Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2006, 15:00   #2101
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
"Maar nee pa: dat is geen krokodil: dat is een boomstam!"
.
.
.
.
"OEPS, gloe gloe gloe gloe...."
En wat is nu de bedoeling van uw Steve Irwin-imitatie?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 15:15   #2102
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En wat is nu de bedoeling van uw Steve Irwin-imitatie?
Als die imitatie geslaagd is, zul je hierop nooit antwoord krijgen.
Oud 14 september 2006, 15:24   #2103
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is wat het VB je vertelt, Circe, maar dat klopt niet. De werkelijkheid is dat ook VB'ers regelmatig hun zegje kunnen doen in het nieuws, Terzake, De Zevende Dag, allerlei verkiezingsprogramma's,..
Jamer dat we daar niet veel van merken. Het VB is de grootste partij van het land, maar SPA komt veel meer aan het woord. Dat is Belgisch!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 15:36   #2104
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die voorbeelden zijn intussen al gegeven. Dit land is een "ondemocratie". Een land als pakweg het Zaïre van Mobutu was een dictatuur.
Die voorbeelden zijn nog steeds niet gegeven. En blijkbaar raak je er ondertussen zelf niet meer aan uit, want nu is België weer plots een ondemocratie. In een eerdere post was het dan weer een antidemocratie. En in nog een andere post een particratie met dictatoriale neigingen.

Citaat:
Begint het licht eindelijk te schijnen?
Nee, en het licht zal nooit schijnen. Bij jou ook niet vrees ik, want je uitleg is nogal contradictorisch en voorbeelden geven is blijkbaar heel moeilijk.

Citaat:
Nonsens. In een democratie is het volk aan de macht. Wanneer dat niet het geval is, is er geen democratie. Je bent aan de macht of je bent het niet. En land is een democratie of het is het niet. Daar bestaan geen gradaties in.
Tegenover een democratie staat een dictatuur. Je hebt dictaturen in verschillende gradaties, net zoals je dat met democratieën hebt. Maar de twee liggen wel mijlenver uit elkaar. Nogmaals: dat ontkennen is een aanfluiting van de ernst van de inbreuken op de vrijheid die er in een dictatuur zijn. In een dictatuur heeft slechts één persoon of één partij alle macht, in een dictatuur zijn er geen vrije verkiezingen, in een dictatuur wordt elke vorm van protest onderdrukt,...

Citaat:
Men spreekt alleen van verschillende soorten democratie omdat men niet-democratische systemen toch als democratisch wil afschilderen. Zo noemt men onze particratie ook wel eens een representatieve democratie. Nonsens natuurlijk: het volk is hier niet aan de macht dus is het geen democratie. Bovendien komen de meeste wetten van onverkozen politici (ministers, gecoöpteerden, opvolgers) die niet naar de wil van het volk luisteren, dus is het systeem ook helemaal niet representatief.
Ook een particratie is een vorm van respresentatieve democratie: de representatie gebeurt dan niet door een persoon, maar door een partij. Ik zou het ook graag anders zien hoor, maar het is belachelijk om het niet-representatief te noemen. Het aantal zetels wordt immers wel degelijk door verkiezingen bepaald.

Citaat:
Ik verlang helemaal niet naar een systeem waar elke burger mee moet beslissen over elke wet. Ik verlang wel naar een systeem waar elke burger mee KAN beslissen over elke wet Daarom ook dat representatie + directe democratie het beste werkt: je laat als burger de politici hun werk doen, en kan ten allen tijde ingrijpen indien nodig. Een echte democratie is dus wel mogelijk en zelfs werkbaar.
Nochthans is een systeem waar elke burger mee mag beslissen over elke wet nochthans het sumum van democratie. Dat ontkennen zou belachelijk zijn. Dat je desalnietemin de combinatie van respresentatieve en directe democratie aanvaardt als democratie bewijst dus dat je wel degelijk gradaties in een democratie erkent. Ik heb overigens nooit beweerd dat zo'n systeem niet werkbaar zou zijn.

Citaat:
Ik ken heus wel het verschil tussen ironie en het op verdoken wijze aan mij toeschrijven van verwachtingen over het beleid van het VB.
Tja, het was nochthans ironisch bedoeld hoor. Misschien begrijp je het door de oorspronkelijk en overigens ook al ironische en niet aan jouw gerichte post waarop je reageerde:

Citaat:
Dus alle landen zijn antidemocratisch? En het VB kent de toverformule?
Citaat:
Di Rupo was er destijds snel genoeg bij om zijn idee over een referendum omtrent de staatkundige toekomst van dit land weer in te trekken. En De Gucht vond een referendum over Europa dan weer niet nodig toen hij in naam van alle Belgen bsliste dat wij wel "voor" zouden stemmen.
Probleem is dat momenteel enkel het VB de directe democratie tot één van zijn belangrijkste programmapunten rekent. Terwijl het zo klaar is als een klontje dat ze die ook nooit zouden toepassen.

