Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 10:10   #9001
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
I repeat my question: Bestaan er in het Hebreeuws klinker-tekens of niet?
Het Hebreeuws alfabet bevat geen klinkers.

In de Middeleeuwen werd de nikkud (punten) bedacht om de klinkers aan te geven.
Deze nikkud maakt geen deel uit van het Hebreeuws alfabet, wordt ook vandaag in boeken en kranten niet gebruikt (met de uitzonderingen die ik gisteren al vermeldde).

De vraag blijft welke "klinkers uit het oude Hebreeuws" in het zand verschijnen.

Off-topic: grappig hoe sommige believers hier elkaar zowaar schouderklopjes geven omdat ze zo goed schelden of van de discussie weglopen omdat ze inhoudelijk in het zand bijten. Echt grappig hoor, en o zo volwassen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 september 2006 om 10:11.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:33   #9002
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Echt heel intressant:

Citaat:
"The Meru Project has discovered an extraordinary and unexpected geometric metaphor in the letter-sequence of the Hebrew text of Genesis that underlies and is held in common by the spiritual traditions of the ancient world. This metaphor models embryonic growth and self-organization. It applies to all whole systems, including those as seemingly diverse as meditational practices and the mathematics fundamental to physics and cosmology...Meru Project findings demonstrate that the relationship between physical theory and consciousness, expressed in explicit geometric metaphor, was understood and developed several thousand years ago."

http://www.meru.org/
Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:35   #9003
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hou eens op met je gestook. Daar ging het hier helemaal niet over.
Ik antwoordde gewoon, meer niet.

Ga rustig verder met de discussie over het Hebreeuwse alfabet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8984
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8991

Tussen haakjes: Er werd hier ook veel geschreven en gedebateerd rond de torens van het World Trade Centrum die vandaag precies vijf jaar geleden zijn ingestort

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 11 september 2006 om 10:46.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:44   #9004
Pindar
Banneling

Standaard

het is (nog) geen bewijs, maar toch
zal zelf nog effe verder spitten.
Maar veel staat ook op de site van Stan Tenen

http://cymatics.tribe.net/thread/7af...4-d5310dcf99be

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 11 september 2006 om 11:13.
Oud 11 september 2006, 10:46   #9005
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
het is (nog) geen bewijs, maar toch
zal zelf nog effe verder spitten.
Maar veel staat ook op de site van Stan Teenen

http://cymatics.tribe.net/thread/7af...4-d5310dcf99be

Pin d'Ar
Ik dacht dat ik ze ook al eens gezien had, maar ik vind het niet meer terug.
Oud 11 september 2006, 10:53   #9006
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Inderdaad Gun, het is een beetje onnozel om 'case closed' te scanderen.
Iedereen met ogen ziet dat je technisch knock-out ligt in deze discussie.
Allez Parcifal, voor jou doe ik nog ff de moeite.

Ik was de discussie niet in detail aan het volgen maar zie een post van Firestone waarin ze schrijft ...
Citaat:
Het Hebreeuws alfabet heeft geen klinkers.
...
Niet meer maar ook niet minder

Ik denk, hoho, hier gaat mijn lieve schat de mist want er bestaan weldegelijk klinker-tekens in het Hebreeuws dus post ik ter informatie het volgende met bijhorende bron ...
Citaat:
Klinkers en Punten

Zoals de meeste Semitische talen heeft het Hebreeuwse alfabet geen klinkers. Mensen die de taal vloeiend kennen, hebben geen klinkers nodig om Hebreeuws te lezen en de meeste geschriften in het Hebreeuws in Israël worden zonder klinkers geschreven.
Maar naar mate de kennins van het Hebreeuws verminderde, met name nadat de Romeinen de Joden uit Israël verdreven hadden, zagen de rabbijnen de noodzaak in voor hulpmid-delen voor de uitspraak, en zo ontwikkelden zij een systeem van punten en streepjes, nikkoed (punctuatie) genoemd. Deze punten en strepen worden boven, in en onder de letters geschreven, op een manier die de spatiëring van de lijn niet beïnvloed. Tekst met deze punctuatie wordt menoekad genoemd.
De meeste nikkoed wordt gebruikt om klinkers aan te duiden. De tabel illustreert de klinkerpunten, samen met hun uitspraak. De aangegeven uitspraak is een benadering.
De klankpunten zijn aangegeven in blauw. De letter Alef, in rood, is gebruikt om de positie van de punten ten opzichte van de mede-klinkers aan te geven. De blauwe letters zijn technisch gezien consonanten, maar functioneren als klinkers.
אַ

a, als in bak

אָ

a, als in vader

אֵי

ei, tussen ei in wei en ee in been

אֶ

e, als in met

אִי
אִ

i, als in wip of ie als in tien

Enz ... enz ...
Mijn vraag dus op deze post ...
Citaat:
Het Hebreeuws alfabet heeft geen klinkers.
... bestaan er klinkertekens in het Hebreeuws?

En dan begint de polemiek pas ...
Oud 11 september 2006, 11:12   #9007
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja klinkt heel wetenschappelijk......meer niet.sorry

Pin d'Ar
Ja. En omdat ik heb beloofd het te onderzoeken heb ik gekeken naar het onderzoek van Hans Jenny waarnaar wordt verwezen. Jenny heeft het nergens over hebreeuwse klinkers, of zelfs medeklinkers, die verschijnen.

De site die het er wel over heeft begint een heel verhaal over tonen en kleuren en frequenties maar zit zo vol onwaarheden en valse aannames dat het teveel is om op te noemen. Die site valt dus af. Blijft over de site die je zelf aanbracht. Ik ga me daar dus nu in verdiepen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 11:14   #9008
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een sterk argument!

Echter, je geeft nu slechts je mate van conditionering aan.
Ga je nu een en ander onderzoeken? Hmmm dag'k all

Pin d'Ar
Ik heb je al eerder in de thread over evolutie gevraagd hoe men mij zou kunnen conditioneren. Graag concrete antwoorden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 11:16   #9009
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja klinkt heel wetenschappelijk......meer niet.sorry

Pin d'Ar
Ok, laten we stellen dat het waar is, en dat men in't artikel klinkers verwarde met letters, dan nog wacht ik op enige bewijzen hiervan, je zou toch wel verwachten dat zoiets eenvoudig te bewijzen is, niet?

Een camera, microfoon, luidspreker & een trommel met een beetje zand zou toch moeten volstaan?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 11 september 2006, 11:18   #9010
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb je al eerder in de thread over evolutie gevraagd hoe men mij zou kunnen conditioneren. Graag concrete antwoorden.
Met conditionering bedoelen we bepaalde indrukken over de realiteit die je zomaar voor waar aan neemt, en andere zaken zomaar afwijst omdat ze ingaan tegen je wereldbeeld. Bijvoorbeeld "aliens bestaan niet" of "samenzweringen bestaan niet in de politiek".

Veel mensen leren niets bij omdat ze basthouden aan hun wereldbeeld en alleen roeren in de pap zat ze zich voorgezet krijgen.

Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2006 om 11:19.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 11:18   #9011
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

heel heel simpel..ben begint op de lagere school, daarna de 'hogere school'
' s avonds kijkt men dan naar de propaganda ehhhh nieuws sorry
en 's ochtends leest men nog even de propaganda ehhh sorry krantje

and so on and so forth

wel effe slikken als je ziet op wat voor schaal men ons naait

Pin d'Ar
Oud 11 september 2006, 11:19   #9012
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, laten we stellen dat het waar is, en dat men in't artikel klinkers verwarde met letters, dan nog wacht ik op enige bewijzen hiervan, je zou toch wel verwachten dat zoiets eenvoudig te bewijzen is, niet?

Een camera, microfoon, luidspreker & een trommel met een beetje zand zou toch moeten volstaan?
Zo is dat.

Als het waar is (en laat de klinkers dan inderdaad een foutje zijn geweest), dan is dat toch wel spectaculair.
En dan lijkt het me straf dat daar niets (maar dan ook niets) op het Internet over te vinden is.
Oud 11 september 2006, 11:21   #9013
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Echt heel intressant:

http://www.meru.org/
Pin d'Ar
Een simpele vraag, hoe kwam men tot de vaststelling dat hebreeuwse letters geometrische vormen voorstellen, en dewelke?

Vond dit niet zo direct terug.
Oud 11 september 2006, 11:27   #9014
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Met conditionering bedoelen we bepaalde indrukken over de realiteit die je zomaar voor waar aan neemt, en andere zaken zomaar afwijst omdat ze ingaan tegen je wereldbeeld. Bijvoorbeeld "aliens bestaan niet" of "samenzweringen bestaan niet in de politiek".
Lijkt me nogal ver gezocht eerlijk gezegd, en uw voorbeelden zijn nie de beste

Citaat:
Veel mensen leren niets bij omdat ze basthouden aan hun wereldbeeld en alleen roeren in de pap zat ze zich voorgezet krijgen.
Dit laatste zou ik eerder toeschrijven aan diepgelovige mensen, niet iets dat ik zou stellen over rationele personen.
Oud 11 september 2006, 11:30   #9015
Amon_Re

Standaard

Citaat:
heel heel simpel..ben begint op de lagere school, daarna de 'hogere school'
...
Chance da'k ie oplette op school dan zekers?
Sorry, maar ge zult iets concreter moeten zijn dan dit.

Citaat:
' s avonds kijkt men dan naar de propaganda ehhhh nieuws sorry
en 's ochtends leest men nog even de propaganda ehhh sorry krantje
Woohoo! Mij zullen ze nie hebben zelle! 'k kijk niet naar't nieuws & 'k heb geen krantenabbonement! Weeee!!! (/sarcasme)

Citaat:
and so on and so forth

wel effe slikken als je ziet op wat voor schaal men ons naait

Pin d'Ar
Sorry, maar je bent me iets te vaag, vooral wat die beweringen over scholen betreft. En op het nieuws, wat voor conditionering kan men mogelijks meegeven via't nieuws?
Oud 11 september 2006, 11:31   #9016
exodus

Standaard

Citaat:
Lijkt me nogal ver gezocht eerlijk gezegd, en uw voorbeelden zijn nie de beste
Wat is er ver gezocht? Mijn stelling of het feit dat aliens zouden bestaan? Ik heb express zoiets controversieels gezet omdat dat ingaat tegen vele mensen hun wereldbeeld.

Citaat:
Dit laatste zou ik eerder toeschrijven aan diepgelovige mensen, niet iets dat ik zou stellen over rationele personen.
"Rationele" personen zijn hier evenzeer gevoelig voor hoor. Som heb je mensen die zan zichzelf vindendat ze heel rationeel zijn, maar als je vraagt om naar het bewijs te kijken dat UFO's bestaan, dan zeggen ze "ik hoef niet te kijken, het bestaat niet, dat kan niet". Tja.
Oud 11 september 2006, 11:33   #9017
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zo is dat.

Als het waar is (en laat de klinkers dan inderdaad een foutje zijn geweest), dan is dat toch wel spectaculair.
En dan lijkt het me straf dat daar niets (maar dan ook niets) op het Internet over te vinden is.
Moest ik hebreeuws spreken, en een bijbel hebben in die taal zou'k waarschijnlijk zelfs die test kunnen uitvoeren. Maar ik vrees dat wat ze hier beweren over het hebreeuws & sanskrit onmogelijk zijn, je mag niet vergeten dat men het hier over trillingen heeft, de kans dat men via occilatie zulke patronen kan maken lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.
Oud 11 september 2006, 11:38   #9018
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat is er ver gezocht? Mijn stelling of het feit dat aliens zouden bestaan? Ik heb express zoiets controversieels gezet omdat dat ingaat tegen vele mensen hun wereldbeeld.
Ik had het over uw stelling, en terwijl het eerste voorbeeld niet bewezen of weerlegd worden, maar uw tweede reeds lang weerlegd is, zijn uw voorbeelden ook niet van de beste. (samenzweringen in de politiek > watergate bv)

Citaat:
"Rationele" personen zijn hier evenzeer gevoelig voor hoor. Som heb je mensen die zan zichzelf vindendat ze heel rationeel zijn, maar als je vraagt om naar het bewijs te kijken dat UFO's bestaan, dan zeggen ze "ik hoef niet te kijken, het bestaat niet, dat kan niet". Tja.
U.F.O.'s (Unidentified Flying Objects) als term bestaat zeer zeker wel, het is een term die aangeeft dat men iets zag vliegen & het niet kon identificeren, meer niet. Of buitenaardse wezens in hun ufo's naar de Aarde komen is zeer onwaarschijnlijk, gezien de inmense afstanden tussen planeten & zonnestelsels, maar niet totaal onmogelijk.
Oud 11 september 2006, 11:38   #9019
exodus

Standaard

Ik heb wel dit gevonden:

Citaat:
Amongst his [Jenny] more amazing findings was the discovery that when AUM is sounded the shape produced is that of the ancient symbol for AUM (the Sri Yandra). This suggests that the ancients knew something! Perhaps when sounding in meditation, the vibration created the form in their minds. Hebrew, Sanskrit, Egyptian and Tibetan are generally considered to be "sacred" languages, that have the power of shaping realit
http://www.soundintentions.com/details/cymatics.htm

Hier nog info over die aum:
Citaat:
De mantra's AUM en OHM zijn in essentie dezelfde. AUM heeft betrekking op de metafysische betekenis van de mantra, terwijl OHM meer de fonetische klank vertegenwoordigd, echter onvoldoende.
Om met dit laatste te beginnen. De klank van de mantra, als je hem goed reciteert, beweegt zich door je lichaam. De 'A' komt uit je mond en keel.
De 'U' (uitgespoken als OE) gaat door je borst en de 'M' resoneert in je maagstreek. De klank OHM is min of meer een poging dit aan te geven.
Echter de westerse taal is niet in staat de klanken uit het devangari-alfabet (waarvan het Sanskriet gebruik maakt) tot uitdrukking te brengen.
En zo ziet het symbool er uit:

Oud 11 september 2006, 11:42   #9020
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest ik hebreeuws spreken, en een bijbel hebben in die taal zou'k waarschijnlijk zelfs die test kunnen uitvoeren. Maar ik vrees dat wat ze hier beweren over het hebreeuws & sanskrit onmogelijk zijn, je mag niet vergeten dat men het hier over trillingen heeft, de kans dat men via occilatie zulke patronen kan maken lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.
Bwa, als je lang genoeg trilt met genoeg verschillende frequenties ga je op de duur alle mogelijke patronen krijgen.
Zelfs een patroon dat lijkt op het gezicht van Pindar of Exodus zou kunnen.

De wet van de grote getallen, nietwaar?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be