Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 12:21   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier hard in - maar ik vind het spijtig.
Oud 21 september 2006, 12:59   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ja 1 maand maar hoeveel van deze pipo lopen er niet rond bij de overheid?
en in de privé sector zijn er nog hogere lonen en ontslag premies en andere talrijke dure premies en dan heb ik het nog niet over de onnodige onkosten die de overheid worden aangerekend door misbruiken van overheidsgeld en dan heb ik het nog niet gehad van de vele beslastingontduikers en sjoemelaars en ik heb het dan niet over die paar duizenden sukkelaars die een paar honderd euro per maand in het zwart willen bijverdienen maar over de kapitalisten die de mazen van het belastings net goed kennen en er danig gebruik van maken.

en dan gewoon een eerlijkere belasting op kapitaal en inning er van en ja dan ben ik er zeker van dat we het langer als 1 maand kunnen geven
En als we eens met de ontvetting/betere werking van de staat zouden beginnen?

Moet die per slot van rekening niet het voorbeeld geven?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:04   #43
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik weet dat mijn volgende reactie op niet veel steun zal kunnen rekenen... Toch doe ik het maar..;

Zou het kunnen dat achter dat 'testament' een goed doordachte 'strategie' zit?

Als spitsmuis voel ik dat zo aan...
ik heb die bedenking ook gemaakt.. maar aangezien ik Limburgse Leeuw niet ken gun ik iemand altijd het voordeel van de twijfel..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 13:13   #44
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
minimum loon moet netto 1500 euro bedragen ongeacht wat men doet
leefloon moet 1200 euro netto bedragen voor iedere persoon.

Niet haalbaar?? een ontslag vergoeding van meer dan 775 000 euro voor diene pipo van de VRT is toch haalbaar.

hier kunnen iets meer dan 600 daklozen een maandvergoeding van 1200 netto voor krijgen.

Dus voornoemde bedragen zijn mogelijk
'k vermoed dat die 775.000 euro bruto zijn... een ontslagpremie is onderworpen aan RSZ en belastingen. Wat het niet-concurrentiebeding betreft heb ik geen idee..

neem 700.000 / 2 (al is het mogelijk dat er meer afgaat) en er blijft nog 350.000 euro. Die eerste 350.000 euro worden reeds besteed aan uitkeringen en andere overheidsdiensten.

Rest 350.000 euro (maar 'k vermoed dat het zelfs minder zou kunnen zijn.. immers, fiscaal zal hij wel in de hoogste schijf vallen en dan nog werknemersbijdragen) rest nog 291 mensen die een loon van 1200 zouden kunnen krijgen.. min één natuurlijk.. want TM heeft ook recht op 1200.

1.200 netto om thuis te zitten.. 'k denk dat er vrij veel mensen zouden overwegen om daar op in te gaan..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 14:53   #45
Tavek
Banneling

Standaard

ff tussendoor. De armen hier willen maar vanalles.

Maar wie betaalt dat ? Juist, de werkende mensen zonder kapitaal, zoals ik, starter. In Nederland hou ik 300 euro per maand netto meer over, met hetzelfde bruto loon. Reden genoeg om daar te gaan werken.

Ik moet hier ook hard in zijn, uiteindelijk denkt iedereen aan zijn eigen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:04   #46
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ff tussendoor. De armen hier willen maar vanalles.

Maar wie betaalt dat ? Juist, de werkende mensen zonder kapitaal, zoals ik, starter. In Nederland hou ik 300 euro per maand netto meer over, met hetzelfde bruto loon. Reden genoeg om daar te gaan werken.

Ik moet hier ook hard in zijn, uiteindelijk denkt iedereen aan zijn eigen.....
het is niet de armen hun schuld dat gij daarvoor moet betalen. Het zijn niet de armen die de belasting op arbeid hebben uitgevonden. Dat deden destijds de beleidsmensen die het sociaal stelsel zodanig ontwierpen in samenspraak met de bedrijfswereld en de vakbonden die daarmee toelieten dat er geen solidariteit kwam van de rijken naar de armen toe maar wel van de net niet arme ( arbeiders ) naar de armen toe.

