Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 07:55   #1
Banneling

Standaard Parijs vreest voor nieuwe rellen in voorsteden

Parijs vreest voor nieuwe rellen in voorsteden

HLN BACKGROUND In Frankrijk groeit de vrees voor nieuwe rellen in de verpauperde buitenwijken van grote steden, zoals die vorig najaar wekenlang woedden. Directe aanleiding vormen een ernstig geweldsincident, waarbij twee agenten in elkaar zijn geslagen door jongeren, en een verontrustend rapport over de toestand in een probleemwijk bij Parijs.

Een auto met de twee politiemannen werd dinsdagavond met stenen bekogeld in de Zuid-Parijse voorstad Corbeil-Essonnes. Nadat ze waren uitgestapt om de dader te achtervolgen, werden ze overmeesterd door twintig jonge vandalen die zich in de bosjes hadden verschanst. De agenten werden vervolgens ernstig mishandeld. Een verloor bijna een oog en moest een operatie ondergaan wegens een dubbele schedelfractuur.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy bracht woensdag een bezoek aan de agent in het ziekenhuis. Sarkozy sprak van een „lynchpartij”. „Ik zal er alles aan doen om de daders te pakken. Geen van hen zal ongestraft blijven”, aldus de minister, die vorig jaar veel populariteit verwierf door zijn keiharde opstelling tegenover de relschoppers.

Een harde reactie van de politie zal ongetwijfeld de vlam in de pan doen slaan. Aanleiding voor de rellen vorig jaar was de dood van twee illegale jongens van Afrikaanse afkomst, die op de vlucht waren voor de politie.

De Franse krant Le Monde heeft delen gepubliceerd uit een vertrouwelijk rapport van de prefect van het departement Seine-Saint-Denis aan minister Sarkozy. De Noord-Parijse voorstad Saint-Denis was vorig jaar het centrum van de rellen waarbij veelal allochtone jongeren slaags raakten met de politie.

In het rapport staat dat de criminaliteit in Saint-Denis dit jaar sterk is toegenomen en de spuigaten uitloopt. Prefect Jean-Francois Cordet heeft zware kritiek op de in zijn ogen veel te lichte straffen die door de rechters worden opgelegd en hij waarschuwt voor sterk gedemotiveerd politiepersoneel. Veel agenten vragen om overplaatsing.

Er zou sprake zijn van een soort guerrillaoorlog. Volgens Cordet dreigt Saint-Denis definitief een 'no-go area' te worden waar bendes jongeren, die sterk zijn beïnvloed door het moslimextremisme, de dienst uitmaken.
HLN 21.9.6

T'is weer prijs. De aanhangers van de the religion of peace laten weer van zich horen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:00   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

enfin, Sarkozy wil zich "profileren", zoals voorzien
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:02   #3
groen rechts
Schepen

groen rechts's schermafbeelding

Standaard

jaja
nique la police et nique la france...

tis erg, ik hoop dat er wat ogen opengaan in plaats van toegeslagen worden
groen rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:09   #4
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wel ja, en de lynchpartij van die 2 flikken heeft hij geënsceneerd om zijn pr-campagne wat meer kracht bij te zetten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:16   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

"De jeugd zal Parijs overnemen, en een nieuwe orde zal worden gevormd. De Franse duivel die jaren geleden de thuislanden van Algerije heeft bezet, zal nu zelf verslagen & bezet worden. De overheidsgebouwen zullen branden, de autochtonen vanuit de ramen van hun huizen op straat gesmeten, de islamitische revolutie compleet..."

Alvast, wat ik heb gelezen van m'n Franstalige broeders uit Persan op een Jongerensite. De haat zit er diep in, en ik zie het best mogelijk dat we nog ERGERE rellen gaan krijgen dan vorig jaar.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:17   #6
Anna List
Banneling

Standaard

goh, als de Vlaamse media er maar in slagen dit nieuws over 08/10 te tillen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:52   #7
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
"De jeugd zal Parijs overnemen, en een nieuwe orde zal worden gevormd. De Franse duivel die jaren geleden de thuislanden van Algerije heeft bezet, zal nu zelf verslagen & bezet worden. De overheidsgebouwen zullen branden, de autochtonen vanuit de ramen van hun huizen op straat gesmeten, de islamitische revolutie compleet..."

