van Genehunter nog een wetenschappelijke verklaring te goed. Zelfde link als hierboven Gene. Klassieke en moderne wetenschap heeft zeer zeker haar waarde en toepassingen, daar niet van. Je zal me dan ook nooit dit geesteskind der mensheid met het badwater zien wegspoelen. Waar ik me echter over blijf verbazen is de zelfgenoegzame zekerheid waarmee de orthodoxe stroming in de wetenschap vrede neemt over de oorsprong van het levensverschijnsel alom en voelbaar in ons. De materialistische visie dat bewustzijn uit niet-bewuste materie zou voortkomen is zelfs niet (meer) in de verte vergelijkbaar met wat ik ervaar na doorgedreven logische gevolgtrekkingen en de contemplatie van eender welk natuurkundig verschijnsel, mezelf inbegrepen. En dat is ooit wel eens anders geweest... Ondanks m'n vroege schoolverlating (16) ging er een speelse interesse van me uit naar wetenschappelijke bevindingen, logica en antwoorden op gestelde vragen en problemen, weliswaar in populaire niet-universitaire vorm. Zo heb ik me op rustige momenten zigzag doorheen de bekendste resultaten gelezen die werden ontdekt of beschreven door geesten zoals die van de Oude Grieken over naar Newton, Descartes, Spinoza, von Leibniz, Darwin, Bergson, Marx, Freud, Jung, Locke, hun filosofische mede- en tegenstanders en minder bekende goden inclusief. Nadat dit voorgerecht een beetje gezakt was, kon ik m'n aandacht richten op de wetenschappelijke ontwikkelingen in de 20-ste eeuw op het subatomaire gebied door de quantummechanica. Tesla, Planck, Einstein, Bohr, Heisenberg, Oppenheimer, Hawking zijn slechts enkele van de bekendste namen. Hun repertoire tot en met de huidige stand van zaken werd overzichtelijk samengevat in de intellectuele baanbreker 'Kosmische Visie' van Ervin Laslo. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ervin_L%C3%A1szl%C3%B3 De paralellen en overeenkomsten die de quantumdicipline vertoont met de oosterse leringen zijn frappant. De 'ongrond' van dit quantumverschijnsel, de schijnbare keuzemogelijkheid van het onaangeslagen elektron, de gelijktijdige verschijning en op elkaar afgestemde reacties van aangeslagen deeltjes en de onvoorspelbare in wisseling werkende golffunctie en de wederkerigheid ervan, zelfs de opstelling van de proefinstallatie en aanwezigheid of de intentie van de onderzoeker heeft invloed op de verkregen resultaten. Derhalve ervaren onze beperkte zintuigen steeds een vertekend beeld van wat zich aan ons voordoet als 'realiteit'. Diezelfde quantum-fysici wijzen tevens aan dat, om in een poging een intellectueel begrip te vormen over dit paradoxaal sub-atomair gebeuren, dat () ook in ons plaatsvind, we ons normale en rationele denken dat we bezigen hier niet van toepassing is en zelfs als hinderlijk wordt ervaren door de ingeroeste vooropstellingen die we in ons leven kritiekloos eigen hebben gemaakt. Er dient hiervoor zelfs een heel nieuw kijk- en voorstellingspatroon te ontstaan om een verband te kunnen leggen tussen het fysiek onwaarneembare en de energetische overgang naar de ontstaansituatie van materie. Mijn mening dat een vooropgesteld en intelligent iets de hele kosmos omvat in elke verschijningsvorm, is dan ook mede gebaseerd op de gevolgtrekkingen van de grootste geesten die geleefd hebben. Was het niet Aristoteles die poneerde dat er een vijfde element nl. de 'ether' moest bestaan dat de overige vier met elkaar verbond en een wisselwerking (evolutievoorwaarde) moest mogelijk maken ? Is het niet de quantumfysica die stelt dat voor de interactie tussen het energie/materie-verschijnsel een medium vereist is dat dit alles met elkaar verbindt ? Dat vanuit dit veld elk quanta de keuze heeft om te verschijnen of te verdwijnen als energie of materie, als golf of deel ? Dit word verklaard als een ruimte-vacuumveld dat bindende en geleidende eigenschappen bezit die alles doordringen zodat elke fysieke, chemische of mentale verandering dat in elk wezen op elk ogenblik waar dan ook plaatsvind, onmiddelijk wordt opgenomen en/of doorgegeven naar andere organismen of vormen met overeenkomstige interferentiepatronen en alzo fungeert als een kosmisch opslagmedium van waaruit elk organisme ervaringen 'interfereert' en nieuwopgedane ervaringen