Indien gij als werkende mens met dat systeem niet gediend zijt dan kan ik u daarin best begrijpen. Ge gaat dat systeem echter niet veranderen door af te geven op de armen ( die dat systeem nogmaals niet uitdachten en veelal niet eens mogen werken ( cfr waarom krijgt LL geen werk anders ? ) maar wel door wat minder gehoorzaam te zijn tegenover de bedrijfswereld en de fiscus. Als alle gefrustreerde werkezels zouden weigeren om nog aan dit systeem gebaseerd op belasting op arbeid mee te werken dan zou men dat systeem wel moeten herzien. Wie dus braaf blijft werken onder de huidige voorwaarden ( belasting betalen op je arbeid ) moet niet zagen daarop want is er zelf de oorzaak van dat het systeem zo blijft.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:07.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:10   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het is niet de armen hun schuld dat gij daarvoor moet betalen. Het zijn niet de armen die de belasting op arbeid hebben uitgevonden. Dat deden destijds de beleidsmensen die het sociaal stelsel zodanig ontwierpen in samenspraak met de bedrijfswereld en de vakbonden die daarmee toelieten dat er geen solidariteit kwam van de rijken naar de armen toe maar wel van de net niet arme ( arbeiders ) naar de armen toe.

Indien gij als werkende mens met dat systeem niet gediend zijt dan kan ik u daarin best begrijpen. Ge gaat dat systeem echter niet veranderen door af te geven op de armen ( die dat systeem nogmaals niet uitdachten en veelal niet eens mogen werken ( cfr waarom krijgt LL geen werk anders ? ) maar wel door wat minder gehoorzaam te zijn tegenover de bedrijfswereld en de fiscus. Als alle gefrustreerde werkezels zouden weigeren om nog aan dit systeem gebaseerd op belasting op arbeid mee te werken dan zou met dat systeem wel moeten herzien. Wie dus braaf blijft werken onder de huidige voorwaarden ( belasting betalen op je arbeid ) moet niet zagen daarop want is er zelf de oorzaak van dat het systeem zo blijft.
Armoede moet verdwijnen. Maar door hoge belastingen creeer je juist armoede. Geef de mensen meer koopkracht, en er komen meer jobs. Slank die staat eens in gods naam af......
Oud 21 september 2006, 15:14   #48

Standaard

Citaat:
Armoede moet verdwijnen. Maar door hoge belastingen creeer je juist armoede. Geef de mensen meer koopkracht, en er komen meer jobs. Slank die staat eens in gods naam af......
ik ben het er volledig mee eens dat de staat moet afgeslankt worden. Hoe minder staat hoe beter. En wat de vermindering van de belastingen betreft ben ik het ook eens zoals je weet zolang het maar gaat over belasting op arbeid en op voorwaarde dat er andere belastingen voor in de plaats komen zodanig dat iedereen een menswaardig bestaan verzekert kan worden ( wat mijn inziens zowat de enige taak van de staat moet zijn ).
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 21 september 2006, 15:15   #49

Standaard

en idd tavek de hoge belastingen op arbeid veroorzaken veel werkloosheid en dus ook armoede

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:15.
Oud 21 september 2006, 15:19   #50

Standaard

in feite zitten we met de economie in een vicieuze cirkel vergelijkbaar met armoede

door de hoge belasting op arbeid is er veel werkloosheid en raken wij niet aan werk

en door de hoge werkloosheid moeten de belastingen almaar naar omhoog

de enige uitweg uit die impasse is het sociaal zekerheidsstelsel totaal ombouwen - waarbij de belasting op arbeid wordt vervangen door belastingen op kapitaal, grootgrondbezit, consumptie van alles wat geen basisbehoefte is, en andere decadenties.

de politiek heeft hiervoor echter de moed niet en zal door de armen en de werkende mensen hiertoe een beetje gedwongen moeten worden

om ze te dwingen is er maar één weg en dat is non-cooperatie of maw massale staking