Citaat:
Mogelijk is het VB niet de weg naar democratie. Wat we nu hebben is alleszins niet beter.
Dat betwijfel ik dan weer ten stelligste.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 15:43   #2105
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jamer dat we daar niet veel van merken. Het VB is de grootste partij van het land, maar SPA komt veel meer aan het woord. Dat is Belgisch!
Het VB is niet de grootste partij van het land. Kijk de uitslag van de laatste federale verkiezingen nog maar eens na (weer zo'n leugen die het VB verspreid: wie de grootste partij is van het land wordt enkel door de federale verkiezingen bepaald, niet door de Vlaamse verkiezingen - toen ze overigens ook niet de grootste waren - noch door peilingen).

De SPa komt overigens niet meer of niet minder aan het woord dan de andere regeringspartijen. En dat het VB niet in die regering zit, heeft ze enkel aan zichzelf te danken. Geen enkele andere partij vindt de standpunten van het VB namelijk verzoenbaar met de zijne. En dan is het natuurlijk moeilijk om een gemeenschappelijk programma op te stellen hé.
Oud 14 september 2006, 16:05   #2106
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB is niet de grootste partij van het land. Kijk de uitslag van de laatste federale verkiezingen nog maar eens na (weer zo'n leugen die het VB verspreid: wie de grootste partij is van het land wordt enkel door de federale verkiezingen bepaald, niet door de Vlaamse verkiezingen - toen ze overigens ook niet de grootste waren - noch door peilingen).

De SPa komt overigens niet meer of niet minder aan het woord dan de andere regeringspartijen. En dat het VB niet in die regering zit, heeft ze enkel aan zichzelf te danken. Geen enkele andere partij vindt de standpunten van het VB namelijk verzoenbaar met de zijne. En dan is het natuurlijk moeilijk om een gemeenschappelijk programma op te stellen hé.
Juist.maar 1 miljoen mensen die voorheen allemaal CD&V,SPA of VLD stemden terugwinnen door hun uit te sluiten,is ook niet zo evident.
Oud 14 september 2006, 16:22   #2107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo lang kan het toch niet duren om die vergunningen te onderzoeken hé? Ik heb in ieder geval op het nieuws gehoord dat er wel degelijk al meerdere niet-vergunde wapens gevonden werden. En geloof je nu echt dat al die wapens vergund waren??? Over de bazin van de Viking is in de pers verschenen dat zij het bezit van een niet vergund wapen heeft toegegeven, maar alle andere aanklachten betwist. Misschien is daar je verwarring ontstaan.
Dat dacht ik ook maar dan kent ge België nog niet.
Toen hun aanhouding moest verlengd worden waren ze de wapens nog aan het onderzoeken.
Ze zouden ook lid zijn van een schietclub en oefenen op de militaire schietstand.
Geloof mij, daar komt ge er met een niet vergund wapen niet in.
Citaat:
Ja hoor:
Aan verboden wapens geen gebrek dus bij de verdachten.
Geen idee, ik heb nog geen lijst gezien.
Citaat:
Heb ik ook nergens beweerd. Maar voor alle duidelijkheid: onder "verboden wapenbezit" valt even goed het bezitten van vergunningsplichtige wapens zonder vergunning.
Juist, maar verboden wapenbezit >< verboden wapens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 16:26   #2108
willem1940NLD

Standaard

Ik neem als vanzelfsprekend aan dat VB onder "land" VLAANDEREN verstaat, eigenlijk tevens een doelstelling dan.

Of ze echt directe democratie zullen doorvoeren, valt bij iedere partij nog maar af te wachten natuurlijk maar de intentie tot kiezersbedrog lijkt mij bij VB minder voor de hand te liggen dan bij traditionele regenten.

