Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 11:35   #21
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popebuster Bekijk bericht
U keurt moslimgeweld af, en skinheadgeweld goed? Waarom altijd verwijzen naar België en moslims als er zo'n dingen gebeuren?
Omdat dit de mogelijks, zeker voor een deel, al jaren de voedingsbodem is voor het zich manifesteren van dit soort ziekelijke uitwassen.
Oud 21 september 2006, 11:45   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waarom doe je dan uitspraken over de oorzaken van het gedrag van de tiense verdachten?
Vgl. post ervoor:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Het is een poging om de lijn te trekken tussen het neersteken van een persoon en marginaal gedrag annex vandalisme.

Laatst gewijzigd door lombas : 21 september 2006 om 11:45.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:49   #23
Popebuster
Vreemdeling

Popebuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Omdat dit de mogelijks, zeker voor een deel, al jaren de voedingsbodem is voor het zich manifesteren van dit soort ziekelijke uitwassen.
Mogelijk heeft u gelijk. Mogelijk ook niet Wat dan met Rusland? Daar worden zwarte studenten verrot geslaan, terwijl ik me moeilijk kan inbeelden dat die zwarten ginder het beest uithangen. Racistisch geweld dus zonder 'uitloking' van allochtonen of overheid. Maar ik ben geen Rusland - kenner, dus zie ik het mss verkeerd. Kunnen we trouwens niet hetzelfde zeggen van Nazi's? Waren de Joden dan zo'n kwaad volkje dat ze het zelf hebben 'uitgelokt'?
Let wel, ik ben ook niet blind: het pestgedrag van ondermeer Marrokaanse jongeren is om van dood te vallen (soms letterlijk helaas). Hun gedrag is volgens mij een combinatie van mislukte integratie en het behoren tot de mariginale klassen binnen onze samenleving (economisch, sociaal).
Daarnaast is er het racisme en het neo - nazisme. Daar zit een ideologie achter die zowieso vreemdelingen haat, of ze nu 'uitlokken' of niet. Hoewel de meeste van die jongens gewoon te stom zijn om echt te begrijpen waar ze voor staan. Vaak is het hier dus ook een kwestie van marginaliteit.
Los van de problemen met allochtonen is er dus het probleem van racisme en neo - nazi's. De échte reactie van de bevolking op die allochtonen is er géén van geweld, wel een van stemgedrag.

Ik heb de indruk dat bovenstaande redenering wel een beetje klopt, maar niet helemaal. Ik sta dus open voor kritiek
Popebuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 12:02   #24
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogelijk heeft u gelijk. Mogelijk ook niet Wat dan met Rusland? Daar worden zwarte studenten verrot geslaan, terwijl ik me moeilijk kan inbeelden dat die zwarten ginder het beest uithangen. Racistisch geweld dus zonder 'uitloking' van allochtonen of overheid. Maar ik ben geen Rusland - kenner, dus zie ik het mss verkeerd. Kunnen we trouwens niet hetzelfde zeggen van Nazi's? Waren de Joden dan zo'n kwaad volkje dat ze het zelf hebben 'uitgelokt'?
Let wel, ik ben ook niet blind: het pestgedrag van ondermeer Marrokaanse jongeren is om van dood te vallen (soms letterlijk helaas). Hun gedrag is volgens mij een combinatie van mislukte integratie en het behoren tot de mariginale klassen binnen onze samenleving (economisch, sociaal).
Daarnaast is er het racisme en het neo - nazisme. Daar zit een ideologie achter die zowieso vreemdelingen haat, of ze nu 'uitlokken' of niet. Hoewel de meeste van die jongens gewoon te stom zijn om echt te begrijpen waar ze voor staan. Vaak is het hier dus ook een kwestie van marginaliteit.
Los van de problemen met allochtonen is er dus het probleem van racisme en neo - nazi's. De échte reactie van de bevolking op die allochtonen is er géén van geweld, wel een van stemgedrag.

Ik heb de indruk dat bovenstaande redenering wel een beetje klopt, maar niet helemaal. Ik sta dus open voor kritiek

je kunt er boeken over schrijven ,je kan er eindeloze discussies mee vullen,feit is dat er blijkbaar aktie en reaktie van komt.
Jarenlang een lakse aanpak van de "kleine criminaliteit" doen zulke groepen blijkbaar ontstaan.
Oud 21 september 2006, 12:17   #25
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat Rusland betreft zijn het niet enkel zwarte studenten. Om het even wie van een andere nationaliteit is riskeert slagen of erger in Moskou. Zelfs intern wordt er verschil gemakt. Ik ken mensen die van oorsprong van Mongolië zijn, ze wonen in Ulan-Ude, Siberië, worden door de laat ik het "Westerse Russen" noemen op politiek, financieel en economisch vlak zwaar ondedrukt. In dat geval heeft het dus nog weinig met racisme als dusdanig te maken maar eerder met winstbejag en machtswellust.
In antwoord op uw laatste zin: De reactie via het stemgedrag heb je toch al jaren? Maar wordt door de po.co. meerderheid zelfs als signaal gewoon onder de mat geveegd.
Oud 21 september 2006, 12:27   #26
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U keurt moslimgeweld af, en skinheadgeweld goed? Waarom altijd verwijzen naar België en moslims als er zo'n dingen gebeuren?
Ik keur geen geweld goed, of het nu skinhead-, pothead- of moslimgeweld is.

Maar men moet eens worden beseffen dat als men een bevolkingsgroep jarenlang bestempeld als rot, onverdraagzaam, racist, ... dat men na verloop van tijd net dat type mens gaat creëren. Dit heeft geen scheet te maken met skinheadgeweld goed te keuren.

Maar omdat jij nu over goed en afkeuren bent begonnen. Zijn voor jouw ook die moslimgeweldplegingen allemaal een teken van VRIJHEIDSSTRIJDERS en die skinheadgeweldplegingen allemaal een teken van RACISTEN ? Of hoe trek jij de lijn?

Waarom verwijzen naar Belziek en moslims als er zulke dingen gebeuren? Wel, omdat Belziek nogal goed scoort wat betreft wat betreft moslimgeweld te minimaliseren en autochtoongeweld te maximaliseren.
Oud 21 september 2006, 12:47   #27
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Maar men moet eens worden beseffen dat als men een bevolkingsgroep jarenlang bestempeld als rot, onverdraagzaam, racist, ... dat men na verloop van tijd net dat type mens gaat creëren. Dit heeft geen scheet te maken met skinheadgeweld goed te keuren.
M.a.w. je kan het skinheadgeweld begrijpen maar het allochtoon- of moslimgeweld niet? Men moet ook eens beseffen dat als men jarenlang een bevolkingsgroep bestempeld als stom, achterlijk, vies, niet-aangepast enz... dat men na verloop van tijd net dat type mens gaat creëren. Waarom zouden allochtonen nog moeite doen om te integreren als ze hier sowieso niet welkom zijn...?

En it takes two to tango...
Citaat:
Waarom verwijzen naar Belziek en moslims als er zulke dingen gebeuren? Wel, omdat Belziek nogal goed scoort wat betreft wat betreft moslimgeweld te minimaliseren en autochtoongeweld te maximaliseren.
Welk moslimgeweld wordt er dan geminimaliseerd? In de media wordt toch elke vorm van geweld gemaximaliseerd en overdreven.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 12:49   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vgl. post ervoor:
Je schrijfsels houden niet veel steek eh?
Oud 21 september 2006, 12:51   #29
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je schrijfsels houden niet veel steek eh?
Lombas is een "wanna-be" libertariër en eigenlijk rechts in hart en nieren, imho.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 12:53   #30
Popebuster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Maar omdat jij nu over goed en afkeuren bent begonnen. Zijn voor jouw ook die moslimgeweldplegingen allemaal een teken van VRIJHEIDSSTRIJDERS en die skinheadgeweldplegingen allemaal een teken van RACISTEN ? Of hoe trek jij de lijn?

Ik keur alle geweld af, ook dat van u 'vrijheidsstrijders' En ja, wanneer een skinhead spijkerbommen gooit naar allochtonen of hun bezittingen, durf ik voorzichtig stellen dat er misschien wel is racisme in het spel zou kunnen zijn.
Ben ik dan fout?
Dat Vlamingen jarenlang als onverdraagzaam en racistisch worden bestempeld en dat men zo inderdaad zulke individuen creërt: mag ik dan hetzelfde zeggen van alochtone jongeren, die door het VB al jarenlang als extremistisch en crimineel worden bestempeld. Mag ik daar dan de oorzaak zoeken van hun gedrag?

Enfin, op het einde van deze discussie zijn we blijkbaar tot het besluit gekomen dat de Vlamingen in feite het slachtoffer zijn (hoewel het Vlaamse skins waren die het leven van allochtonen in gevaar brachten). Dit geweld is dan een spijtige reactie op de Vlaamse onderdrukking. Daarbij, die skins zijn toch maar arme werkloze jongens die niet weten hoe hun vrije tijd op te vullen. Of zo werd het hier gesteld. Grappig, want moslims zeggen hetzelfde over respectievelijk zelfmoordaanslagen en 'hangjongeren'.

Zowel aan 'onze' kant als aan de 'andere' kant zijn er mensen die niet verder dan hun eigen retoriek willen denken, ze zitten gevangen in hun eigen denkbeelden en denkwereld, alwaar ze steeds hetzelfde rondje draaien.
Oud 21 september 2006, 13:01   #31
groen rechts
Schepen

groen rechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Het gerecht heeft een reeks racistisch geïnspireerde aanslagen in Tienen opgehelderd. Drie jonge skinheads hebben bekend, ook de minderjarige skinhead die begin deze maand een zigeunerjongen neerstak en voor dood achterliet was bij de aanslagen betrokken.
Het begon eind april met een zwartgeblakerde caravan op een woonwagenterrein. Een kwajongenstreek, werd vermoed. Toen bij een bewoner van de binnenstad een molotovcocktail door het raam werd gegooid,begon de politie meer te vermoeden. De explosie slingerde het raamkozijn meters ver weg.
Niet veel later vond een ambtenaar een bierflesje met lont bij een overheidsgebouw. De restanten van een primitieve molotovcocktail.
Begin juli brandde een tweede caravan uit.
Een cybercafé/telefoonwinkel, gerund door een man van Indiase origine, werd het doelwit van een volgende aanslag. Een spijkerbom vernielde de vitrine. Omdat er s nachts werd aangevallen, vielen er geen gewonden.
Christian J(23) en Patrick W.(22), allebei uit Tienen, werden vorige week gearresteerd net als hun minderjarige stadsgenoot. Ze gaven de feiten toe.

Waar gaat dit heen? Molotovcocktails, spijkerbommen, brandstichting,....
Het lijkt erop dat de skinheads zich de laatste tijd beginnen te organiseren en tal van aanslagen uitvoeren. Waar stopt dit?????????

PS: dit artikel stond in de standaard ergens aan de zijkant bijgeduwd, zonder foto.
noemt u dat georganiseerd?
welnu, dan is elke daad van agressie door vreemdelingen gepleegd tegen autochtonen vanaf nu ook "georganiseerd ende georchestreerd"....
groen rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:03   #32
Popebuster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wat Rusland betreft zijn het niet enkel zwarte studenten. Om het even wie van een andere nationaliteit is riskeert slagen of erger in Moskou. Zelfs intern wordt er verschil gemakt. Ik ken mensen die van oorsprong van Mongolië zijn, ze wonen in Ulan-Ude, Siberië, worden door de laat ik het "Westerse Russen" noemen op politiek, financieel en economisch vlak zwaar ondedrukt. In dat geval heeft het dus nog weinig met racisme als dusdanig te maken maar eerder met winstbejag en machtswellust.
Inderdaad, zo had ik het ook begrepen: Russen uit bvb Moskou voelen zich superieur aan de anderen. U moet maar is een kaart van de verschillende volkeren binnen Rusland raadplegen Ik ben gestopt met tellen aan 18 grote overkoepelende etnische volkeren (die ongetwijfeld nog is onderverdeeld worden). Dat het racisme enkel uit winstbejag ontstaat, betwijfel ik. Het is eerder in verband te brengen met Integraal Nationalisme: sociaal en economisch onzeker positie die zich vertaald in een negatief geladen nationalisme welke bepaalde etnische groepen als gemeenschappelijke vijand probeert te bestempelen. Een beetje zoals het VB.

Citaat:
In antwoord op uw laatste zin: De reactie via het stemgedrag heb je toch al jaren? Maar wordt door de po.co. meerderheid zelfs als signaal gewoon onder de mat geveegd.
Daar ben ik het mee eens. Het VB is volgens mij als partij en als idee geen oplossing, maar zou wel de oorzaak moeten zijn geweest voor een ander beleid.
Oud 21 september 2006, 13:17   #33
groen rechts
Schepen

Standaard

Citaat:

Waarom noem je twintigers trouwens tieners?
omdat het "jongeren" blijven tot hun 35? of neen pardon, dat is enkel zo als het erom gaat misdaden van allochtonen te vergoeilijken in de pers
Oud 21 september 2006, 13:22   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik liep ooit eens op de Wittenbergplatz op weg naar de Kurfürstendamm in Berlijn rond 23.00u, en er stond een groepje jongeren molotovcocktails te smijten, gewoon op straat. Ik bleef staan - kon moeilijk anders - en kreeg zowaar tamelijk wat angst, toen een al ietwat oudere heer me aansprak en zei dat ik geen schrik moest hebben, want dat zo'n dingen wel meer voorvielen. "Ze worden vroeg op de avond zat, ze hebben geen werk, en dan doen ze zulke dommigheden. Politie is er niet, maar ze kuisen zichzelf wel op. Rond twaalf uur zie je ze aan de Zoölogischer Garten aan het station hangen."

Dát is, nuchter bekeken, wat jouw Tiense tieners (wat een catchphrase) bezielen.
het moet maar eens gedaan zijn met dat links geminimaliseer van criminaliteit en vandalisme ... zwaar straffen die criminelen ! ... linkse rat !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:23   #35
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Triest
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:24   #36
groen rechts
Schepen

Standaard

Citaat:

1)de term "holocaust" beteklend brandoffer, een offer dus om een zonde te bezweren, nl de zondigheid van het joodse volk die alle rampen dat het overkomt religieus inkleurt als straf van god... volgens zichzelf zijn ze blijkbaar schuldig dus

2)mischien zouden er niet zoveel jongeren(en ouderen) grijpen naar wat u "neonazisme" noemt, als er geen probleem was met vreemdelingen en vooral met hun gedrag tov autochtonen...

3)"marginaal" zijn of slecht geintegreerd, sociale klasse etc etc zijn toch geen vrijkaartjes voor wangedrag?
Oud 21 september 2006, 13:24   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Lombas is een "wanna-be" libertariër en eigenlijk rechts in hart en nieren, imho.
zijn vergoelijken en verzachtende omstandigheden aanbrengen voor criminelen situeert zich eerder links (PS met name)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:54   #38
Popebuster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts Bekijk bericht
1)de term "holocaust" beteklend brandoffer, een offer dus om een zonde te bezweren, nl de zondigheid van het joodse volk die alle rampen dat het overkomt religieus inkleurt als straf van god... volgens zichzelf zijn ze blijkbaar schuldig dus

2)mischien zouden er niet zoveel jongeren(en ouderen) grijpen naar wat u "neonazisme" noemt, als er geen probleem was met vreemdelingen en vooral met hun gedrag tov autochtonen...

3)"marginaal" zijn of slecht geintegreerd, sociale klasse etc etc zijn toch geen vrijkaartjes voor wangedrag?
Ik ben geen expert op dat vlak, maar ik kan moeilijk geloven dat Joden zichzelf verwijten van de Duitsers te hebben uitgelokt. Vind u dan wel dat ze 'hun verdiende les hebben gekregen'?
Er zijn inderdaad problemen met allochtone jongeren, er zijn ook problemen met autochtone jongeren. Meer met allochtone jongeren, inderdaad. Ik durf te stellen dat beide groepen uit sociaal en economisch achtergestelde millieu's komen. Dat is geen goedpraten, maar daar ligt wel de sleutel tot het probleem. En dat verklaart ook waarom meer allochtone jongeren ontsporen.
Ondertussen moeten we jonge criminelen inderdaad hard aanpakken. Maar stop aub met alles in de schoenen van allochtonen te schuiven (inclusief geweld op allochtonen zelf).
Oud 21 september 2006, 14:16   #39
groen rechts
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik ben geen expert op dat vlak, maar ik kan moeilijk geloven dat Joden zichzelf verwijten van de Duitsers te hebben uitgelokt. Vind u dan wel dat ze 'hun verdiende les hebben gekregen'?
Er zijn inderdaad problemen met allochtone jongeren, er zijn ook problemen met autochtone jongeren. Meer met allochtone jongeren, inderdaad. Ik durf te stellen dat beide groepen uit sociaal en economisch achtergestelde millieu's komen. Dat is geen goedpraten, maar daar ligt wel de sleutel tot het probleem. En dat verklaart ook waarom meer allochtone jongeren ontsporen.
Ondertussen moeten we jonge criminelen inderdaad hard aanpakken. Maar stop aub met alles in de schoenen van allochtonen te schuiven (inclusief geweld op allochtonen zelf).
de joden zelf spreken over de shoa (de ramp)
ik vondt het enkel geestig dat de term holocaust weinig politiek correct is, indien men naar de betekenis kijkt

de sleutel tot het probleem... bof...de sleutel ligt in de mentaliteit van de betrokkenen...mijn overgrootouders hadden het ook niet breed, nochthans braken ze de boel niet af...

ik schuif geweld op allochtonen niet in hun eigen schenen, ik erger me enkel dood aan het feit dat het zo grotesk overdreven wordt...

één klets in het gezicht van een kleurling en men begint moord en brand te schreeuwen, terwijl als men een uurtje rondwandeld in een stad men gedurig de arrogantie van bepaalde groepen vreemdelingen kan vaststellen...
kent u veel wijken waar blanke jeugdbendes gekleurde meisjes betasten aan de bushaltes,gekleurde bejaarden overvallen etc........?
Oud 21 september 2006, 14:19   #40
groen rechts
Schepen

Standaard

Citaat:
beide groepen.... alsof die geisoleerde incidenten iets bewijzen...

kent u veel wijken waar blanke jeugdbendes gekleurde meisjes betasten aan de bushalte, gekleurde bejaarden beroven etc etc....?

geef toch toe dat dergelijke fenomenen onbestaande zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be