![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6441 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- Hoe verklaar je de verwoesting van honderden Palestijnse dorpen (driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen) vanuit je stelling dat die 750.000 Palestijnen hun dorpen 'vrijwillig' verlieten? (De bijna volledige verwoesting van driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen kan niet louter verklaard worden als het gevolg van de gewone geregelde gevechten). Om mijn stellingen over de verdrijving van de Palestijnse vluchtelingen in 1948 te bewijzen, heb ik hier ettelijke malen verwezen naar het onderzoek van de Israëlische 'nieuwe historici'. Dat onderzoek is gebaseerd op het materiaal dat vrijkwam bij de opening van de Israëlische staatsarchieven eind jaren '80. Meermaals heb jij hier beweerd bronnen te hebben die het tegendeel bewijzen. Meermaals heb ik je dan ook gevraagd naar deze bronnen. Veel verder dan enkele verwijzingen naar één of andere website, ben je daarbij echter niet gekomen. Als jij de gelijklopende resultaten van het onderzoek van die nieuwe historici (Benny Morris, Ilan Pappé, Avi Shlaim,...) blijft in twijfel trekken, vraag ik dus opnieuw: - Op welk recent geschiedkundig onderzoek baseer je je om te beweren dat driekwart miljoen Palestijnse vluchtelingen 'vrijwillig' hun land verlieten? Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 01:19. |
|
|
|
|
|
|
#6442 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6443 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=75703 |
||
|
|
|
|
|
#6444 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6445 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fout. Hezbollah was al maanden raketten aan het afvuren. De dag na de terugtrekking uit Gaza werden Israelische steden reeds beschoten vanuit het net verlaten gebied.
|
|
|
|
|
|
#6446 |
|
|
Iemand veronderstelde dat Hr Arafat, hoewel in Egypte geboren, familie-betrekkingen (ofzo) had met Palestijnen en ik wilde daarnaar mee-zoeken dus postte ik wat ik vond.
|
|
|
#6447 |
|
Banneling
|
Het ging niet enkel om die Ha'avara-akkoorden (alhoewel ook die Ha'avara-akkoorden in joodse kringen al fel omstreden waren).
Een voorbeeldje: In de jaren '60 werd Eichmann, berucht nazikopstuk, door de Mossad ontvoerd om te worden berecht in Israël. Wat niet werd verteld door de staat Israël maar wél door mensen als Hannah Arendt (Hannah Arendt was een joodse filosofe en gedurende een aantal jaren zioniste. Later keerde zij zich af van dat zionisme) is dat Eichmann ook in de jaren '30 al eens op bezoek was in het Heilig Land. Hij was daar toen op uitnodiging van de zionisten en was naar verluid vol lof over het zionistische project... uiteindelijk zou Eichmann opgepakt worden door de Britten en door deze laatsten teruggestuurd worden naar de Duitse heimat. Gezien de achtergrond en het ideeëngoed van de nazi's, kan ik zulke contacten enkel zeer bedenkelijk vinden. Moeten we dit soort contacten volgens jou óók beschouwen als 'zelfbehoud', Hertog? Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 01:42. |
|
|
|
|
|
#6448 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6449 |
|
Banneling
|
Ah, OK. Goed, dat is dan duidelijk.
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 01:49. |
|
|
|
|
|
#6450 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6451 | |
|
|
Citaat:
Nazi-gedoe dus VOOR DIT VOORBEELD off topic.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 september 2006 om 01:49. |
|
|
|
|
|
|
#6452 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6453 |
|
Banneling
|
Dat is een kringloop hé. Dat ging al jaren zo door maar wie schoot uiteindelijk de eerste kogel? Ik kan daar eerlijk niet met zekerheid op antwoorden.
|
|
|
|
|
|
#6454 | |
|
|
Citaat:
Recht is recht en krom is krom.
|
|
|
|
#6455 |
|
|
Dubbelpost weggehaald.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 september 2006 om 02:14. |
|
|
|
|
|
#6456 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6457 | |
|
|
Citaat:
Hezbollah begon de vijandelijkheden op instignatie van Syrië/Iran. Eens te meer aangetoond dat Hezbollah geen 'verzetsorganisatie' is en dat er geopolitieke belangen in het spel zijn. |
|
|
|
|
|
|
#6458 | |
|
|
Citaat:
Nogmaals, je krijgt van mij hierop antwoord. Even geduld aub. Ik heb alles niet zo maar weer opnieuw teruggevonden. (Aan de manier waarop je je achterstallige pagina's hebt bijgewerkt kan ik er denk ik van uitgaan dat jij de berichten wél leest.) |
|
|
|
|
|
|
#6459 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het bombarderen van Beiroet enz. wordt af en toe wel eens vergeten maar ja, in vergelijking met de Hezbollah-raketten die enkel 100 doden maakten terwijl de Israëlische bombardementen 2.000 slachtoffers maakten, was dit natuurlijk maar een detail. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 15 september 2006 om 09:10. |
|
|
|
|
|
|
#6460 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een van de ferventste democraten was wijlen de 'Vader van Europa', Robert Schuman. Hij was een van de grondleggers van de Europese Unie. De visie van Schuman kwam voort uit zijn diepste overtuiging als belijdend katholiek christen. Terecht kende het Europees Parlement hem later de titel 'Vader van Europa' toe. Hij zou zelf schrijven dat de democratie haar bestaan dankt aan het christendom. De democratie "is geboren op de dag waarop de mens geroepen werd in zijn tijdelijk leven de waardigheid van de menselijke persoon te verwezenlijken, in zijn individuele vrijheid, in het respect voor de rechten van een ieder en door de praktijk van de broederlijke liefde voor allen". In een tijdperk als het onze, waarin iedereen de mond vol heeft van 'Europese waarden' is het goed te beseffen, dat Schumans trouw aan christelijke waarden vooral lag in zijn persoonlijk besluit politiek anders te handelen. |
|
|
|
|