Voor de benoeming van staatsvormen is het misschien nuttig om aanduidingen als "quasi-democratie", "semi-democratie", "pseudo-democratie" en zo meer in te lassen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 september 2006 om 16:26.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 16:39   #2109
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat het VB niet in die regering zit, heeft ze enkel aan zichzelf te danken. Geen enkele andere partij vindt de standpunten van het VB namelijk verzoenbaar met de zijne.
Da's dikke zever aangezien men zich niet te beroerd voelt om die 'onverzoenbare' standpunten zélf uit te voeren.
Oud 14 september 2006, 17:12   #2110
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze zouden ook lid zijn van een schietclub en oefenen op de militaire schietstand. Geloof mij, daar komt ge er met een niet vergund wapen niet in.
O, maar ik ben er zeker van dat ze wel over een vergund wapen beschikten. Maar ik twijfel er ten zeerste aan of al hun wapens vergund waren.

Citaat:
Geen idee, ik heb nog geen lijst gezien.
Wat hoorden we al: een zelfgemaakte bom, andere explosieven, oorlogswapen, boksbeugels,...
Oud 14 september 2006, 17:14   #2111
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Da's dikke zever aangezien men zich niet te beroerd voelt om die 'onverzoenbare' standpunten zélf uit te voeren.
Ik wist niet dat men standpunten kon uitvoeren.
Oud 14 september 2006, 19:24   #2112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, maar ik ben er zeker van dat ze wel over een vergund wapen beschikten. Maar ik twijfel er ten zeerste aan of al hun wapens vergund waren.
Daar twijfel ik ook aan.
Maar dat is niet voldoende om ze aan te klagen.
Citaat:
Wat hoorden we al: een zelfgemaakte bom, andere explosieven, oorlogswapen, boksbeugels,...
Juist, één uzi meen ik begrepen te hebben.
Wat povertjes om het over een wapenarsenaal van een terroristische bende te hebben.
Oud 14 september 2006, 20:02   #2113
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar twijfel ik ook aan.
Maar dat is niet voldoende om ze aan te klagen.
Juist, één uzi meen ik begrepen te hebben.
Wat povertjes om het over een wapenarsenaal van een terroristische bende te hebben.
Een Uzi is nu niet direct een wapen om aan "sportschieten" te doen...Je stelt je blijkbaar dan ook de vraag niet waarom er bij die "heren" zulk aanvalswapen (wordt ondermeer gebruikt door de Israëlische Mossad) werd gevonden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 20:05   #2114
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Juist.maar 1 miljoen mensen die voorheen allemaal CD&V,SPA of VLD stemden terugwinnen door hun uit te sluiten,is ook niet zo evident.
Ben je er weer met je uitsluiten?
Ik denk dat vijfendertig mensen je al hebben uitgelegd dat dit zever is.
Lees mijn tekst eens over philipdewinteren, schat...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 20:29   #2115
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een Uzi is nu niet direct een wapen om aan "sportschieten" te doen...Je stelt je blijkbaar dan ook de vraag niet waarom er bij die "heren" zulk aanvalswapen (wordt ondermeer gebruikt door de Israëlische Mossad) werd gevonden.
Ik heb ook niet gezegd dat het een sportwapen is maar een beetje gangster bezit wel van die speeltjes.
Laat ze maar eens evenveel moeite doen om al die lieverdjes op te pakken.
Hoe is het mogelijk dat dergelijke wapens hier verhandeld worden ?
Oud 14 september 2006, 20:38   #2116
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat het een sportwapen is maar een beetje gangster bezit wel van die speeltjes.
Laat ze maar eens evenveel moeite doen om al die lieverdjes op te pakken.
Hoe is het mogelijk dat dergelijke wapens hier verhandeld worden ?
Komaan Bob, zwarte markt eh.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 20:48   #2117
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van de linkse terroristen !
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 20:52   #2118
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel de link hoogtechnologische wapens en (terroristische) aanslag mij toch niet zo vanzelfsprekend is.
De moordenaars van Cools, Fortuin, Van Gogh... gebruikten toch geen hoogtechnologische wapens.
En terrotische aanslagen �* la 9/11, Madrid, London... waren zelfs low profile op technologisch vlak.

Laatst gewijzigd door Bob : 14 september 2006 om 20:53.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 20:53   #2119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Tessenderlo ?
Oud 14 september 2006, 23:19   #2120
Jos_be
Burger

Standaard

De enigsten die de afgelopen jaren een geslaagde aanslag gepleegd hebben is uit rode CCC en het groene ALF. Verschillende moslimorganisaties hebben reeds aanslagen gepleegd en geprobeerd te plegen, of bereiden er nu voor. Nu hebben ze er eentje van rechts die nog in de verbale fase zat in de kiem gesmoord hebben. De linkerzijde probeert deze rotte appels te binden aan het VB. Waar je die bewijslast moet vinden weet ik niet. Misschien als je met heel veel mensen roept dat dit zo is, dan is dit voor links een afdoend bewijs.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be