Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 15:04   #9361
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
@ Hertog van Gelre,
Mag ik je een vrijblijvende suggestie doen.
Stop met dicussieren met Pindar, het is hopeloos.
Ooit heb ik eens geprobeerd een serieus debat met hem te voeren.

Pindar beklaagde zich erover dat een Amerikaans auteur (zijn naam ben ik vergeten) geboycot werd. Zijn boeken werden door geen enkele uitgever meer gedrukt omdat hij op een zwarte lijst stond. Toen merkte ik op dat
a) De schrijver al meer dan 50 jaar dood was
b) Zijn onderwerpen en theorien nogal verouderd waren en door niemand nog ernstig werden genomen
c) De uitgevers geen filantropen waren maar hoopten met hun boeken winst te maken.

Man, man wat kreeg ik over me geen.
Ik had precies zijn ganse familie uitgemoord, inclusief zijn shape shiftende goudvis Icke genaamd.
Hij is voor geen enkele rede vatbaar.
Er zit verdorie meer redelijkheid in de endeldarm van een gecastreerde en mentaal gehandicapte amoebe.

Beste Puud, dank voor je wijze raad.

Ik weet echter dat het moeizaam discussieren is met Pindar. Maar er zijn meerdere mensen actief op deze draad. Als ik Pindar niet kan overtuigen, misschien hen wel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 15:24   #9362
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ook wordt er ten aanzien van Windsor Castle gezegd dat het 660 kamers heeft. Nu klopt dat natuurlijk niet dus wordt er gesuggereerd dat het 6 kamers 'mist'.
Een gelijkaardige discussie werd hier ooit gevoerd over de glazen pyramide in het Louvre.Die zou uit 666 glazen driehoeken bestaan.Dat staat overigens ook in Da Vinchi Code van Brown.Ik heb dan foto's gezocht en de driehoeken geteld en er bleken er ook een aantal tekort...
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 15:37   #9363
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Een gelijkaardige discussie werd hier ooit gevoerd over de glazen pyramide in het Louvre.Die zou uit 666 glazen driehoeken bestaan.Dat staat overigens ook in Da Vinchi Code van Brown.Ik heb dan foto's gezocht en de driehoeken geteld en er bleken er ook een aantal tekort...
Dankjewel voor je objectieve bericht.
Ik wil overigens best aannemen dat mensen om bepaalde redenen bepaalde aantallen gebruiken in hun bouwsels. Maar dan moet het wel kloppen.
Oud 15 september 2006, 16:23   #9364
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Hertog van Gelre,
...
Er zit verdorie meer redelijkheid in de endeldarm van een gecastreerde en mentaal gehandicapte amoebe.
Helaba! Die arme amoebe niet beledigen hé.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 september 2006 om 16:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 18:25   #9365
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Begin gewoon eens hier. (Met de nodige reserves over Wikipedia, maar de bronnen staan er meestal bij, en het is een handige tool om aan een onderwerp te beginnen.)
Ik heb de rest nog niet gelezen,maar deze link beweert:

"The deal was described in a press release on July 24, 2001:
"Silverstein Properties, Inc., and Westfield America, Inc. will lease the Twin Towers and other portions of the complex in a deal worth approximately $3.2 billion – the city's richest real estate deal ever and one of the largest privatization initiatives in history. [3]" The lease agreement applied to World Trade Center Buildings One, Two, Four and Five World Trade Center, and about 425,000 square feet of retail space. Silverstein put up only $14 million of his own money [4]. Silverstein was also given the right to rebuild the structures, should they be destroyed."

en ook:

"In total, Silverstein was awarded nearly $5 billion in insurance money following the destruction of the Twin Towers [9]. He plans to use some or all of the settlement to rebuild."

Is deze info fout of mis ik iets?

Hij betaalt 120 miljoen per jaar,maar betaalt hij die ook als hij het recht opgeeft om de Torens weer op te bouwen?Dat is mij niet geheel duidelijk met deze link.

Ook over hoeveel van het verzekeringsgeld verplicht moet gebruikt worden voor de heropbouw wordt volgens mij geen uitsluitsel verschaft.
(ook zegt de link dat Silverstein in 2006 een deel van de rechten voor heropbouw aan Port Authority heeft teruggegeven)

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 15 september 2006 om 18:36.
Oud 15 september 2006, 19:08   #9366
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:

Lees ook bijvoorbeeld dit.
Eén citaatje:
Deze link heeft het over 3,6-4,6 miljard,waarvan al 1,5 miljard zou zijn gespendeerd.
(Is deze link van voor de additionele 1,1 miljard aan verzekeringsgeld en van voor de deal waarbij hij schijnbaar een deel van de rechten tot wederopbouw afstaat aan Port Authority waarover de vorige link het heeft (in ruil voor minder huur dat hij moet betalen)?

Als ik het goed begrijp stelt deze link ook dat het bijna 3 decennia geduurd heeft vooraleer de gebouwen winstgevend werden (Silversteins beslissing was dus blijkbaar niet zo logisch?Hij moest immers nog eens 120 miljoen$ per jaar betalen die hij als extra winst uit de gebouwen moest weten te halen vooraleer hij winst zou kunnen maken-wat in het verleden blijkbaar niet vanzelfsprekend was).

Ook hier geen uitsluitsel over of Silverstein het verzekeringsgeld effectief verplicht moet spenderen aan de wederopbouw.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 15 september 2006 om 19:09.
Oud 15 september 2006, 19:09   #9367
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u spreekt over redelijkheid?

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 15 september 2006 om 19:10.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 19:35   #9368
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ook dit is interessant.
Als ik het goed begrijp zegt deze link dat de mate van de winst van Silverstein afhangt van de hoeveelheid NY Liberty Bonds die Bloomberg hem uitlooft voor de heropbouw.Krijgt hij er veel,dan zijn de winsten reusachtig,krijgt hij er geen,dan zal het geen economisch goeie deal worden als de huurgelden niet enorm stijgen.

(ik vind hier ook geen uitsluitsel over of Silverstein verplicht het verzekeringsgeld moet gebruiken voor de wederopbouw van de Torens en in welke mate hij de lease moet verdbetalen indien hij afziet van het heropbouwrecht,maar misschien kijk ik erover?)
Oud 15 september 2006, 19:41   #9369
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Citaat:
per zijde :18 halve (onderaan) en 154 hele

http://www.wacbelgium.be
http://nl.netlog.com/Marc_Vg
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 19:43   #9370
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Hertog van Gelre,
Ooit heb ik eens geprobeerd een serieus debat met hem te voeren.

Pindar beklaagde zich erover dat een Amerikaans auteur (zijn naam ben ik vergeten) geboycot werd. Zijn boeken werden door geen enkele uitgever meer gedrukt omdat hij op een zwarte lijst stond. Toen merkte ik op dat
a) De schrijver al meer dan 50 jaar dood was
b) Zijn onderwerpen en theorien nogal verouderd waren en door niemand nog ernstig werden genomen
c) De uitgevers geen filantropen waren maar hoopten met hun boeken winst te maken.

Man, man wat kreeg ik over me geen.
Ik had precies zijn ganse familie uitgemoord, inclusief zijn shape shiftende goudvis Icke genaamd.
Pfffff... Wat een niveau !

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 15 september 2006 om 19:44.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 19:59   #9371
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ook dit is leuk. Eén citaatje:
"In its court papers, Swiss Re shows how Silverstein first tried to buy just $1.5 billion in property damage and business-interruption coverage. When his lenders objected, he discussed buying a $5 billion policy. Ultimately, he settled on the $3.5 billion figure, which was less than the likely cost of rebuilding."
Hij wilde dus onderverzekeren, de gierigaard. Raar, als hij van de komende aanslagen op de hoogte was.

Nu wacht ik op jullie bewijzen voor de winsten die Silverstein dankzij de aanslagen heeft gemaakt.
Ik ken niet zoveel van verzekeringen,maar betekent dit dat hij 5 miljard moest betalen voor die verzekeringspolis?
Oud 15 september 2006, 20:03   #9372
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nog eentje als dessert.
Ik zie niet direct iets staan wat niet in de links van Stone stond,behalve dat de cijfers niet echt duidelijk zijn.

Er wordt mijns inziens niet aangetoond dat Silverstein zijn verzekeringsgeld verplicht in de heropbouw moet steken,noch dat hij de lease moet blijven betalen als hij van de wederopbouwrechten afziet (wat blijkbaar reeds deels gebeurd is dit jaar?),of kunnen jullie me het tegendeel aantonen?

Hoe is het eigenlijk gelopen met Building 7?
(Ik las eens dat hij daarvoor ook een mooie premie heeft opgestreken)
Oud 16 september 2006, 07:48   #9373
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Weet iemand waar de DVD "The Brandon Corey Story te downloaden of te bekijken is?
Ik ben vrij benieuwd naar wat deze docu brengt...
(blijkbaar maakte hij een docu over Cheney...en moest de gevolgen daarvaan dragen)

(o.a. trailer op de link)
http://www.truthseekertv.com/DVD.html

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 16 september 2006 om 08:07.
Oud 16 september 2006, 08:53   #9374
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 16 september 2006 om 08:55.
Oud 16 september 2006, 08:54   #9375
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dankjewel voor je objectieve bericht.
Ik wil overigens best aannemen dat mensen om bepaalde redenen bepaalde aantallen gebruiken in hun bouwsels. Maar dan moet het wel kloppen.
Van in de forumquiz.
"De wolkenkrabber moet ongeveer 480 meter hoog worden, maar met inbegrip van de spits moet hij een hoogte halen van 666 meter."
http://handiginhuis.be/?p=122
Oud 16 september 2006, 09:53   #9376
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Van in de forumquiz.
"De wolkenkrabber moet ongeveer 480 meter hoog worden, maar met inbegrip van de spits moet hij een hoogte halen van 666 meter."
http://handiginhuis.be/?p=122
Inderdaad
Oud 16 september 2006, 11:54   #9377
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet iemand waar de DVD "The Brandon Corey Story te downloaden of te bekijken is?
(blijkbaar maakte hij een docu over Cheney...en moest de gevolgen daarvaan dragen)

Ik zie dat je naar Dick Cheney verwijst.

Hoe staat het eigenlijk met dat corruptie-onderzoek in de zaak Cheney ?

-----

Cheney voor rechter in corruptie-onderzoek - Cheney weer in nauwe schoentjes.

In de zoveelste aflevering van de schandalenreeks die de regerende Republikeinse Partij achtervolgt, is het nu de beurt aan voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Dennis Hastert en vicepresident Dick Cheney. De naam van Hastert wordt gelinkt aan een onderzoek van de FBI naar corruptie, Cheney wordt mogelijk als getuige opgeroepen in Plamegate...

... In de zaak-Valerie Plame, het opzettelijk lekken naar de pers van de identiteit van een geheime CIA-agente, zou nu ook Dick Cheney moeten getuigen, zo bleek uit documenten die de met de zaak betrokken rechter, Patrick 'Bulldog' Fitzgerald, woensdag bij de rechtbank heeft ingediend. Plame is de echtgenote van Joe Wilson, de voormalige VS-ambassadeur die het aan de stok kreeg met het Witte Huis door het door president Bush in diens State of the Union gebruikte Niger-uraniumverhaal te doorprikken. In die zaak is de naaste medewerker van Cheney, I. Lewis 'Scooter' Libby, reeds in staat van beschuldiging gesteld. Hardnekkkige maar nog steeds onbevestigde geruchten willen dat ook Karl Rove, de 'geestelijke vader' van Bush, zal beschuldigd worden.

Uit Het Laatste Nieuws van 25.5.2006
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 12:40   #9378
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:

Ziet er inderdaad interessant uit. Niet dat ik er veel van geloof maar zou de film wel eens willlen bekijken. Laats je mij iets via PM weten Lex als je meer nieuws hebt?

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 13:22   #9379
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
Ziet er inderdaad interessant uit. Niet dat ik er veel van geloof maar zou de film wel eens willlen bekijken. Laats je mij iets via PM weten Lex als je meer nieuws hebt?
Hehe,ik verwacht ook niet meteen een "strong case" over de reptielenquestie eerlijk gezegd (ondanks de claim van de toevallige filming van de pupil die shape-shift terwijl de cameraman (en tevens filmmaker) slaag krijgt van een Secret Service lid);maar het gedeelte over Cheney interesseert me wel en zeker omdat die mens dan is verdwenen,die zijn vingers zijn afgesneden,hun kantoor overvallen en beroofd etc...
Nuja,hij staat allicht binnenkort op google video,ik laat het je in pm weten als ik meer weet.
Oud 16 september 2006, 14:24   #9380
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Hehe,ik verwacht ook niet meteen een "strong case" over de reptielenquestie eerlijk gezegd (ondanks de claim van de toevallige filming van de pupil die shape-shift terwijl de cameraman (en tevens filmmaker) slaag krijgt van een Secret Service lid);maar het gedeelte over Cheney interesseert me wel en zeker omdat die mens dan is verdwenen,die zijn vingers zijn afgesneden,hun kantoor overvallen en beroofd etc...
Nuja,hij staat allicht binnenkort op google video,ik laat het je in pm weten als ik meer weet.
Cheers

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be