Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 01:38   #1861
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

tegendat dat er is is alles al .eu
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 01:41   #1862
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En ne vogel met een grote lont en klein ballen zou geen oeioeioei roepen

Maar het zit wel in het juiste denkpatroon natuurlijk. Ingebeelde fantasieën projecteren op mensen die ge van geen haar of pluim kent
dat moet gij juist zeggen heilig paterke!
In uw huis is maar ene gang waarschijnlijk,en die leidt naar de verwerping van de Vlaming die zich tussen u en uw realiteit plaatst.
Oud 13 september 2006, 01:45   #1863
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In Nederland gangbare, karakteriserende uitdrukking: "Weg met ons!".
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 01:45   #1864
Bazilfunk
Minister

Standaard

Hoe kunt ge nu vlamingen verwerpen als ze niet bestaan?
Oud 13 september 2006, 01:47   #1865
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In Nederland gangbare, karakteriserende uitdrukking: "Weg met ons!".
Zeker dat dat geen belgen waren met een hollands accent?
Oud 13 september 2006, 01:51   #1866
Bazilfunk
Minister

Standaard

En nu wel terug on-topic.

Belgie is er niet veiliger op geworden en het is nu ook duidelijk dat we niet op extreem rechts moeten hopen voor een oplossing.

Of wacht eens? Belgie is er net wel een stuk veiliger op geworden! kut politici nu kunnen we niet meer klagen
Oud 13 september 2006, 01:55   #1867
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe kunt ge nu vlamingen verwerpen als ze niet bestaan?
Sinterklaas bestaat ook niet en toch zitten alle kinderen er op te wachten.
Oud 13 september 2006, 01:59   #1868
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
En nu wel terug on-topic.

Belgie is er niet veiliger op geworden en het is nu ook duidelijk dat we niet op extreem rechts moeten hopen voor een oplossing.

Of wacht eens? Belgie is er net wel een stuk veiliger op geworden! kut politici nu kunnen we niet meer klagen

Terug on-topic zegt hij
en hij zeverde verder
Oud 13 september 2006, 04:25   #1869
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Voor al die zielige extreem-rechtse conspiracy figuren ga ik nu eens de Standaard (! dus niet het Pallieterke of het Laatste Nieuws!!!) citeren.

Citaat:
Neonazi's trainden onder brug in Dendermonde

De verdachten worden de raadkamer binnengeleid. Alletwaalf blijven ze in de cel.

Het gerecht heeft de hand gelegd op een video-opname van paramilitaire oefeningen.

De Dendermondse raadkamer heeft gisteren beslist dat de twaalf verdachten in de zaak van de neonazi's nog een maand in de cel blijven. Het gerecht is ervan overtuigd dat de groep rond de 25-jarige beroepsmilitair Thomas B. zinnens en in staat was om, op termijn, aanslagen te plegen.

Onderling hadden de leden van de groep al via de telefoon gesproken over een plan om Vlaams Belang-voorman Filip Dewinter en Dyab Abou Jahjah van de Arabisch Europese Liga te vermoorden. Deze aanslagen zouden links en rechts tegen elkaar opzetten, zodat het land in chaos zou vervallen. Dan zouden zij hun kans grijpen.

Het federale parket ontkende gisteren met klem dat de verdachten concrete plannen hadden om Dewinter, Abou Jahjah of andere politici te vermoorden. De aanslagen zouden nog in het stadium van de ,,cafépraat'' gezeten hebben, zoals de neonazi's het ook zelf na hun arrestatie verklaarden.

Wapentuig om hun plannen ten uitvoer te brengen, hadden de bendeleden anders genoeg. Bij de huiszoekingen vorige week werd een indrukwekkend wapenarsenaal gevonden. Het gerecht beschikt over het bewijs dat de groep paramilitaire trainingen organiseerde.

Ze trokken daarvoor niet altijd naar afgelegen militaire terreinen. Rechercheurs ontdekten een videoband waarop te zien is hoe gemaskerde neonazi's geweren afvuren en molotovcocktails gooien onder de Vlassembroekbrug in Dendermonde. De brug is geïdentificeerd aan de hand van de graffiti. Niemand in de buurt had iets van de oefeningen gemerkt.

De advocaten van de verdachten vroegen gisteren de vrijlating van hun cliënten. Toen de raadkamer daar niet op inging, beslisten ze vrijwel allemaal onmiddellijk om in beroep te gaan. Het dossier komt daardoor binnen de twee weken op de tafel van de Gentse kamer van inbeschuldigingstelling.

De advocaten van de neonazi's benadrukten dat hun cliënten al geruime tijd gebroken hadden met het milieu. Zo ook de vroegere vriendin van B., beroepsmilitaire Tamara V.A.

De advocaten van de vermeende wapenhandelaars - wapenverzamelaars, benadrukken ze zelf - beklemtoonden dat hun cliënten niets te maken hadden met terreuracties of neonazistische activiteiten. Ze worden daarvoor overigens niet vervolgd, wel voor wapenhandel.

,,Mijn cliënt is een wapenliefhebber en een sportschutter. We geven toe dat hij wapens in huis had die niet vergund waren, maar dat is geen reden om hem in de cel te houden'', zegt advocaat Wim Dom.

De link tussen de drie vermeende wapenhandelaars en de neonazistische groep rond Thomas B. is Rudi P. uit Putte. De man heeft bekend dat hij een wapenmaniak is en dat hij via het internet in contact is gekomen met de eveneens wapengekke B. In totaal heeft hij hem zeven wapens verkocht. Zes handvuurwapens en een Uzi, een automatisch wapen.

Vooral aan dat laatste tilt het gerecht heel zwaar. ,,Mijn cliënt heeft ondertussen alles bekend'', zegt zijn advocaat Joris Vercammen. ,,Waarom moeten ze hem nog langer in de cel houden?''

Zelfs Geert Waegebaert, de advocaat van hoofdverdachte B., vond een aanhouding niet nodig. Volgens hem is zijn cliënt geen neonazi met terreurplannen, maar ,,een ontspoorde jongeman die zich door een misdadig gedachtegoed heeft laten misleiden''.
Maar nee, "de linkse media" heeft het allemaal via een gigantisch complot voorzien op het Vlaams Belang, nietwaar?

Weet je, kruip gewoon eens een maand onder de grond om je te schamen en kom dan zoals Saddam Hoessein naar boven en zeg: "Ik heb het niet gewoest!".

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 13 september 2006 om 04:27.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 06:03   #1870
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Twee maten, Twee gewichten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Voor al die zielige extreem-rechtse conspiracy figuren ga ik nu eens de Standaard (! dus niet het Pallieterke of het Laatste Nieuws!!!) citeren.

Maar nee, "de linkse media" heeft het allemaal via een gigantisch complot voorzien op het Vlaams Belang, nietwaar?

Weet je, kruip gewoon eens een maand onder de grond om je te schamen en kom dan zoals Saddam Hoessein naar boven en zeg: "Ik heb het niet gewoest!".

waarom moeten die jonge dromers nu in de cel zitten?Ze hebben toch enkel soldaatje gespeeld.Zoals in die elektonische, virtuele games.Verder moet ge daar niks achter zoeken.Het was net als paintbal, maar dan met échte wapens, en juist om gaten in de lucht te schieten, dat ze zich oefenden...DeWinter en Abou Jahjah vermoorden!? En dan?
Daarna zou het dan revolutie zijn, en zij zouden een staatsgreep doen?
Met 20 man?Ferm opgeklopt , de mayonnaise...
Dat doet mij denken aan die moslim, die ze in Nederland opgepakt hadden, met konkrete plannen om een atoomcentrale op te blazen.De plannen in kwestie waren kant en klar toen ze die gevonden hadden in zijn woning, meneer & Kornuiten miste enkel nog financiële middelen om het plan tot uitvoering te brengen...moest nog wat misdaden plegen om zijn kapitaaltje bijéén te garen...Resultaat: vrijgesproken door de Nederlandse rechter: hij had immers toch niets gedaan...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 06:13   #1871
carlgustaaf
Banneling

Standaard hollanderhaters?

Citaat:
eigen volk? der zit zoveel hollands bloed in vlaanderen dat ik twijfel of er hier wel vlamingen zijn.

Dit is een radicalere vorm : de eigen domein suffix eerst-houding
beste baziltroll, of het nu hollands of vlaams bloed is kan niemand iets schelen.Wist gij dan niet, ô onwetende troll, dat de nederlanders onze kozijnen zijn, dat wij vroeger één volk vormden.Alle Europeanen zijn trouwens verwant, eigenlijk vormen die een grote familie.Afrikanen echter zijn dat niet, Arabieren evenmin.Dat soort genetisch materiaal kunnen we missen, is al oververtegenwoordigt in ons huidige Europa...dat dit nu maar eens voor eens en altijd duidelijk zijn voor jou, vooraleer je terug begint te zeveren over vlaams of hollands bloed...troll ! Altijd aan het proberen de mensen tegen elkaar op te zetten!Net alsof de Hollanders onze vijanden zijn, die ons ras willen vernietigen...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 13 september 2006 om 06:16.
Oud 13 september 2006, 06:25   #1872
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De Vlamingen die ik ken, onder anderen mijn echtgenote, slaan geen zulke wartaal uit.
bazilfunk is een zieke mens maar vermits hij niet écht gevaarlijk is laten ze hem vrij loslopen...niet op letten, maak u niet ongerust, hij bijt niet.
Oud 13 september 2006, 07:36   #1873
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
waarom moeten die jonge dromers nu in de cel zitten?Ze hebben toch enkel soldaatje gespeeld.
Dat is ook een manier om het te bekijken natuurlijk ...

Het is opvallend dat het VB en een deel van zijn aanhang alle moeite van de wereld heeft gedaan om de feiten -zoals u doet- te minimaliseren. Tot plots het gerucht opduikt dat De Grote Roerganger Filip een mogelijk slachtoffer was. Dan is Antwerpen plots te klein en wordt er geroepen om duidelijkheid, informatie en streng optreden. De wind draait nogal de laatste dagen, ik denk dat we onweer krijgen.
Oud 13 september 2006, 08:44   #1874
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk is eerlijk. Het lijkt erop dat de veiligheidsdiensten goed werk hebben afgeleverd. En je kan moeilijk zeggen dat ze een politiek spel spelen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 08:55   #1875
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

Het is opvallend dat het VB en een deel van zijn aanhang alle moeite van de wereld heeft gedaan om de feiten -zoals u doet- te minimaliseren. Tot plots het gerucht opduikt dat De Grote Roerganger Filip een mogelijk slachtoffer was. Dan is Antwerpen plots te klein en wordt er geroepen om duidelijkheid, informatie en streng optreden. De wind draait nogal de laatste dagen, ik denk dat we onweer krijgen.
Iedereen is in het zelfde bedje ziek hoor: In haar oorspronkelijke berichtgeving had de media het over een grote aanslag van een tereurorganisatie, terwijl men het nu (sinds de Dewinter-piste) enkel over cafépraat heeft.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 09:05   #1876
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

Volgens het gerecht: alles cafépraat!
En gretig opgeklopt door de media.

Nu moeten de politiek correcten nog 'bewijzen' dat FDW en neonazis hetzelfde is
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 09:06   #1877
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor een dokter slaat u wel heel grote onzin uit.
Jij mag dokter tegen mij zeggen hoor Pietje...alhoewel ik dat niet ben...mijn vrienden noemen mij trouwens "Fi"...wat ik ook al ni ben...vriendjes worden?
Oud 13 september 2006, 09:07   #1878
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Iedereen is in het zelfde bedje ziek hoor: In haar oorspronkelijke berichtgeving had de media het over een grote aanslag van een tereurorganisatie, terwijl men het nu (sinds de Dewinter-piste) enkel over cafépraat heeft.
men dat is dus het gerecht!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 09:16   #1879
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
men dat is dus het gerecht!
Ik vraag mij eigenlijk af of die mannen nu ook naar het voetbal moeten...en welke match...en in welk wellness-centrum zij zich mogen gaan voorbereiden op reïntegratie in de maatschappij...en welke sociaal-economische redenen ten grondslag aan hun "massamoorden" liggen...
Oud 13 september 2006, 09:28   #1880
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Volgens het gerecht: alles cafépraat!
En gretig opgeklopt door de media.

Nu moeten de politiek correcten nog 'bewijzen' dat FDW en neonazis hetzelfde is
Ik heb Phillipe nochthans geen gewag horen maken van cafépraat in het interview met VTM. Hij was zelfs verbolgen dat men hem die informatie niet doorgespeeld had. Als het dan toch cafépraat van rare kwieten was, vanwaar dan die bezorgdheid?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be