![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben hier hard in - maar ik vind het spijtig.
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet die per slot van rekening niet het voorbeeld geven? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() ik heb die bedenking ook gemaakt.. maar aangezien ik Limburgse Leeuw niet ken gun ik iemand altijd het voordeel van de twijfel..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
neem 700.000 / 2 (al is het mogelijk dat er meer afgaat) en er blijft nog 350.000 euro. Die eerste 350.000 euro worden reeds besteed aan uitkeringen en andere overheidsdiensten. Rest 350.000 euro (maar 'k vermoed dat het zelfs minder zou kunnen zijn.. immers, fiscaal zal hij wel in de hoogste schijf vallen en dan nog werknemersbijdragen) rest nog 291 mensen die een loon van 1200 zouden kunnen krijgen.. min één natuurlijk.. want TM heeft ook recht op 1200. 1.200 netto om thuis te zitten.. 'k denk dat er vrij veel mensen zouden overwegen om daar op in te gaan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() ff tussendoor. De armen hier willen maar vanalles.
Maar wie betaalt dat ? Juist, de werkende mensen zonder kapitaal, zoals ik, starter. In Nederland hou ik 300 euro per maand netto meer over, met hetzelfde bruto loon. Reden genoeg om daar te gaan werken. Ik moet hier ook hard in zijn, uiteindelijk denkt iedereen aan zijn eigen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien gij als werkende mens met dat systeem niet gediend zijt dan kan ik u daarin best begrijpen. Ge gaat dat systeem echter niet veranderen door af te geven op de armen ( die dat systeem nogmaals niet uitdachten en veelal niet eens mogen werken ( cfr waarom krijgt LL geen werk anders ? ) maar wel door wat minder gehoorzaam te zijn tegenover de bedrijfswereld en de fiscus. Als alle gefrustreerde werkezels zouden weigeren om nog aan dit systeem gebaseerd op belasting op arbeid mee te werken dan zou men dat systeem wel moeten herzien. Wie dus braaf blijft werken onder de huidige voorwaarden ( belasting betalen op je arbeid ) moet niet zagen daarop want is er zelf de oorzaak van dat het systeem zo blijft.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() ik ben het er volledig mee eens dat de staat moet afgeslankt worden. Hoe minder staat hoe beter. En wat de vermindering van de belastingen betreft ben ik het ook eens zoals je weet zolang het maar gaat over belasting op arbeid en op voorwaarde dat er andere belastingen voor in de plaats komen zodanig dat iedereen een menswaardig bestaan verzekert kan worden ( wat mijn inziens zowat de enige taak van de staat moet zijn ).
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() en idd tavek de hoge belastingen op arbeid veroorzaken veel werkloosheid en dus ook armoede
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() in feite zitten we met de economie in een vicieuze cirkel vergelijkbaar met armoede
door de hoge belasting op arbeid is er veel werkloosheid en raken wij niet aan werk en door de hoge werkloosheid moeten de belastingen almaar naar omhoog de enige uitweg uit die impasse is het sociaal zekerheidsstelsel totaal ombouwen - waarbij de belasting op arbeid wordt vervangen door belastingen op kapitaal, grootgrondbezit, consumptie van alles wat geen basisbehoefte is, en andere decadenties. de politiek heeft hiervoor echter de moed niet en zal door de armen en de werkende mensen hiertoe een beetje gedwongen moeten worden om ze te dwingen is er maar één weg en dat is non-cooperatie of maw massale staking
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() ik weet dat het niet voor morgen zal zijn, maar stel het je eens voor
ipv af te geven op de doppers gaat er morgen niemand nog werken de werkers doen dit uit solidariteit met de van de arbeidsmarkt uitgesloten doppers en de doppers steunen de piketten omdat ze liever solidariteit ontvangen van de rijken ipv van eerlijk werkende mensen. samenwerking noemen ze zoiets ipv je tegen mekaar te laten uitspelen ze zullen de zaak rap veranderen in brussel hoor wanneer gaat het dus veranderen ? als doppers en werkers ertoe komen samen te strijden en eerder niet ik ben bereid om met eender welke werkende mensen op dat vlak samen te werken op één voorwaarde echter en dat is dat ze stoppen mij de schuld te geven van een systeem dat ik niet gemaakt heb en waarvan we beiden ( maar de armen in de hoogste graad ) het slachtoffer zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Sommigen zouden mss kunnen beginnen met echt te gaan werken en hun bijdragen te betalen...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Een algemene staking is niet mogelijk. Belgie is te klein. Bedrijven hebben het te gemakkellijk om naar het buitenland te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() En ik ben akkoord dat we een pervers systeem hebben. Kapitaal wordt beschermd.
Men moet dringend de lasten verschuiven van arbeid naar kapitaal en (luxe) consumptie. Huisvesting, gezondheidszorg, voedsel, stroom, gas , openbaar vervoer....minimum aan taksen. Autos, computers, muziek, films, dure kleding, juwelen, noem maar op, de maximum ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
BTW-tarieven kun je namelijk oneindig blijven opstapelen hé. Een BTW-tarief van vierduizend procent is theoretisch perfect mogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Sociale zekerheid afschaffen zou ook voor een daling van de belastingen zorgen en dus voor werkgelegenheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |