Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 01:17   #6441
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Volgens mij heb ik allang een paar maal hierop geantwoord. Zo niet, begrijp ik uw vraag niet. svp opnieuw dan graag...
Je hebt niet rechtstreeks op die vragen geantwoord. De vragen waren:

- Hoe verklaar je de verwoesting van honderden Palestijnse dorpen (driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen) vanuit je stelling dat die 750.000 Palestijnen hun dorpen 'vrijwillig' verlieten? (De bijna volledige verwoesting van driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen kan niet louter verklaard worden als het gevolg van de gewone geregelde gevechten).

Om mijn stellingen over de verdrijving van de Palestijnse vluchtelingen in 1948 te bewijzen, heb ik hier ettelijke malen verwezen naar het onderzoek van de Israëlische 'nieuwe historici'. Dat onderzoek is gebaseerd op het materiaal dat vrijkwam bij de opening van de Israëlische staatsarchieven eind jaren '80.

Meermaals heb jij hier beweerd bronnen te hebben die het tegendeel bewijzen. Meermaals heb ik je dan ook gevraagd naar deze bronnen. Veel verder dan enkele verwijzingen naar één of andere website, ben je daarbij echter niet gekomen. Als jij de gelijklopende resultaten van het onderzoek van die nieuwe historici (Benny Morris, Ilan Pappé, Avi Shlaim,...) blijft in twijfel trekken, vraag ik dus opnieuw:

- Op welk recent geschiedkundig onderzoek baseer je je om te beweren dat driekwart miljoen Palestijnse vluchtelingen 'vrijwillig' hun land verlieten?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 01:19.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:20   #6442
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vond op Net (wiki) o.a deze zin:
Dat artikeltje lijkt mij te kloppen, ja. Wat is je punt?
Oud 15 september 2006, 01:25   #6443
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Niet waar. Israël is de Libanese bevolking en Hezbollah na de ontvoering van de twee Israëlische soldaten beginnen te bombarderen. Pas toen werden er door Hezbollah massaal raketten afgeschoten op Israël.
Citaat uit reconstructie:
Citaat:
In Parijs vertelt Solana de uitkomst van het overleg met Larijani aan de permanente leden van de Veiligheidsraad en Duitsland. Die besluiten de kwestie aan de voltallige Veiligheidsraad voor te leggen, om daar maatregelen tegen Iran te nemen.

De Iraanse veiligheidsadviseur Larijani vliegt terug naar het Midden-Oosten, maar niet naar Teheran. Hij landt in Damascus, waar hij een gesprek heeft met de Syrische president Bashar al-Assad.

Diezelfde morgen opent Hezbollah met een spervuur aan raketten en mortieren de aanval op een Israëlische eenheid, doodt verschillende soldaten en ontvoert twee militairen. President Ahmedinejad kijkt de dagen daarop tevreden naar de ravage die hij in de agenda van de internationale politiek heeft weten aan te richten.
Bron:
http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=75703
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:27   #6444
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Je hebt niet rechtstreeks op die vragen geantwoord. De vragen waren:

- Hoe verklaar je de verwoesting van honderden Palestijnse dorpen (driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen) vanuit je stelling dat die 750.000 Palestijnen hun dorpen 'vrijwillig' verlieten? (De bijna volledige verwoesting van driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen kan niet louter verklaard worden als het gevolg van de gewone geregelde gevechten).

Om mijn stellingen over de verdrijving van de Palestijnse vluchtelingen in 1948 te bewijzen, heb ik hier ettelijke malen verwezen naar het onderzoek van de Israëlische 'nieuwe historici'. Dat onderzoek is gebaseerd op het materiaal dat vrijkwam bij de opening van de Israëlische staatsarchieven eind jaren '80.