Alvast, wat ik heb gelezen van m'n Franstalige broeders uit Persan op een Jongerensite. De haat zit er diep in, en ik zie het best mogelijk dat we nog ERGERE rellen gaan krijgen dan vorig jaar.
De verdraagzaamheid die daarvan afdruipt is toch weer overweldigend.
Oud 21 september 2006, 12:46   #8
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
In moeilijke tijden kan een dwerg uitgroeien tot een reus.
In de politiek wordt men groot door te tonen wie de baas is. De aanval op de politie is nu de aanleiding om orde op zaken te stellen in die probleemwijken. In dit land, Beldië, is men druk op zoek om de politieke tegenstander de bel aan te binden. Aanslag van extreem rechts en toen het slachtoffer FDW bleek plots niets meer en zo gaat het maar door. Ik denk dat men in frankrijk op een gelegenheid wacht om in te grijpen zonder zelf de handen vuil te maken.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:11   #9
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Opkuisen die handel
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:30   #10
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wel ja, en de lynchpartij van die 2 flikken heeft hij geënsceneerd om zijn pr-campagne wat meer kracht bij te zetten.
Neen, dat denk ik nu ook niet. Anders kan je evengoed geloven dat hij de fataal afgelopen klopjacht op die twee Afrikaanse jongens in scène heeft gezet.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:33   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neen, dat denk ik nu ook niet. Anders kan je evengoed geloven dat hij de fataal afgelopen klopjacht op die twee Afrikaanse jongens in scène heeft gezet.
tuurlijk was dat ook zo ! ... alleen de serene en waardige manier waarop de islamitische jongerengemeenschap in Frankrijk toen reageerde ... stond geen 'grote kuis' toe ... jawadde ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:51   #12
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk was dat ook zo ! ... alleen de serene en waardige manier waarop de islamitische jongerengemeenschap in Frankrijk toen reageerde ... stond geen 'grote kuis' toe ... jawadde ...
Toen ze daar vorige keer bezig waren had ik het genoegen om een leuke Franse dame op te halen in het station. Tijdens de rit was er meteen iets om over te praten. Toen ik haar vroeg of het geweld nog verder ging kreeg ik te horen. Natuurlijk niet, alle beschikbare auto's zijn uitgebrand! Zo zie je weer het lost zich allemaal vanzelf op!

Laatst gewijzigd door Rogier : 21 september 2006 om 13:51.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:54   #13
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Toen ze daar vorige keer bezig waren had ik het genoegen om een leuke Franse dame op te halen in het station. Tijdens de rit was er meteen iets om over te praten. Toen ik haar vroeg of het geweld nog verder ging kreeg ik te horen. Natuurlijk niet, alle beschikbare auto's zijn uitgebrand! Zo zie je weer het lost zich allemaal vanzelf op!
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod en niet vergeten het stimuleert de economie.
Oud 21 september 2006, 15:29   #14
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Welke firma produceert er vlammenwerpers? Kwestie van mijn beleggingsportefeuille tijdig aan te passen.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:51   #15
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Mooi zo, dan kunnen ze er het leger op loslaten
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:07   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja het is natuurlijk normaal dat je 20 kansarmen 2 flikken halfdood laat kloppen, ...

Flikken zijn nutteloos en vervangbaar zeker, ?

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 21 september 2006 om 16:08.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:09   #17
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod en niet vergeten het stimuleert de economie.
Geweldig die linkse humor, wie weet kunt ge mischien zelf ooit nog het slachtoffer worden van zulke humor, als uw allochtonen vrienden vinden dat die gastvrijheid lang genoeg geduurd heeft en de gast de gastheer wordt. Zal zeker lachen worden.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:09   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Welke firma produceert er vlammenwerpers? Kwestie van mijn beleggingsportefeuille tijdig aan te passen.
Vlammenwerpers die werken op varkensvet, of gewone conventionele napalm ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:10   #19
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja het is natuurlijk normaal dat je 20 kansarmen 2 flikken halfdood laat kloppen, ...

Flikken zijn nutteloos en vervangbaar zeker, ?
2 vacatures die vrijkomen en het stimuleert de economie.
Oud 21 september 2006, 16:10   #20
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Het klinkt cynisch maar zo denken de Amerikanen er volgens mij ook over in Irak. De Amerikaanse wapen- en petroleumindustrie doen er gouden zaken en daar draait het om.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 21 september 2006 om 16:16.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be