Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 22:13   #21
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dus alle volgelingen van Mohammed, moslims dus, hebben als enig doel, en zijn met niets anders bezig dan christelijke kerken aan te vallen?
Misschien nog niet allemaal beste Ayne, maar het zit in de genen van hun godsdienst en ideologie. De vrijheid sterft elke dag een beetje meer. Steeds meer Moslim jongeren hier radicaliseren (waarom? omdat we de arme sukkelaars discrimineren zeker? ik zelf heb Italiaanse familie, een vriend van m'n vader is getrouwd met een Thaise, allemaal perfect geïntegreerd trouwens, enz...). Waarom halen zij steeds weer de kruistochten aan, en bestempelen ze ons als 'kruisvaarders'?

Je moet niet voor elke discussie een 'wetenschappelijke' studie aanhalen. In Europa zijn die trouwens nul-komma-nul waard, want bijna allemaal afkomstig van het Rode establishment & media.

De dag dat mensen als jij je ogen opentrekken zal het waarschijnlijk te laat zijn, en ik hopelijk gevlucht naar betere oorden (als die er nog zijn).

Laatst gewijzigd door gladiator : 15 september 2006 om 22:14.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 22:13   #22
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het is vanzelfsprekend te hard van te stellen dat alle moslims primitief zijn, temeer omdat dat woordje nogal geladen is.

Het is wel reeds wetenschappelijk bewezen dat de mohammedaanse wereld een gigantische ontwikkelingsachterstand kent. Indien u echt geïnteresseerd bent in boeiende studies daarover verwijs ik graag naar het Human Development Report en de Arab Human Development Reports. Cfr www.undp.org
De volledige mohammeddaanse wereld? Of die van de lagere klasse?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 22:15   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Misschien nog niet allemaal beste Ayne, maar het zit in de genen van hun godsdienst en ideologie. De vrijheid sterft elke dag een beetje meer. Steeds meer Moslim jongeren hier radicaliseren (waarom? omdat we de arme sukkelaars discrimineren zeker? ik zelf heb Italiaanse familie, een vriend van m'n vader is getrouwd met een Thaise, allemaal perfect geïntegreerd trouwens, enz...). Waarom halen zij steeds weer de kruistochten aan, en bestempelen ze ons als 'kruisvaarders'?

Je moet niet voor elke discussie een 'wetenschappelijke' studie aanhalen. In Europa zijn die trouwens nul-komma-nul waard, want bijna allemaal afkomstig van het Rode establishment & media.

De dag dat mensen als jij je ogen opentrekken zal het waarschijnlijk te laat zijn, en ik hopelijk gevlucht naar betere oorden (als die er nog zijn).
Hoe groot is het bord dat je voor je kop hebt?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 22:15   #24
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Dus alle volgelingen van Mohammed, moslims dus, hebben als enig doel, en zijn met niets anders bezig dan christelijke kerken aan te vallen?
Neen nog erger, ze willen alle andere godsdiensten 'uitroeien' en zelf de wereldgodsdienst worden. En alle moslims zijn slechte mensen want ze leven met het oog op de dood, ze zijn bereid te sterven voor hun geloof en willen daarmee onschuldige slachtoffers maken. Volgens bepaalde mensen hier op het forum zijn alle moslims achterlijke gekken die totaal geen waarden hebben (behalve agressie).

Is dus niet MIJN Mening he, was even sarcastisch de mening van die bepaalde mensen hier aant schrijven. Kwestie dat je mee bent, alvorens ze u hier ook verwijten dat je gebrainwasht bent en dergelijke onzin...
Trek het u niet aan, volgens hen ben ik ook een gebrainwashed iemand, met weinig verstand en een moslimvriendje...Omdat het niet strookt met hun mening... Ze zijn hier heel verdraagzaam hoor
Kim_F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 22:18   #25
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoe groot is het bord dat je voor je kop hebt?
Vraag dat maar aan Theo of Pim.
Oud 15 september 2006, 22:19   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken een hoop moslims, en de meeste zijn niet bereid te sterven voor hun geloof. De Islam is nou eenmaal een levensstijl. Er zit een kern van waarheid in, niets meer, niets minder. Het ligt er trouwens maar aan wat je met sterven voor je geloof bedoelt: De meeste moslims die ''sterven voor hun geloof'' zijn getraumatiseerd of gewoon ongelukkig en zijn blij te sterven. Volgens mij wordt je daarvoor niet beloond.
Oud 15 september 2006, 22:21   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag dat maar aan Theo of Pim.
Hoe kun je een individu nou representeren als iets van een hele groep? Pim Fortuijn is trouwens vermoord door een ''MILIEUACTIVIST''.
Oud 15 september 2006, 22:22   #28
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim_F Bekijk bericht
Neen nog erger, ze willen alle andere godsdiensten 'uitroeien' en zelf de wereldgodsdienst worden.
...
.Omdat het niet strookt met hun mening... Ze zijn hier heel verdraagzaam hoor
Niet te sarcastisch hé Kim . We halen toch alleen maar feiten aan? Stoort je dat dan? Wat vind je dan van een artikel als dit? Hoe 'vreedzaam' vind je de foto's?
Oud 15 september 2006, 22:26   #29
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen nog erger, ze willen alle andere godsdiensten 'uitroeien' en zelf de wereldgodsdienst worden. En alle moslims zijn slechte mensen want ze leven met het oog op de dood, ze zijn bereid te sterven voor hun geloof en willen daarmee onschuldige slachtoffers maken. Volgens bepaalde mensen hier op het forum zijn alle moslims achterlijke gekken die totaal geen waarden hebben (behalve agressie).

Is dus niet MIJN Mening he, was even sarcastisch de mening van die bepaalde mensen hier aant schrijven. Kwestie dat je mee bent, alvorens ze u hier ook verwijten dat je gebrainwasht bent en dergelijke onzin...
Trek het u niet aan, volgens hen ben ik ook een gebrainwashed iemand, met weinig verstand en een moslimvriendje...Omdat het niet strookt met hun mening... Ze zijn hier heel verdraagzaam hoor
Sinds mijn levensperiode in Londen, waar ik met met mijn saoudi-vrienden, die hier als extremisten worden bestempeld, meer dan één pub heb leeggedronken, heb ik de sterkste twijfels ...
Oud 15 september 2006, 22:26   #30
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Niet te sarcastisch hé Kim . We halen toch alleen maar feiten aan? Stoort je dat dan? Wat vind je dan van een artikel als dit? Hoe 'vreedzaam' vind je de foto's?
U vergeet dan wel dat dit een reactie is op een grove belediging voor die mensen... Keur dit uiteraard niet goed, maar begin het wel meer en meer beu te worden dat mensen alle 'schuld' bij de moslims schuiven, zonder een handje boven het hoofd te houden, en te beseffen dat we eigenlijk allemaal bijdragen aan de haat, de rassenhaat die er niet beter op wordt tegenwoordig.
En natuurlijk, positieve zaken die moslims doen komen zelden of nooit op het journaal of in de kranten he, wegens, niet interessant genoeg...
Dus, heel de media hangt een beeld op van moslims dat uiteindelijk niks meer te maken heeft met de islam.
Oud 15 september 2006, 22:27   #31
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kun je een individu nou representeren als iets van een hele groep? Pim Fortuijn is trouwens vermoord door een ''MILIEUACTIVIST''.
Dat vergeten ze nogal vlug.
Oud 15 september 2006, 22:27   #32
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ken een hoop moslims, en de meeste zijn niet bereid te sterven voor hun geloof. De Islam is nou eenmaal een levensstijl. Er zit een kern van waarheid in, niets meer, niets minder. Het ligt er trouwens maar aan wat je met sterven voor je geloof bedoelt: De meeste moslims die ''sterven voor hun geloof'' zijn getraumatiseerd of gewoon ongelukkig en zijn blij te sterven. Volgens mij wordt je daarvoor niet beloond.
Dat kan goed zijn allemaal, en maar goed ook dat het geen doorgedraaide types zijn. Lang de andere kant, want vind je er dan van dat ze segregatie nastreven? Een maatschappij binnen de maatschappij (willen) vormen? Een voorbeeld; reportage over de Islam in Frankrijk/Spanje vorige week gezien. Een slager is noodgedwongen taxi-chauffeur geworden...omdat hij geen vlees meer verkocht. Ik moet niet uitleggen waarom hoop ik. Dat is de toekomst van Europa, en ik vind het maar niks, goeie Moslims of niet.
Oud 15 september 2006, 22:29   #33
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
U vergeet dan wel dat dit een reactie is op een grove belediging voor die mensen... Keur dit uiteraard niet goed, maar begin het wel meer en meer beu te worden dat mensen alle 'schuld' bij de moslims schuiven, zonder een handje boven het hoofd te houden, en te beseffen dat we eigenlijk allemaal bijdragen aan de haat, de rassenhaat die er niet beter op wordt tegenwoordig.
En natuurlijk, positieve zaken die moslims doen komen zelden of nooit op het journaal of in de kranten he, wegens, niet interessant genoeg...
Dus, heel de media hangt een beeld op van moslims dat uiteindelijk niks meer te maken heeft met de islam.
Kom mij niet vertellen dat er in onze linkse media positieve verhalen worden doodgezwegen over onze gelovige collega's. Der zal heus niet veel positiefs te rapen vallen, anders hadden zenders als VRT het al lang als een mantra afgedraaid...geloooof me.
Oud 15 september 2006, 22:31   #34
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Kom mij niet vertellen dat er in onze linkse media positieve verhalen worden doodgezwegen over onze gelovige collega's. Der zal heus niet veel positiefs te rapen vallen, anders hadden zenders als VRT het al lang als een mantra afgedraaid...geloooof me.
En U kan het weten...
Oud 15 september 2006, 22:32   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn allemaal, en maar goed ook dat het geen doorgedraaide types zijn. Lang de andere kant, want vind je er dan van dat ze segregatie nastreven? Een maatschappij binnen de maatschappij (willen) vormen? Een voorbeeld; reportage over de Islam in Frankrijk/Spanje vorige week gezien. Een slager is noodgedwongen taxi-chauffeur geworden...omdat hij geen vlees meer verkocht. Ik moet niet uitleggen waarom hoop ik. Dat is de toekomst van Europa, en ik vind het maar niks, goeie Moslims of niet.
Ik ben het (als enige standpunt) met Donner eens dat de Islam een soort zuil in de maatschappij kan worden. De andere bevolkingsgroepen moeten met respect de Islam behandelen, zoals we dat ook van hun zouden moeten kunnen verwachten. Maar ik geloof dat het beter is de Islam te integreren in de maatschappij, omdat je zo het maximale rendement (mensen worden gelukkiger, verdienen meer, verbreiden hun kennis beter door omgang met de buitenwereld) uit de mensen haalt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 september 2006 om 22:33.
Oud 15 september 2006, 22:33   #36
Jos_be
Burger

Standaard

Het probleem van de islam is dat zoals bij alle samenlevingen er 10 % fanatiekelingen rondlopen. Uit naam van hun afgod mogen deze de grootste beestigheden uitvoeren zonder dat ze gestopt worden die hun 'verdraagzame' geloofsgenoten.
Tchetjenie leert ons dat een fanatieke minderheid zelfs het zover laat komen dat de rest van de bevolking uitgemoord kan worden. Islam is de beschaving 10000 jaar terugzetten. Ze zijn niet tolerant! Indien Vlaanderen en Wallonie een moslimstaat was dan was er oorlog. Kijk maar eens wat er in Irak gebeurt! Islam is een godsdienst die verboden moet worden.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 22:35   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos_be Bekijk bericht
Het probleem van de islam is dat zoals bij alle samenlevingen er 10 % fanatiekelingen rondlopen. Uit naam van hun afgod mogen deze de grootste beestigheden uitvoeren zonder dat ze gestopt worden die hun 'verdraagzame' geloofsgenoten.
Tchetjenie leert ons dat een fanatieke minderheid zelfs het zover laat komen dat de rest van de bevolking uitgemoord kan worden. Islam is de beschaving 10000 jaar terugzetten. Ze zijn niet tolerant! Indien Vlaanderen en Wallonie een moslimstaat was dan was er oorlog. Kijk maar eens wat er in Irak gebeurt! Islam is een godsdienst die verboden moet worden.
Neen, het probleem met de Islam is dat het, gecombineerd met armoede en achtergesteldheid, een gevaarlijke ideologie is(mensen pikken het niet). Ik ben het geheel met Koffi Annan eens als hij zegt: De beste manier om terrorisme te bestrijden is om de armoede te bestrijden.
Oud 15 september 2006, 22:37   #38
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Sinds mijn levensperiode in Londen, waar ik met met mijn saoudi-vrienden, die hier als extremisten worden bestempeld, meer dan één pub heb leeggedronken, heb ik de sterkste twijfels ...
Ik geloof je hoor, is zeker mogelijk. Maar denk maar niet dat één mooi verhaal zal veranderen wat er in de wereld gaande is, of de radicalisering zullen tegenhouden. Die vrienden zullen ook wel de uitzonderingen zijn die de onze westerse maatschappij omhelzen ipv erop te spuwen.
Ik zelf verkies de Amerikaanse aanpak (nu zal er commentaar komen, maar ik zeg het toch). Daar wordt verwacht dat je de normen en waarden van ginder aanneemt. Niet zoals hier waar ze vooral aangemoedigd worden 'zichzelf te blijven' en 'hun cultuur te behouden'.
Als ik gisteren via de Dow Jones Newswire het bericht lees dat Al Qaida een joint-venture aangegaan is met een Algerijnse zusterpartij, en Frankrijk als doelwit heeft hou ik m'n hart vast. En wordt ik vanbinnen weeral wat triestiger als ik mensen hoor dwepen over 'hoeveel goeie Moslims' er wel niet zijn. We maken de rekening wel achter 20j, goed?
Oud 15 september 2006, 22:37   #39
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos_be Bekijk bericht
Zeer democratisch, er lopen 10% fanatiekelingen rond (uw cijfers die u niet kan bewijzen) en de 90% (volgens uw cijfers) moeten afzien van hun godsdienst. Maw de meerderheid moet plooien voor de minderheid.
Oud 15 september 2006, 22:45   #40
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zeer democratisch, er lopen 10% fanatiekelingen rond (uw cijfers die u niet kan bewijzen) en de 90% (volgens uw cijfers) moeten afzien van hun godsdienst. Maw de meerderheid moet plooien voor de minderheid.
Ik denk soms dat JIJ degene bent die wereldvreemd is, London of niet. Ga es op bezoek in Molenbeek. Onze 'comrade' van de PS Moreau heeft zijn politiemensen aangemaand om vooral niet te eten of te drinken tijdens de Ramadan, om 'geen mensen voor de borst te stoten'. Verder zijn er ginder blijkbaar ook 'Halal' maaltijden op school voorzien, speciaal voor hen. Helaas heb ik hier geen wetenschappelijke studie over. Maar ja, jij gaat alleen maar met welgestelde Saoudi's op stap neem ik aan, waarschijnlijk ook alleen in de chiquere buurten.

PS: er is al een vrouw in het verleden gemolesteerd ginder omdat ze dorst had en iets dronk...tijdens de ramadan. Ik zal proberen een artikel erover terug te vinden, beloofd.

Laatst gewijzigd door gladiator : 15 september 2006 om 22:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be