kan uitzenden die dan weer worden opgevangen door andere organismen. Het quantumgeladen ruimte-vacuumveld is volgens de laatste quantum-wetenschappelijke bevindingen een uiterst ijl doch supervloeibaar opslag-communicatiefenomeen dat functioneert op quantumniveau en alzo ongebonden is aan de ons gekende beperkingen van natuurwetten, waaronder de lichtsnelheid. Quantumproefnemingen geven aan dat, bij overdracht of uitwisseling van informatie tussen duale deeltjes of golven ivm. hun positie of snelheid onderling de in wisselwerking tredende reactie hierop tov. elkaar in dit ruimte-vacuumveld quasi ogenblikkelijk gebeurt, zonder de vertragende invloed van de onderlinge afstand die ze gescheiden houdt. Dit alles gebeurt in een veelvoud van de ons gekende lichtsnelheid, tot 20.000 keer sneller.(!) Het ruimte-vacuum is noodzakelijk een supergeleidend en absoluut wrijvingloos medium dat elk patroon als een holografisch uitzendinfo opslaat en bewaard tot er een gunstig patroon word gekruist dat, afkomstig van wat of waar dan ook, ermee kan interfereren. Mocht dit niet het geval zijn dan zou er tevens amper sprake kunnen zijn van enige kosmische evolutie die naam waardig, door de ontieglijke onderlinge informatieafstanden in de ruimte, waar 300.000 km/s. een slakkegangetje betekent voor elk soort van transport dat we ooit maar skyhigh zouden kunnen opsturen. Evolutionaire informatieopname en uitwisseling zouden dan eindeloos lang duren, te lang, mocht dit gegeven afhangen van de onvergelijkbaar tragere lichtsnelheid. Mocht er blind toeval in het kosmische spel zitten, dan zou alles er veel langer over doen om te evolueren tot wat we vandaag kunnen ervaren. De Rubik-kubus zal nooit door een blinde tot op z'n zes egaal gekleurde vlakken worden gedraaid indien hij geen informatie krijgt over het bereikte resultaat. Krijgt hij echter telkens een intelligente 'bevestiging' over een goede draai, dan zal hij het zaakje klaren in een fractie van de tijd die hij anders zou steken in het toevallig uitkomen op het beoogde resultaat. Evolutie of de opklimmende gedaanteverwisseling die ons diepste levensbeginsel sinds den beginne heeft ondergaan is dan ook de fysieke neerslag die noodzakelijk blijkt om tot een organisme te komen dat in staat is om zichzelf te reflecteren en herkenning te vinden in zijn kosmische afkomst en in zich zowaar die doelstelling bevat, er zelfs uit bestaat, die inherent is aan het ontstaan van deze kosmos en alles wat eruit voortkomt. Slechts de mens is deze gave tot zelf-herkenning deelachtig door de aangeboren mogelijkheid tot her-innering, met uiteraard ook de keuze van ontkenning als een part of the game dat bestaat uit een geestelijke slaap tot de zuivere bewustwording ervan. Geen Licht zonder voorafgaande Duisternis. Om kort te gaan, de moderne en van alle esoterische franjes ontdane vaststellingen en conclusies der quantumfysica staan wmb. op 1 lijn met het allesomvattende 'Akasha'-principe dat de oude yogi's ea. Oosterse meesters voor hun geestesoog hadden. In dit niet-materiele gebied (ether,quantum-vacuumveld) wordt elke daad, handeling en gedachte die in al dan niet bewust in goede of slechte intentie wordt geuit hier als onvergankelijk wordt bewaard in het ruimtelijk geheugen om tezijnertijd of direct de hierdoor ontstane gevolgen en invloeden ervan te doen gelden, het boeddhistische karma-principe indachtig, eveneens passend bij het evolutionair gegeven in de natuur. Voorts meen ik over voldoende zelfkennis te beschikken om niet enige (gewilde) pretentie of neerbuigendheid te poneren als zou ik enige waarheid in pacht hebben, verre van. De term 'onwetendheid' die ik in deze gebruik slaat in zijn betekenis op het onopzettelijk negeren van de diepe stuwende levenskracht in onszelf en de hiermee in vergelijking onbewuste en verwarde waaktoestand die dagelijks ermee gepaard gaat. De dagelijkse waaktoestand zoals we die kennen is slechts de derde van de vier mogelijke bewustzijnstoestanden die naadloos in elkaar overgaan. De eerste twee bestaan uit de droomloze- en de droomslaap, de vierde toestand is een verlichte (samadhi, satori), waarbij het gevoel van individuele afgescheidenheid dat veroorzaakt wordt door een categoriserende