Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 01:35   #6261
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
past perfekt in het plaatje...

Je antizionistische vrienden van B.B.E.T zitten al achter slot en grendel wegens het beramen van aanslagen tegen de Belgische staat. Zijn dit de methodes die de antizionisten bepleiten om hun gelijk te halen??
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 02:15   #6262
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Je antizionistische vrienden van B.B.E.T zitten al achter slot en grendel wegens het beramen van aanslagen tegen de Belgische staat. Zijn dit de methodes die de antizionisten bepleiten om hun gelijk te halen??
Je noemt jezelf 'rood' maar hoe kan je 'progressief en links' zijn als je de regering Bush onvoorwaardelijk steunt ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 12 september 2006 om 02:20.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 05:55   #6263
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Soms moet men ook iets duidelijk kunnen maken........
Akkoord. Maar dan met aanvaardbare argumenten. Niet met verwijten. Dat kan volgens mij echt niet. Totaal onnodig. Destructief en op den langen duur degoutant.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 06:03   #6264
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat iemand die de meeste terreur veroorzaakt niet echt het recht heeft om te klagen en dat als excuus te gebruiken.
Ja, maar het enige wat Israël kan doen is oprotten. Het feit dat ze er zijn is voor velen de grote veroorzaker van terreur. Gewoon omdat ze er zijn. Als dat geen reden tot klagen is, dan is de Paus geen Katholiek.

Israël wil natuurlijk niet oprotten en hebben maar één alternatief. Militair reageren op de terreur.

Paulus.
Oud 12 september 2006, 06:07   #6265
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blair wenst het Libanese leger op te leiden.......

Waarom spreken die mannen toch steeds over oorlog, wapens en legers en niet over vrede, evolutie en bouwen.
Omdat de vrede die de islam voor ogen heeft, met oorlog moet afgedwongen worden, zoals de leer het leert.

Als je met wapens showt bij die mannen, dan dansen ze voor je. En dat wil Blair doen. Hen naar zijn pijpen laten dansen.

Paulus.
Oud 12 september 2006, 06:12   #6266
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Erken je eigenlijk het bestaan van de staat Israël ?
* Is Hezbollah in uw ogen een terreurgroep ?
* Hebben Joden recht op een thuisland ?

Citaat:
Wel niet aan mij gericht, maar ik vind deze vragen wel belangrijk.....

Ja, ik herken de staat Israël
Hezbollah is het gevolg van een onrechtvaardige toestand in de regio
Begeer nooit iemands goed
De eerste vraag is erkennen, niet herkennen.
De tweede vraag is niet of de Hesbollah een gevolg is van wat dan ook. Er wordt gevraagd of het een terreurgroep is in uw ogen.
Ook de derde vraag doe je af als een lachertje.

En dan zeg je dat je deze vragen belangrijk vindt.

Mij kom je heel erg ontwijkend over.

Paulus.
Oud 12 september 2006, 06:16   #6267
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een democratie dat alleen de belangen van het eigen volk dient is geen democratie. De handelswijze van Israël is zelfs niet in het eigen belang. Israël is samen met partner VS nog nooit zo onpopulair geweest in de regio.
Het gaat Israël niet om de populariteit hoor, als is dat altijd leuk meegenomen. Het gaat Israël om de vrede. Je kunt wel zeggen dat de handelswijze van Israël niet in haar eigen belang is, maar ik kan zeggen met tal anderen, dat als Israël niet-militair zou gereageerd hebben, dan bestond Israël niet meer. Zo is het zeker wél in haar belang.

Paulus.
Oud 12 september 2006, 10:37   #6268
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik begrijp hieruit dat u vindt dat joden alle vervolgingen over zichzelf hebben afgeroepen omdat ze niet wilden integreren in Europa en zich arogant en egocentrisch hebben gedragen in het Midden-Oosten.
Klopt deze samenvatting?
Ik vind niets en ga gewoon op zoek. Een slechte integratie en het woord van God heb ik gevonden in het Bilu-statement. De Joden zeggen daar zelf in dat hun integratie in het Westen is mislukt en dat hun toekomst in het Midden-Oosten ligt. Maar hun huis was ondertussen ( 2000 jaar zoals u weet ) bewoond door anderen.
Die anderen hebben ze dus verjaagd en tot op de dag van vandaag blijven ze ze vernederen en hun rechten negeren.
Ik stel me dan ook gewoon de vraag of het gedrag en de houding van de Joden in Israël representatief zijn voor het Joodse volk in het algemeen.
Of zijn het de minst-integreerbaren die naar het Midden-Oosten trokken om daar land te veroveren ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 september 2006 om 10:40.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 10:40   #6269
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind niets en ga gewoon op zoek. Een slechte integratie en het woord van God heb ik gevonden in het Bilu-statement. De Joden zeggen daar zelf in dat hun integratie in het Westen is mislukt en dat hun toekomst in het Midden-Oosten ligt. Maar hun huis was ondertussen ( 2000 jaar zoals u weet ) bewoond door anderen.
Die anderen hebben ze dus verjaagd en tot op de dag van vandaag blijven ze ze vernederen en hun rechten negeren.
Ik stel me dan ook gewoon de vraag of het gedrag en de houding van de Joden in Israël representatief zijn voor het Joodse volk in het algemeen.
Of zijn het de minst-integreerbaren die naar het Midden-Oosten trokken om daar land te veroveren ?
En, heeft u al een antwoord gevonden op de vraag die u uzelf heeft gesteld?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 10:45   #6270
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het gaat Israël niet om de populariteit hoor, als is dat altijd leuk meegenomen. Het gaat Israël om de vrede. Je kunt wel zeggen dat de handelswijze van Israël niet in haar eigen belang is, maar ik kan zeggen met tal anderen, dat als Israël niet-militair zou gereageerd hebben, dan bestond Israël niet meer. Zo is het zeker wél in haar belang.

Paulus.
Als je als immigrant ( de Joden dus ) in een land je wetten komt opleggen dan mag je je verwachten aan enige reactie van de plaatselijke bevolking ...... lijkt me logisch.
Straks wordt ik nog een echte nationalist, geen schijn-nationalist zoals sommigen, die alleen maar het nationalisme misbruiken om hun extreem-rechts gedachtengoed te verkopen.
Oud 12 september 2006, 10:47   #6271
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar dan met aanvaardbare argumenten. Niet met verwijten. Dat kan volgens mij echt niet. Totaal onnodig. Destructief en op den langen duur degoutant.

Paulus.
Informatie geven over iemands achtergrond die hij verbergt alhoewel die informatie gelukkig weer te vinden is op de door hem geöpende threads en gepubliceerde berichten, is nog iets anders dan iemand 'verwijten' maken.

Uw opmerking 'onaanvaardbare argumenten', 'niet met verwijten', 'destructief', 'degoutant' is trouwens een verwijt van formaat.

Als ik je berichten bekijk, dan valt mij vooral het hoge aantal verwijten op.
Hoeveel keren heb je het woord 'liegen' of 'antisemitisch' bijvoorbeeld al niet in de mond genomen ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 12 september 2006 om 10:48.
Oud 12 september 2006, 10:51   #6272
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat Israël om de vrede.
Oud 12 september 2006, 10:55   #6273
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Erken je eigenlijk het bestaan van de staat Israël ?
* Is Hezbollah in uw ogen een terreurgroep ?
* Hebben Joden recht op een thuisland ?

De eerste vraag is erkennen, niet herkennen.
De tweede vraag is niet of de Hesbollah een gevolg is van wat dan ook. Er wordt gevraagd of het een terreurgroep is in uw ogen.
Ook de derde vraag doe je af als een lachertje.

En dan zeg je dat je deze vragen belangrijk vindt.

Mij kom je heel erg ontwijkend over.

Paulus.
Ja, ik erken de staat Israël als een partner van de VS en ik erken de staat Israël want ik wil de miljoenen Israëli's niet in zee drijven ( ze zijn er nu ), maar ze hadden toch beter hun 'zicht op zee' met de anderen gedeeld en vooral hun mensenrechten gerespecteerd. Ik keur niet goed wat ze deden maar ik wil niet hetzelfde doen.
Hezbollah is de reactie die de Arabieren zich konden permitteren want ze worden niet gesteund door het grootste wapenarsenaal ter wereld, namelijk de VS. Ze roeien met de roeien die ze hebben maar het zijn roeien die hun zaak niet dient want ze maken onschuldige burgerslachtoffers.
Beheer nooit iemands goed is geen lachertje....... het is uitgedraaid op een drama.
Oud 12 september 2006, 10:58   #6274
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En, heeft u al een antwoord gevonden op de vraag die u uzelf heeft gesteld?
Neen, maar ik ben leergierig ..........
Oud 12 september 2006, 11:06   #6275
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik erken de staat Israël als een partner van de VS en ik erken de staat Israël want ik wil de miljoenen Israëli's niet in zee drijven ( ze zijn er nu ), maar ze hadden toch beter hun 'zicht op zee' met de anderen gedeeld en vooral hun mensenrechten gerespecteerd. Ik keur niet goed wat ze deden maar ik wil niet hetzelfde doen.
Hezbollah is de reactie die de Arabieren zich konden permitteren want ze worden niet gesteund door het grootste wapenarsenaal ter wereld, namelijk de VS. Ze roeien met de roeien die ze hebben maar het zijn roeien die hun zaak niet dient want ze maken onschuldige burgerslachtoffers.
Beheer nooit iemands goed is geen lachertje....... het is uitgedraaid op een drama.
Je kan heel die stelling ook gewoon omdraaien: israël maakt burgerslachtoffers en dat is een schande. Maar wat als de palestijnen de macht hadden die de joden nu hebben ? De palestijnen zijn zelfs bereid hun eigen kinderen zichzelf te laten opblazen, gewoon om een paar onschuldige israëli mee de dood in te sleuren. De Hezbollah heeft in het libanese conflict enkel zo weinig joden gedood omdat hun raketten zo onnauwkeurig zijn en de israëli een schuilkelder hebben. Maar de raketten waren wél allemaal op steden gemikt, op de burgerbevolking.
Oud 12 september 2006, 11:15   #6276
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Je kan heel die stelling ook gewoon omdraaien: israël maakt burgerslachtoffers en dat is een schande. Maar wat als de palestijnen de macht hadden die de joden nu hebben ? De palestijnen zijn zelfs bereid hun eigen kinderen zichzelf te laten opblazen, gewoon om een paar onschuldige israëli mee de dood in te sleuren. De Hezbollah heeft in het libanese conflict enkel zo weinig joden gedood omdat hun raketten zo onnauwkeurig zijn en de israëli een schuilkelder hebben. Maar de raketten waren wél allemaal op steden gemikt, op de burgerbevolking.
Als je het Palestijnse volk enkel als 'zichzelf opblazende bommen' ziet en als je zwijgt over de bommen die Libanon, Palestina, Irak en Afghanistan tot een puinhoop hebben gemaakt, dan ben je verkeerd bezig.

Oud 12 september 2006, 11:38   #6277
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Als je het Palestijnse volk enkel als 'zichzelf opblazende bommen' ziet en als je zwijgt over de bommen die Libanon, Palestina, Irak en Afghanistan tot een puinhoop hebben gemaakt, dan ben je verkeerd bezig.

Ik zwijg ook helemaal niet over palestijnse doden, en ik beschouw niet iedere palestijn als een potentieel zelfmoordenaar. Ik vind alleen dat veel mensen in het westen onterecht het kamp van de palestijnen kiezen, enkel en alleen omdat ze in een underdog positie zitten. Het is niet omdat ze een underdog zijn, dat ze moreel superieur zouden zijn aan de joden, verre van zelfs.

En, het doden van burgers ? nog commentaar ?
Oud 12 september 2006, 11:40   #6278
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

Inderdaad, want dan kweek je van die kindsoldaten in plaats van ze te voorkomen. Ook die kinderen hebben maar één leven en verdienen beter, ze verdienen vrede en gelijke rechten.......
Oud 12 september 2006, 11:41   #6279
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik zwijg ook helemaal niet over palestijnse doden, en ik beschouw niet iedere palestijn als een potentieel zelfmoordenaar. Ik vind alleen dat veel mensen in het westen onterecht het kamp van de palestijnen kiezen, enkel en alleen omdat ze in een underdog positie zitten. Het is niet omdat ze een underdog zijn, dat ze moreel superieur zouden zijn aan de joden, verre van zelfs.

En, het doden van burgers ? nog commentaar ?
Wie zegt dat de Palestijnen moreel superieur zijn ? Wie ?
Oud 12 september 2006, 11:56   #6280
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat de Palestijnen moreel superieur zijn ? Wie ?
Ik verwijs hiermee naar de algemene houding van het pro-palestijnse en linkse kamp; die de joden afschilderen als hebberige klootzakken en de palestijnen als arme dutskes die zich wel moéten opblazen. In je eigen berichten zeg je trouwens ook dat Hezbollah een gelegitimeerde respons is van de Arabieren, dit is bullshit. Dit is niet gewoon een verzetsorganisatie; bv. hun televisie zender al-mannar is in Europa en de VS van de sateliet gegooid omwille van de onophoudelijke stroom anti-semitische leugens, het ophemelen van zelfmoordterroristen en het ophemelen van moorden op joden. Als het gewoon een verzetsorganisatie was, zou er mee te praten vallen, zou je tot een compromis kunnen komen, dit is niet het geval.
Weet je nog wat er gebeurd is begin de jaren 80, op het einde van de libanese burgeroorlog ? Hezbollahis toen glorieus met een vrachtwagen vol explosieven binnengereden in een kamp van de VN vredesmacht, en daarbij 240 amerikaanse en 60 franse VREDEStroepen opgeblazen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be