Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 23:04   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
EINDELIJK gezond verstand. De grootste vakbond van het land, met meer dan één miljoen leden kant zich tegen verdere splitsingen. En terecht. Cortebeeck is een moedig man. Hopelijk kan deze reusachtige vakbond de CD&V ook wat gezond verstand bijbrengen.
Over enkele jaren is die vakbond mij kwijt, dat weet ik
Oud 11 september 2006, 23:06   #42
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Uiteraard. Het moet eenvoudiger. Een flat tax zou dat doel ook direct bereiken. Geen aftrekposten meer. Belasting op de omzet, maar dan wel maar 20% of zelfs minder modaliseerbaar per sector.
Proficiat, u heeft net uw voorstel overbodig gemaakt.
Oud 12 september 2006, 09:16   #43
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ACV tegen verdere regionalisering

Voor Cortebeeck is het zo wel voldoende.

Volgens voorzitter Luc Cortebeeck van het ACV heeft Vlaanderen voldoende sleutels in handen heeft om te slagen. Hij luidt daarmee een andere klok dan de Vlaamse partijen en werkgevers die eensgezind meer bevoegdheden voor Vlaanderen eisen. "Ik vrees dat de Vlamingen door altijd maar bepaalde stellingen naar voor te schuiven, tegen de belangen van de Vlamingen ingaan", aldus Cortebeeck.

Contraproductief
De voorzitter van de christelijke vakbond meent dat een regionalisering van de arbeidsmarkt in België contraproductief zou zijn en vraagt zich af "welke sleutelbevoegdheden in het belang van Vlaanderen" zijn. Daarop krijgt hij naar eigen zeggen geen overtuigend antwoord, "behalve dat dit debat onvermijdelijk gevoerd moet worden". "Iedereen wil regionaliseren, maar men weet niet goed wat. Ik zie niet in welke voordelen Vlaanderen zou hebben bij nieuwe regionaliseringen."

Brussel
"We hebben er allemaal belang bij dat het goed gaat met Wallonië. We kunnen van Brussel geen eiland maken, want we leven van Brussel. De internationale instellingen zullen er niet blijven als de hoofdstad een eiland wordt. Wat zowel de belangen van Vlaanderen als Wallonië zou schaden", aldus nog Cortebeeck. (belga)

We weten weer waar de echte ijanden van een onafhankelijk vlaanderen zitten...Waar moeit die zich eigenlijk mee?
Ik ga lid worden van ACV !!!

Dan word ik ook een eche IJand!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 09:26   #44
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig dat een aantal mensen hier de teloorgang van de vakbond verkondigen terwijl het ACV bij de laatste sociale verkiezingen weeral zijn koppositie heeft verstevigd en hun ledenaantal nog altijd stijgende is (met opvallend grote instroom van jongeren via Enter).
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 10:38   #45
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Over enkele jaren is die vakbond mij kwijt, dat weet ik
Ik vermoed dat het bij zolang niet zal duren.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 12:59   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ik vermoed dat het bij zolang niet zal duren.
Jong N-VA'er werkt steen per steen, wist je dat niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 15:01   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ACV tegen verdere regionalisering

Voor Cortebeeck is het zo wel voldoende.

Volgens voorzitter Luc Cortebeeck van het ACV heeft Vlaanderen voldoende sleutels in handen heeft om te slagen. Hij luidt daarmee een andere klok dan de Vlaamse partijen en werkgevers die eensgezind meer bevoegdheden voor Vlaanderen eisen. "Ik vrees dat de Vlamingen door altijd maar bepaalde stellingen naar voor te schuiven, tegen de belangen van de Vlamingen ingaan", aldus Cortebeeck.

Contraproductief
De voorzitter van de christelijke vakbond meent dat een regionalisering van de arbeidsmarkt in België contraproductief zou zijn en vraagt zich af "welke sleutelbevoegdheden in het belang van Vlaanderen" zijn. Daarop krijgt hij naar eigen zeggen geen overtuigend antwoord, "behalve dat dit debat onvermijdelijk gevoerd moet worden". "Iedereen wil regionaliseren, maar men weet niet goed wat. Ik zie niet in welke voordelen Vlaanderen zou hebben bij nieuwe regionaliseringen."

Brussel
"We hebben er allemaal belang bij dat het goed gaat met Wallonië. We kunnen van Brussel geen eiland maken, want we leven van Brussel. De internationale instellingen zullen er niet blijven als de hoofdstad een eiland wordt. Wat zowel de belangen van Vlaanderen als Wallonië zou schaden", aldus nog Cortebeeck. (belga)

We weten weer waar de echte ijanden van een onafhankelijk vlaanderen zitten...Waar moeit die zich eigenlijk mee?

Die hebben schrik voor hun oorlogskassen , het feit dat ze minder druk gaan kunnen uitoefenen op alles en iedereen enz... het komt hierop neer, macht en geld, ...

Ook meteen de hoofdreden waarom we heel de boel wel degelijk moeten splitsen, om het profitariaat van walonië te breken, de macht van bonden en ziekenkassen aan banden te leggen en deel 2 is die destabilisatiebron nummer 1 rechtspersoonlijkheid geven, zodat ze eindelijk voor hun daden kunnen tot de orde geroepen worden als het weer eens te ver gaat.

Die denken waarlijk dat ze een staat in een staat zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 00:59   #48
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Wat Cortebeek uit zijn nek staat te lullen, is al lang niet meer wat er aan de basis van het ACV leeft.

Het ABVV is zogezegd ook voor meer federale bevoegdheden, maar ondertussen splitsen al hun centrales op in Vlaamse en Waalse centrales.
Cortebeek maakt zich compleet belachelijk.

Ondertussen voel je al een algemene afstand van de uitspraak door Cortebeek bij het ACV.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 01:47   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
Ondertussen voel je al een algemene afstand van de uitspraak door Cortebeek bij het ACV.
Daar wil ik graag een bron bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 02:18   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Wel grappig dat een aantal mensen hier de teloorgang van de vakbond verkondigen terwijl het ACV bij de laatste sociale verkiezingen weeral zijn koppositie heeft verstevigd en hun ledenaantal nog altijd stijgende is (met opvallend grote instroom van jongeren via Enter).
Daar hoor ik dus ook bij.
Oud 16 september 2006, 02:26   #51
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jong N-VA'er werkt steen per steen, wist je dat niet?
Ja, maar ik val er tenminste niet over!
Kon ik niet laten liggen...
Oud 16 september 2006, 02:34   #52
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Geef mij eerst eens een goede en neutrale vakbond, dat zou al eens een begin zijn
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 09:21   #53
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
hoewel ik niet echt vakbondminded ben, in de zin dat ik het niet altijd zo hoog op heb met wat er allemaal wordt neergepoot in visie, geef ik mensen wel steeds de raad aan te sluiten bij een vakbond. Het is nog steeds de beste en goedkoopste manier om je te laten bijstaan als je arbeidsrechtelijke vragen hebt. Ergo, het is niet omdat je bent aangesloten bij de vakbond dat je het steeds met alles wat men zegt het eens is.

Daarnaast, hoewel men wist dat ik reeds werkte als zelfstandige, heb ik nog enkele jaren (jaar of twee drie denk ik) een lidkaart van enter gekregen... 'k stond dus blijkbaar nog in hun bestand via mijn vader..

mijn vader was toen bruggepensioneerd, kreeg - dacht ik - korting op zijn vakbondspremie en was steeds gesyndiceerd geweest.. nochtans heb ik hem (en mijn moeder) meer dan eens hore zeggen dat de vakbonden veel goeds hebben gedaan, maar nu de zaken aan het verknoeien zijn...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be