![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaamse jongeren vinden zichzelf niet racistisch
![]() BRUSSEL - Vlaamse jongeren geven zichzelf een hoge score op democratisch en niet-racistisch gedrag. Dat blijkt uit een peiling van Maks!, het jongerenblad van Klasse. Maks! voerde een enquête bij 7.000 leerlingen en leraren uit het lager en secundair onderwijs. Daaruit blijkt dat de gemiddelde jongere zichzelf een score geeft van 76 op 100 bij de stelling ,,Ik ben geen racist''. Ook op de vraag ,,Ik reageer tegen racistisch gedrag'' kennen ze zichzelf een hoog cijfer toe. Opvallend is dat de leerlingen uit het lager onderwijs zichzelf minder racistisch vinden dan de leerlingen uit het middelbaar. De leraren schatten zichzelf nog hoger in. Voor hun school zijn de leerlingen minder mild. Op het onderdeel ,,Onze school werkt actief tegen racisme'' geven ze een cijfer van 68 op 100. Leraren schatten hun werkgever hoger in en kennen op dezelfde vraag een score van 75 toe. Volgens de leerlingen mag hun school meer interesse tonen voor de buurt waarin de leerlingen leven. Op dat onderdeel geven ze slechts 54 van de 100 punten. avb
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Geen woorden maar daden!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Omdat Vlamingen geen racistisch en onverdraagzaam volk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 24% van de jongeren
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hmmm ik betwijfel dat onderzoek een beetje 7000 is een laag cijfer schooltoeristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op hoeveel procent stond het VB weeral nationaal? Het zal niet ver van die 24% af liggen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Zelfs flaminganten die voortdurend kappen op de "Walen" voelen zich niet racistisch. Hoe leg je dat uit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Ai ai ai...als ik "jongeren" hoor en ik denk aan de betekenis van dit woord volgens de VRT dan is deze studie enkel bij moslims gevoerd? Alle gekheid op een stokje...het moet geen lachertje zijn voor de jeugd van tegenwoordig om onderscheid te kunnen maken tussen "racisme volgens de Belgische wetgeving" en "racisme" als je weet dat het formuleren van dat onderscheid strafbaar is...
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Dat past niet in uw kraam, natuurlijk. ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Idd...en ik begrijp niet waarom eigenlijk...als morgen de ps ontmanteld wordt en er komt ruimte voor een niet-cliëntèlistische rechtvaardige regering dan ben ik er van overtuigd (en samen met mij de ganse economische wereld) dat de gemiddelde Waal het binnen een paar jaar veel beter zal hebben en terecht zijn aloude fierheid zal terugwinnen in plaats van als een bedelaar te moeten bijten naar de hand die hun voedt...
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge toch niet tegen alle Walen zijt, maar enkel tegen taalimperialisten en PS-politici, waarom moet dan wel héél Wallonië afgestoten worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Laatst gewijzigd door jan hyoens : 14 september 2006 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Eén van de vragen was of men de Joden schuldig vindt voor alle misdaden in de wereld! Vandaar....
![]() Laatst gewijzigd door jan hyoens : 14 september 2006 om 09:01. |
![]() |
![]() |