Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 08:36   #1481
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jammer voor die advocaat, maar hij zal pas na 8/10/2006 mogelijks gelijk kunnen krijgen. Of misschien pas na de federale verkiezingen. Of pas nadat het Vlaams Belang verboden is.
Ah: ofwel vewijt men het gerecht om te vroeg op te treden, ofwel om te laat te zijn. In feite is het VB een organisatie die boven de wetten moet staan, en haar jeugdbewegingen ook?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 08:37   #1482
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Het is 'off-topic' maar wat je zegt klopt niet:

Husseini raakt onder de indruk van Hitler en organiseert kleine knokploegen, zoals Hitler in de vroege dagen de SA en SS oprichtte, om zijn tegenstanders ofwel te intimideren of om te brengen.
In 1937 ontmoet hij verschillende prominente Nazi's, waaronder de later berucht geworden Adolf Eichmann, en bespreekt de beruchte 'judenfrage'.
in 1941 ontmoet Husseini een zeer prominent Nazi, ditmaal Adolf Hitler zelf. Husseini is ondertussen zeer machtig en invloedrijk in het midden-oosten en hoopt bij Hitler steun te krijgen voor de uitroeiing van Joden in 'zijn' gebied. Hitler echter wil 'zijn' Joden deporteren naar Palestina of Rusland. Husseini wil dit uiteraard niet hebben en dringt er op aan, zoals later blijkt met 'succes', de joden voor eens en voor altijd te vernietigen
.
Onder Husseini's leiding volgt een grote massa-moord op niet-islamitische bevolkingsgroepen, waaronder Joden en Orthodox-Christenen: zo'n 262.000 mensen vinden de dood.

Als ik u was, zou ik de Jommekes ook niet meer lezen.
Husseini had helemaal niet de leiding over moslimtroepen in de Balkan. Die divisies werden geleid door Duitse officieren. Het enige wat hij deed was helpen bij de recrutering van de divisies Skanderberg en Handschar, het oprichten van scholen voor de opleiding van moslimaalmoezenieren en het voorlezen van nazipropaganda op de Pruisische radio. D�*t zijn de wapenfeiten van Husseini in de Balkan en Nazi-Duitsland. Dat hij hoge pieten onder de Nazi's ontmoet heeft, toont nul komma nul aan behalve dat ze ideologisch op sommige punten overeenkomsten vertoonden.

262000 mensen? Zo een cijfer vraagt om bronnen. Laat ze eens zien. Ik ben razend benieuwd.
Oud 11 september 2006, 08:37   #1483
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Is geen kip/ei redenering.
Waarom jarenlang met veel mankracht een extreemrechtse organisatie jaren schaduwen, infiltreren... om dan, met veel machtsontplooiing en mediashow, waarschijnlijk op ne hoop overjaarse pubers te stoten.
Terwijl op hetzelfde moment er waarschijnlijk echte moslimterroristen rondlopen waarvan Audenaert zegt, dat ze bij gebrek aan mankracht, alle dossiers niet meer kunnen opvolgen.
Zo is het ook ongeveer met de bende van Nijvel gegaan op een ogenblik dat 'Belgique' zich eveneens bedreigd voelde in zijn bestaan.
Met dit verschil dat zij effectief aanslagen pleegde en dat de mannen achter die bende NIET mochten gevonden vonden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 september 2006 om 08:38.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 08:41   #1484
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik merk dat iedereen de geschiedenis leest zoals het in zijn kraam te pas komt.Ik denk dat ik alle meningen maar eens ga bijeen zetten, en er een synthese van maken.Zoals op het nieuws: "volgens de politie waren er 2000 man op de manifestatie".En "volgens de organisators waren er 6000 man". Hoeveel waren ze dan écht? 4000 ongeveer zeker...en die 4000 man, voor de énen zijn dat er 4000 te veel, voor de anderen 4000 te weinig...ook hier weer eens.
Gibberish.
Oud 11 september 2006, 09:06   #1485
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Wat ze wel kunnen zeggen is dat het in Vlaanderen zeer sterk gestructureerd was, maar in Wallonië hebben ook nogal wat zwarten aan de Duitse vetpot gezeten!
Bij die collaboratie vergeet men steevast de financiële collaboratie (Société Générale, Banque Lambert,...). Die mannen hebben veel meer slachtoffers op hun geweten, veel meer geld eraan verdiend ...en kregen na de oorlog een algemene amnestie.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 09:28   #1486
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Gooi FDW en zijn entourage buiten en zet die verstrepen en morel in de plaats en het cordon zou snel verdwijnen. Gelieve nu niet beginnen te melken over hoe de partij zou verwateren met dat soort volk, het is enkel een voorbeeld en ik ben er zeker van dat jullie beter dan ik ander en beter kandidaten naar voren kunnen schuiven maar ik wil duidelijk maken dat het cordon sanitaire meer draait om een paar personen dan een partij.
Best Bazil, bedankt voor de goede raad die we echter niet zullen opvolgen.
Moesten de top drie van het VB (die samen met anderen de grootste partij van het land uitgebouwd hebben) plots verdwijnen en vervangen worden door relatief on ervaren nieuwelingen, dan zakt de partij in mekaar.
Het cordon draait niet rond enkele personen zelfs niet rond een partij, maar rond de transfers en Vlaamse onafhankelijkheid. Juist daarom willen het hof en de Frankofonen het cordon behouden. Uit zelfbehoud!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 09:37   #1487
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het cordon draait niet rond enkele personen zelfs niet rond een partij, maar rond de transfers en Vlaamse onafhankelijkheid. Juist daarom willen het hof en de Frankofonen het cordon behouden. Uit zelfbehoud!
Zonder die 3 charismatische klasse politici die elke partij ons benijdt zou het VB niet zijn wat het nu is. We mogen blij zijn dat wel 3 uitmuntende politici hebben zowel op organisatorisch als menselijk vlak.

Het zou waanzin zijn om die 3 op te offeren aan de poco. terwijl dat uiteindelijk niets met de echte reden van het cordon te maken heeft.

Onze tegenstanders zouden uiteindelijk maar al te graag een zwak Vb zien dat kruipt voor machtsdeelname zoals de vu vroeger en de n-va uiteindelijk vandaag. Machtsdeelname is geen doel op zich .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 09:43   #1488
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Dat is misschien eens een vraag voor het VB: als jullie bestuurders worden, garanderen jullie dan zoveel als enigszins mogelijk de scheiding der machten? .
In hoever bestaat nu de scheiding der machten, als rechters en magistraten en Raad van Staat steeds door dezelfde politieke partijen benoemd worden?
De 17 gevaarlijke idioten die zopas werden aangehouden, juist na die angstwekkende verklaring over dreigend en onvoldoende opgevolgd moslimfundamentalisme, en juist voor de verkiezingen lijkt in ieder geval meer dan toevallig.
Door lekken van info vanuit gerechtelijke kringen wist het VB reeds vorige maand dat huiszoekingen zouden uitgevoerd worden voor de verkiezingen.
Dus 'Scheiding der Machten'? Vergeet het maar.

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 september 2006 om 09:49.
Oud 11 september 2006, 09:45   #1489
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Na de verkiezingen laten ze die gasten vrij ...is gewoon weeral een politieke zet om vlaams belang proberen te treffen.... ...om het huidige (geknoei van de laatste 12 jaar te verdoezellen).

Bij de antwerpse polite was het ook zo ..Lamine moest er ook af ...omdat hij optrad zoals het moest tijdens de rellen in het antwerpse.....hij was onschuldig >>>ze hadden er 3 jaar voor nodig om het toe te geven.

Laatst gewijzigd door chris k : 11 september 2006 om 09:46.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 09:48   #1490
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Bij die collaboratie vergeet men steevast de financiële collaboratie (Société Générale, Banque Lambert,...). Die mannen hebben veel meer slachtoffers op hun geweten, veel meer geld eraan verdiend ...en kregen na de oorlog een algemene amnestie.
Zeer juist. Maar er wordt nog iets vergeten:
Tijdens de oorlog gingen heel wat arbeiders vrijwillig in Duitsland werken om wille van de voordelen en niet zozeer uit politieke motieven.
Die arbeiders werden niet vervolgd, omdat ze SP-stemmers waren.
Oud 11 september 2006, 10:12   #1491
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
De gasten die de kernkoppen bewaken zijn gevaarlijk?
Idd, dat zijn ze. En dat zijn niet die gasten die jullie oppakken en terug over den draad zetten. In KB heb je speciale zones waar jullie nooit mogen en zullen geraken en waar "anderssprekenden" je binnen een milliseconde in je broek doen kakken.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:18   #1492
bk232214
Gouverneur

Standaard maakt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Hoe serieus moeten we dit nemen? Zou dat 'Blood & Honour"-crapuul echt tot zoiets in staat zijn?
links is weer bezig , maakt van een mug nu geen olifant
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:29   #1493
bk232214
Gouverneur

Standaard

Regering volop aan zoeken dat er geen leden bij zijn het V.B. zij moeten iemand vinden kost wat kost .Zij hebben nog juist 28dagen voor te zoeken komaan jongens doe jullie best . Denk aan mijn plaatsje voor de volgende 6jaar,ik moet nog maar 2jaar te gaan mijn zoon nog 25jaar

Dank u
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:38   #1494
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die advocaat wordt betaald om zulke (misleidende ???) uitspraken te doen.
Inderdaad, zijn verklarig is net zoveel of weinig waard als die van Blokwatch.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:42   #1495
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Beste Jo, als ik u was, zou ik liefst zover mogelijk van die dingen wegblijven, niet omdat ze gevaarlijk zouden zijn, (ge kunt er bij wijze van spreken mee voetballen zonder dat ze zullen ontploffen... ) maar de gasten die ze bewaken zijn veel gevaarlijker.
Even de honden uitlaten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:43   #1496
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Toch opletten, Jazeker. Je mag ervan op aan dat ze je nu voor nazi gaan verwijten :s
Ik zet er wel degelijk "mogelijks" bij. Mijn punt is dat de politici dit vuurtje alweer flink aangewakkerd hebben, zodat mocht die advocaat een punt hebben (mocht), men niet zal lossen voor de verkiezingen. Over de ware toedracht spreek ik me niet uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:44   #1497
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ah: ofwel vewijt men het gerecht om te vroeg op te treden, ofwel om te laat te zijn. In feite is het VB een organisatie die boven de wetten moet staan, en haar jeugdbewegingen ook?
1. Men heeft geen sporen gevonden van links naar het Vlaams Belang.
2. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1496

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:46   #1498
Piet Hein
Minister

Standaard

Persoonlijk vind ik dat het toch niet volledig een verkiezingsstunt. Ik denk ook niet dat mensen met zo'n ideeën een wapenarsenaal aanlegt om naar te kijken.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 11 september 2006 om 10:51.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:54   #1499
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is het ook ongeveer met de bende van Nijvel gegaan op een ogenblik dat 'Belgique' zich eveneens bedreigd voelde in zijn bestaan.
Met dit verschil dat zij effectief aanslagen pleegde en dat de mannen achter die bende NIET mochten gevonden vonden.
Kan je wel zeggen. Zoveel slordigheden, en niet één stuk belastend bewijsmateriaal? Kom nou hé...
Oud 11 september 2006, 10:54   #1500
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat het toch niet volledig een verkiezingsstunt. Ik denk ook niet dat mensen met zo'n ideeën een wapenarsenaal aanlegt om naar te kijken.
Maar blijft in elk geval, het enorme verschil in aanpak tussen bvb dit en het moslimterrorisme.
Nu kom, 0110 is ook geen concert tegen het vb.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be