![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anciaux? Anciaux geloofd in vlaanderen dus no way! Guess again! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
|
![]() Citaat:
Nationalistische verenigingen die de belangen van het Vlaamse volk verdedigen, zij het tegen België, zij het tegen migratiestromen, zij het tegen cultuurimperialisme uit Islam en zionistische hoek. Dan hebben zij mijn steun. Daar hoort ook het Vlaams Belang bij. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 september 2006 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je me dan ook even duidelijk maken door wie de Libanese christenen en Joden hun eigenheid mogen behouden? of heeft dat geen belang meer vermits de meesten ofwel zijn uitgemoord ofwel vertrokken naar andere oorden? Indien je nationalist zijt dan kan je moeilijk een religieuze terroristische groepering steunen, terwijl de helft van de bevolking erdoor werd afgemaakt.Bovendien heeft Hezbollah niks met Libanon te maken maar alles met Iran. Goeie nationalist zijde gij! Leer eerst even wat aardrijkskunde en geschiedenis misschien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
|
![]() Als jij op de dood van een medemens kickt. Tja, wat zit je dan zo te zagen dat BBET zo radicaal is ? Volgens mij zijt gij zelf radicaler dan menig BBET'er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens mensen met een beetje verstand weten dat er die reflex was in diverse landen. Alle wat moeten mensen nu denken die daar niks mee te maken hadden,wat met de mensen die in het verzet waren?? Als ik de verhalen hoor die men mij aan mij vertelde hadden de meeste mensen het niet breed en zijn er veel mannen naar Duitsland gedeporteerd en veel zijn er zelfs nooit meer teruggekeerd. Mijn grootvader was boer en op een stuk land had hij een serre staan,bij een bomraid viel ereen bom op die serre waar hij nog geen 10 minuten daarvoor aan het werk was geweest,alles weg en een krater van 20 meter en 5 meter diep. Kunt ge u voorstellen dat hij of iemand anders zich op dat ogenblijk in zijn serre zouden bevonden hebben? En dan komt Bazil daar doodleuk vertellen dat alle Vlamingen collabo's waren. Ik hou niet van Linkse en rechtse figuren die mensen willen negeren om hun gelijk te halen,Links niet omdat ze het regelmatig vals en gemeen spelen en rechts niet omdat ze geen maat kunnen houden in hun houding en uitspraken tegenover vreemdelingen. Mensen zonder verstand hier op het forum negeer ik gewoon wegens te extreem,en diegenen waarvan ik zou denken dat ze gezond verstand hebben zou ik willen zeggen stop met elkaar te discrimineren en ga voor de gezonde dialoog zonder dat achterlijk links-rechts gedoe. Ik ben resoluut tegen het uitsluiten van mensen en dus tegen het C.S. net zoals ik tegen het uitsluiten ben van eerzame vreemdelingen,die ook om geen misere vragen.
![]() |
![]() |
#1428 |
|
![]() Grapjas: mijns inziens is er een verschil tussen cynisch zijn en morbide moordenaar wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
|
![]() Citaat:
Het kent een verbod op vreemdelingenhaat. De islam moet men niet toelaten. Men kan hem zelf nooit of te nimmer verbieden. Door dit te doen wordt vlaanderen immers een bananenrepubliek. Bent u een aap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat siert je. En daar ben ik het dan ook mee eens.
![]() |
![]() |
#1431 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() And you betcha dat ik radicaal ben. Vandaar dat ik ook nooit in de politiek zal stappen. Ik en macht is gevaarlijk. Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 10 september 2006 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem met het VB is en daar betrap ik mezelf ook regelmatig op is dat ik het VB vereenzelvig met zijn kopstukken. De kopstukken hebben een verleden dat niet strookt met wat ze roepen en je betrapt ze gewoon heel regelmatig op flagrante leugens. En het zal zeker zijn dat er mensen binnen de partij zitten die zich echt willen bezig houden met andere zaken dan het stigmatiseren van vreemdelingen om vervolgens zelf te gaan roepen gestigmatiseerd te worden. Laten we zo'n ander extreem geval nemen, abou jaja Alhoewel hij in het linkse kamp geduwd wordt moet ik die man evenmin als FDW. Die man zegt soms wel dingen die voor mij zinnig klinken, maar nader onderzoek naar die man levert op dat hij zo rechts is als het maar kan zijn. En zijn verleden klinkt ook al niet al te kosjer al moet ik daar enkel op geruchten afgaan. Een cordon sanitaire rond die man en zijn partij zou dus voor mij ook verplicht zijn indien hij (en nu mag je inderdaad effe onder de tafel gaan rollen) de grootste partij van vlaanderen zou leiden. Gooi FDW en zijn entourage buiten en zet die verstrepen en morel in de plaats en het cordon zou snel verdwijnen. Gelieve nu niet beginnen te melken over hoe de partij zou verwateren met dat soort volk, het is enkel een voorbeeld en ik ben er zeker van dat jullie beter dan ik ander en beter kandidaten naar voren kunnen schuiven maar ik wil duidelijk maken dat het cordon sanitaire meer draait om een paar personen dan een partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Schepen
|
![]() Latent racisme gevaarlijker dan explosieven
Gepost door Jo op 10 september, 2006 - 19:07. Ik vind gewoon dat we niet moeten meelopen in een gelijkssoortige angstpsychose ten opzichte extreem-rechts als bij het moslimfundamentalisme (dat in feite ook extreem-rechts is). Wat volgens mij écht gevaarlijk en onvoorspelbaar is, dat is het latent racisme (dit is namelijk de reden waarom extreem-rechts zogenaamd katholiek fundamentalisme zich keert tegen extreem-rechts moslim-fundamentalisme terwijl ze in se bijvoorbeeld beiden het homo-huwelijk willen verbieden). Het gaat over racisme: het afwijzen van mensen omwille van hun 'anders' zijn. Ik vind dat we dat opnieuw in de aandacht moeten brengen! wat ik versta onder latent racisme Gepost door Jo op 10 september, 2006 - 22:30. Het latent racisme is precies datgene waartegen 0110 in opstand wil komen. Het is zo dat VB dit latent racisme nog steeds niet afzweert en dat de partijlijn zelfs af en toe verhard en op die momenten zullen extremisten zich waarschijnlijk daardoor gesteund voelen, ongeacht of ze nauwe partijbanden hebben of gewoon een sterke zelf-identificatie hebben met het discours. Ik stel vast dat de partijlijn op dit moment niet die van een gewelddadige machtsgreep (etc.) is. Ze zullen in tegendeel met een 'familie-vriendelijk gezicht' voor de dag 'proberen' te komen en gestaag kiezers voor zich te 'winnen' om zo hopelijk ergens een absolute meerderheid te kunnen halen. Als ze dat behaald hebben, is het zelfs niet nodig om de bestaande stucturen aan te vallen. Als ze ooit absolute meerderheden zouden behalen, zullen ze - wanneer ze de tijd rijp achten - de partijlijn opnieuw verharden en zijn hun oude standpunten zoals '70-punten-programma, zero-tollerance, weg met de gastarbeiderskinderen' etc. zo weer uit de kast gehaald. Voorbeelden hiervan zie je in de Zuid-Franse stad Orange en in mindere mate met de LPF in Rotterdam. Misschien omdat het wegvallen van de leidersfiguur in zo'n partij een enorm belangrijk gegeven is (vergelijking ter verduidelijking: de CD&V zou zonder Leterme misschien even moet herbronnen, maar zou als geheel nog de steeds dezelfde CD&V blijven.) Het latent racisme is dus veel gevaarlijker dan een paar bommen die ze bij beroepsmilitairen gevonden hebben. Die wapens zien er natuurlijk wel altijd indrukwekkend uit en er zijn bijzonder veel mensen die er tegen zijn. Ik ben grote voorstander van campagnes tegen wapens. Ik