![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat dit de mogelijks, zeker voor een deel, al jaren de voedingsbodem is voor het zich manifesteren van dit soort ziekelijke uitwassen.
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 21 september 2006 om 11:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Let wel, ik ben ook niet blind: het pestgedrag van ondermeer Marrokaanse jongeren is om van dood te vallen (soms letterlijk helaas). Hun gedrag is volgens mij een combinatie van mislukte integratie en het behoren tot de mariginale klassen binnen onze samenleving (economisch, sociaal). Daarnaast is er het racisme en het neo - nazisme. Daar zit een ideologie achter die zowieso vreemdelingen haat, of ze nu 'uitlokken' of niet. Hoewel de meeste van die jongens gewoon te stom zijn om echt te begrijpen waar ze voor staan. Vaak is het hier dus ook een kwestie van marginaliteit. Los van de problemen met allochtonen is er dus het probleem van racisme en neo - nazi's. De échte reactie van de bevolking op die allochtonen is er géén van geweld, wel een van stemgedrag. Ik heb de indruk dat bovenstaande redenering wel een beetje klopt, maar niet helemaal. Ik sta dus open voor kritiek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
je kunt er boeken over schrijven ,je kan er eindeloze discussies mee vullen,feit is dat er blijkbaar aktie en reaktie van komt. Jarenlang een lakse aanpak van de "kleine criminaliteit" doen zulke groepen blijkbaar ontstaan.
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In antwoord op uw laatste zin: De reactie via het stemgedrag heb je toch al jaren? Maar wordt door de po.co. meerderheid zelfs als signaal gewoon onder de mat geveegd.
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar men moet eens worden beseffen dat als men een bevolkingsgroep jarenlang bestempeld als rot, onverdraagzaam, racist, ... dat men na verloop van tijd net dat type mens gaat creëren. Dit heeft geen scheet te maken met skinheadgeweld goed te keuren. Maar omdat jij nu over goed en afkeuren bent begonnen. Zijn voor jouw ook die moslimgeweldplegingen allemaal een teken van VRIJHEIDSSTRIJDERS en die skinheadgeweldplegingen allemaal een teken van RACISTEN ? Of hoe trek jij de lijn? Waarom verwijzen naar Belziek en moslims als er zulke dingen gebeuren? Wel, omdat Belziek nogal goed scoort wat betreft wat betreft moslimgeweld te minimaliseren en autochtoongeweld te maximaliseren.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En it takes two to tango... Welk moslimgeweld wordt er dan geminimaliseerd? In de media wordt toch elke vorm van geweld gemaximaliseerd en overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je schrijfsels houden niet veel steek eh?
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ben ik dan fout? Dat Vlamingen jarenlang als onverdraagzaam en racistisch worden bestempeld en dat men zo inderdaad zulke individuen creërt: mag ik dan hetzelfde zeggen van alochtone jongeren, die door het VB al jarenlang als extremistisch en crimineel worden bestempeld. Mag ik daar dan de oorzaak zoeken van hun gedrag? Enfin, op het einde van deze discussie zijn we blijkbaar tot het besluit gekomen dat de Vlamingen in feite het slachtoffer zijn (hoewel het Vlaamse skins waren die het leven van allochtonen in gevaar brachten). Dit geweld is dan een spijtige reactie op de Vlaamse onderdrukking. Daarbij, die skins zijn toch maar arme werkloze jongens die niet weten hoe hun vrije tijd op te vullen. Of zo werd het hier gesteld. Grappig, want moslims zeggen hetzelfde over respectievelijk zelfmoordaanslagen en 'hangjongeren'. Zowel aan 'onze' kant als aan de 'andere' kant zijn er mensen die niet verder dan hun eigen retoriek willen denken, ze zitten gevangen in hun eigen denkbeelden en denkwereld, alwaar ze steeds hetzelfde rondje draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
welnu, dan is elke daad van agressie door vreemdelingen gepleegd tegen autochtonen vanaf nu ook "georganiseerd ende georchestreerd".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Triest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1)de term "holocaust" beteklend brandoffer, een offer dus om een zonde te bezweren, nl de zondigheid van het joodse volk die alle rampen dat het overkomt religieus inkleurt als straf van god... volgens zichzelf zijn ze blijkbaar schuldig dus 2)mischien zouden er niet zoveel jongeren(en ouderen) grijpen naar wat u "neonazisme" noemt, als er geen probleem was met vreemdelingen en vooral met hun gedrag tov autochtonen... 3)"marginaal" zijn of slecht geintegreerd, sociale klasse etc etc zijn toch geen vrijkaartjes voor wangedrag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad problemen met allochtone jongeren, er zijn ook problemen met autochtone jongeren. Meer met allochtone jongeren, inderdaad. Ik durf te stellen dat beide groepen uit sociaal en economisch achtergestelde millieu's komen. Dat is geen goedpraten, maar daar ligt wel de sleutel tot het probleem. En dat verklaart ook waarom meer allochtone jongeren ontsporen. Ondertussen moeten we jonge criminelen inderdaad hard aanpakken. Maar stop aub met alles in de schoenen van allochtonen te schuiven (inclusief geweld op allochtonen zelf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ik vondt het enkel geestig dat de term holocaust weinig politiek correct is, indien men naar de betekenis kijkt ![]() de sleutel tot het probleem... bof...de sleutel ligt in de mentaliteit van de betrokkenen...mijn overgrootouders hadden het ook niet breed, nochthans braken ze de boel niet af... ik schuif geweld op allochtonen niet in hun eigen schenen, ik erger me enkel dood aan het feit dat het zo grotesk overdreven wordt... één klets in het gezicht van een kleurling en men begint moord en brand te schreeuwen, terwijl als men een uurtje rondwandeld in een stad men gedurig de arrogantie van bepaalde groepen vreemdelingen kan vaststellen... kent u veel wijken waar blanke jeugdbendes gekleurde meisjes betasten aan de bushaltes,gekleurde bejaarden overvallen etc........? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
kent u veel wijken waar blanke jeugdbendes gekleurde meisjes betasten aan de bushalte, gekleurde bejaarden beroven etc etc....? geef toch toe dat dergelijke fenomenen onbestaande zijn |
|
![]() |
![]() |