![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het observatoire international des prisons (OIP), een franse org. Die wereldwijd opkomt voor de rechten van de gevangenen, is vernietigend voor de Belgische gevangenissen.
Het OIP presenteerde gisteren zijn rapport over de 34 gevangenissen in ons land. De belangrijkste conclusie is de “chronische” overbevolking in de gevangenis. Van de 9375 zijn er 1242 waarvoor eigenlijk geen plaats is. In sommige gevangenissen zitten 200 te veel. Er is zelfs een te kort aan matrassen waardoor men op de grond moet slapen. Inzake hygiëne en gezondheidszorg is het hallucinant. In Brugge bevallen ze soms met de handboeien aan. In St Gillis kan een arts enkel bezocht worden in aanwezigheid van andere gevangenen en cipiers. Bron het laatste nieuws 16/09/'06 Uiteraard zijn deze “schrijnende” toestanden nog maar slechts het topje van de ijsberg en is de toestand zorgwekkend te noemen. Het is dus geen hotel zoals wel eens beweerd wordt.
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee, maar tis hier zeker ook geen Amerika... helaas...
![]() Inzake gezondheidszorg en hygiëne kan er inderdaad heel wat verbeteren, maar op elk ander vlak zou het nog mogen verslechten! Een gevangenis is voor mij een cel met een bed en een wc. Niets meer, niets minder.
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() En wat zegt het OIP van Thaïse gevangenissen? Daar zijn aparte cellen nagenoeg onbestaand. En van stromend water en hygiëne is ook geen sprake.
Ze doen het zo slecht nog niet hier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Wereldwijd? Dan is het OIP zeker niet in Azië, Afrika en Zuid-Amerika geweest!
Vraag maar eens aan sommige landgenoten die in een Turkse gevangenis zaten hoe het er daar aan toe gaat! Als de familie van een gevangene geen geld brengt krijgt hij er zelfs geen eten! Laatst gewijzigd door metten : 16 september 2006 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders moeten ze maar mooie zwijgen want de mensen kosten al genoeg aan de bestolen, verkrachte, mishandelde, kreupel geslagen en verweesde slachtoffers en andere belastingbetalers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Allé binnenkort een OIP-gids waarin gevangenissen sterren krijgen toegewezen. Kan de gevangene natuurlijk een betere keuze maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Soms zijn de mensen hard... keihard... vooral voor anderen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we de moordenaars, dieven, verkrachters, vandalen en consoorten nog om vergiffenis vragen. En hun slachtoffers opsluiten omdat ze hebben durven klacht neerleggen tegen hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Bevallen met handboeien vind ik ook wel overdreven voor een land als België. Maar ja, in vele andere landen is de situatie in gevangenissen ook niet zo mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar bevallen die vrouwen dan eigenlijk, want ik denk niet dat de ziekenafdelingen in de gevangenissen daar op voorzien zijn, daar het volgens mij niet echt mogelijk is voor een vrouw om in de gevangenis zelf zwanger te geraken. Dus zal het aantal bevallingen daar wel heel klein zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Is een beschaving niet een plaats waar er eingelijk geen gevangenissen zijn?Is barbarij niet het omgekeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nochtans ik ben er ook tegen maar besef wel dat het een noodzakelijke iets is.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dokters die in gevangenis werken gaat via een soort openbare aanbesteding. De goedkoopste mag een jaartje of zo daar gaan zitten op bepaalde dagen, soms maar 1 halve dag per week. Veel medicijnen kan je daar niet krijgen. Alle ziekten die je in de burgerij kent, bestaan daar gewoon niet meestal en zijn verzinsels. Wat kan je wel krijgen? Pillen om kalm te zijn. Soms pijnstillers maar heel weinig. Soms iets tegen een verslaving. Voor de rest moet je maar een gebedje prevelen. In heel erge gevallen en bij goedkeuring kan je naar een gewoon ziekenhuis gebracht worden, of naar een tandarts bv. De tandarts is meestal ook maar 1 keer per week of per 14 dagen. Enig voordeel is wel, als je valse tanden wil dan betalen zij het! Nadeel als je stervende bent is dat ze u meestal vrijlaten omdat je dan zelf uw begrafenis moogt betalen. En als je sterft in de cel, tja dan een bodybag en ergens in een put zonder tralala. Er is ongeveer 1 zelfmoord per week �* 14 dagen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 september 2006 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Privatiseer de gevangenissen dan toch eens. It's obvious, isn't it?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wordt je daar even vrolijk van? lijkt je eigen leventje dan wat minder saai en somber? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() laar je verbeelding spreken,Mambo,om in te zien dat het tussen status van de huidge maatschappi iets is tussen een beschaving en barbarij!
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |