![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moordenaar: "Dode geit veranderde plots in lijk van mijn broer"
![]() Een Nigeriaanse man die ervan verdacht wordt zijn broer met een bijl vermoord te hebben, had wel een heel vreemde verklaring voor zijn weerzinwekkende daad. Hij vertelde de politie dat hij eigenlijk een geit slachtte, die daarna op magische wijze in het lijk van zijn broer transformeerde. De man, wiens naam niet werd bekendgemaakt, werd dinsdag opgepakt in het dorp Isseluku in het zuiden van Nigeria. "Hij vertelde ons dat er maandag geiten op zijn boerderij waren. Volgens eigen zeggen probeerde hij die weg te jagen. Eén geit maakte geen aanstalte om te vertrekken. De man haalde daarop de bijl boven en begon te hakken. Daarna veranderde het kadaver van de geit in het lijk van zijn broer", aldus commissaris Udom Ekpoudom. Zwarte magie is nogal populair in Nigeria. Moordverdachten zeggen er geregeld dat kwade geesten hen tot moorden hebben aangezet. bron: hln. Heb d�*t voor ![]() Nog zo van die leutige verklaringen van verdachten gespot?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar wie weet was dat geen leugen
![]() Er bestaat nog zoiets als hallunicaties.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat een geit in een mens kan veranderen. Ge hebt wel geiten van mensen, natuurlijk. mèhèhèhèh.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens het een of ander heilig boekje dat werd neergeseind als recitatie (volgens Yahyazakharia althans) gebeuren er nog van die dingen. In dat geval gaat het over mensen die weldegelijk in apen en zwijnen veranderen.
Zou het dan toch waar zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leuk verhaal. Ik heb zo eens ooit een sprookje gelezen die zeer arm was en daarom een wens mocht doen bij een fee. Die liet haar dochters in geiten veranderen, zodat ze gras en klaverbladen konden eten en geen honger meer hoefde te lijden.
In de Griekse myhtologie geloof ik dat er ook soortgelijke verhalen bestaan. In ieder geval ... vreemde verklaring. Of je zou zo dronken of hing moeten zijn om het verschil tussen je broer en een geit niet meer te zien. Doet me denken aan weerwolvenlegendes. Naar het schijnt krijgen die mensen weer hun menselijke vorm als men ze dood. Een weergeit? Omdat het een man was, zou ik een weerbok misschien nog aanvaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |