![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#622 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De kwestie is hier: is de evolutieleer ook een geloof? Het is niet omdat je de mogelijkheid van creatie verwerpt , evolutie dan automatisch de waarheid is. Daar gaat het hier om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Partijlid
|
![]() Toch blijft de Evolutietheorie veel aanneembaarder dan enkel ander scheppingsverhaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of het nu traag gaat of niet, EENS kom je op het PUNT dat er een genetische verandering is en er geen weg terug is, althans als de evolutieleer juist is. Mensen lachen met het scheppings verhaal, maar beseffen niet hoe onmogelijk hun eigen evolutiesprookje is. Bekijk het eens zo: Je moet voor een soort te kunnen overleven een groep hebben die groot genoeg is, althans volgens de evolutieredenering. Dus dit betekent : 1- dat een grote groep dieren van dezelfde soort terzelfde tijd moeten genetisch veranderen en niet van de zelfde ouders om verder te kunnen voortplanten. 2- Ze moeten dan ook de zelfde genetische verandering hebben. 3- ze mogen niet verstoten worden van de moeders , wat zoogdieren normaal wel doen. Dat is natuurlijke selectie. 4- de genetische verandering moet een verbetering zijn. Er zijn mutaties bij zoogdieren , maar het resultaat is altijd slecht voor het dier in kwestie. Dit zijn nog maar een paar punten. Maar als het op een rijtje zet , is de zaak totaal onmogelijk, daar ben ik al jaren geleden achter gekomen. En zijn mensen die er toch blijven in geloven, gewoon gelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Partijlid
|
![]() U blijft blijkbaar het idee vasthouden dat er zomaar een nieuwe soort is. Het gaat gewoon heel erg geleidelijk. Elke generatie verschilt een klein beetje van de vorige. Het verschil is niet groot genoeg om het een nieuwe soort te dopen. En als we dan de eerste en de laatste generatie vergelijken, dan zien we pas duidelijk een verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Soort --> Wat moeten we nu verstaan onder soort?
(Ik lees Chilles' post als: er is geen eenduidige, plotse, strakke lijn/grens te trekken tussen één soort en een andere daaruit geëvolueerde soort op de evolutionaire tijdslijn maar uiteindelijk wel, na vele generaties, op een gegeven moment.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Banneling
|
![]() National Geographic , de zender bij uitstek die de evolutietheorie verdedigt .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
|
![]() Citaat:
En vice versa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Partijlid
|
![]() Amen.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is jou logica en die van Argus evenwaardig , in beide gevallen gaat het inteelt die niet te vermijden is . Ik denk echter dat inteelt op zich niet tot uitsterven van een soort moet leiden . Ik meen dat van de Orynx ( schrijfwijze wellicht verkeerd ) op een bepaald ogenblik maar 7 eksemplaren meer overwaren , die allen famile van elkaar waren . Door divers beschermingsprogramma's heeft men nu al tientallen eksemplaren die al enige genetische variatie beginnen te vertonen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Fruitvliegjes, om maar een voorbeeld te geven. En nog sneller: bacteriën. Laatst gewijzigd door DenMathias : 16 september 2006 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier dan iemand die genoeg gestudeerd heeft. http://www.answersingenesis.org/crea...18/i2/dogs.asp 't Gaat ook over jouw vliegjes, Matthias Het blijft gewoon altijd in de familie, in de soort. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 16 september 2006 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je het daar moeilijk mee? Blijkbaar wel . |
|
![]() |
![]() |