Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 14:07   #2001
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1982049]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Kom zeg: wie wordt er uitgesloten?
Zij willen alleen "samenwerken" als ze 100 procent hun goesting krijgen.
Wees toch eens redelijk!
Kijk he,waar ik angst van heb is dat er vergeten wordt om de kaas te verdelen,en als de poes weg is komen de muizen en als zij ooit meer dan 50% van de kaas hebben gaan er veel miauwen.
Oud 13 september 2006, 15:02   #2002
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen.
Op dat vlak verschilt het VB niet van elke andere 'democratische' partij.
FEIT is wel dat de andere partijen geen zak verschillen van het VB maar wel ongestoord de dienst uitmaken zoals alleen zij dat willen. Een particratische dienst die niet gek veel meer verschilt van een fascistische dictatuur.

Het VB was dus niet eens nodig om ervan te maken wat het vandaag al is.
Dacht je nu echt dat ik geen kritiek heb op andere partijen dan het VB? Maar een fascistische dictatuur of zelfs een dictatuur hebben we gelukkig ook niet. Ik weet echter wel dat het VB de slechtste weg is naar meer democratie en de beste weg naar een echte dictatuur.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:05   #2003
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar dat we dat we jou dit nooit over Feremans zien zeggen. Die doet nochtans niks anders dan optopic gaan.
Dat zal hij graag horen.
Oud 13 september 2006, 15:06   #2004
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dacht je nu echt dat ik geen kritiek heb op andere partijen dan het VB? Maar een fascistische dictatuur of zelfs een dictatuur hebben we gelukkig ook niet. Ik weet echter wel dat het VB de slechtste weg is naar meer democratie en de beste weg naar een echte dictatuur.
Nee, dat WEET je niet, en dat kan je nog minder bewizen. Dat denk je omdat je je laat leiden door tal van vooroordelen die jouw geloofsgenoten intensief blijven rondspuien. En intussen blijf je blind en doofstom voor de stille dictatuur die zich aan het vestigen is (gedachtepolitie, geënsceneerde processen, ...) en de afkalving van wat nooit een echte democratie geweest is.

Oordelen kan je best pas als het VB mee bestuurd heeft.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:11   #2005
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het oprollen zelfs schept geen angstgevoelens (integendeel zou ik zeggen), maar het is duidelijk dat de VRT en andere media dezer dagen excelleren in deze angstschepping in de hoop op subtiele en zelfs minder subtiele wijze de link naar een bepaalde partij te laten leggen in de hoofden van naïeve kijkers in de hoop verkiezingsschade aan te brengen aan diezelfde partij.
Heel hypocriet want intussen teert die VRT wel lustig verder op het geld van de belastingbetaler die voor die ene partij stemt.
Inderdaad, er worden dus geen angstgevoelens geschept met deze actie. In de media en zeker op de VRT werden helemaal geen banden met een bepaalde partij gelegd. Meer nog, er werd al herhaaldelijk gezegd dat er geen banden zijn. Zielig hoor, hoe jij je in bochten moet wringen om de idiote beschuldiging van "angst creëren" te motiveren. Het is niet omdat het VB teert op het creëren van angst dat anderen dat ook doen.
Oud 13 september 2006, 15:14   #2006
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die boekjes, websites en....'trainingskampen' bestaan dus nu ook zonder dat FDW eraan moest. De aanslag op FDW moest de aanzet geven tot een oorlog tegen de islam.
Denk je nu echt dat die 'oorlog' kan worden gevoerd met de opbrengst van de verkoop van een aantal wapens en wat zelfgemaakt vuurwerk?
Nee, maar het vuur kan wel aan de lont worden gestoken. Of het tot een "oorlog" zou komen, betwijfel ik ten zeerste en heb ik ook nog niemand horen beweren. Maar het zou ongetwijfeld voor verdere polaristaie zorgen. Met alle gevolgen vandien.
Oud 13 september 2006, 15:15   #2007
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina In de media en zeker op de VRT werden helemaal geen banden met een bepaalde partij gelegd.
Woehaa, weer een staaltje Edina-talk. Zielig hoor hoe jij je zit uit te sloven met liegen.

Meer over manipulatie van de publliek opinie vindt je hier :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=59252
Oud 13 september 2006, 15:19   #2008
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Fout...ondemocratisch wegens het bestaan van wetten om de oppositie te muilkorven, om leden van de oppositie te broodroven, omdat een stem in Wallonië 20% zwaarder weegt dan bij ons, omdat vreemden op onze bodem mogen meestemmen, omdat het kiesvee geïntimideerd worden, journalisten berufsverbot krijgen, de vierde macht openlijk tegen de oppositie fulmineert, omdat belastingsgeld gebruikt wordt om de oppositie te fnuiken, omdat de rechterlijke macht benoemd wordt door de anti-oppositiepartijen, enz...kortom omdat de meest elementaire democratische spelregels ofwel worden overtreden ofwel worden aangepast...

Let op zelfverklaarde democraten...het apparaat dat jullie nu in stelling zijn aan het brengen en aan het fijn-tunen moet op geen enkele wijze worden veranderd om jullie, eens in de oppositie, op dezelfde antidemocratische wijze weg te drukken...vind de blinde haat tegen het VB misschien hier zijn oorsprong?...ik weet het niet maar ik hou mijn hart reeds vast...

Brrr...zou niet willen meemaken om links door zijn eigen anti-democratische wetten en technieken te zien platgewalst worden....
Oeioei, ik denk dat je die onzin nog zelf geloofd ook. Hoe denk je dat "links" zou platgewalst worden. Door links van racisme te beschuldigen? Door het vreemdelingenstemrecht op gemeentelijk niveau terug af te pakken? Door België te splitsen? Doe toch niet zo belachelijk aub. Of noem eens een land dat wel democratisch is?
Oud 13 september 2006, 15:21   #2009
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs een NWO-achtig moordcomplot op een geviseerd VB-kopstuk wordt daar niet voor geschuwd.
Bedoel je nu dat BBET en consoorten links zijn??? LOL!
Oud 13 september 2006, 15:23   #2010
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar dat we dat we jou dit nooit over Feremans zien zeggen. Die doet nochtans niks anders dan optopic gaan.
Je moraal is al evengoed als je freudian slip...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:24   #2011
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht

Kijk he,waar ik angst van heb is dat er vergeten wordt om de kaas te verdelen,en als de poes weg is komen de muizen en als zij ooit meer dan 50% van de kaas hebben gaan er veel miauwen.
Kijk dit gaat mijn petje te boven: Jazeker: HELP

Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 september 2006 om 15:25.
Oud 13 september 2006, 15:24   #2012
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het geval je het nog niet wist, Feremans, er bestaan al plannen voor een eenpartijen-particratie.
Of wat dacht je anders dat tripartites van de drie klassieke Belgische partijen zijn behalve een één-
partijenfront tegen één en dezelfde politieke tegenstander?
Het is niet omdat die 3 partijen dezelfde mening hebben mbt het VB dat ze voor de rest ook dezelfde mening hebben hé. Dat is absoluut niet het geval en de verkiezingen bepalen dus de verhoudingen in die tripartite en dus ook de accenten van die tripartite. Dat is wat anders dan een dictatuur hé. Het VB heeft het enkel aan zichzelf te danken dat de anderen voor een samenwerking bedanken. Of ga je hier nu beweren dat het VB wel bereid zou zijn om met alle partijen samen te werken, dus ook met SPa, PS of Groen! Niet belachelijk doen hé. In een dictatuur zou een cordon overigens niet publiek bekend worden gemaakt.

Laatst gewijzigd door Edina : 13 september 2006 om 15:25.
Oud 13 september 2006, 15:26   #2013
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oeioei, ik denk dat je die onzin nog zelf geloofd ook. Hoe denk je dat "links" zou platgewalst worden. Door links van racisme te beschuldigen?
Politiek racisme, het stokpaardje van links.

Citaat:
Door het vreemdelingenstemrecht op gemeentelijk niveau terug af te pakken?
Waarom niet, het interesseert hen toch geen bal en ze kunnen moeite toen om Belg te worden als ze willen mee beslissen.

Citaat:
Door België te splitsen?
Dat zit er in the long run aan te komen. Ben jij wereldvreemd of zo?

Citaat:
Doe toch niet zo belachelijk aub. Of noem eens een land dat wel democratisch is?
Oh kijk eens aan, nu is ons landje dan toch niet meer democratisch.
Weet je nog wel wat je hier allemaal verteld Edina?
Oud 13 september 2006, 15:27   #2014
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan keur je de dus de veelzeggende titel af waarmee Yves Desmet vandaag zijn krantencommentaar begon?
Of wijst die weer niet op een VB-fixatie?
Nee, daar kan ik eens goed mee lachen (en ik ben nochthans geen De Morgen lezer en al helemaal geen fan van Yves Desmet). Die titel wijst op humor, beste Knuppel, niet op een VB-fixatie.
Oud 13 september 2006, 15:28   #2015
Banneling

Standaard

Citaat:
Woehaa, weer een staaltje Edina-talk. Zielig hoor hoe jij je zit uit te sloven met liegen.

Meer over manipulatie van de publieke opinie vindt je hier :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=59252

En Edina, zit je vast? Mocht je nog trek hebben in een stukje in de media waarin het VB gelinkt wordt aan de neo-nazi terroristen, lees dan blz. 8-9 van de Humo van deze week.
Oud 13 september 2006, 15:31   #2016
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, daar kan ik eens goed mee lachen (en ik ben nochthans geen De Morgen lezer en al helemaal geen fan van Yves Desmet). Die titel wijst op humor, beste Knuppel, niet op een VB-fixatie.
Wat bazel je nou. Humor ? Ik lees vrijwel dagelijks De Morgen : over hun dagelijkse porties gifspuien naar het VB kan je gewoon niet omheen kijken.
Oud 13 september 2006, 15:33   #2017
ericferemans

Standaard

Citaat:
En Edina, zit je vast? Mocht je nog trek hebben in een stukje in de media waarin het VB gelinkt wordt aan de neo-nazi terroristen, lees dan blz. 8-9 van de Humo van deze week.
Er is inderdaad geen enkele link tussen extreem rechts en extreem rechts.
Er zijn alleen maar verschillen.
Beiden zijn voor het discrimineren van minderheden.
De ene is daar anders tegen dan de andere.
Het verschil ligt hem in ....eeeuuuhhhh, kweeniee, eeeehu.????
Oud 13 september 2006, 15:35   #2018
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat opnieuw voorbij aan het feit dat één kogel voldoende is om iemand te vermoorden. Vander Graaf had daar ook genoeg aan om Pim te vermoorden. En ook dan hadden ze de schuld in de schoenen van eender wie kunnen schuiven.
Maar dat is niet gebeurd hé. De schuld werd helemaal niet in een ander zijn schoenen geschoven. En de meest voor de hand liggende verdachte was toch links hé. De bedoeling van Van der Graaff was Fortuyn uitschakelen, niet chaos creëren. Dat is dus een ander verhaal hé. Eén moord zou trouwens niet echt voor chaos zorgen. Een paar moorden of aanslagen wel hé. En daar heb je natuurlijk meer mensen en middelen voor nodig.

Citaat:
Niet zo gek lang geleden werd er iets gelijkaardigs 'uitgetest' via een bedrijf in fijne vleeswaren die een moslima mét hoofddoek in dienst had. Ze kregen daar zelfs een kogel toegestuurt als ik me niet vergis. De koning voelde het om één of andere reden als zijn morele plicht aan om zijn sympathie naar daar te gaan dragen.

Me dunkt dat dit 'beproefd recept' net iets té vaak beproefd werd om nog veel succes te oogsten.
Foei foei. Het is nooit opgehelderd vanwaar die dreigbrieven kwamen. Sugereren dat het uit de eigen rangen kwam is dus een beetje voorbarig, me dunkt (het blijft toch verdacht dat het DNA van de man van één van de werkneemster op één van de postzegels van zo'n dreigbrieven werd gevonden hé en dat deze werkneemster een conflict had met de vrouw met hoofddoek).
Oud 13 september 2006, 15:37   #2019
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er is inderdaad geen enkele link tussen extreem rechts en extreem rechts.
Er zijn alleen maar verschillen.
Beiden zijn voor het discrimineren van minderheden.
De ene is daar anders tegen dan de andere.
Het verschil ligt hem in ....eeeuuuhhhh, kweeniee, eeeehu.????
Op uw posts hoef je van mijnentwege geen reactie te verwachten. Zoveel idiotie .. die hapklare voer laat ik over aan de Khonnors en consoorten.
Oud 13 september 2006, 15:38   #2020
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat WEET je niet, en dat kan je nog minder bewizen. Dat denk je omdat je je laat leiden door tal van vooroordelen die jouw geloofsgenoten intensief blijven rondspuien. En intussen blijf je blind en doofstom voor de stille dictatuur die zich aan het vestigen is (gedachtepolitie, geënsceneerde processen, ...) en de afkalving van wat nooit een echte democratie geweest is.

Oordelen kan je best pas als het VB mee bestuurd heeft.
Nee bedankt, de geschiedenis leert ons dat zo'n experimenten te gevaarlijk zijn. Herhaling: dacht je nu echt dat ik geen kritiek heb op de andere partijen of op ons politiek systeem. Ik ben niet blind, beste Online, maar zie duidelijk welke weg we alvast niet moeten volgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be