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:20.
Oud 21 september 2006, 15:24   #51

Standaard

ik weet dat het niet voor morgen zal zijn, maar stel het je eens voor

ipv af te geven op de doppers gaat er morgen niemand nog werken

de werkers doen dit uit solidariteit met de van de arbeidsmarkt uitgesloten doppers en de doppers steunen de piketten omdat ze liever solidariteit ontvangen van de rijken ipv van eerlijk werkende mensen.

samenwerking noemen ze zoiets ipv je tegen mekaar te laten uitspelen

ze zullen de zaak rap veranderen in brussel hoor

wanneer gaat het dus veranderen ?

als doppers en werkers ertoe komen samen te strijden
en eerder niet

ik ben bereid om met eender welke werkende mensen op dat vlak samen te werken

op één voorwaarde echter en dat is dat ze stoppen mij de schuld te geven van een systeem dat ik niet gemaakt heb en waarvan we beiden ( maar de armen in de hoogste graad ) het slachtoffer zijn.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:26.
Oud 21 september 2006, 16:09   #52
Chipie
Banneling

Standaard

Sommigen zouden mss kunnen beginnen met echt te gaan werken en hun bijdragen te betalen...
Oud 21 september 2006, 16:24   #53
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Sommigen zouden mss kunnen beginnen met echt te gaan werken en hun bijdragen te betalen...
Ja, idd sommigen wel. Jij in elk geval.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 17:25   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Een algemene staking is niet mogelijk. Belgie is te klein. Bedrijven hebben het te gemakkellijk om naar het buitenland te trekken.
Oud 21 september 2006, 17:32   #55
Tavek
Banneling

Standaard

En ik ben akkoord dat we een pervers systeem hebben. Kapitaal wordt beschermd.

Men moet dringend de lasten verschuiven van arbeid naar kapitaal en (luxe) consumptie.

Huisvesting, gezondheidszorg, voedsel, stroom, gas , openbaar vervoer....minimum aan taksen. Autos, computers, muziek, films, dure kleding, juwelen, noem maar op, de maximum !
Oud 21 september 2006, 17:39   #56
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja, idd sommigen wel. Jij in elk geval.
Oud 21 september 2006, 17:42   #57
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Buiten hele dagen knipogen doe je eigenlijk niet veel hé

Beetje lui soms?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 17:47   #58
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ben akkoord dat we een pervers systeem hebben. Kapitaal wordt beschermd.

Men moet dringend de lasten verschuiven van arbeid naar kapitaal en (luxe) consumptie.

Huisvesting, gezondheidszorg, voedsel, stroom, gas , openbaar vervoer....minimum aan taksen. Autos, computers, muziek, films, dure kleding, juwelen, noem maar op, de maximum !
Natuurlijk duurt dat totdat Tavek Junior vindt dat auto's enzoverder eigenlijk nog lang niet aan het maximum belast worden, waarna hij pleit voor een vérdere verhoging.

BTW-tarieven kun je namelijk oneindig blijven opstapelen hé. Een BTW-tarief van vierduizend procent is theoretisch perfect mogelijk.
Oud 21 september 2006, 17:49   #59
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in feite zitten we met de economie in een vicieuze cirkel vergelijkbaar met armoede

door de hoge belasting op arbeid is er veel werkloosheid en raken wij niet aan werk

en door de hoge werkloosheid moeten de belastingen almaar naar omhoog

de enige uitweg uit die impasse is het sociaal zekerheidsstelsel totaal ombouwen - waarbij de belasting op arbeid wordt vervangen door belastingen op kapitaal, grootgrondbezit, consumptie van alles wat geen basisbehoefte is, en andere decadenties.
de énige uitweg? Kom kom.

Sociale zekerheid afschaffen zou ook voor een daling van de belastingen zorgen en dus voor werkgelegenheid.
Oud 21 september 2006, 18:10   #60
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Buiten hele dagen knipogen doe je eigenlijk niet veel hé

Beetje lui soms?
Idd...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be