Meermaals heb jij hier beweerd bronnen te hebben die het tegendeel bewijzen. Meermaals heb ik je dan ook gevraagd naar deze bronnen. Veel verder dan enkele verwijzingen naar één of andere website, ben je daarbij echter niet gekomen. Als jij de gelijklopende resultaten van het onderzoek van die nieuwe historici (Benny Morris, Ilan Pappé, Avi Shlaim,...) blijft in twijfel trekken, vraag ik dus opnieuw:

- Op welk recent geschiedkundig onderzoek baseer je je om te beweren dat driekwart miljoen Palestijnse vluchtelingen 'vrijwillig' hun land verlieten?
Volgens mij heb ik hier allang op gereageerd maar kan ook in een andere draad zijn. Ik kom hier op terug (maar ga nu echter slapen).
Oud 15 september 2006, 01:28   #6445
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Niet waar. Israël is de Libanese bevolking en Hezbollah na de ontvoering van de twee Israëlische soldaten beginnen te bombarderen. Pas toen werden er door Hezbollah massaal raketten afgeschoten op Israël.
Fout. Hezbollah was al maanden raketten aan het afvuren. De dag na de terugtrekking uit Gaza werden Israelische steden reeds beschoten vanuit het net verlaten gebied.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:30   #6446
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat artikeltje lijkt mij te kloppen, ja. Wat is je punt?
Iemand veronderstelde dat Hr Arafat, hoewel in Egypte geboren, familie-betrekkingen (ofzo) had met Palestijnen en ik wilde daarnaar mee-zoeken dus postte ik wat ik vond.
Oud 15 september 2006, 01:30   #6447
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfbehoud is iets anders dan 'vriendjes'.
Het ging niet enkel om die Ha'avara-akkoorden (alhoewel ook die Ha'avara-akkoorden in joodse kringen al fel omstreden waren).

Een voorbeeldje: In de jaren '60 werd Eichmann, berucht nazikopstuk, door de Mossad ontvoerd om te worden berecht in Israël. Wat niet werd verteld door de staat Israël maar wél door mensen als Hannah Arendt (Hannah Arendt was een joodse filosofe en gedurende een aantal jaren zioniste. Later keerde zij zich af van dat zionisme) is dat Eichmann ook in de jaren '30 al eens op bezoek was in het Heilig Land. Hij was daar toen op uitnodiging van de zionisten en was naar verluid vol lof over het zionistische project... uiteindelijk zou Eichmann opgepakt worden door de Britten en door deze laatsten teruggestuurd worden naar de Duitse heimat.

Gezien de achtergrond en het ideeëngoed van de nazi's, kan ik zulke contacten enkel zeer bedenkelijk vinden. Moeten we dit soort contacten volgens jou óók beschouwen als 'zelfbehoud', Hertog?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 01:42.
Oud 15 september 2006, 01:33   #6448
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb ik hier allang op gereageerd maar kan ook in een andere draad zijn. Ik kom hier op terug (maar ga nu echter slapen).
Een duidelijk antwoord hierop heb ik zéker niet gezien.
Oud 15 september 2006, 01:39   #6449
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand veronderstelde dat Hr Arafat, hoewel in Egypte geboren, familie-betrekkingen (ofzo) had met Palestijnen en ik wilde daarnaar mee-zoeken dus postte ik wat ik vond.
Ah, OK. Goed, dat is dan duidelijk.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 01:49.
Oud 15 september 2006, 01:45   #6450
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe niet zo moeilijk; wil je wel geholpen zijn?
In dit geval: des te minder twijfel aan de info over Hr Arafat, die (ook) volgens de Joden/Israëli reeds jong met Palestina te maken had.

NB: dat van die Nazis had ik niet opgezocht, het ging mij alleen om de link Arafat / Palestina.
OK, sorry. Ik had je reactie opgevat als een provocatie (enfin, ik twijfelde).
Oud 15 september 2006, 01:45   #6451
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat bewijst nog maar eens dat alles relatief is. In elke oorlog zijn er mensen die de verkeerde kant kiezen. Ik juich dat niet toe maar het is zo en het mag dus gezegd. De waarheid heeft zijn rechten. Het enige waar ik mij in die context aan stoor is de selectieve manier waarop zionistische partijen of groeperingen verwijzen naar die Mufti van Jeruzalem om dan steevast de eigen contacten met nazi-Duitsland te verzwijgen of zelfs te ontkennen.
Nogmaals, ik zocht niet naar de "overige" tekst, het was alleen de enige pagina die mij binnen redelijke surf-tijd zo te zien bevestiging leverde van de (jouw, meen ik?) veronderstelling dat Hr A toevallig weliswaar in Egypte was ter wereld gekomen maar tamelijk als Palestijn zal zijn opgegroeid.

Nazi-gedoe dus VOOR DIT VOORBEELD off topic.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 september 2006 om 01:49.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:50   #6452
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Nazi-gedoe dus VOOR DIT VOORBEELD off topic.
Goed, goed. Gewoon een misverstand. Zaak gesloten.
Oud 15 september 2006, 01:58   #6453
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg het gevoel dat je ergens omheen probeert te praten.

