![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mensen toch, dat slachtofferrolletje van jullie begint echt wel uitgemolken te worden.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het alleen cru dat jullie dit uitgerekend op de Waalse feestdag doen. Konden jullie dan echt niets constructievers bedenken? Iets waarmee je een positief beeld geeft van Vlaanderen aan je Waalse gasten, in plaats van het zoveelste rondje VB-bashen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pffff... Wat ga je daar mee bewijzen, met die eti-ketterij? Zulke klasseringen zijn enkel goed om jezelf te discrediteren, want dat is dus niet waar he...
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Overloop is niet eens lid van B Plus. U zit dus totaal fout met uw conclusie.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Van Overloop komt zijn boek voorstellen, dat heeft weinig met VB-bashen te maken. Vorig jaar waren Guido Fonteyn en Gaston Onkelinckx de gasten, dit jaar is het Norbert van Overloop.
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent dus blijkbaar iemand die verder gaat op een stigma van iemand, zonder verder te kijken. B Plus heeft Van Overloop niet uitgenodigd omdat hij "communist" is, we hebben hem uitgenodigd omdat hij o.i. een degelijk onderbouwd boek heeft geschreven waarover gediscussieerd kan worden. Heeft u zijn boek al gelezen?
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"besproken" my ass. Citaat:
P.S.: Een partij kan maar in een slachtoferrol kruipen wanneer zij regelmatig effectief het slachtoffer is...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw uitspraak was het argument dat vele VB'ers gebruiken, vandaar dat ik veralgemenend gereageerd heb.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 16 september 2006 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet er hier op dit forum nog meer over gezegd worden dan???
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat als je hier in een VB-gerelateerde discussie al zo veralgemeent en uithaalt naar een niet-VBer, dat veelbelovend is voor het "gesprek" over het VB op de Waalse feestdag...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, je uitspraak liet nu niet direct uitschijnen dat je het niet hoog op hebt met het VB. Ietwat minder dubieus antwoorden zou helpen om geen verkeerde perceptie te scheppen. ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar schreef ik dat Bplus Van Overloop uitnodigde omdat hij communist is? Ik schreef uit sympathie. Sympathie omdat jullie een gemeenschappelijke vijand hebben. Zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij kennen geen "vijanden", enkel politieke tegenstanders.
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat wordt een grote lidkaart...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens vermeld je een boek. Wel counter je de opmerking van John Stufflebeam "Norbert Van Overloop (PVDA) legt uit waarom het Vlaams Belang zo slecht is." dat het niet om een uithaal gaat maar om een debat. Ik zie dus dingen die er wel zijn. Tenzij jij daar natuurlijk volstrekt onduidelijk en dubbelzinnig was. Citaat:
Ik verkies om mijn energie niet te steken in het aanvallen van een partij die de kans niet eens krijgt om een ondemocratisch, racistisch, en discriminerend beleid te voeren, wel in het aanvallen van de partijen die dat intussen wel doen, al beweren ze toch o zo graag van niet. Het feit dat ik (en gelijkgestemden) dan alsnog in het VB-hoekje gestoken word, bewijst alvast hoe leeg die zelfverklaarde "verdraagzaamheid" alvast wel is en hoe hypocriet heel die anti-VB hetze is. Is het VB een goeie partij? Neen, helemaal niet. Maar de rest is niet beter, integendeel zelfs.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Een presentatie over de infrastructuurwerken in Antwerpen (Deurganckdok, Lange Wapper Brug en rest van het Masterplan) - Economische en sociale impact van de Antwerpse haven - Architectuur in Antwerpen (historische gebouwen of plannen voor de 21e eeuw) - Arbeidsverhoudingen in Vlaanderen Maar nee, voor Bplus moet iemand van de PVDA zijn mening komen geven over het economisch programma van het Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |