![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#501 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
|
|
|
|
|
#502 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#503 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#504 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat éénieder van ons toch al enige reportages heeft gezien of boeken heeft gelezen over recent uitgestorven diersoorten ? Het betreft dan nog maar het topje van de ijsberg gezien kleinere en onbekende diersoorten over het hoofd worden gezien . Wat betreft het terugstellen van natuurlijke selektie naar seksuele selektie verwijs ik u graag nogmaals naar het boek " Darwins hofvijver " van Tijs Goldschmidt , een wetenschapper die uitgestuurd werd door de V.N. om het uitsterven van vissoorten te bestuderen . Ik heb uiteraard alle meerdere boeken over deze materie gelezen , maar ik heb er maar één van thuisliggen . Ik zal nog eens op het net surfen of ik niet meer informatie kan vinden over deze materie . |
|
|
|
|
|
|
#506 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Minister
|
Citaat:
Aan uw antwoorden te zien heb je een serieus grote 'evolutie'bril op. Noch altijd heb je bijv. niet gereageerd op het feit dat er veel wetenschappers , waaronder biologen, genealogen, zijn die de evolutieleer verwerpen. |
|
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb in google , paginas in het Nederlands eens ingetoetst A) uitsterven van diersoorten : 9770 pagina's waarvan de meeste handelen over het HEDENDAAGS MASSAAL UITSTERVEN VAN HEDENDAAGSE SOORTEN . B) google , pagina's in het Nederlands : seksuele selectie : 173.000 pagina's waaronder tal van universitaire linken . Ik kan dit hier enkel bondig resumeren , want met een wetenschappelijke uitleg kan ik wel een paar honderd forums vullen . |
|
|
|
|
|
|
#509 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Grappig dat creationisten zich vaak op het autoriteitsargument beroepen om de evolutieleer te verwerpen, maar dan toch hetzelfde argument gebruiken als ze ergens een idioot vinden met een diploma biologie die zegt wat zij denken. |
||
|
|
|
|
|
#510 | |||
|
|
Citaat:
De belangrijke woorden hier zijn: mening, wetenschap, plausibel & herziening. Citaat:
Het feit dat ze niet verder komen dan ID & creationisme toont echter aan dat ze zelfs niet eens in de buurt komen.
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 10 september 2006 om 16:53. |
|||
|
|
|
|
|
#511 | |||
|
|
Citaat:
b) Ik heb nooit gesteld dat seksuele selectie niet voorkomt. Jij zei dit: Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Banneling
|
Citaat:
A) de evolutietheorie kan geen antwoord bieden op de vraag waarom de laatste tienduizenden jaren wellicht miljoenen soorten zijn verdwenen terwijl geen enkele soort is bijgekomen ( op één na , maar dat was van niet-evolutionaire oorsprong , zie verder ) . B) Het gros van de wetenschappers gelooft allang niet meer in natuurlijke selectie , een deel hangt nu seksuele selektie aan , een ander deel is gewoon afgestapt van de evolutietheorie . Wat betreft het ontstaan van een nieuwe soort is er de laatste 1.000 jaar één opgedoken , het griepvirus ( zonder te willen doorbomen of een virus levende of dode materie is ) . Gezien het uniek karakter van dit virus heeft de wetenschap tot op heden geen andere verklaring dan te stellen dat het NIET uit een andere aards vorm is ontstaan maar dat het enkel kan zijn ontstaan uit een botsing van een meteorieregen en de dampkring . Ziehier het bewijs van het " plotse " bewijs van soorten . |
|
|
|
|
|
|
#513 | |||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Soorten die zich niet adapteren aan hun omgeving sterven uit. deze vaststelling bevestigd de evolutietheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://archives.cbc.ca/IDC-1-75-1965...nfluenza/clip1 http://www.eswi.org/The_origin_of_hu...za_viruses.cfm http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract http://nl.wikipedia.org/wiki/Griep
|
|||||||
|
|
|
|
|
#514 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Kaffer, ik stel voor dat je eerst je opmerkingen staaft met een logische verklaring + bewijzen. Waarom zouden er de laatste 10.000den jaren miljoenen soorten verdwenen zijn ? Heb je daar enig bewijs voor ? Hoe denk je ook te bewijzen dat er geen soorten zijn bijgekomen ? Er zijn een hoop "soorten" die en masse onderling vruchtbaar kunnen voortplanten, maar genetisch net verschillend genoeg zijn om als apparte soort gerekend te worden (paardebloemen, orchideeën,...). Er zijn ook een hele boel dieren die morfologisch zeer sterk op mekaar lijken, maar door een andere leefomgeving instinctief ander gedrag vertonen (amfibieën uit Zuid Europa versus Noord Europa), tussenvormen komen wél voor.
Wat betreft die seksuele selectie, die vraag is al verschillende keren beantwoord. Ik zou ook graag een link of referentie zien ivm dat griepvirus, ik heb dit nog nooit gehoord, ondanks het feit dat griep het laatste jaar zeer veel in het nieuws geweest is. |
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is bewezen dat hier vroeger andere soorten leefden maar hoe die zijn ontstaan en of ze geleid hebben tot andere soorten is niet wetenschappelijk bewezen . b) ik dacht toch dat je bewijzen vroeg naar het feit of diegenen die nog geloven in de evolutietheorie hun theorie al hebben moeten " wijzigen " van de ene selectie naar de andere . |
|
|
|
|
|
|
#516 | ||||
|
|
Citaat:
Er zijn reeds verscheidene voorbeelden van evolutie die wetenschap kon observeren, en links/beschrijvingen van experimenten die de verwantheid tussen diersoorten illustreren. Het is ook zo dat in de wetenschap een theorie recht blijft staan zolang deze niet gefalsificeerd is. Citaat:
http://cas.bellarmine.edu/tietjen/Ev..._dinosaurs.htm Citaat:
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 10 september 2006 om 17:46. |
||||
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De evolutietheorie stelt zelf dat de laatste unieke soort die is ontstaan de mens is . Wat betreft tussensoorten , ook tussensoorten zijn al ontstaan voor de mens V.B. de leeuw en de tijger die nakomelingen kunnen krijgen met elkaar . En uiteraard is ook dit geen bewijs van evolutie , het zijn nauwverwante soorten , of noem het tussensoorten , dat is alles . Wat betreft het griepvirus : www.hcb.be/dmm/download/meerlezen-biotechnologie-pdf . Laatst gewijzigd door Kaffer : 10 september 2006 om 17:54. |
|
|
|
|
|
|
#518 |
|
Banneling
|
Mijne link naar die griepsite lijkt precies niet goed te werken .
Enfin , als ik die site nog eens terug vind zal ik proberen die juist te citeren ( il zit nog maar enkele weken op het net , dus ekskuus hiervoor ) |
|
|
|
|
|
#519 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#520 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Xenotransplantatie 2 Citaat:
Citaat:
En uiteraard hebt U daar ook een bron van? Eigenlijk is dat een domme vraag van mij.
|
|