vind dit zelfs nog belangrijker dan campagnes tegen roken. Maar die boodschap moet zuiver blijven. Dit beeld gebruiken om angst tegen extreem-rechts cultiveren is voor niemand een oplossing. Racisme is eerder een kwalijke geur van een langzaam bijtend gifgas dan een gapende wonde van een opengereten lichaam. Racisme is een latent probleem waarvan je niet enkel de symtomen moet aanpakken. Want wie worden die verdwaalde jongeren, straatgroepjes en karate-kids als ze nooit in hun jonge leven gerespecteerd worden en dan te horen krijgen dat het de buitenlanders er de schuld van zijn? Dat zijn de meest kwetsbaren die het eerste slachtoffer worden van dit latent racisme. Zij worden dader én slachtoffer. Want doordat zij dader worden verliezen zij niet hun kwetsbaarheid zoals ze gehoopt hadden. Integendeel, hun situatie verergerd en dus blijven ze tegelijk dader en slachtoffer. Door hierin mee te gaan, hun grenzen te verleggen en steeds gewelddadiger worden, vergooien ze toekomst en hun persoonlijkheid die van nature misschien helemaal niet gewelddadig was. Gewiekste leiderstypes zoals bijvoorbeeld die 'idiologische militair', zien dat, zien dat hun 'onderdanen' begeesterd worden en krijgen ze steeds meer in hun macht. Ze ontdekken iets wat hij daarvoor nog niet gekregen heeft: respect, maar het is vals respect. En dat gaat steeds verder als een soort drugs. Maar in het geval van BBET blijft het een 'bende' die een voeding, namelijk het VB, nodig heeft. Omgekeerd heeft het VB hen niet nodig. Het VB heeft enkel de stemmen nodig. Als BBET die stemmen wil ronselen, dan is dat mooi meegenomen. Maar verder willen ze er niets mee te maken hebben (zeker niet officieel). Tot zover mijn beeld van extreem-rechts in Vlaanderen. Dit beeld kan nog scherpgesteld worden. Ik ben zelf vrij jong, maar dat is misschien ook een voordeel om bepaalde dingen anders te zien? Ik vergelijk ook wel met wat ik weet over de geschiedenis (dat is trouwens het enige wat je met geschiedenis kan doen). Ver-gelijken Hadden de Amerikanen een juist beeld over het communisme toen ze hun heksenjacht begonnen? Nee, natuurlijk niet. Het ging misschien ook niet zozeer om de ideologische tegenstelling. Het gaat over macht. Ideologie (religie, cultuur, clan) en angst zijn hefbomen voor macht. Als het alleen maar een ideologische tegenstelling was, dan waren ze aan tafel blijven zitten om te bekijken welke de raakvlakken en de verschillen zijn. Maar het gaat om macht en daarbij zijn raakvlakken oninteressant. Latent racisme belet juist om op een goede manier gelijkenissen en verschillen te zien. Latent racisme is een bruikbaar middel om macht te verwerven. Door het sterk benaderukken van verschillen van de andere groep, kan je macht en aanzien verwerven in de eigen groep t.o.v. van de andere. Ik noem dit 'eigen macht'. Maar je kan evengoe macht verwerven ten opzichte van beide groepen door de gelijkenissen in de verf te zetten. Ik noem dat 'kwadratische macht of kwadraat'. Bij een kwadratische macht zijn er minstens twee leiders die samen een overeenkomst sluiten, een ver-gelijk. Een ver-gelijk kan enkel gevonden worden op de gelijkenissen. In de mate dat de verschillen de samenwerking in de weg zouden staan, worden ze opgenomen als werkpunten. uitsmijter everybody is worth it! Misschien hebben folkies en gabbers ook nog wel raakvlakken? Misschien is er inderdaad wel een Vlaamsche identiteit mogelijk waar men trots op kan zijn? Vlaamsche met de V van Vrede, de l van liberty, de a van amor, de a van anders, de m van mamma, de s van sociaal, de c van christelijk geïnspireerd, de h van humaan en de e van everybody is worth it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
8/22 "Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van allah de doven en stommen die niet willen begrijpen"... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in de zevende dag had men het reeds over “wapenverzamelaars”, weliswaar met een verfoeilijk gedachtegoed. Ge moet niet alles geloven wat ze u op de mouw willen spelden, zeker als het van Geert komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik niet begrijp, is dat zogezegd progressieve mensen deze feiten negeren, ontkennen, en voor de moefti zijn nakomers sympatie betonen? |
|
![]() |
![]() |