intellect wegvalt en op z'n illusoire waarde wordt doorzien. In dit zuivere bewustzijn (aandachtsveld) ervaart de persoon dat hij/zij tot dan dagelijks als in een droom leefde en rondstapte, als geslagen door een hypnotische bevangenheid die, als de spreekwoordelijke versluiering, hangt omheen het Licht dat we in wezen zijn. Tot zover de betekenis van spirituele onwetendheid. Als ik dan deze oude en recente onderzoekskennis op een zo objectief mogelijke wijze op een rijtje heb gezet, de poeha heb onderscheiden van het serieux, dan zie en ontwaar ik toch wel een diepere zingeving en rationele opbouw van het geheel ipv. een deterministisch materialisme waaraan weinig meer is gelegen dan een toevallig accident parcours, als een monster zonder waarde. Dat ik op dit voor mij alleszins duidelijke spoor ben gekomen heb ik dan ook uitsluitend te danken aan de intellectuele en intuitieve hete kastanjes die ik me heb kunnen toeeigenen door de uit het vuur-halende verwezenlijkingen van intellectuele en spirituele reuzen van allerlei strekkingen over wiens schouders we eens tenauwernood mogen meekijken. Ze hebben me allengs geleerd niets blijvend aan te nemen voor wat het lijkt en onze intellectuele verworvenheden slechts te vertrouwen op het eigen intuitieve gevoel voor de juiste kennis, de juiste verhouding en hun onderlinge harmonie en werking die 'eeuwige waarheid' bevatten en de immer doelgericht werkende grondslag vormt voor het tijdelijke verschijnsel van al het voorbijgaande dat we kunnen ervaren. Daarvan zit ook een micro-totaliteit in ieder van ons, al dan niet in onderlinge bewuste en harmonische verhouding tot het makro-geheel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders loopt ook U kul te verkondigen btw veel mensen hier hebben blijkbaar niet door dat ze gehersenspoeld zijn mbt de evolutieleer. Ik heb nog geen EEN enkel overtuigend bewijs gelezen GEEN EEN! Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 10 september 2006 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geneeskunde exact?? la me nie lachen! Als je eens wist wat er op de markt komt zonder goed degelijk onderzoek! Neem bv vaccinaties!Brrr grrr Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het blijft wachten op een degelijke bron voor deze bewering.
![]() |
#470 | |
|
![]() Citaat:
Dat zal dan toch aan u liggen, vreemd trouwens hoe u betreffende de NWO wel snel overtuigd bent met vaak de vreemdste en domste argumenten. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 september 2006 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.creationism.org/sthelens/MSH1b_7wonders.htm Het is hierdoor trouwens dat het vormen van massa's fosielen veel beter te verklaren is door een wereldwijde katastrofe als de zondvloed . Het beste bewijs hiervoor zijn gefossiliseerde bomen die verschillende aardlagen doorkruisen. Dit kan alleen als de bomen in korte tijd zijn bedekt door lagen van materiaal . http://www.bible.ca/tracks/rapid-formation-coal.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tsja, hiermee geeft U bloot dat u er niks maar dan ook niks van begrepen heeft. Maar geeft niet. ![]() Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 10 september 2006 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 10 september 2006 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |||||
|
![]() Citaat:
http://www.gene.ch/gentech/1998/Jul-Sep/msg00188.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
That's it basicly. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder uw tekst begint met een new species of MOSQUITO is evolving. Dat alleen al slaat nergens op. Binnen een soort is er veel variatie mogelijk, maar het blijft altijd binnenin de soort. De dag dat ze eens kunnen aantonen dat er een volledig nieuwe soort ontstaat , wat nooit zal zijn, dan kun je spreken van wetenschap. Er verdwijnen alleen soorten, niets nieuw komt er bij. Als je bekijkt hoeveel planten en diersoorten er bestaan, zou het niet logisch zijn dat in mensenheugenis ergens iets is geweest vanwaar je kunt zeggen dat het ,al was het een begin van een nieuwe soort? Laatst gewijzigd door Argusx43 : 10 september 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |