Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 10:07   #101
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wel raar dat de moordenaar van Pim, in tegenstelling tot de gedoodverfde moordenaars van FDW, 'gek' verklaard werd, hé?
Wat is daar "raar" aan? Gekken vind je overal! Gevaarlijke gekken ook en die kan men maar beter oppakken vooraleer ze aanslagen plegen. In het geval van de moordenaar van Fortuyn werden geen bewijzen gevonden voor andere medeplichtigen of lidmaatschap van één of andere organistaie die aanslagen (wilde) plegen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 10:09   #102
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Aaaaaaaaah, I see! Er zijn nu ook al categoriëen in extreem-rechts.
Inderdaad. Wat is daar nu vreemd aan?
Oud 13 september 2006, 10:12   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Inderdaad. Wat is daar nu vreemd aan?
idd Edina ... meer zelfs : deze typen hebben evenveel vandoen met het VB als de CCC met de Sp-a ... dit mediacircus is walgelijk en zelfrespecterende media horen zich met zulke zaken niet bezig te houden ... na het vertrouwen in de politiek, zal de Vlaamse kiezer nu het vertrouwen in de media en gerecht verliezen ...

slechte evolutie voor de instellingen en voor heel het land.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 10:18   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is daar "raar" aan? Gekken vind je overal! Gevaarlijke gekken ook en die kan men maar beter oppakken vooraleer ze aanslagen plegen. In het geval van de moordenaar van Fortuyn werden geen bewijzen gevonden voor andere medeplichtigen of lidmaatschap van één of andere organistaie die aanslagen (wilde) plegen.
Er werden echter wel bewijzen gevonden van de sympathiën van de moordenaar. Alleen is er geen VB in Nederland dat in verband moest gebracht worden met deze 'gek'.

Op de rooie radio had men dan weer geen moeite met een 'sympathisant' die liet weten dat er best nog 20 meer effectief mochten worden 'omgelegd', hé?

Zie jij dan écht niet hoe dubbelhartig jullie wel zijn?
Oud 13 september 2006, 10:19   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd Edina ... meer zelfs : deze typen hebben evenveel vandoen met het VB als de CCC met de Sp-a ... dit mediacircus is walgelijk en zelfrespecterende media horen zich met zulke zaken niet bezig te houden ... na het vertrouwen in de politiek, zal de Vlaamse kiezer nu het vertrouwen in de media en gerecht verliezen ...

Er is vandaag maar één krant meer die er nogmaals zijn krantencommentaar aan wijdt.
Eén keer raden welke...
Oud 13 september 2006, 10:24   #106
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
idd Edina ... meer zelfs : deze typen hebben evenveel vandoen met het VB als de CCC met de Sp-a ... dit mediacircus is walgelijk en zelfrespecterende media horen zich met zulke zaken niet bezig te houden ...
Zou dat crapuul, eens uit de gevangenis, nu ook zo'n forum krijgen als Carette bij zijn vrijlating op de RTBf?

Citaat:
na het vertrouwen in de politiek, zal de Vlaamse kiezer nu het vertrouwen in de media en gerecht verliezen ...
zal?
ik denk persoonlijk dat de media reeds kort na de tweede wereldoorlog elke vorm van geloofwaardigheid heeft verloren bij de kritisch-objectieve intelligentia wanneer het over politieke items gaat...

Citaat:
Nu rijst de vraag: in wiens voordeel is dit...als je ziet hoe Guy de leugenaar een gans land kan beliegen en bedriegen zonder revolutie...
Oud 13 september 2006, 10:31   #107
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;1981133]
Citaat:

zal?
ik denk persoonlijk dat de media reeds kort na de tweede wereldoorlog elke vorm van geloofwaardigheid heeft verloren bij de kritisch-objectieve intelligentia wanneer het over politieke items gaat...
..
Nee, dan liever de media tijdens de oorlog !

(sorry, zo'n voorzet kop je binnen )
Oud 13 september 2006, 10:33   #108
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;1981133]
Citaat:

Zou dat crapuul, eens uit de gevangenis, nu ook zo'n forum krijgen als Carette bij zijn vrijlating op de RTBf?

zal?

Nu rijst de vraag: in wiens voordeel is dit...als je ziet hoe Guy de leugenaar een gans land kan beliegen en bedriegen zonder revolutie...
hier heb je wellicht gelijk in ... ben misschien nog maar eens te optimistisch geweest waardoor ik enkel de voordelen op korte termijn zag
Oud 13 september 2006, 10:34   #109
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals, de linken met het VB worden vooralsnog enkel door het VB en zijn aanhangers gemaakt (in de zin van halsstarrige ontkenning van die linken). De media en zeker het parket doet dat niet. Of bedoel je nu dat de media niet meer mag berichten over deze zaak?
Oud 13 september 2006, 10:36   #110
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik denk dat in die extremist ook een vandergraafje schuil gaat...
Ohw een dementerend manneke dus
Oud 13 september 2006, 10:36   #111
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de linken met het VB worden vooralsnog enkel door het VB en zijn aanhangers gemaakt (in de zin van halsstarrige ontkenning van die linken). De media en zeker het parket doet dat niet. Of bedoel je nu dat de media niet meer mag berichten over deze zaak?
Ik wilde ongeveer hetzelfde posten. Het VB wordt niet in de hoek gedrumd, ze roepen zelf dat ze in de hoek staan.
Oud 13 september 2006, 10:40   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ik bedoel is dat 'de media' zich met deze sensatiejournalistiek zichzelf in de voet schieten ... en dus de bevolking een bijzonder slechte dienst bewijzen ... want goedwerkende, geloofwaardige, critische media zijn één van de onontbeerlijke pijlers van een functionele democratie.

iedereen met een beetje gezond verstand en relativeringsvermogen voelt met z'n ellebogen aan dat dit een opgeklopt non-event is dat alleen maar goed uitkomt in de verkiezingsaanloop ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2006 om 10:41.
Oud 13 september 2006, 10:40   #113
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werden echter wel bewijzen gevonden van de sympathiën van de moordenaar. Alleen is er geen VB in Nederland dat in verband moest gebracht worden met deze 'gek'.

Op de rooie radio had men dan weer geen moeite met een 'sympathisant' die liet weten dat er best nog 20 meer effectief mochten worden 'omgelegd', hé?

Zie jij dan écht niet hoe dubbelhartig jullie wel zijn?
Vooral jullie blijven de link met het VB herhalen (wat toch vreemd is als daar geen enkele aanwijzingen voor zijn, me dunkt). Niemand beweert overigens dat sympathie van een verdachte voor een organisatie die organisatie betrokken maakt. Pas als er meer is dan "sympathie" en er dus echte betrokkenheid in die organisatie is, kan er een probleem zijn.

Zoals ik in een andere topic al zei: de uitspraak van één persoon blijven herhalen is nogal belachelijk wetende dat de moord quasi unaniem werd veroordeeld door links en rechts. Wat heeft die uitspraak trouwens met mij te maken???
Oud 13 september 2006, 10:42   #114
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik bedoel is dat 'de media' zich met deze sensatiejournalistiek zichzelf in de voet schieten ... en dus de bevolking een bijzonder slechte dienst bewijzen ... want goedwerkende, geloofwaardige, critische media zijn één van de onontbeerlijke pijlers van een functionele democratie.
Daar ben ik mee akkoord en daar gaat onze media wel eens in de mist. Maar vooralsnog heb ik geen bewijzen dat dat in deze zaak ook zo is.

Citaat:
iedereen met een beetje gezond verstand en relativeringsvermogen voelt met z'n ellebogen aan dat dit een opgeklopt non-event is dat alleen maar goed uitkomt in de verkiezingsaanloop ...
Daar ben ik dus niet mee akkoord. Ik vind het uitermate verontrustend dat zo'n idioten over een grote voorraad wapens beschikten (waaronder oorlogswapens en explosieven) en geheime paramilitaire trainingskampen organiseerden. Indien het hier over moslimfundamentalisten ging, stonden jullie ondertussen moord en brand te schreeuwen.

Laatst gewijzigd door Edina : 13 september 2006 om 10:45.
Oud 13 september 2006, 10:48   #115
Anna List
Banneling

Standaard

je voelt toch zo aan dat dit een media event is gecreëerd door Spin-doctors van de Vld (cfr de uitspraken van Dewael een week voor de feiten) ... de media worden hier in het beste geval misbruikt ... en de meeste mensen (naar ik hoop toch) voelen dit me dunkt wel aan.

Verhofstadt is met de dioxinecrisis al een keer met een zelfgeorchestreerde spin (hij bleek de bezwarende tests al drie maand in zijn schuif te hebben, maar speelde ze slechts een paar weken voor de kiezing uit) aan de macht gekomen ... hij doet dit gewoon nog eens over

ik zal in elk geval absoluut niet verbaasd zijn mocht in aanloop naar de kiezing nog zo één en ander spectakelstuk uit de kast rollen ...
Oud 13 september 2006, 10:52   #116
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel raar dat de moordenaar van Pim, in tegenstelling tot de gedoodverfde moordenaars van FDW, 'gek' verklaard werd, hé?
Nu je dat zegt...
Het was.... Verannemans die de moordenaars van PDW gek verklaarde: KWIETEN....

De zaak is aan het uitklaren
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 10:52   #117
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
je voelt toch zo aan dat dit een media event is gecreëerd door Spin-doctors van de Vld (cfr de uitspraken van Dewael een week voor de feiten) ... de media worden hier in het beste geval misbruikt ... en de meeste mensen (naar ik hoop toch) voelen dit me dunkt wel aan.

Verhofstadt is met de dioxinecrisis al een keer met een zelfgeorchestreerde spin (hij bleek de bezwarende tests al drie maand in zijn schuif te hebben, maar speelde ze slechts een paar weken voor de kiezing uit) aan de macht gekomen ... hij doet dit gewoon nog eens over

ik zal in elk geval absoluut niet verbaasd zijn mocht in aanloop naar de kiezing nog zo één en ander spectakelstuk uit de kast rollen ...
Groot gelijk hoor. Justitie had die organisatie die ze al twee jaar in het oog hield nog wat voort moeten laten doen. Maar dan had je niet moeten komen janken wanneer vriend Phillipe plots uit de Schelde werd gevist.
Oud 13 september 2006, 10:54   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord en daar gaat onze media wel eens in de mist. Maar vooralsnog heb ik geen bewijzen dat dat in deze zaak ook zo is.

Daar ben ik dus niet mee akkoord. Ik vind het uitermate verontrustend dat zo'n idioten over een grote voorraad wapens beschikten (waaronder oorlogswapens en explosieven) en geheime paramilitaire trainingskampen organiseerden. Indien het hier over moslimfundamentalisten ging, stonden jullie ondertussen moord en brand te schreeuwen.
hier heb je gedeeltelijk gelijk; maar ook duidelijk is dat dergelijke groupuscules de laatste 60 jaar steeds bestaan hebben (en gelukkig steeds van heel dichtbij gemonitord/geïnfiltreerd worden) ... 't is toch geen toeval he dat nu in verkiezingsaanloop hier een show rond gedraaid wordt
tja moslimfundamentalisten hebben ook al wel één en ander effectief op hunne kerfstok (NY, Atocha, Londen, ...), waarbij ik mij niet meteen zulke (grote!) zaken van die rechtse neo-nazi's voor de geest kan halen (dichtst bij komt nog het in de fik steken van asielzoekershuizen in DL denk ik, terwijl het daar slechts om een fractie vh aantal slachtoffers ging (wat het mi NIET MINDER ERG maakt, voor alle duidelijkheid)
Oud 13 september 2006, 10:55   #119
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bedoel je: Dewinter wou vooraan in het nieuws komen en liet zijn "jeugdbeweging" vol "kwieten" een fictieve aanslag in de pers brengen, om zich beter te kunnen profileren?

Men denkt niet goed na over nazi methoden.

Hoe zou in 's Hemelsnaam Patrick Dewaele kunnen invloed hebben op een neo-nazi groep? Hoe zou hij mensen van een neo nazistische beweging kunnen wijsmaken : ' en zeg dan, als ze je pakken, dat je Dewinter wou doodschieten!'

Het komt Dewinter toch beter uit dan Dewaele: deze staat in deze affaire te kakken en nu gaan de VLD door voor mensen die ten onrechte islamistische verenigingen vervolgden.

Ken de nazi methodes. Denk na. Zie wie van de situatie profiteert en vooral:
WELKE PARTIJ ZO IETS KON ORGANISEREN!!!!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 september 2006 om 10:59.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 10:57   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Nu je dat zegt...
Het was.... Verannemans die de moordenaars van PDW gek verklaarde: KWIETEN....

De zaak is aan het uitklaren
't is Annemans, Eric, Gerolf Annemans.

kan jij je dan zo goed in de denkwereld van die neo-nazi's inleven dat jij ze niet voor 'niet volkomen normaal' beschouwd ?! elk welmenend mens vindt toch dat daar 'iets aan' is, 'nen hoek af' is, niet ?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be