Is het waar of niet waar, dat de Israëli daar schoten op de Hesbollah-concentraties omdat vandaaruit Hezbollah raketten zat te schieten naar Israëlische burgerdoelen?
Dat is een kringloop hé. Dat ging al jaren zo door maar wie schoot uiteindelijk de eerste kogel? Ik kan daar eerlijk niet met zekerheid op antwoorden.
Oud 15 september 2006, 02:09   #6454
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat is een kringloop hé. Dat ging al jaren zo door maar wie schoot uiteindelijk de eerste kogel? Ik kan daar eerlijk niet met zekerheid op antwoorden.
Het ging over die raketten, kadoesja of zoiets en ik hoor al jaren op het nieuws dat daar vanuit Libanon mee naar Israel werd geschoten; Ja of Nee waarheid? Indien Ja, dan niet doen alsof dat pas in de zomer van 2006 was gestart.

Recht is recht en krom is krom.
Oud 15 september 2006, 02:09   #6455
willem1940NLD

Standaard

Dubbelpost weggehaald.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 september 2006 om 02:14.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 05:34   #6456
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Democratie is volkomen onverenigbaar met de letterlijke interpretatie van ELKE godsdienst. Dat geldt niet alleen voor de islam maar ook voor christendom, jodendom, etc.
Klopt niet voor het christendom. Dat is onjuist.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 08:31   #6457
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zie post 6443.
Hezbollah begon de vijandelijkheden op instignatie van Syrië/Iran. Eens te meer aangetoond dat Hezbollah geen 'verzetsorganisatie' is en dat er geopolitieke belangen in het spel zijn.
Oud 15 september 2006, 08:36   #6458
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Een duidelijk antwoord hierop heb ik zéker niet gezien.
Ja. Ik weet al weer hoe het zit. Ik had een zorgvuldig opgebouwde post die ik ineens kwijt was door forumperikelen. Aangezien toen het 'brute geweld' losbarstte en ik geen zin had de uitvoerige post opnieuw te schrijven (als hij toch niet gelezen wordt) heb ik het maar even laten zitten.

Nogmaals, je krijgt van mij hierop antwoord. Even geduld aub. Ik heb alles niet zo maar weer opnieuw teruggevonden. (Aan de manier waarop je je achterstallige pagina's hebt bijgewerkt kan ik er denk ik van uitgaan dat jij de berichten wél leest.)
Oud 15 september 2006, 09:09   #6459
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan allemaal wel waar zijn wat die Israëlische legeréénheid die mogelijks op Libanees grondgebied opereerde, betreft maar Hezbollah is pas massaal raketten op Israël beginnen af te schieten op het moment dat Israël de Libanese bevolking en Hezbollah begon te bombarderen.

Het bombarderen van Beiroet enz. wordt af en toe wel eens vergeten maar ja, in vergelijking met de Hezbollah-raketten die enkel 100 doden maakten terwijl de Israëlische bombardementen 2.000 slachtoffers maakten, was dit natuurlijk maar een detail.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 15 september 2006 om 09:10.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 09:22   #6460
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Democratie is volkomen onverenigbaar met de letterlijke interpretatie van ELKE godsdienst. Dat geldt niet alleen voor de islam maar ook voor christendom, jodendom, etc.
Dit is absoluut onjuist! Het is net andersom.

Een van de ferventste democraten was wijlen de 'Vader van Europa', Robert Schuman. Hij was een van de grondleggers van de Europese Unie.

De visie van Schuman kwam voort uit zijn diepste overtuiging als belijdend katholiek christen. Terecht kende het Europees Parlement hem later de titel 'Vader van Europa' toe. Hij zou zelf schrijven dat de democratie haar bestaan dankt aan het christendom. De democratie "is geboren op de dag waarop de mens geroepen werd in zijn tijdelijk leven de waardigheid van de menselijke persoon te verwezenlijken, in zijn individuele vrijheid, in het respect voor de rechten van een ieder en door de praktijk van de broederlijke liefde voor allen". In een tijdperk als het onze, waarin iedereen de mond vol heeft van 'Europese waarden' is het goed te beseffen, dat Schumans trouw aan christelijke waarden vooral lag in zijn persoonlijk besluit politiek anders te handelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be